Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 14:36
bloemkool
bloemkool is offline
hoi
ik heb nu 2,5 maanden verkering met M, hij zei dat ie niet meer rookte tegen mij. ik zei dat het mij niet zo uitmaakte of ie rookte, zolang ie maar niet rookte waar ik bij was ivm stank.
af en toe vroeg ik of ie weleens rookt, steeds zei ie nee.

gisteravond stak ie ineens een peuk op (we hadden ff ruzie is alweer over)
ik vroeg of ie dat vaker dee
nee zei ie
ik vroeg het nog 2 keer
toen gaf ie toe

hij liegt dus. betekent dit dat ie meer te verbergen heeft of moet ik daar niet van uitgaan? ik weet het namelijk echt niet meer
Oud 09-02-2004, 14:40
siegjeuh
siegjeuh is offline
je zei toch dat het jou niet uitmaakte?
dan is het niet echt iets wattie expres voor jou verbergt.. alsie maar niet bij jou in de buurt rookt toch?

edit: dit is geen reden dattie nog meer voor je te verbergen heeft lijkt mij zo
Oud 09-02-2004, 14:41
Sade
Sade is offline
Ik denk, dat je elkaar na 2,5 maand al aardig kent. Jij moet dus kunnen weten of je hem kunt vertrouwen.

Overigens denk ik niet dat als hij dit voor je verborgen heeft, hij nog meer dingen verbergt
Oud 09-02-2004, 14:41
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Nou, omnou meteen te zeggen dat hij meer te verbergen heeft, nee, dat zou ik niet willen beweren. Ik denk dat je er met hem rustig over moet praten waarom hij tegen jou gelogen heeft. Waarschijnlijk heeft hij wel geprobeerd te stoppen maar lukte het niet, en was hij bang jou boos te maken... Ofzo. Ik zou niet meteen van iets ergers uitgaan. Natuurlijk moet je het er wel samen over hebben.
Oud 09-02-2004, 14:45
Euphemia
Euphemia is offline
Laat hem toch lekker roken als jij er niet bij bent. Je kunt niet andermans leven bepalen wat hij/zij wel of niet mag!
Oud 09-02-2004, 14:46
bloemkool
bloemkool is offline
das wel zo ja
ik vertrouwde mn vriend wel, ook omdat hij een groot geheim van hem aan mij heeft verteld. hij heeft ook nog niet eerder gelogen.
maarja met liegen is het vaak zo dat als het eenmaal begint, het steeds erger word.
je begint met liegen over kleinigheidjes zoals roken oid, maar later gaat ie overal verhalen omheen draaien dat is waar ik in elk geval bang voor ben
Oud 09-02-2004, 14:49
Verwijderd
Ik denk dat hij zich schaamde voor die zwakte..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:49
Verwijderd
ja, dan kan je zoveel mensen wel niet vertrouwen. Iedereen liegt wel eens. En om nou te zeggen: van het een komt het ander en het wordt alleen maar erger..
Ik zou (zoals ik al zei) eerst maar eens met hem erover praten en waarom hij het heeft gedaan. En zelf kun je wel uitzoeken of je hem nog vertrouwd of niet, maar waarschijnlijk wou hij jou geen pijn doen ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:50
Euphemia
Euphemia is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 09-02-2004 @ 15:46:
das wel zo ja
ik vertrouwde mn vriend wel, ook omdat hij een groot geheim van hem aan mij heeft verteld. hij heeft ook nog niet eerder gelogen.
maarja met liegen is het vaak zo dat als het eenmaal begint, het steeds erger word.
je begint met liegen over kleinigheidjes zoals roken oid, maar later gaat ie overal verhalen omheen draaien dat is waar ik in elk geval bang voor ben
Roken vind ik dan opzich niet erg enzo, zelf kan ik er ook niet goed tegen, maar zoiets ga ik iemand niet verbieden. Hij heeft er dan wel over gelogen. Het kan idd zijn dat hij later nog meer dingen verzwijgt waar je niks vanaf weet, een daar moet je juist achterkomen!
Oud 09-02-2004, 15:04
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 09-02-2004 @ 15:46:
das wel zo ja
Meisje, dat hoeft toch niet? Eens een (kleine) leugen, daarna vanzelf (grote) leugenaar? Je gelooft toch zelf niet dat dat zo is? Dat dat altijd zo is?
Heb jij nooit ergens over gelogen?
Je bent nu misschien een beetje in de war, en heb je daarom zulke gedachtes, dat is ook volkomen logisch. Alleen, het hoeft helemaal niet zo te zijn, sterker nog, meestal is het niet zo.... En je zegt zelf: hiervoor heeft hij nog niet tegen je gelogen en hij heeft je iets heel belangrijks toevertrouwd.. Ik denk dat je hem weer moet proberen te vertrouwen, en ja, als hij dan weer liegt, dan zou ik me pas zorgen gaan maken.
Oud 09-02-2004, 15:31
Verwijderd
Een vriendin van me heeft 2,5 jaar voor 'r vriend verborgen gehouden dat ze rookte, omdat ze toen ze hem net had leren kennen verteld had dat ze niet rookte. (Zij vond hem leuk, hij was fel anti-roken, mjaaa.) Beetje lame, maar goed. Houdt niet in dat 'ie meer te verbergen heeft lijkt me, had 't meisje dat ik ken ook niet. Het een hoeft lang niet altijd het ander te betekenen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:34
Zazoo
Zazoo is offline
Ik vindt liegen in een relatie erg slecht. het lijkt mij belangrijk dat je elkaar kan vertrouwen. ik vind het zwak als je liegt uit angst voor de reactie van de ander. dit hoeft niet te betekenen dat hij meer liegt, maar zo te zien heeft ie geen moeite met af en toe een leugen. daar zou ik niet tegen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Zazoo schreef op 09-02-2004 @ 16:34:
maar zo te zien heeft ie geen moeite met af en toe een leugen.
Sorry hoor, maar waar slaat dat op? Waar baseer jij dat op dan?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:57
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-02-2004 @ 16:35:
Sorry hoor, maar waar slaat dat op? Waar baseer jij dat op dan?
als zij zegt dat het haar niet uitmaakt of hij rookt had ie aan t begin al geen reden om te liegen. en als ze het m nog een paar keer vraagt kan ie ook wel bedenken dat t wel aardig zou zijn om eerlijk te zijn, maar hij loog liever.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:59
Blues
Blues is offline
Geef 'm gewoon nog 'n kans, als dit gedrag zich blijft voordoen...(kun je zelf wel invullen)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:03
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Beetje vreemd, de rooksmaak ruik je soms al vóór dat je met iemand zoent.. Maarja, kauwgom enzo.

Ik vind het zwak van je vriend, maarja.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:04
Susanne
Susanne is offline
Misschien had ie gewoon ff geen zin meer in dat gezeur van jou (ik bedoel het niet kwetsend tegen over jou, maar ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand de hele tijd blijft roepen dat dat gerook zo stinkt..) en dat ie maar gewoon zei dat ie niet rookte. en het na de tweede keer vragen toch maar toe gaf..

ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dat niet eerder gemerkt hebt dathij wel eens rookt, je ruikt dat toch wel aan z'n kleding ed? of ben ik de enige die dat heeft
Oud 09-02-2004, 16:08
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 09-02-2004 @ 16:57:
als zij zegt dat het haar niet uitmaakt of hij rookt had ie aan t begin al geen reden om te liegen. en als ze het m nog een paar keer vraagt kan ie ook wel bedenken dat t wel aardig zou zijn om eerlijk te zijn, maar hij loog liever.
Ik ben met je eens maar ik denk dat hij het niet slecht bedoeld heeft. Het maakt haar niet zoveel uit of hij rookt of niet maar ik denk wel dat hij denkt dat zij liever hoort dat hij niet rookt. Als hij rookt wanneer zij er niet bij is zal hij waarschijnlijk denken ach ik kan wel zeggen dat ik gestopt ben met roken ze komt er toch niet achter dat ik nog rook.Dan zal ze trots op me zijn en blabla.
Maar ja als hij dan opeens een peuk gaat zitten roken waar zij bij is en hij het vaak ontkent om vervolgens toch toe te geven is wel een beetje stom ja.

Ceaunijntje als hij vaker over kleine dingen gaat liegen moet je wel met hem een goed gesprek voeren want het is niet fijn ook al zijn het kleine leugentjes.
Oud 09-02-2004, 16:08
Sade
Sade is offline
Citaat:
Susanne schreef op 09-02-2004 @ 17:04:
ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dat niet eerder gemerkt hebt dathij wel eens rookt, je ruikt dat toch wel aan z'n kleding ed? of ben ik de enige die dat heeft
Nee hoor
Oud 09-02-2004, 16:24
Maarten
Maarten is offline
Je ruikt het meteen als iemand gerookt heeft
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:34
Verwijderd
Ik vind het eerder zeurderig dat jij er 3 keer over doorvraagt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 09-02-2004 @ 17:34:
Ik vind het eerder zeurderig dat jij er 3 keer over doorvraagt.
Inderdaad.
Hoe meer je iemand vrij laat, hoe eerlijker die is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:32
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zou het ook lomp vinden als hij erover liegt!
Oud 09-02-2004, 18:37
Gothic
Gothic is offline
Ik zou echt gruwelijk kwaad op hem zijn, kwaad in de zin van teleurgesteld dat hij toch nog rookt en dat hij gelogen heeft...

M'n vriend mag 2 dingen niet: mij ontrouw zijn (in wat voor zin ook) en roken... dat weet ie dondersgoed en zover ik weet doet ie beide niet (meer) .
Oud 09-02-2004, 18:59
Verwijderd
Einde van de wereld!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 19:29
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-02-2004 @ 19:59:
Einde van de wereld!
Gheghe

Tja, jij hebt zelf de uitspraak gedaan dat het je niet uitmaakte of hij wel of niet zou roken, dus eigenlijk ben je er zelf bij. Hij had er nooit om mogen liegen, dat is waar, maar jij had ook wat duidelijker je standpunt naar voren kunnen brengen. Want dingen als 'ja' en 'nee' zijn nog altijd duidelijker dan 'het maakt mij niet uit' of 'het is mij eender'...
Oud 11-02-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Zazoo schreef op 09-02-2004 @ 16:34:
Ik vind liegen in een relatie erg slecht. het lijkt mij belangrijk dat je elkaar kan vertrouwen. ik vind het zwak als je liegt uit angst voor de reactie van de ander.
Ja vind ik ook
Toch gebeurt het vaak, in mijn relatie ook..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:19
ne onozele zot
ne onozele zot is offline
meid trek het je echt niet aan . dat wil echt niks zeggen. ik zei in het begin ook dat ik niet meer rookte maar toch stiekem in het naar huis gaan eentje opsteken . maak daarover echt geen ruzie . ik ben ondertussen ook volledig gestopt . stoppen met roken vraagt gewoon tijd . hoe graag je het ook wil de gewoontes moet je ook afleren en het is echt moeilijk . hij schaamt zich mss tegenover zijn verslavind . praat het gewoon eens goed uit. groeten een ex sigarettenverslaafde
Oud 11-02-2004, 13:28
Verwijderd
jezus wat een stelletje mannenhaters op dit forum... hebben jullie soms teveel Oprah gekeken? ik zou ook verzwijgen dat ik zou roken als jij van alles zo'n drama zou maken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:29
Verwijderd
Och beter dat hij liegt over een sigaret, dan over andere meisjes, niet waar??

Eigenlijk nog beter om niet te liegen, maar om nu maar helemaal geen vetrouwen meer in hem te hebben is wat overdreven
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 11-02-2004 @ 14:29:
Och beter dat hij liegt over een sigaret, dan over andere meisjes, niet waar??
Beetje cru vind je ook niet?
Oud 12-02-2004, 13:23
bloemkool
bloemkool is offline
hoi hier ben ik weer 2 dagen later....
gister zei m tegen mij
"je moet me geloven ik ben gisteravond gestopt met roken"
hij wil echt stoppen zegt ie.
ik vind dat ie die kans wel verdiend, hij heeft verder nergens over gelogen. en alle andere dingen tussen ons zitten toch wel goed, dus why zou ik me zorgen maken.....

maar bedankt voor jullie reacties, dit topic kan dicht want het probleem is opgelost!

groeten van s.
Oud 13-02-2004, 02:54
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 09-02-2004 @ 15:36:
hoi
ik heb nu 2,5 maanden verkering met M, hij zei dat ie niet meer rookte tegen mij. ik zei dat het mij niet zo uitmaakte of ie rookte, zolang ie maar niet rookte waar ik bij was ivm stank.

nee zei ie
ik vroeg het nog 2 keer
toen gaf ie toe

hij liegt dus. betekent dit dat ie meer te verbergen heeft of moet ik daar niet van uitgaan? ik weet het namelijk echt niet meer
Misschien zeggen dat je wat dat betreft teleurgesteld bent in hem, maar dat je je er misschien ook wel iets bij voor kunt stellen. Vragen of hij voortaan a.u.b. eerlijk tegen je wil zijn, want eerlijkheid is zowel in een relatie als in vriendschap een belangrijk punt. Je zou er vanuit kunnen gaan dat ie over mee dingen liegt, maar daarmee raak je alleen maar paranoia. Je zou hem misschien wel een keer kunnen vragen of er NOG iets is wat ie zou willen bekennen. Wil ie dat niet, of zegt ie dat er verder niets te bekennen valt, dan zou ik het daar eerst even bij laten als ik jou was.
Oud 13-02-2004, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-02-2004 @ 14:35:
Beetje cru vind je ook niet?
Ja, maar ik denk dat als je van roken al een problem maakt in je relatie, dan zul je echt een hele moeizame relatie tegemoet gaan, want stoppen is echt niet makkelijk
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 07:37
checko
checko is offline
Mijn vriendin rookt echt niet meer......

Maarre een leugentje over roken is toch niet zo erg??
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 08:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-02-2004 @ 08:14:
Ja, maar ik denk dat als je van roken al een problem maakt in je relatie, dan zul je echt een hele moeizame relatie tegemoet gaan, want stoppen is echt niet makkelijk
Mijn vriend rookte en hij wist dondersgoed dat als hij ook maar de minste kans bij mij wilde maken, dat hij moest stoppen. Dat heeft ie ook gedaan. Het is maar hoe graag je wil...
Oud 16-02-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2004 @ 09:58:
Mijn vriend rookte en hij wist dondersgoed dat als hij ook maar de minste kans bij mij wilde maken, dat hij moest stoppen. Dat heeft ie ook gedaan. Het is maar hoe graag je wil...
dan is hij een hele goede gozer.
Mijn vriendin wist dat ik rookte, en ik heb nooit beloofd daadwerkelijk te zullen stoppen, hooguit een paar pogingen tot.

Ik zou nooit stoppen voor een ander, alleen omdat je het zelf wil. Als je het voor een ander doet, is de kans van slagen erg gering.
Het enige is dat ik als ik bij haar ben doe is dat ik minder rook, om rekening met haar te houden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 09:45
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind dat je je aanstelt. Dat hij er echt over loog is natuurlijk niet zo leuk, maar als die jongen het nou zo moeilijk vindt om te stoppen met roken moet ie dat lekker blijven doen.
Oud 18-02-2004, 21:24
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-02-2004 @ 15:49:
Ik denk dat hij zich schaamde voor die zwakte..
Oud 18-02-2004, 23:07
snoodaard
snoodaard is offline
Het is niet alsof hij plots ook HIV heeft omdat hij zich beter wou voordoen dan hij is.

Doe niet zo vreselijk moeilijk.
Oud 19-02-2004, 06:16
Verwijderd
Wij mannen liegen over alles.

Misschien houd hij ook wel niet eens van je?? Heb je daar wel eens aan gedacht.
Hij blijft vast alleen bij je voor de pussy!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-02-2004 @ 10:28:
Ik zou nooit stoppen voor een ander, alleen omdat je het zelf wil. Als je het voor een ander doet, is de kans van slagen erg gering.
Het enige is dat ik als ik bij haar ben doe is dat ik minder rook, om rekening met haar te houden
Hij wilde al stoppen, dit was misschien een extra motivatie...
Oud 19-02-2004, 10:11
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 09-02-2004 @ 15:36:
hoi

nee zei ie
ik vroeg het nog 2 keer
toen gaf ie toe

Blijkbaar heeft ie de nicotine nodig, dus als je echt zoveel van hem houd help hem dan van het roken af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten