Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2002, 07:48
Isa
Isa is offline
PC/X-box/PSX2/Gamecube/anders.

ik denk er aan een nieuwe computer te gaan kopen en ik hou het meest van RPGs en adventures zoals FFIX of Zelda of Secret of Mana dus wat kan ik het beste kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2002, 14:46
MaakUt
MaakUt is offline
gamecube DENK ik... N64 had er iig wel een hele hoop
Oud 20-05-2002, 14:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
gamecube DENK ik... N64 had er iig wel een hele hoop
op welke console worden de Final Fantsy spellen uitgebracht? nog steeds playstation? tenslotte is ook dat ooit begonnen bij nintendo en zijn ze pas later naar playstation overgestapt, zijn ze inmiddels terug bij nintendo gamecube?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 15:37
Metallinos
Metallinos is offline
Ik denk dat zowel ps2 als GC goede keuzes zijn, maar ik denk dat de ps2 wat meer krijgt. De Xbox krijt bijna alleen Amerikaanse RPG's/Adventures met uitzondering van Shenmue 2. Grootste titels:

1: PS2 (FFX, FFXI, Xenosaga en nog een hoop Japanse rpg's)
2: GC (nieuwe Zelda, Zelda compilatie, nog onbekende FF, Phantasy Star Online)
3: Xbox (Project Ego, Morrowind 3, Shenmue 2)

Daarnaast krijgt elke console een Lord of the Rings game (met GC nog een 'The Hobbit' game).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 16:23
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef:
Ik denk dat zowel ps2 als GC goede keuzes zijn, maar ik denk dat de ps2 wat meer krijgt. De Xbox krijt bijna alleen Amerikaanse RPG's/Adventures met uitzondering van Shenmue 2. Grootste titels:

Daarnaast krijgt elke console een Lord of the Rings game (met GC nog een 'The Hobbit' game).
jaaaaaa.. maar ik denk dat nintendo wel wat meer rpg's krijgt als ps2..
Oud 20-05-2002, 17:18
Metallinos
Metallinos is offline
IGN heeft het vrij overzichtelijk.

PS2 Adventure (ook survival horror en actie tussen): http://ps2.ign.com/genre_14.html
PS2 RPG: http://ps2.ign.com/genre_6.html

GC Adventure: http://cube.ign.com/genre_14.html
GC RPG: http://cube.ign.com/genre_6.html

Xbox Adventure: http://xbox.ign.com/genre_14.html
Xbox RPG: http://xbox.ign.com/genre_6.html
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 17:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
De meeste? Snes?
Oud 21-05-2002, 00:44
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
De goedkope oplossing: PC met SNES emulator
Oud 21-05-2002, 06:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

juistjuistjuistjuistjuistjuistjuistjuistjuistjuistjuist!

Lufia, Chronotrigger, Zelda, FF
Oud 21-05-2002, 08:35
Naz
Naz is offline
gameboyadvanced all the way, het is zoiezo al de console met de meetse spellen (gameboy/gameboyhalf color/gameboycolor/gameboyadvanced) voor dit systeem word al langer dan een decenia spellen ontwikkeld, en heel wat rpg's dussssss
Oud 21-05-2002, 08:54
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Citaat:
Naz schreef:
gameboyadvanced all the way, het is zoiezo al de console met de meetse spellen (gameboy/gameboyhalf color/gameboycolor/gameboyadvanced) voor dit systeem word al langer dan een decenia spellen ontwikkeld, en heel wat rpg's dussssss
mee eens
Oud 21-05-2002, 14:51
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
De pc, met eerst al die ouwe point & click adventures, Monkey Island, Broken Sword, Tex Murphy, Black Daihla, Myst, Grim Fandango, Sam & Max en zo kan ik nog wel een heel lang tijdje doorgaan met allemaal adventures die van mijn part in geschiedenis boeken mogen staan
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 15:45
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Heu, een redelijke PC is toch wel ietwat duurder dan een PS2/XBox/Gamecube?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 16:14
Isa
Isa is offline
Citaat:
MaakUt schreef:

jaaaaaa.. maar ik denk dat nintendo wel wat meer rpg's krijgt als ps2..
hmm, de reden dat ik de N64 kocht was vanwege de RPG's die ik verwachtte omdat er ook zoveel rpg's op snes waren. ben ik ff mooi bedot. al die playstation-ers konden lekker RPG-en terwijl N64 alleen maar zelda en pokemon had. zelda is wel leuk btw.

Citaat:
Lufia, Chronotrigger, Zelda, FF
lufia en zelda ken ik al. maar het gaat me ook om graphics. snes-spellen zijn leuk maar ik heb toch liever wel omgevingen a la Final Fantsy IX (enige RPG van de afgelopen jaren die ik echt ken en heb uitgespeeld),schitterende films ertussendoor en mooie omgevingen, en geen ouderwetse graphics zoals bij Zelda 3 voor SNES, met allemaal struiken die er precies hetzelfde uitzien etc, hoewel dat spel natuurlijk wel een topspel was qua verhaal enzo.

Citaat:
mwa, graphics daarvan zijn ouderwets.

Citaat:
De pc, met eerst al die ouwe point & click adventures, Monkey Island, Broken Sword, Tex Murphy, Black Daihla, Myst, Grim Fandango, Sam & Max en zo kan ik nog wel een heel lang tijdje doorgaan met allemaal adventures die van mijn part in geschiedenis boeken mogen staan
gelukkig zegt mijn pa nu net dat hij binnenkort een nieuwe PC wilt aanschaffen, laten we in godsnaam hopen dat hij deze Pentium 133 niet vervangt door een slechts iets betere pentium 233 ofzo, die ook al ouderwets is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 17:52
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

gelukkig zegt mijn pa nu net dat hij binnenkort een nieuwe PC wilt aanschaffen, laten we in godsnaam hopen dat hij deze Pentium 133 niet vervangt door een slechts iets betere pentium 233 ofzo, die ook al ouderwets is.
Maar de spellen die ik op noemde zal je op elke pc kunnen spelen hoe dan ook, ook onder XP ;-)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 06:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef:

Is Zelda al uit? en welke FF's zijn al uit?

Kenny (die binnenkort toch echt is een nieuwe comp gaat kopen en daarom deze oeroude topic van hem upt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 06:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Grapjas. Ervan uitgaande dat hij al een redelijke PC heeft, natuurlijk. Die hij dus niet heeft. Anderen echter wel en dan is dat idd een goedkope en leuke oplossing.
Oud 27-07-2002, 06:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Grapjas. Ervan uitgaande dat hij al een redelijke PC heeft, natuurlijk. Die hij dus niet heeft.

Pentium 133 mhz met 16 mb ram. (zucht)

'Nerds! Zijn jullie gothic ofzo?'
neuh ik zou niet van zoveel zwart.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 06:45
dystopia
dystopia is offline
Mijn router/firewall is nog beter: 200 mHz met 128 MBRAM.

Ken overigens een forummer die een 200 mHz bakje met redelijk wat RAM en een redelijke HDD verkoopt voor 12 EUR. Eik wil ik 'm zelf maar hij woont nogal ver weg.

Dat van die signature is een insider-joke. Dat zei een gozer tegen de FB's op de Admin meeting toen we bij de friture zaten. En echt, de enige die er nogenigzins gothic uitziet dat ben ik dankzij mijn lange, zwarte haar (ik ben het niet, voel me niet zo, etc.). Of het was m'n Pinkpop t-shirt en skatebroek en afgetrapte gympies dat 't 'm deed (???)
Oud 18-08-2002, 18:11
Sublime85
Sublime85 is offline
Ik ga me waarschijnlijk de PSX 2 kopen
1. DVD speler
2. Geen hele mooie spellen maar wel supervette je moet alleen weten wel ... FF, Metal Gear Solit, Suikoden 3, Grandia 2....maarja van dat soort spellen moet je houden.
3. Nog veel te duur maar wordt wel goedkoper
4. Spellen van playstation worden snel goedkopen en als je wilt kan je ze branden.
5. Denk dat het verschilt per persoon maar ik ga voor de PSX en PC
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 19:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Marcade schreef:

je hoeft op de pc allleen nét wat minder spellen aan te schaffen
Oud 18-08-2002, 22:39
UnknoWn EntiTy
Citaat:
dystopia schreef:

Grapjas. Ervan uitgaande dat hij al een redelijke PC heeft, natuurlijk. Die hij dus niet heeft. Anderen echter wel en dan is dat idd een goedkope en leuke oplossing.
op een pentium 1 draait snes9x waarschijnlijk al goed genoeg.... Dus dan hoeft hij helemaal niks nieuws te kopen. Heb je echt geen GF4 voor nodig hoor.....
Oud 19-08-2002, 18:47
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Sublime85 schreef:
Ik ga me waarschijnlijk de PSX 2 kopen
waarom heet dat PSX 2 en niet gewoon PS2? waar staat die x voor? heb ik nooit begrepen
Oud 19-08-2002, 23:17
Verwijderd
Op mijn p200 (wel met MMX, jaja ) draait SNES9x heel slecht voor grafisch nieuwere snes spellen (FF6 bijv, loopt met hooguit 15 fps wat praktisch niet lekker speelt). Maar met200 mhz meer is het ideaal. ( ik heb ook nog een Athlon 1,33 Ghz)

En uiteraard kun je ook een psx emulator downloaden die het op de nieuwere comps vaak uitstekend (kunnen) doen. De beste i simho Epsxe, die bij mij perfect draait voor FF7 en 9 en Tactics. Met behulp van vele plugins voor video en sound kun je de emulator perfect configureren voor allerlei comps. Al zijn er uitzonderingen natuurlijk en werken veel games met enkele grafische foutjes oid.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 06:47
ZonerX
ZonerX is offline
Als je uberhaupt een console wil, koop een GC of PS2.

PS2 heeft als voordeel dat je alle PSX rpg's nog kunt spelen, dus dan heb je het grootste aantal speelbare RPG's.

GC is daarintegen nieuwer en komt nog heel veel voor uit.
Dust is maar net wat je wil.

Als je FF wil spelen zit je aan een PS2 vast.
Oud 20-08-2002, 11:50
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Of koop een GBA
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 11:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
ZonerX schreef:
Als je uberhaupt een console wil, koop een GC of PS2.

PS2 heeft als voordeel dat je alle PSX rpg's nog kunt spelen, dus dan heb je het grootste aantal speelbare RPG's.
Inderdaad. Je kan alle PSX RPG's ook spelen. Dus je kan gelijk een hele reeks FF's spelen.

Vergeet niet dat je een PSX memory card erbij moet kopen. Als je dat niet hebt gaan je PSX spelen raar doen.

Ik heb trouwens eindelijk mijn VGA converter waarmee ik de PS2 op mijn VGA monitor kan aansluiten. ~~
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 16:59
Mindfields
Mindfields is offline
En de Snes dan!
Oud 28-08-2002, 16:20
ABrules
ABrules is offline
Gamecube: Zelda, Final Fantasy Crystal realtime gevechten, Final Fantasy N(kun je koppelen aan GBA),Phantasy Star Online 1&2, Pokemon , Golden Sun en nog veel meer....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:07
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ja haha met stip op nummer 1 is snes denk ik wel. zoals ook al velen hierow hebben gesegt
Oud 28-08-2002, 19:03
Rareware
Rareware is offline
Iedereen zou een keer oude snes rpg's moeten spelen want ze zijn gewoon hardstikke goed en als je toch de betere kwaliteit graphics wil hebben is de ps2 een goede keuze. En voor later dit jaar de gamecube. (ik heb ze dus alle 2 ) Ga denk ik ook nog Grandia 2 halen want FF 10 begint nu te vervelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten