Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 18:33
Adriaan
Adriaan is offline
Hey mensen!!

Mijn vraag is vrij simpel; mogen Moslimmeisjes masturberen van hun godsdienst ?

Greatings from Adriaan!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:07
Oen
Oen is offline
ik weet wel dat moslim mannen in die echte moslim landen dat zelf niet mogen doen, en er dus de bediende voor moeten vragen, de huishoudster enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:22
Verwijderd
Dat is geen seksualiteit, maar filosofie of zo... :\
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:31
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik zou zeggen vraag het aan een Imam die ergens in Amsterdam of een van een grote stad is.
Daar moet ik ook nog binnekort naar toe want volgens mij weet ik vrij weinig over de islam.

Met vr suc6
Oud 15-05-2002, 20:52
GeNeVa
GeNeVa is offline

Weet ik eigenlijk ook niet?!

Maar mogen en doen zijn toch wel twee super-grote-verschillen..... ook al zouden ze het doen... wie komt er dan achter?! Niemand!

Maar ik weet het niet! Zou je aan een gods-dienst-leraar kunnen vragen !?
Oud 15-05-2002, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Oen schreef:
ik weet wel dat moslim mannen in die echte moslim landen dat zelf niet mogen doen, en er dus de bediende voor moeten vragen, de huishoudster enzo.
ghehehe
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Dat is geen seksualiteit, maar filosofie of zo... :\
Als je mij vraagt is dit wel degelijk sex.

Ennuh, volgens mij alleen als ze getrouwd zijn ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:42
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:

Als je mij vraagt is dit wel degelijk sex.

Ennuh, volgens mij alleen als ze getrouwd zijn ofzo
Maar het is een ethisch vraagstuk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:46
Adriaan
Adriaan is offline
als je in iets gelooft, dan volg je die ook

Godsdiensten worden streng nageleefd in zulke landen, en dat van die huishoudster etc zijn mooie fantasieën maar onmogelijk.

Een moslimmeisje mag slechts één man in haar leven kennen, haar echtgenoot met wie ze ook voor de eerste keer seks heeft.

Maar de vraag blijft, mogen die meisjes nu masturberen ?
En zoja, zijn er die dit doen, en hiervoor durven uitkomen ?

Dank u wel voor al jullie reacties tot nu toe.

Adriaan . ADRIAAN
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 10:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Adriaan schreef:
als je in iets gelooft, dan volg je die ook

Godsdiensten worden streng nageleefd in zulke landen, en dat van die huishoudster etc zijn mooie fantasieën maar onmogelijk.

Een moslimmeisje mag slechts één man in haar leven kennen, haar echtgenoot met wie ze ook voor de eerste keer seks heeft.

Maar de vraag blijft, mogen die meisjes nu masturberen ?
En zoja, zijn er die dit doen, en hiervoor durven uitkomen ?

Dank u wel voor al jullie reacties tot nu toe.

Adriaan . ADRIAAN
Ik heb er even de Spectrum Sex Atlas van Edwin J. Haeberle bij gepakt. Het is wel zo dat sex voor het huwelijk (maar dan hoofdzakelijk geslachtsgemeenschap) met name in Arabië en Noord-Afrika) streng wordt gestraft, maar over het algemeen stelt de islam zich vrij realistisch en progressief op en wordt er mogelijkheid gegeven aan een vrij uitgebreid scala van vormen van sexualiteit. Masturberen is dus, zowel voor mislimjongens en -mannen als moslimmeisjes en -vrouwen geen enkel probleem, en zo hoort het ook wat mij betreft.
Oud 20-05-2002, 13:41
Aistie
Aistie is offline
Volgens mij mogen moslimmeisjes NIET masturberen voor het huwelijk, want het zou namelijk kunnen dat hun maagdenvlies dan scheurt en ze moeten nu eenmaal maagd blijven tot het huwelijk. Ik geloof zelfs dat de familie het laat controlleren door een arts of zo. En indien het maagdenvlies gescheurd is, kan men niet weten waarmee het gescheurd werd, he. Dus ik denk niet dat een ongehuwde moslimmeisje het zou wagen om te masturberen, want mensen kunnen "verkeerde" dingen beginnen denken en het zou dan een schande zijn voor de familie enz. That's my opinion
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 14:24
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Aistie schreef:
Volgens mij mogen moslimmeisjes NIET masturberen voor het huwelijk, want het zou namelijk kunnen dat hun maagdenvlies dan scheurt en ze moeten nu eenmaal maagd blijven tot het huwelijk. Ik geloof zelfs dat de familie het laat controlleren door een arts of zo. En indien het maagdenvlies gescheurd is, kan men niet weten waarmee het gescheurd werd, he. Dus ik denk niet dat een ongehuwde moslimmeisje het zou wagen om te masturberen, want mensen kunnen "verkeerde" dingen beginnen denken en het zou dan een schande zijn voor de familie enz. That's my opinion

Even voor de duidelijkheid: Je maagdenvlies is geen vlies, maar een ribbeltje aan het begin van je vagina.
Je maagdenvlies is meestal al gescheurd, dit kan door sporten (atletiek, turnen etc.) of als je bijvoorbeeld een tampon inbrengt.
Het komt zo weinig voor dat een meisje bloed tijdens de eerste keer gemeenschap.
Oud 20-05-2002, 15:50
Verwijderd
In de Koran staat niets over masturbatie, net zo min als er in de Bijbel is over instaat. Alle opvattingen mbt masturbatie komen dus voort uit cultuur, niet direct uit geloofsboeken. Maar goed, dat terzijde.

Ik denk dat het als slecht wordt beschouwd. Strenge Christenen keuren 'zelfbevlekking' ook ten zeerste af, en aangezien moslims nog panischer zijn over zaken aangaande seks, zal het daar dus ook wel het geval zijn. Het komt niet zelden voor dat jonge moslimmeisjes al op zeer jonge leeftijd straf krijgen voor alles wat maar met seks te maken heeft - er zijn voorbeelden bekend van meisjes van drie, vier jaar, die geslagen worden omdat ze tijdens het spelen een keer met hun beentjes wijd zaten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
GeNeVa schreef:

Even voor de duidelijkheid: Je maagdenvlies is geen vlies, maar een ribbeltje aan het begin van je vagina.
Je maagdenvlies is meestal al gescheurd, dit kan door sporten (atletiek, turnen etc.) of als je bijvoorbeeld een tampon inbrengt.
Het komt zo weinig voor dat een meisje bloed tijdens de eerste keer gemeenschap.
Had zo'n moslim meisje-dat-maagd-moet-blijven-tot-het-huwelijk beter kunnen ruilen met mij, wist zij zeker dat ze bloedde en had ik niet zo veel pijn... -_o

Het ligt natuurlijk heel erg aan hoe streng haar familie is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 06:56
sofie3
sofie3 is offline
Ik heb persoonlijk een paar Moslim meisjes als vriendin, en alles wat hun maagdenvlies eventueel kan scheuren, doen ze gewoon niet!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 08:34
Heartbeat
Heartbeat is offline
Heb zelf 6 jaar bij moslims op school gezeten en masturberen mag dus wel degelijk jongen of meisje, alleen sex mogen ze niet hebben voor het huwelijk maarja er zijn vele die zich daar niet aanhouden. De nieuwe generatie zal ik maar zegge
Oud 21-05-2002, 10:34
Adriaan
Adriaan is offline
Bedankt voor jullie reacties

Beste mensen,

Ik ben aangenaam tevreden over jullie reacties, hoewel die soms uiteenlopend zijn, kent er niemand een Moslimmeisje of een belangrijke persoon uit de Islam die ons meer informatie zou kunnen geven.

Jullie zijn echt bedankt voor jullie reacties, hopelijk komen er nog meer, want dit is een topic dat nog vol taboes en religie hangt.

Groeten van Adriaan !

Nogmaals bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:40
GeNeVa
GeNeVa is offline
Ik denk dat je daarvoor echt bij een moslim-meisje moet zijn. Maar dan nog, het verschilt ook per familie hoe streng die zijn, en natuurlijk van welke generatie het meisje is.

Ik vind dit wel een boeiend onderwerp, maar betwijfel het of je een antwoord zal vinden op je vraag.
Oud 21-05-2002, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Heartbeat schreef:
Heb zelf 6 jaar bij moslims op school gezeten en masturberen mag dus wel degelijk jongen of meisje, alleen sex mogen ze niet hebben voor het huwelijk maarja er zijn vele die zich daar niet aanhouden. De nieuwe generatie zal ik maar zegge
Zoals ik al zei, het is niet echt een kwestie van strikte geloofsregels, maar meer van cultuurbepaalde regels, zodat je dus inderdaad krijgt dat strenge families er meer moeite mee zullen hebben dan soepele. Er zit sowieso een wereld van verschil tussen verschillende moslimgroepen onderling. Over het algemeen zijn Somalische en Ethiopische moslims superstreng (denk aan vrouwenbesnijdenis e.d.) terwijl de meeste Turkse of Marokkaanse moslims veel minder streng zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:21
lausie
lausie is offline
nee dnek ut ni maar stiekem doen ze het wel weet zkr
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:19
Nadia19
Nadia19 is offline
Hoi allemaal!

Ik ben zelf moslim, van Marokkaanse origine en ik wil even bevestigen wat ik hier zo nu en dan heb gelezen. Het is in de marokkaanse cultuur 'not-done' te masturberen. Ook in zijn algemeenheid wordt er bínnen het islamitische gezin niet over seksualiteit gesproken en is binnen de opvoeding elke verwijzing naar seksualiteit taboe.
De bedoeling van dit alles is je kuisheid te bewaren en als een maagd het huwelijk in te treden.
Ten aanzien van masturbatie lopen de meningen uiteen. Volgens de Malikitische en Sjafiitische wetsscholen is elke vorm van zelfbevrediging verboden. De Hanafitische school is echter genuanceerder: wanneer lustgevoelens je te machtig worden terwijl je geen echtgenote hebt, is masturbatie toegestaan en zelfs verplicht als die masturbatie het plegen van overspel of ontucht kan voorkomen. Volgens de Hanbalieten is bij de ongehuwde man masturbatie toegestaan om ontucht te voorkomen of uit zorg voor zijn lichamelijke gezondheid, als je gehuwd bent is het echter verboden. Er is met andere woorden geen eenduidig verhaal. Het principe in de islam is 'noodomstandigheden maken verboden zaken toelaatbaar'.

Als je nu naar de jongere generatie moslims kijkt, (ik kan hier alleen over de marokkanen praten) heb ik gemerkt dat deze met een 'open mind' tegenover masturbatie staan. Dit geldt absoluut niet voor de meerderheid van de jongeren, maar toch worden er op allerlei fora zulke dingen besproken en wordt masturbatie daar vaak als een logische uitlaatklep gezien. Ikzelf masturbeer niet, heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, dus daarom weet ik ook niet wat ik eventueel mis. Vaak hoor ik dan van andere marokkanen, die het wel doen, van wat doe je dan als je geil bent? Hoe kun je dat volhouden? En meer van dat soort vragen. Aan die vragen kun je al afleiden dat het steeds 'normaler' wordt gevonden als je er wel aan toegeeft.

p.s. Hoop jullie een beetje geholpen te hebben met jullie vragen!

Groetjes Nadia
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:59
Adriaan
Adriaan is offline
Jullie reactie

Beste mensen van dit forum ,

Nogmaals wens ik jullie te bedanken voor jullie reacties en meningen, ik vind ze echt waardevol. Hieronder heb ik nog enkele bijvragen gesteld.

Vriendelijke groet, Adriaan .

En misschien kan ik even een bijvraag stellen;
- mag een meisje kussen en haar borsten laten strelen en kussen door een jongen?
- mag een meisje gebeft worden
- mag een meisje gevingerd worden

heel specifieke vragen, maar de topic is interessant en taboe geladen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:07
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Adriaan schreef:

- mag een meisje kussen en haar borsten laten strelen en kussen door een jongen?
Gaat het dan specifiek om moslim-meisjes? Of elk meisje?

Ik vraag me zelf namelijk af hoe het zit voor moslim-jongens? Die schijnen het makkelijker te hebben..
Oud 31-05-2002, 08:30
M@TRIX
M@TRIX is offline
lijkt me van niet toch meej hun geloof? mar zouden ze het ook nakomen?
Oud 31-05-2002, 08:49
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
lijkt me sterk dat ze het mogen mara ja ik denk dat over het algemeen veel meiden zich ook niet aan de regel geen sex voor het huwelijk houden...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 12:08
Forummer
Forummer is offline
Citaat:
Adriaan schreef:
Jullie reactie

Beste mensen van dit forum ,

Nogmaals wens ik jullie te bedanken voor jullie reacties en meningen, ik vind ze echt waardevol. Hieronder heb ik nog enkele bijvragen gesteld.

Vriendelijke groet, Adriaan .

heel specifieke vragen, maar de topic is interessant en taboe geladen.
-ja
-ja
-ja

en moslimmeisjes mogen WEL masturberen, ben zelf moslim, maar dan jongen(), maar het hangt er gewoon vanaf in wat voor gezin je leeft, ik bedoel de ene die is echt streng in dat soort dingen en de ander die bemoeit zich er niet mee ofzo, en dat maagd blijven voor het huwelijk wordt ook, vooral in nederland, haast niet meer aan gedaan.
en dan heb je ook nog verschil tussen bijvoorbeeld een meisje in Istanbul of een meisje in 1 of ander dorp in het binnenland, maar ook hier hangt t van je gezin/familie af.

Oftewel, het heeft geen ene ruk te maken met de godsdienst, er staat nix over in in de Koran, de ene meisje doet t wel, de ander niet, hangt er maar een beetje vanaf in wat voor gezin je leeft.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten