Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 10:19
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 19-01-2004 @ 17:07:
Hoeveel eigenwaarde-credits levert het nou eigelijk op, vegetariër worden ?
Maar m'n beste dierenvrienden, nou weet ik nog steeds niet hoeveel beter ik me zal voelen als ik stop met vleeseten.
Oud 07-02-2004, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-02-2004 @ 11:00:
Moet er niet aan denken. In zo'n frikandel zitten toch hersenen ofzo? *kots*
Ze zegt toch ook lekker vlees?
Een frikandel is niet lekker.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 07-02-2004 @ 11:45:
Ze zegt toch ook lekker vlees?
Een frikandel is niet lekker.
Vind jij!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-02-2004 @ 13:02:
Vind jij!
Zeur niet zo tuthola.
Vind ik ja!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 00:04
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 06-02-2004 @ 16:15:
Niet iedereen is zo onwijs dom als jou.
Het is gewoon een feit.
en ik trek me er lekker niks van aan omdat je gewoon jalours bent mafkees!
1. Ga voor de gein es naar je nederlandse les
2. Waarom zou ik in godsnaam jaloers zijn op jou?
3. Als je die koe zelf zou moeten slachten, zou je haar dan nog steeds eten? (hoef je geen antwoord op te geven, maar denk er es over na...)
Oud 08-02-2004, 17:39
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
TiggeWabbit schreef op 05-02-2004 @ 22:30:
[Bohw en die vleesvervangers eet men voornamelijk vanwege de voedingsstoffen [/B]
ja duh
die dingen pakken dus niet bij zoals ik al zei.
dierlijk is het beste volgens de huisarts.
kan d'r ook niks aan doen

oh jah als ik zel een koe moet slachten zal ik het ook wel eten.
Kheb trouwens wel eens een huisslachting gezien.
Oud 08-02-2004, 21:14
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-02-2004 @ 15:26:
Voor normale maaltijden is 'r zat vervanging.
Er zijn ook vega mini frituur hapjes en dat soort crap. Er is zat.
En dan dat je in 'n snackbar ineens heel weinig keus hebt vind ik an sich zelfs positief. (het gros wat je daar kan bestellen is slachtafval in 'n krokant laagje... eet u smakelijk.) Je komt 'r vanzelf minder vaak daardoor en da's weer goed voor je gezondheid.
Idd, 't is wel beter voor de gezondheid.

Zowiezo eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:01
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
phensicske schreef op 08-02-2004 @ 22:14:
Idd, 't is wel beter voor de gezondheid.

Zowiezo eigenlijk.
Je krijgt te min vitamine b of zoiets toch?
Oud 08-02-2004, 22:03
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mikai schreef op 08-02-2004 @ 23:01:
Je krijgt te min vitamine b of zoiets toch?
't Heeft zo allemaal zijn voor-en nadelen, weet je wel. Als vegi krijg je idd bepaalde stoffen minder binnen, maar die kan je wel compenseren door bepaalde groenten/bonen/noten te eten en wat vita's te slikken.
Door geen vlees te eten heb je toch al een hoop 'briel' minder binnen, vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 23:14
Verwijderd
zoveel shit is b12 verrijkt
en zuivelproducten hebben het
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 23:35
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 06-02-2004 @ 14:57:
ben jij nou nog vegetarier???
Jup, ik hou het nog steeds braaf vol Et tu?
Oud 09-02-2004, 10:20
LittleLucille
LittleLucille is offline
pff heb hem halverwege een keer afgesloten.. brr kan het niet aanzien hoor..
Oud 09-02-2004, 11:53
strafcorner
strafcorner is offline
Als je een normaal voedings patroon volgt hoef je niets te vervangen als vega zijnde... Je krijgt genoeg b vitamines, eiwitten en andere zaken waar mensen alrtijd over beginnen bij het horen van het woord vegetarier binnen.
Oud 09-02-2004, 13:29
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-02-2004 @ 11:00:
Moet er niet aan denken. In zo'n frikandel zitten toch hersenen ofzo? *kots*
ja hersenen, jij hebt het begrepen!

Er zit nekvlees van het varken, het magere vlees uit de voorkant van het paard, slachtafval van de kip. Het betreft dan echter alleen vlees dat aan de botjes achterblijft, dus geen ingewanden.
Oud 09-02-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 09-02-2004 @ 14:29:
ja hersenen, jij hebt het begrepen!

Er zit nekvlees van het varken, het magere vlees uit de voorkant van het paard, slachtafval van de kip. Het betreft dan echter alleen vlees dat aan de botjes achterblijft, dus geen ingewanden.
ja hallo dat hoor ik gewoon..
Maarja.. ieder zo zn ding
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:28
Verwijderd
Ik denk dat het probleem vooral is dat de mens zichzelf zo goed vindt. Is de mens beter dan een dier? En waarom dan? Omdat wij toevallig kunnen praten? Is praten dan een vorm van intellect, van overheersing? Is het omdat we dingen bouwen, ons 'ontwikkelen' (ik noem het liever achteruitgang)..

Wat maakt ons zo superieur dat wij het recht hebben dieren te eten?

Mijns inziens hébben we dat recht niet.

En daarom ben ik vegetariër
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef op 09-02-2004 @ 11:20:
pff heb hem halverwege een keer afgesloten.. brr kan het niet aanzien hoor..
Me 2.

Bio-industrie..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 25-01-2004 @ 19:23:
ja dus? al is het maar een image, hoe meer veggie's en vegans, hoe beter.
Opzich wel.. maar om het vol te houden moet je er echt achter staan. Het argument "maar ik vind vlees te lekker' gaat alleen op als je niet écht vegetarier wil worden, want anders heb je dat er voor over.. Ik vond vlees eten ook best lekker, totdat ik besefte wat ik at, toen had ik er alles voor over om het te laten staan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:45
Dan0on;;
Dan0on;; is offline
Ik vind dat echt niet kunnen wat daar te zien is op dat filmpje. Dan kan je wel denken, ach het zijn maar dieren. Maar die beesten hebben ook een gevoel, en ik vind niet dat ze zo behandeld mogen worden. Het is dan wel gebruikelijk dat ze geslacht worden, maar dat kan ook op een fatsoenlijke manier, vind ik.

Ik ben 4 jaar lang vegetarier geweest, en als ik dit zie zou ik het zo weer worden..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:39
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dan0on;; schreef op 09-02-2004 @ 15:45:
Ik ben 4 jaar lang vegetarier geweest, en als ik dit zie zou ik het zo weer worden..
Doe dat dan...
Oud 09-02-2004, 18:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
Xia schreef op 09-02-2004 @ 15:28:
Wat maakt ons zo superieur dat wij het recht hebben dieren te eten?

Mijns inziens hébben we dat recht niet.

En daarom ben ik vegetariër
Het recht om koeienmelk te drinken hebben wij eigenlijk ook niet.
Oud 09-02-2004, 18:49
Dan0on;;
Dan0on;; is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 09-02-2004 @ 16:39:
Doe dat dan...
Ga ik ook weer doen.

@ Vice -> Vind ik wel. Die koeien hebben er toch geen last van als ze gemolken worden? Die leven daarna nog wel verder..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dan0on;; schreef op 09-02-2004 @ 19:49:
Ga ik ook weer doen.
Oud 10-02-2004, 08:43
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-02-2004 @ 15:08:
ja hallo dat hoor ik gewoon..
Maarja.. ieder zo zn ding
als ik jou vertel dat wim-lex een sexchange heeft ondergaan geloof je dat toch ook niet meteen

Citaat:
@ Vice -> Vind ik wel. Die koeien hebben er toch geen last van als ze gemolken worden? Die leven daarna nog wel verder..
Die melk is bestemd voor kalfjes, niet voor jou en mij. Dus dat recht heb je zeker niet. Misschien heeft een koe er geen last van maar er wordt wel van haar verwacht dat ze kalfjes blijft baren (ook weer voor de slacht) om zo maar melk te produceren. Heel ethisch verantwoord, zeker als je vega bent
Oud 11-02-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Nanaki schreef op 09-02-2004 @ 00:35:
Jup, ik hou het nog steeds braaf vol Et tu?
goed zo
ik nu al 2.5 jaar
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:12
count.me.out
count.me.out is offline
Citaat:
Dan0on;; schreef op 09-02-2004 @ 15:45:
knap dat je na 4 jaar geen vlees eten het toch over je nek kunt krijgen iets te eten waar je zo tegen was.
hypocriete meeloper..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:39
selfmindead
selfmindead is offline
Man, stop toch eens met zo'n boom op te zetten over kleine dingen.

Er is altijd een reden om te stoppen, of om te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:42
count.me.out
count.me.out is offline
dude de enige reden om geen vlees meer te eten die ik me nu kan bedenken is zoiets van, ik vind dat ik geen recht heb om andere levende wezens te vermoorden en te consumeren.
om daarna precies het tegenovergestelde te doen, daar kan ik me nou aan storen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:49
selfmindead
selfmindead is offline
Ik mij ook, maar wie ben jij om te oordelen over haar/hem (ik weet het niet meer zo goed ) Een vriend van me moest ook stoppen toen hij zeer zwak werd en bijna was ingestort. Dan ga je toch ook niet zeggen dat hij geen vlees mocht eten?

En ik ben een meisje.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
xloserkidx schreef op 11-02-2004 @ 19:42:
dude de enige reden om geen vlees meer te eten die ik me nu kan bedenken is zoiets van, ik vind dat ik geen recht heb om andere levende wezens te vermoorden en te consumeren.
om daarna precies het tegenovergestelde te doen, daar kan ik me nou aan storen.
Je moet je nickname niet ál te serieus nemen he?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:14
Susanne
Susanne is offline
Bitchie
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:24
Verwijderd
Toch moet ik xloserkidx wel ergens gelijk geven, dit riekt toch een beetje naar meelopersgedrag, of juist de omgekeerde vorm daarvan. Waarom immers zou ze anders weer begonnen zijn met vlees eten?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:01
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
perseus schreef op 11-02-2004 @ 20:24:
Toch moet ik xloserkidx wel ergens gelijk geven, dit riekt toch een beetje naar meelopersgedrag, of juist de omgekeerde vorm daarvan. Waarom immers zou ze anders weer begonnen zijn met vlees eten?
Ja, ik vind het ook maar raar dat je opeens weer vlees eet. Ik zou er echt niet moeten aan denken. Ik ben reeds 6 jaar ongeveer (denk ik, ergens rond het eerste middelbaar) vegi en zou geen enkele reden kunnen bedenken (buiten dan dat je echt met gezondheidsproblemen zou zitten en echt wel verplicht zou zijn om vlees te eten, wat ik wel ongeloofwaardig vind, maar soit.) om terug vlees te eten.

Vegi is iets wat je bént, niet wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:46
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
phensicske schreef op 11-02-2004 @ 21:01:
Ja, ik vind het ook maar raar dat je opeens weer vlees eet. Ik zou er echt niet moeten aan denken. Ik ben reeds 6 jaar ongeveer (denk ik, ergens rond het eerste middelbaar) vegi en zou geen enkele reden kunnen bedenken (buiten dan dat je echt met gezondheidsproblemen zou zitten en echt wel verplicht zou zijn om vlees te eten, wat ik wel ongeloofwaardig vind, maar soit.) om terug vlees te eten.

Vegi is iets wat je bént, niet wat je doet.
Om gezondsheidsredenen vlees meoten eten bestaat simpelweg niet alle stoffen die in vlees zitten zijn makkelijk vervangbaar...
Oud 11-02-2004, 20:50
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 11-02-2004 @ 21:46:
Om gezondsheidsredenen vlees meoten eten bestaat simpelweg niet alle stoffen die in vlees zitten zijn makkelijk vervangbaar...
Dan kan ik geen redens meer bedenken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
xloserkidx schreef op 11-02-2004 @ 19:42:
dude de enige reden om geen vlees meer te eten die ik me nu kan bedenken is zoiets van, ik vind dat ik geen recht heb om andere levende wezens te vermoorden en te consumeren (...)
Dat kun je best vinden, maar accepteer dan ook dat er mensen zijn voor wie die belangenafweging anders uitpakt. Zonder weer alles tot in lengte der dagen te herhalen: ik moet de eerste echt openminded vega nog tegenkomen. Beetje spijtig.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:43
fucking hero
fucking hero is offline
xloserkid: ze is eerst een tijdje vegetarisch, dan eet ze weer vlees, en nu denkt ze erook weer over om vegetarisch te zijn. Alsof het verplicht is om vegetarisch/veganistisch te zijn. Wat maakt het nou uit, ze is goed bezig. Zo krijg je alleen maar een slecht imago als vega.

En dat filmpje is slap propaganda, het zal wel waar zijn allemaal, maar om de sympathie van de vleeseter te krijgen door dit soort gore filmpjes te laten zien. En ook nog een opmerking als "als je dit je niet raakt, ben je harteloos", daar krijg je echt geen sympathie mee. Ik ben nu een halfjaar veganist, en dit filmpje doet me eerlijk gezegd niet zo veel, qua bloederigheid etc. Het zal wel, ill get over it.
Mijn reden om veganist te zijn is, de overconsumptie- en productie van vlees, zuivel, en andere dierlijke producten. En wat er allemaal wel niet weggegooid word aan vlees. Het vlees dat overblijft van de slager en supermarkt bedoel ik dan.
Aan deze kant van de wereld is er een gigantisch mest-overschot door overproductie van vlees etc. En omdat die dieren gigantische hoeveelheden voedsel nodig hebben, en er in ons land, en onze buurlanden geen ruimte is om al dat voedsel te verbouwen, importeren we dit uit derdewereld landen als bijvoorbeeld brazilie. In deze derde wereld landen worden weer gigantische stukken oerwouden omgekapt om ruimte te maken voor de landbouw.
De overheid van brazilie heeft ingestemt om het Amazonewoud voor de helft te reduceren(vier maal portugal), om hier de landbouw te houden. Dat heeft natuurlijk desastreuse gevolgen voor brazilie, de grond is helemaal niet geschikt voor landbouw, en er zal vrij snel woestijnvorming optreden. Om maar een voorbeeld te noemen.(meer info op peta.org)

Ik heb geen zin om dit met lede ogen aan te kijken, deel te nemen aan een consumentenmarkt die een groot aandeel heeft in de ongunstige verandering van het klimaat - en de gevolgen van dien. Daarom ben ik veganist.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:45
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 11-02-2004 @ 21:46:
ik ben wel om gezondheidsredenen gestopt, ik kon geen vervangers betalen (en mijn ouders weigerden te sponsoren)

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:14
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 12-02-2004 @ 13:45:
ik ben wel om gezondheidsredenen gestopt, ik kon geen vervangers betalen (en mijn ouders weigerden te sponsoren)
vervangers zijn niet nodig... je kan al je voedingstoffen uit zuivel en groente halen
Oud 12-02-2004, 21:08
--anarchy--
--anarchy-- is offline
ziek filmpje.... k denk aleen dat de dieren in nederland niet geslacht mogen worden als ze zwaar gewond zijn (teminste voor menselijke comsumtie)

ff een vraag welke vitamine zit er in vlees die 'moeilijk' vervangbaar is?
Oud 12-02-2004, 21:23
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
xloserkidx schreef op 11-02-2004 @ 19:12:
knap dat je na 4 jaar geen vlees eten het toch over je nek kunt krijgen iets te eten waar je zo tegen was.
hypocriete meeloper..
wees blij dat ze het heeft geprobeert?? Heb er tenminste respect voor ipv iemand gelijk voor hypocriet uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 21:47
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
--anarchy-- schreef op 12-02-2004 @ 22:08:
ziek filmpje.... k denk aleen dat de dieren in nederland niet geslacht mogen worden als ze zwaar gewond zijn (teminste voor menselijke comsumtie)

ff een vraag welke vitamine zit er in vlees die 'moeilijk' vervangbaar is?
geen een
Oud 12-02-2004, 21:50
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 22:37:
Dat kun je best vinden, maar accepteer dan ook dat er mensen zijn voor wie die belangenafweging anders uitpakt. Zonder weer alles tot in lengte der dagen te herhalen: ik moet de eerste echt openminded vega nog tegenkomen. Beetje spijtig.
Het gaat niet om openmindedheid... tis een principe kwestie. Ik snap best dat andere mensen andere keuzes maken, alleen die respecteer ik niet omdat er m.i. groot leed aan 3den mee wordt berokkend en dat is voor mij de reden om deze keuzes niet te accepteren. Het gaat niet om mijn levensstijl of mijn keuze, het gaat mij om de dieren.
Oud 12-02-2004, 21:51
count.me.out
count.me.out is offline
Citaat:
.fRIDAY schreef op 11-02-2004 @ 19:49:
Ik mij ook, maar wie ben jij om te oordelen over haar/hem (ik weet het niet meer zo goed ) Een vriend van me moest ook stoppen toen hij zeer zwak werd en bijna was ingestort. Dan ga je toch ook niet zeggen dat hij geen vlees mocht eten?

En ik ben een meisje.
damn, i don't care what you are

// ik ben het btw eens met strafcorner
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 22:45
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
xloserkidx schreef op 12-02-2004 @ 22:51:

Nou hotshot, draag eens wat bij en geef antwoord op mijn vraag.

// ik ben het btw eens met strafcorner

Dus grote tenen hebben is ook jouw sterke kant ?
Oud 13-02-2004, 09:18
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-02-2004 @ 17:14:
vervangers zijn niet nodig... je kan al je voedingstoffen uit zuivel en groente halen
ja dat dacht ik ook en het is 2,5 jaar goed gegaan. maar je hebt echt vervangers nodig, uiteindelijk. ik ben er flink ziek van geweest
Oud 13-02-2004, 09:31
count.me.out
count.me.out is offline
wat was je vraag?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:22
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
xloserkidx schreef op 13-02-2004 @ 10:31:
wat was je vraag?
Weet jij het weer beter? Hoepel alsjeblieft op met je übermensch-houding, forumdominee
Oud 13-02-2004, 12:12
count.me.out
count.me.out is offline
dude, rustig, ik vroeg alleen wat de vraag was, moron.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 15:36
selfmindead
selfmindead is offline
Citaat:
xloserkidx schreef op 12-02-2004 @ 22:51:
Waar blijft je antwoord op het andere deel?

Sjeezus, altijd maar de onnuttige dingen uit teksten halen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten