|
Verwijderd
|
ik pakte 160 acres (account overgenomen rond de 1.5k dus een redelijk attack).
Een gozer van 1.3k suicide op mij en breekt mij niet... dus niet elke defence bezwijkt na een attack ![]() En je hebt vast een goede province maar je kan niet echt alles goed doen. Overal een beetje tussenin |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Dr0_ol schreef op 09-02-2004 @ 09:44:
gozer met een beetje honor.. Bribe thiefs, massaal NS en/of propagande. Meteorshower , Fireballs, storms. Wat schade gedaan en een rotlading honor.. ik: 2000 acres Dwarf, 1300 honor hij: 1500 acres, Ha, Count 1 TM, 168 acres en 517 honor rijken ![]() bottomfeeding + honorraping
|
||||
|
|
__________________
[spAm] |
||||
|
Verwijderd
|
The Province of XXXXX XXXXXXXX (XX:XX)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.53 Beta] Utopian Date: May 7th, YR7 RL Date: February 9th, 2004 (12:00 GMT) Ruler Name: The Heroic Sir Darq Personality & Race: The War Hero, Undead Land: 1,758 Acres Money: 1,100,877gc (44,161gc raw daily income) Food: 152 bushels Runes: 1,531 runes Population: 48,836 citizens (27.78 per Acre) Peasants: 15,495 (100% Employed) Content: build: 86.7-98.7%, tax: 2.85-2.99gc Trade Balance: -650,982gc (0% tax rate) Networth: 383,806 (218.32 per Acre) Thieves+Wizards+Science Networth: 77,803gc Soldiers: 0 (63% estimated draft rate) Skeletons: 2,105 (8,420 offense points) Zombies: 346 (1,384 defense points) Ghouls: 24,383 (146,298 offense / 170,681 defense) War-Horses: 7,650 (up to 7,650 additional offense) Prisoners: 272 (816 offense) Total Modified Offense: 163,184 (92.82 per Acre) Practical (10% elites): 28,407 (16.16 per Acre) Total Defense: 172,065 (97.88 per Acre) Practical (90% elites): 154,999 (88.17 per Acre) Thieves: 3,921 (2.23 per Acre / 100% Stealth) Wizards: 2,586 (1.47 per Acre / 65% Mana) Crystal-Ball on your province will show: Max. Possible Thieves/Wizards: 11,788 (6.71 / Acre) Estimated Thieves Number: 5,894 (3.35 per Acre) Estimated Wizards Number: 1,768 (1.01 per Acre) Buildings: 1,394gc to build, 790gc to raze Away bonus: 77,475gc (12h) / 232,425gc (20h) 1. Homes: 171 (9.7%) 2. Training Grounds: 187 (10.6%) 3. Armouries: 180 (10.2%) 4. Banks: 367 (20.9%) 5. Guilds: 193 (11%) 6. Towers: 66 (3.8%) 7. Watchtowers: 272 (15.5%) 8. Stables: 102 (5.8%) 9. Libraries: 192 (10.9%) 10. Dungeons: 28 (1.6%) ** Effects Summary (Known Science Only) ** +22.4% Income (255,262 points) -32% Building Time (159,030 points) +7% Population Limits (101,590 points) +22.3% Food Production (73,568 points) +5.6% Military Strength (179,864 points) +32.2% Thievery Effectiveness (143,641 points) +37.6% Magic Effectiveness (196,290 points) Al met al beste een goedlopende province. Beetje jammer dat mijn science nog behoorlijk suckt, en een attacker met een NPA van 218 schreeuwt natuurlijk om meer acres. Maar in een fakewar is het lastig groeien, dus over een paar dagen gaat 't lekker tetteren worden in èchte wars Gelukkig is mijn PPA behoorlijk goed te noemen, ondanks de brakke science. Honor wil er -ondanks mijn personality- ook nog niet echt van komen, maar hey, we hebben nog wel even te gaan.
|
||||
|
Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 13:23. |
|||||
|
|
Wij zitten nu in war waar alle vijandelijke attackers nogal klein zijn...
Gaat een grote kaffer van ons (halfling rogue A/T... blech) SUICIDEN op KLEINTJES.... - ik zit ondertussen met 70 DPA thuis T/M's (met 80% req offense) te conquesten... maar dat baat niet, daar gaat de meter ![]() note: ik krijg (als general) meer land van conquest op die grote T/M dan ik krijg met double-tap op kleine attacker |
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 20:15. |
||||
|
|
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 09-02-2004 @ 20:09:
Wij zitten nu in war waar alle vijandelijke attackers nogal klein zijn... Gaat een grote kaffer van ons (halfling rogue A/T... blech) SUICIDEN op KLEINTJES.... - ik zit ondertussen met 70 DPA thuis T/M's (met 80% req offense) te conquesten... maar dat baat niet, daar gaat de meter ![]() note: ik krijg (als general) meer land van conquest op die grote T/M dan ik krijg met double-tap op kleine attacker ![]() alleen jammer dat je er geen honor van krijgt... hoewel ik er als orc niet zoveel van profiteer als ik elites thuis houdt
|
||||
|
|
__________________
[spAm] |
||||
|
|
Citaat:
barkrukkie schreef op 09-02-2004 @ 20:39:
general conquest is echt fijn ![]() alleen jammer dat je er geen honor van krijgt... hoewel ik er als orc niet zoveel van profiteer als ik elites thuis houdt |
||||
|
|
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better |
||||
|
|
Citaat:
waaromniet? schreef op 09-02-2004 @ 21:10:
Je bent orc? Hoe gaat dat deze age? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk... Word je niet gestoord van elite losses? En hoe hou je een fatsoenlijk dpa, tegenover alle 70+ dpa's met troops out van undeads en faeries? ik heb ongeveer 12-15% elite doden, en ik run 15%hosps maar we zijn nu beetje aan 't kijken naar conversion. Als je bijvoorbeeld 9k elites en 6k off specs stuurt, is conversion ongeveer gelijk aan losses... en m'n dpa zuigt. Ik heb met elites out 48 raw dpa, dan komt er zo'n 14.5% war sci en 10% forts bij, dus grofweg 60 dpa het is voornamelijk wachten op een undead semi-suicider, of beetje bottomfeeden, of conquest... dat de undeads geen elite-losses hebben weegt vooral in langere wars zwaarder mee |
||||
|
|
__________________
[spAm] |
||||
|
|
Citaat:
Dobermann schreef op 09-02-2004 @ 13:17:
The Province of XXXXX XXXXXXXX (XX:XX) [http://www.utopiatemple.com Angel v1.53 Beta] Buildings: 1,394gc to build, 790gc to raze Away bonus: 77,475gc (12h) / 232,425gc (20h) 1. Homes: 171 (9.7%) 2. Training Grounds: 187 (10.6%) 3. Armouries: 180 (10.2%) 4. Banks: 367 (20.9%) 5. Guilds: 193 (11%) 6. Towers: 66 (3.8%) 7. Watchtowers: 272 (15.5%) 8. Stables: 102 (5.8%) 9. Libraries: 192 (10.9%) 10. Dungeons: 28 (1.6%) (geheimpje: als je 0.5% rax hebt is je attacktime gelijk een uur minder )
|
||||
|
|
__________________
True in the game, as long as blood is blue in my veins I pour my Heineken brew to my deceased crew on memory lane |
||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
Frank schreef op 10-02-2004 @ 08:50:
ik zou training grounds weghalen en in hospi's/guilds doen ofzo, (geheimpje: als je 0.5% rax hebt is je attacktime gelijk een uur minder ) Ik denk dat ik in war idd TG's ditch voor guilds en hospitals. Over een uur of 7 gaan we declaren, vandaar.
|
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Dobermann schreef op 10-02-2004 @ 13:13:
Kijk, dat van die rax is natuurlijk de shizzle die 't 'm doet. Dat ga ik geheid opvolgen Ik denk dat ik in war idd TG's ditch voor guilds en hospitals. Over een uur of 7 gaan we declaren, vandaar. Libraries dump je ook in war neem ik aan?
|
||||
|
|
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better |
||||
|
|
Citaat:
Frank schreef op 10-02-2004 @ 08:50:
ik zou training grounds weghalen en in hospi's/guilds doen ofzo, (geheimpje: als je 0.5% rax hebt is je attacktime gelijk een uur minder )
|
||||
|
|
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better |
||||
|
|
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-02-2004 @ 13:56:
You GOT to be kidding... Wat stinkt er in godsnaam aan huizen? ![]() nja, bonus is eenzijdig en je hebt een lager max income maar daar moet je pas wakker van liggen met 33% of meer homes. De bonus van andere gebouwen is VAKER goed te gebruiken dan homes en daarom zouden ze dan slecht zijn. Ik gebruikte ze vorige age als orc, zo'n 15% meestal. Die dump je later voor schools... maar na een sci-pump kwam ik in war met avians die mij (was toen geen monarch) toen echt enorm hebben zitten learnen na wat NS. Avian Rogues, ik heb uitgerekend dat ze slechtere combinatie zijn dan orc rogue en halfling rogue (A/T <-- erg belangrijk detail hier ). Orc Rogue is beste A/T van deze drie door zijn elite en pop bonus (2x population besparen).Maar die vians wisten toch best vaak een learn attack te doen...
|
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. |
||||
|
|
ik speelde mijn eerste age orc, de fireballs etc hebben nu een permanente haat tegen T/M's in mijn kop gebrand
![]() THEY - MUST - DIE ik vier feestjes als er AW op ze is gedaan, massacre al helemaal ![]() mooiste was die T/M die we een keer 6x massacre-den - for good measure fireballde ik hem toen als orc , tornadoes mislukte 1x en toen waren runes op - en volgende login hadden ze zich overgegeven.
|
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. |
||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-02-2004 @ 20:35:
Homes stinken absoluut, voor alles wat geen undead of orc is. Hoewel ze voor orc ook een raar geurtje hebben... Maar voor undeads is er geen sterker gebouw te bedenken zo'n beetje. Nee? nou dan ![]() Je kan veel beter andere bonusses gebruiken maarja.. ieder zn eigen speelstijl... |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 12-02-2004 @ 22:14:
ik speelde mijn eerste age orc, de fireballs etc hebben nu een permanente haat tegen T/M's in mijn kop gebrand ![]() THEY - MUST - DIE ![]() Ik kom ook wel eens orcs tegen met een goede t/m defence, ze bestaan wel maar zijn wel een beetje zeldzaam volgens mij ![]() Waar ik me nou ook aan erger is dat van de 10 hostiles die we nu declaren op WoL er 9 gepeaceblocked worden.. Dat komt er dus op neer dat het gemiddeld zon 7 hostiles duurt voordat we eindelijk war hebben, op BF was en op genesis is dat altijd veel minder... Weet iemand hoe dit komt? ps. het is niet zo dat we op hele kleine kingdoms declaren, meestal zijn de targets even groot of iets groter dan wij en hebben een iets lagere nw/a |
||||
|
|
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN! |
||||
|
|
Citaat:
MieX schreef op 13-02-2004 @ 16:12:
Haha moeten jullie orcs t soms maar niet zo makkelijk maken voor ons t/m's, ik heb net een hele lange serie ops gedaan op een orc zonder er ook maar 1 te failen, dan is t een beetje eigen schuld he ![]() Ik kom ook wel eens orcs tegen met een goede t/m defence, ze bestaan wel maar zijn wel een beetje zeldzaam volgens mij ![]() Waar ik me nou ook aan erger is dat van de 10 hostiles die we nu declaren op WoL er 9 gepeaceblocked worden.. Dat komt er dus op neer dat het gemiddeld zon 7 hostiles duurt voordat we eindelijk war hebben, op BF was en op genesis is dat altijd veel minder... Weet iemand hoe dit komt? ps. het is niet zo dat we op hele kleine kingdoms declaren, meestal zijn de targets even groot of iets groter dan wij en hebben een iets lagere nw/a houdt 't meeste wel tegen , ook al ben ik Orc
|
||||
|
|
__________________
[spAm] |
||||
|
|
Wij hadden ook een blocking-spree van 6 blocks gehad.
Ik denk omdat het te makkelijk en te logische is. Je kunt 1x per 36 uur peaceblocken... iemand declared op je die sterker is. Je peaceblocked en gaat op zoek naar iemand die zwakker is, waarom zou je dat niet doen? |
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. |
||||
|
|
Citaat:
MieX schreef op 13-02-2004 @ 16:12:
1. Haha moeten jullie orcs t soms maar niet zo makkelijk maken voor ons t/m's, ik heb net een hele lange serie ops gedaan op een orc zonder er ook maar 1 te failen, dan is t een beetje eigen schuld he ![]() 2. Ik kom ook wel eens orcs tegen met een goede t/m defence, ze bestaan wel maar zijn wel een beetje zeldzaam volgens mij ![]() 2. Een orc met ~1 raw WPA en ~2 raw TPA doet het beter dan 1 met adequate t/m-defense. Voor elke 1 mod TPA kan je 18 raw OPA krijgen... (1 mod TPA = 2 raw TPA --> 2 ogres per acre = 18 raw offense per acre) Als orc moet je slechts zorgen dat de normale vijandelijke attackers je niet kunnen thieven & spellen. T/M's moet je massacren of zien te negeren
|
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. Laatst gewijzigd op 13-02-2004 om 20:26. |
||||
|
|
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 13-02-2004 @ 20:10:
Als orc moet je slechts zorgen dat de normale vijandelijke attackers je niet kunnen thieven & spellen. T/M's moet je massacren of zien te negeren Ik moet ook zeggen dat er meestal maar weinig gemassacred wordt in een hostile(/war), terwijl dat juist een oplossing voor het probleem van de t/m's zou kunnen zijn. |
||||
|
|
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN! |
||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
waaromniet? schreef op 10-02-2004 @ 14:28:
Hmm ik zou eerder die armories mollen, vind ik persoonlijk kut buildings, tenzij je een shitload elites moet pompen. 10% hospitals is wel zeer relaxed in war, anders zijn de elite losses echt niet leuk meer. Alhoewel training grounds in war natuurlijk ook minder waard zijn :/ Dump je ze gewoon allebei Libraries dump je ook in war neem ik aan? |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
MieX schreef op 13-02-2004 @ 22:26:
En daar zit dus t probleem bij de meesten, ik heb er al een hoop compleet kapot gemaakt in war, puur omdat ze niks tegen de t/m's doen behalve (lang niet altijd) genoeg WT en zorgen voor een redelijke WPA/TPA (dat valt vaak ook nog tegen als ik andere mensen in mijn kingdom zie..) Ik moet ook zeggen dat er meestal maar weinig gemassacred wordt in een hostile(/war), terwijl dat juist een oplossing voor het probleem van de t/m's zou kunnen zijn. |
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. |
||||
|
|
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 14-02-2004 @ 04:04:
Het is gewoon orc eigen dat ze afgemaakt worden door T/M's. Maar je raakt zoveel offense kwijt als je een goede t/m-defense bouwt dat het zo maar moet. De vernieuwing bij genesis: Citaat:
In addition, we also have the option of committing a daily investment of extra cash into maintaining and improving the quality of our land and buildings. Over time, this investment will improve building efficiency and the economic strength of our province. This money will be taken out of our daily tax revenues when available.
|
||||
|
|
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN! |
||||
|
|
Citaat:
MieX schreef op 14-02-2004 @ 12:39:
Ik bedoel meer dat de meeste orcs alles maar laten gebeuren zonder er iets aan te doen, terwijl 1 of 2 massacres vaak al een hoop schade kunnen aanrichten zodat je veel minder last van ze hebt. De vernieuwing bij genesis: Als ik t dus goed begrijp zijn je buildings effectiever als je er meer geld in stopt? ![]() ik ben undead general nu, maar eigenlijk had ik human merch moeten kiezen. Er zit best wel een kans in dat dat investment-gebeuren overpowered is. Stel je schools werken 40% meer, dan heb je zieke science als human
|
||||
|
|
__________________
[spAm] |
||||
|
|
Citaat:
barkrukkie schreef op 14-02-2004 @ 13:11:
jup, klopt ![]() ik ben undead general nu, maar eigenlijk had ik human merch moeten kiezen. Er zit best wel een kans in dat dat investment-gebeuren overpowered is. Stel je schools werken 40% meer, dan heb je zieke science als human |
||||
|
|
|
||||
|
|
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 14-02-2004 @ 20:05:
Voor 266 mensen mag ik hopen dat Avian tussentijds verbeterd wordt, het enige unieke voordeel is immuniteit tegen Ambush en dat is niet avian's grootste zorg. |
||||
|
|
__________________
[spAm] |
||||
|
|
Human
+30% income +25% science maximum ----- +50% Spell Costs -5% Max Population 20% Failure on Spells ----- 6/6 (7/6) elite - $1100 Avian -25% Attack Time (+100% Elite Gains) Immune to Enemy Forts Immune to Ambush Attack ----- +10% Military Costs Cannot Use War Horses ----- 7/4 elite - $800 Quick Feet = -25% attack time Elite is beter Forts, leuk, tot 11% offense bonus... maar de avian moet voor zelfde defense 50% meer troepen thuislaten = veel minder offense Elite gains & prijs is oh zo ruim gecompenseerd door income bonus. |
||||
|
|
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij. |
||||
|
|
Citaat:
Dobermann schreef op 14-02-2004 @ 01:06:
Elite losses? Met undead? Hah, alleen als je aangevallen wordt. Geen offensive losses; en ik ben tot nu toe slechts 3x invaded, 2x succesvol. Hospitals zijn wèl heel relaxed voor wanneer je een hotshot mage tegen je hebt, want fireballs zijn echt verschrikkelijk wanneer je een shitload aan elites hebt. Dan kom je financieël toch behoorlijk in de penarie (zoals nu, beetje mot met The Black Horde-alliance, 3 hostilities van TBH-KD's LOL). |
||||
|
|
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better |
||||
|
|
En Avian is inderdaad zo'n verneukt ras
![]() Ik ga op genesis undead en faery proberen... Beide war hero. Undead proberen te overdraften tot 75%... Full elite defense, veel off specs voor offense. Faery eerst honor verzamelen, later groeien
|
||||
|
|
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better |
||||
![]() |
|
|