Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 19:52
Chaucus
Chaucus is offline
Ik heb vorig jaar een aantal maanden gewerkt en daarvoor ook reiskostenvergoeding gekregen.
Nu heb ik net mn jaaropgave gekregen en daar staat bij reiskosten woon-werk helemaal niets....
Kan ik nu invullen dat ik niets heb gekregen of moet ik keurig de bedragen van mn loonstrookjes gaan optellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 17:46
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Nooit bedragen van loonstrookjes gebruiken. Kijk altijd naar je jaaropgaaf, die is van belang voor de Belastingdienst. Ben je van mening dat je jaaropgaaf niet klopt, zorg dan dat dit wordt rechtgezet bij je werkgever. Mij lijkt het dan dat je een nieuwe jaaropgaaf krijgt, over het algemeen doet je werkgever dit niet zelf, maar is dit een andere instelling die de jaaropgaves verstrekt (accountant/administratiekantoor oid).

en niet de belastingdienst flessen, grote kans (lees: hele grote kans) dat ze er toch achter komen en dan gaan ze corrigeren, dus ben je nog niet klaar ik heb aangiftes gecontroleerd bij de BD, dus ik weet waar ik over praat
Oud 10-02-2004, 19:08
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 10-02-2004 @ 18:46:
Nooit bedragen van loonstrookjes gebruiken. Kijk altijd naar je jaaropgaaf, die is van belang voor de Belastingdienst. Ben je van mening dat je jaaropgaaf niet klopt, zorg dan dat dit wordt rechtgezet bij je werkgever. Mij lijkt het dan dat je een nieuwe jaaropgaaf krijgt, over het algemeen doet je werkgever dit niet zelf, maar is dit een andere instelling die de jaaropgaves verstrekt (accountant/administratiekantoor oid).

en niet de belastingdienst flessen, grote kans (lees: hele grote kans) dat ze er toch achter komen en dan gaan ze corrigeren, dus ben je nog niet klaar ik heb aangiftes gecontroleerd bij de BD, dus ik weet waar ik over praat
Heb ook niet de behoefte aan dat laatste. maar ik heb ook geen zin om meer te betalen dan nodig is
ik zag alleen dat t vorig jaar net zo was, maar k weet niet wat ik toen heb gedaan....printer was niet best en heb vergeten gegevens te printen...
trouwens je mag toch de kortste weg met OV als reisafstand nemen voor die reiskosten-berekening? Ja ik weet t, ik kan ook gewoon even de diskette erin stopen enzo, maar ik vroeg me t zo ns af.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:50
StijnSpoortNiet
Stop dan de diskette der maar even in, want dat zal ik toch echt even moeten opzoeken en dat doe ik alleen als jij het niet zomaar kan achterhalen.
Oud 10-02-2004, 21:26
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 10-02-2004 @ 21:50:
Stop dan de diskette der maar even in, want dat zal ik toch echt even moeten opzoeken en dat doe ik alleen als jij het niet zomaar kan achterhalen.
is goed hoor.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:29
StijnSpoortNiet
Citaat:
Chaucus schreef op 10-02-2004 @ 22:26:
is goed hoor.....
Ja, ik wil ook wel even een adviesrapportje ervoor schrijven en je een nota sturen. Uurtarief ligt toch wel tegen de 35 euri aan en de duur van de opdracht is een uur.
Oud 10-02-2004, 21:35
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 10-02-2004 @ 22:29:
Ja, ik wil ook wel even een adviesrapportje ervoor schrijven en je een nota sturen. Uurtarief ligt toch wel tegen de 35 euri aan en de duur van de opdracht is een uur.
Hmm, belastingdienst is al duur zat...kan niet uit om van jou n rapportje te vragen....als ik dat stomme ding hier maar ns kon vinden

Edit: gevonden

Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:43
StijnSpoortNiet
Citaat:
Chaucus schreef op 10-02-2004 @ 20:08:

trouwens je mag toch de kortste weg met OV als reisafstand nemen voor die reiskosten-berekening?
Tis dat ik in een goede bui ben.

Als jij ten minste 4 dagen per week (waar ik even vanuit ga) naar je werk reist met OV dan mag je de reisafstand in km's nemen. Op basis daarvan heb je een recht op een reisaftrek die begint bij 376 euri (10-15 km) en hoger wordt naarmate je verder reist. Deze aftrekpost is op jaarbasis. Deze per OV afgelegde afstand blijkt slechts uit een openbaar-vervoerverklaring die is afgegeven door de betreffende openbaar-vervoersonderneming.

Artikel 3.87 van de Wet op Inkomstenbelasting 2001.
Oud 10-02-2004, 21:46
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 10-02-2004 @ 22:43:
Tis dat ik in een goede bui ben.

Als jij ten minste 4 dagen per week (waar ik even vanuit ga) naar je werk reist met OV dan mag je de reisafstand in km's nemen. Op basis daarvan heb je een recht op een reisaftrek die begint bij 376 euri (10-15 km) en hoger wordt naarmate je verder reist. Deze aftrekpost is op jaarbasis. Deze per OV afgelegde afstand blijkt slechts uit een openbaar-vervoerverklaring die is afgegeven door de betreffende openbaar-vervoersonderneming.

Artikel 3.87 van de Wet op Inkomstenbelasting 2001.
Dankje..ik twijfelde even..nouja k heb nog OV dus die verklaring is niet zo'n probleem.
T aardige is namelijk dat de afstand hemelsbreed maar n km of 8 was, maar met ov 20 ofzo.....zal t nog ns nakijken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:51
StijnSpoortNiet
Tussen de 15-20 km: 503 euro.
Tussen de 20-30 km: 846 euro.

Zorg dat het 20,01 is.

Ik heb de indruk dat jij wel weet hoe aftrekposten werken, dus dat ga ik je niet vertellen.
Oud 10-02-2004, 22:00
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 10-02-2004 @ 22:51:
Tussen de 15-20 km: 503 euro.
Tussen de 20-30 km: 846 euro.

Zorg dat het 20,01 is.

Ik heb de indruk dat jij wel weet hoe aftrekposten werken, dus dat ga ik je niet vertellen.
heb wel wat ervaring met belastingpapieren invullen, maar om de een of andere reden ga ik soms twijfelen (maak er ook altijd 21 van ofzo )....maar dat van die reiskosten op mn opgave zal k ns navragen....

Collegegeld is ook leuk als aftrekpost.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:07
StijnSpoortNiet
Citaat:
Chaucus schreef op 10-02-2004 @ 23:00:
heb wel wat ervaring met belastingpapieren invullen, maar om de een of andere reden ga ik soms twijfelen (maak er ook altijd 21 van ofzo )....maar dat van die reiskosten op mn opgave zal k ns navragen....
Als je ooit twijfelt over iets wat met belastingen te maken heeft, mag je mij gerust mailen of pm-en hoor, ik help je graag met iets wat je niet weet/kan vinden.

Citaat:
Chaucus schreef op 10-02-2004 @ 23:00:
Collegegeld is ook leuk als aftrekpost.....
De betere aftrekposten.
Reageren

Regels voor berichten