Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wederom aannames.
Kom nou eens met een goed verhaal ipv iedere je afkeer van rijke mensen te etaleren. Al je verongelijkte gedram is volledig in tegenspraak met de werkelijkheid. Laat er eens een rijke papa zijn die 10 miljoen dollar stort, soit. Met dat geld worden wel beurzen verstrekt aan zeer getalenteerden die het geld niet hebben en ook worden er superieure studie- en onderzoeksfaciliteiten mee betaald. Ik herhaal, spreek eens een docent aan die zowel in NL als in de VS heeft lesgegeven en vraag het verschil. En nee, potentieel wordt absoluut niet afgeschrikt. Ook weer een vreemde aanname. Kijk eens verder dan je neus lang eens, er zijn zat mensen die niet vies zijn van presteren en een top academische carriere. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik raad je aan om zelf eens verder te kijken dan je neusje lang is, potentieel word wel afgeschikt, extreem hoge bedragen en vreemde toelatingseisen zullen mensen ervan afschrikken om te proberen om naar een dergelijke uni te gaan. Er zijn inderdaad zat mensen die niet vies zijn van presteren en een degelijke opleiding, dat staat er ook geheel los van. Denk je dat de mensen hier niet willen presteren en niet hun best doen om een goede opleiding af te ronden met succes? |
![]() |
|
![]() |
De mijne in ieder geval niet. Ik heb genoeg mensen gesproken die aan Amerikaanse universiteiten gestudeerd hebben en die precies kunnen vertellen hoe de praktijk is. En dat is zeker niet dat mensen afgeschrikt worden en geen van hen zijn "elitaire lulletjes", alleen maar bijzonder intelligente mensen.
Het grote verschil is dat het voor het overgrote gedeelte zeer gemotiveerde mensen zijn die alles uit hun tijd aan de universiteit zullen halen. En die laten zich geenszins tegenhouden door een hoog collegegeld (of moet Harvard tegenwoordig gaan bedelen bij middelbare scholen om toch maar hun plekken gevuld te krijgen??) Vergelijk dat wederom maar eens met de situatie bij de gemiddelde rechten, bedrijfskunde of wat dan ook opleiding in NL. Waar is jou zogenaamde mening eigenlijk op gebaseerd? Ken je veel Amerikanen, heb je daar gestudeerd? Of heb je daarvan "hoger zeggen"? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over dat afschikken, er zijn genoeg mensen die zich laten afschikken door het hoge college geld en de eisen, zelf hier in Nederland ken ik mensen die problemen hebben met die 1500 euro. Verder zijn er genoeg mensen die niet dom zijn, maar die niet aan de bonus eisen voldoen. Over mensen die ik ken en hoger zeggen laat ik me niet uit op forums waar iedereen het kan lezen, dat lijkt mij persoonlijk wel zo verstandig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Masters: Harvard bron: http://www.whitehouse.gov/president/gwbbio.html |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in de VS na HAVO/VWO? FulbrightCenter | 4 | 03-10-2008 09:13 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland: Private instellingen Thizke | 4 | 24-02-2008 12:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engelse tekst ivm populariteit Amerikaanse universiteiten 1scarface1 | 3 | 14-11-2004 11:45 | |
Algemene schoolzaken |
[VS] Niveau highscool vs. college FastJapie | 26 | 06-10-2004 12:26 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? fractuur | 500 | 14-09-2004 19:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Rushton discussie Verwijderd | 18 | 02-03-2004 17:38 |