Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 14-02-2004 @ 19:12:
Uitzonderingen zijn er altijd. Maar jij baseert al je uitspraken op die paar Bush-figuren en dat maakt je verhaal lachwekkend.
Dat verhaal baseert op hele groepen beter verdienende mensen waarvan de kids helemaal niet zo goed hoeven te zijn terwijl er voor mensen die een beurs nodig hebben of met moeite het college geld kunnen opbrengen allerlei andere eisen worden gestelt. Ik mag toch wel stellen dat ik het een zeer vreemde procedure vind. Mijn pappie helpt me zo naar binnen, terwijl middelclass dude friedman goede cijfers moet hebben, bij de schoolkrant moet hebben gezeten, daklozen voeding moet hebben gegeven, en een dorp heeft moeten helpen opbouwen in africa, terwijl gauloises lekker achter zn pc whisky zit te zuipen en maar met matige cijfertjes door school is gekomen, en onmiddelijk word aangenomen omdat pappie veel geld heeft en een hoge functie en maatschappelijk aanzien. Zoiets deugt niet.
Verder kun je ook stellen dat je potentieel zo word afgeschikt, en nooit zn best gaat doen om op zo'n uni te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2004, 21:16
Friedman
Friedman is offline
Wederom aannames.

Kom nou eens met een goed verhaal ipv iedere je afkeer van rijke mensen te etaleren. Al je verongelijkte gedram is volledig in tegenspraak met de werkelijkheid.

Laat er eens een rijke papa zijn die 10 miljoen dollar stort, soit. Met dat geld worden wel beurzen verstrekt aan zeer getalenteerden die het geld niet hebben en ook worden er superieure studie- en onderzoeksfaciliteiten mee betaald. Ik herhaal, spreek eens een docent aan die zowel in NL als in de VS heeft lesgegeven en vraag het verschil.

En nee, potentieel wordt absoluut niet afgeschrikt. Ook weer een vreemde aanname. Kijk eens verder dan je neus lang eens, er zijn zat mensen die niet vies zijn van presteren en een top academische carriere.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 14-02-2004 @ 22:16:
Wederom aannames.

Kom nou eens met een goed verhaal ipv iedere je afkeer van rijke mensen te etaleren. Al je verongelijkte gedram is volledig in tegenspraak met de werkelijkheid.

Laat er eens een rijke papa zijn die 10 miljoen dollar stort, soit. Met dat geld worden wel beurzen verstrekt aan zeer getalenteerden die het geld niet hebben en ook worden er superieure studie- en onderzoeksfaciliteiten mee betaald. Ik herhaal, spreek eens een docent aan die zowel in NL als in de VS heeft lesgegeven en vraag het verschil.

En nee, potentieel wordt absoluut niet afgeschrikt. Ook weer een vreemde aanname. Kijk eens verder dan je neus lang eens, er zijn zat mensen die niet vies zijn van presteren en een top academische carriere.
Tss, wiens gedram is er in strijd met de werkelijkheid, ik pluk gewoon maatschappelijke zaken eruit die niet deugen. Verder heb ik absoluut geen afkeer van mensen die geld hebben of goed geld verdienen, ik heb alleen een hekel aan elitaire lulletjes, mensen die geilen op titels en namen, en onnodige en oneerlijke ongelijke behandeling.
En ik raad je aan om zelf eens verder te kijken dan je neusje lang is, potentieel word wel afgeschikt, extreem hoge bedragen en vreemde toelatingseisen zullen mensen ervan afschrikken om te proberen om naar een dergelijke uni te gaan. Er zijn inderdaad zat mensen die niet vies zijn van presteren en een degelijke opleiding, dat staat er ook geheel los van. Denk je dat de mensen hier niet willen presteren en niet hun best doen om een goede opleiding af te ronden met succes?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 21:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb niets toe te voegen aan Gauloises.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 21:58
Friedman
Friedman is offline
De mijne in ieder geval niet. Ik heb genoeg mensen gesproken die aan Amerikaanse universiteiten gestudeerd hebben en die precies kunnen vertellen hoe de praktijk is. En dat is zeker niet dat mensen afgeschrikt worden en geen van hen zijn "elitaire lulletjes", alleen maar bijzonder intelligente mensen.

Het grote verschil is dat het voor het overgrote gedeelte zeer gemotiveerde mensen zijn die alles uit hun tijd aan de universiteit zullen halen. En die laten zich geenszins tegenhouden door een hoog collegegeld (of moet Harvard tegenwoordig gaan bedelen bij middelbare scholen om toch maar hun plekken gevuld te krijgen??)
Vergelijk dat wederom maar eens met de situatie bij de gemiddelde rechten, bedrijfskunde of wat dan ook opleiding in NL.

Waar is jou zogenaamde mening eigenlijk op gebaseerd? Ken je veel Amerikanen, heb je daar gestudeerd? Of heb je daarvan "hoger zeggen"?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 14-02-2004 @ 22:58:
De mijne in ieder geval niet. Ik heb genoeg mensen gesproken die aan Amerikaanse universiteiten gestudeerd hebben en die precies kunnen vertellen hoe de praktijk is. En dat is zeker niet dat mensen afgeschrikt worden en geen van hen zijn "elitaire lulletjes", alleen maar bijzonder intelligente mensen.

Het grote verschil is dat het voor het overgrote gedeelte zeer gemotiveerde mensen zijn die alles uit hun tijd aan de universiteit zullen halen. En die laten zich geenszins tegenhouden door een hoog collegegeld (of moet Harvard tegenwoordig gaan bedelen bij middelbare scholen om toch maar hun plekken gevuld te krijgen??)
Vergelijk dat wederom maar eens met de situatie bij de gemiddelde rechten, bedrijfskunde of wat dan ook opleiding in NL.

Waar is jou zogenaamde mening eigenlijk op gebaseerd? Ken je veel Amerikanen, heb je daar gestudeerd? Of heb je daarvan "hoger zeggen"?
Dan verschillen wij van opvatting wat elitaire mensjes zijn, misschien ligt dat er ook aan uit welke omgeving je komt, of wat je hebt meegekregen van je ouders. Ik ga zeker niet stellen dat ze dom zijn, ze studeren tenslotte. Maar ik blijf het vreemde lui vinden die mij niet liggen.
Over dat afschikken, er zijn genoeg mensen die zich laten afschikken door het hoge college geld en de eisen, zelf hier in Nederland ken ik mensen die problemen hebben met die 1500 euro. Verder zijn er genoeg mensen die niet dom zijn, maar die niet aan de bonus eisen voldoen.

Over mensen die ik ken en hoger zeggen laat ik me niet uit op forums waar iedereen het kan lezen, dat lijkt mij persoonlijk wel zo verstandig
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:17
Friedman
Friedman is offline
Hmmm slecht, dat moest natuurlijk "horen zeggen" zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
k28 schreef op 14-02-2004 @ 15:32:
Bush heeft aan Yale gestudeerd, net als veel andere Amerikaanse presidenten.

Bachelor: Yale
Masters: Harvard

bron: http://www.whitehouse.gov/president/gwbbio.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten