Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() Dit is het beste boodschappenlijstje dat ik ooit gelezen heb. Het is trouwens niet echt representatief voor een standaard boodschappenlijstje, omdat die bijna nooit rijmen(of af en toe per toeval) en omdat daar alleen artikelen opstaan en niet nog: En dan is ons lijstje klaar... Eet smakelijk! Maar ik snap je punt. Alleen raakt dit me voor geen meter en vind ik het niet mooi om te lezen, het spreekt me niet aan. En de vraag was niet wanneer een gedicht een gedicht was(want een boodschappenlijstje kan op zich als een gedicht gezien worden), maar wanneer het mooi was. Echt mooi wordt het voor mij pas wanneer ik er toch iets van een betekenis, of op zijn minst een gevoel, in zie.
||
Citaat:
Of Het cynische 'eet smakelijk' is te zien als een aanklacht tegen onze maatschappij waarin we alles hebben maar toch nog meer moeten hebben en dat we gewoon van alles genieten zonder ook maar even te denken de derde wereld waar mensen amper een rijstkorrel hebben. Of niet natuurlijk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zes pakken aarbeienvla, Twee pakken rijst van Uncle Sam, Een paar winegums, vijftig gram. Een paar bananen van Max Havelaar, En dan is ons lijstje klaar... Eet smakelijk! De repen chocola omdat ik daar heel erg veel van houd, De aardbeien vind ik juist afschuwelijk. Van rijst houd ik ook totaal niet, Maar winegums zijn weer totaal mij... Max Havelaar bananen, omdat de wereld net een tros bananen is. En het lijstje omdat je dat gewoon zo noemt. Eet smakelijk! staat voor zo ontzettend veel dat ik hele boeken nodig zou hebben om het duidelijk te maken... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|