Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 23:00
ice-dive
ice-dive is offline
Als iemand van mij (op bijv. een lan-party) een film oid. van mijn pc aan het afhalen is, wordt mijn pc extreem langzaam. Nou vraag ik mij af of dit door mijn netwerkkaart komt. (Is nou een goedkope voor €9,-) Is dit te verhelpen door een andere netwerkaart? Zoja, welke?

Spec's pc:
CPU: Pentium 4 2.4 Ghz
RAM: 1024 DDR 400Mhz
HD: 200 GB 7200Rpm
VGA: Ati Radeon 9700
Besturingssysteem: Windows XP
Oud 14-02-2004, 23:30
Verwijderd
Daar kun je vrij weinig aan doen. De meeste netwerkkaartjes hebben geen eigen processor en gebruiken dus load van de hoofdprocessor. Bovendien hebben ze vaak een relatief trage PCI-busmastering zodat het geheel inderdaad erg traag wordt.

Wat je eraan kunt doen is een netwerkkaart met on-board processor kopen, maar die zijn écht duur. Je moet dan niet denken aan een 3Com 3C905 PCI in plaats van een Realtek gevalletje ofzo, maar echt aan kaarten van 80+ euro.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 00:14
Verwijderd
Met de RTL8029-chip heb ik nooit echt problemen gehad, nooit werden mijn resources leeggezogen, tenminste niet in schokkende mate. Maar goed, dan hebben we 't ook over 10mbps-LAN. Wellicht dat 't met 100mbps een ander verhaal wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 11:19
Verwijderd
Ik heb met de RTL8029 wel de ervaring dat als er 100% load op de LAN-verbinding op komt te staan, de boel wel langzaam gaat (framerate in UT2k3 dropt echt met de helft ofzo). Met de huidige RTL8139 kaartjes die ik heb treedt hetzelfde verschijnsel op, ook bij 100% load. Dus pas als er echt 9-9.5 MB/sec over het netwerk geblazen wordt. Maar daar wordt je schijf sowieso ook traag van.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 14:45
Verwijderd
Trouwens, topicstarter, heb je al eens overwogen om een FTP-server te starten? Voor grote filetransfers via je LAN levert dat _veel_ minder load op dan wanneer je het via de Windows Verkenner doet, namelijk! Bovendien kun je knijpen en pauzeren tijdens de party.

Ik zou zeker overwegen het te proberen; wanneer ik hier over mijn LAN een game over moet hevelen of zo doe ik 't namelijk ook. Bevalt me veel beter dan vanuit de Verkenner kopieëren; Windows lijkt er dan veel minder onder te lijden te hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 15:14
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-02-2004 @ 15:45:
Trouwens, topicstarter, heb je al eens overwogen om een FTP-server te starten? Voor grote filetransfers via je LAN levert dat _veel_ minder load op dan wanneer je het via de Windows Verkenner doet, namelijk! Bovendien kun je knijpen en pauzeren tijdens de party.

Ik zou zeker overwegen het te proberen; wanneer ik hier over mijn LAN een game over moet hevelen of zo doe ik 't namelijk ook. Bevalt me veel beter dan vanuit de Verkenner kopieëren; Windows lijkt er dan veel minder onder te lijden te hebben.
Heb ik ookal over nagedacht, ga binnenkort naar fatlan.be. Heb dus geen zin om dan een hele tijd niks te gaan doen. Maar zou je me (in het kort) kunnen uitleggen hoe ik dat fix? Gewoon sharen en dan bij ftp server me ip intypen ofzo?
Oud 15-02-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
ice-dive schreef op 15-02-2004 @ 16:14:
Heb ik ookal over nagedacht, ga binnenkort naar fatlan.be. Heb dus geen zin om dan een hele tijd niks te gaan doen. Maar zou je me (in het kort) kunnen uitleggen hoe ik dat fix? Gewoon sharen en dan bij ftp server me ip intypen ofzo?
Ik stel voor dat je begint met Serv-U of CuteFTP. Een van de twee installeer je en doorloopt gewoon de wizards na installatie. In principe ben je dan ready to go.

Het is een kwestie van gebruikers(groep) aanmaken, daar knoop je vervolgens een zooi schijven/folders/whatever aan vast. Stelt helemaal niet veel voor, hoor.

Om je FTP te testen kun je gewoon lokaal met een FTP-client (BPFTP, WS_FTP) inloggen op 127.0.0.1. Doe dat wel vantevoren!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten