Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2002, 12:43
sweetduck
sweetduck is offline
Ik heb had een vriend , maar we kwamen er naar meer als een maand achter dat we een soort familie waren zijn moeder en mijn vader zijn neef en nicht, dat maakt ons ook verbonden, maar ik vraag me af is er dan nog steeds een kans dat als we kinderen zouden krijgen dat ze zwakzinnig of iets dergelijks kunnen zijn en hoe groot is die kans...

hij zegt dat ie kans er heel erg is en heeft me na bijna en jaar gedumpt vooral om die redenen..... ik ga nu helemaal kapot wie weet hier antw. op please het is heel belangrijk voor me
Oud 16-02-2002, 12:45
miro
miro is offline
je bent 16 dan hoef je toch nog helemaal niet aan de gevolgen van kinderen te denken?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 12:46
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
miro schreef:
je bent 16 dan hoef je toch nog helemaal niet aan de gevolgen van kinderen te denken?

Dat kan dan nog wel een issue zijn?
Oud 16-02-2002, 12:47
sweetduck
sweetduck is offline
het plan was om te trouwen...maja niet heel erg goed afgelopen ...maar het izz dan nog lullig dat hij me dumpt door dat daarom wou ik graag weten of het echt zo erg is
Oud 16-02-2002, 12:57
miro
miro is offline
ik weet er eerlijk gezegd niet veel vanaf maar wat ik zo gehoord heb kan het helemaal geen kwaad als je zo'n verre familie bent. Ik blijf erbij dat als je 16 bent je gewoon van je verliefdheid moet kunnen genieten en dus nog niet aan je (toekomstige) kinderen moet gaan zitten denken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 13:03
sweetduck
sweetduck is offline
Citaat:
miro schreef:
ik weet er eerlijk gezegd niet veel vanaf maar wat ik zo gehoord heb kan het helemaal geen kwaad als je zo'n verre familie bent. Ik blijf erbij dat als je 16 bent je gewoon van je verliefdheid moet kunnen genieten en dus nog niet aan je (toekomstige) kinderen moet gaan zitten denken.

tja, sorry kan er niks aan doen
Oud 16-02-2002, 14:53
Piccola
Piccola is offline
Ik heb gehoord, weet niet of het waar is, dat als je zo ver familie van elkaar bent dat het eigenlijk alleen maar goed gaat. Het kan natuurlijk ook fout gaan, maar die kans is erg klein! Maar goed, zoals ik al zei: ben hier niet 100% zeker van. Maar vind het toch een beetje raar dat ie je hiervoor dumpt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 22:48
Strange Dude
Strange Dude is offline
Pff... waarom denkt iedereen altijd dat er zo´n grote kans is op zwakzinnige kinderen als 2 mensen die familie zijn kinderen krijgen? De kans is misschien iets groter, maar echt niet extreem groot vergeleken met normaal. Je hebt ook kans om de positieve aspecten nu juist te versterken. De kans dat recessieve genen dan 2x voorkomen is dan groter (biologie), dus bepaalde aspecten die in de familie zitten maar niet tot uiting komen doordat ze recessief zijn hebben dan een grotere kans om tot uiting te komen, positief of negatief.

Maar zeker met zo´n toch vrij groot verschil is zelfs die kans te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 09:31
Zorkman
Zorkman is offline
ge moogt al trouwen als ge neef en nicht zijt, en da gaat dikwijls zonder problemen,
als dan alleen één van ijlen ouders verwant zijn in die graad kan da zeker geen kwaad

zie echt nie in oe da ge op u 16 het om zo een reden zou uitmaken....
nuja, ieder zijn keus zeker?
Oud 17-02-2002, 12:13
lake bodom
lake bodom is offline
wat dom dat hij het daarom uitmaakt...
ik zou dan echt niet meer met hem willen...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:23
@pie
@pie is offline
Citaat:
sweetduck schreef:
Ik heb had een vriend , maar we kwamen er naar meer als een maand achter dat we een soort familie waren zijn moeder en mijn vader zijn neef en nicht, dat maakt ons ook verbonden, maar ik vraag me af is er dan nog steeds een kans dat als we kinderen zouden krijgen dat ze zwakzinnig of iets dergelijks kunnen zijn en hoe groot is die kans...

hij zegt dat ie kans er heel erg is en heeft me na bijna en jaar gedumpt vooral om die redenen..... ik ga nu helemaal kapot wie weet hier antw. op please het is heel belangrijk voor me
pff wat een enorme reden van NIX. als neef-nicht een kind zouden krijgen zou het al bijna niet meer mis kunnen gaan (is wettelijk ook toegestaan!), moet je nagaan als het nog verder weg is. absolute bullshit van hem dus.
Oud 17-02-2002, 14:14
sweetduck
sweetduck is offline
het is niet alleen dat maar het wazz wel een van de grotere redenen
Oud 17-02-2002, 14:15
sweetduck
sweetduck is offline
tnxs trouwens dat jullie erop reageren hmm ...hartelijk dank mensen die nog graag reageren willen graag
Oud 17-02-2002, 16:25
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
maar we kwamen er naar meer
naar = na

Maar goed, als jullie elkaar leuk vinden dan is er toch nix aan de hand. Wie zegt trouwens dat jullie kinderen zouden gaan krijgen enzo. En dan is er nog niet veel aan de hand, want jullie zijn niet heel dicht aan elkaar verwant toch? Is er trouwens iets mis met zwakzinnige (lelijk woord) mensen?
Oud 18-02-2002, 08:16
FB
FB is offline
Oeh ja, das lekker romantisch... Lekker verliefd zijn maar weten dat je met die persoon geen kinderen kunt krijgen omdat die een grote kans hebben om zwakzinnig te zijn (dat is niet zo, maar als je dat denkt...)

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 11:34
sweetduck
sweetduck is offline
Citaat:
FB schreef:
Oeh ja, das lekker romantisch... Lekker verliefd zijn maar weten dat je met die persoon geen kinderen kunt krijgen omdat die een grote kans hebben om zwakzinnig te zijn (dat is niet zo, maar als je dat denkt...)

Grtz,
F

ik denk dat niet hij maja er zijn nog meer problemen waar ik net achter gekomenm ben, fijn izz dat altijd achteraf

Oud 19-02-2002, 10:57
sweetduck
sweetduck is offline
*zucht* ik ga echt helemaal kapot
Oud 19-02-2002, 21:25
Verwijderd
Nee het loopt, voor zover ik weet, tot achterneef, achternicht...

En dat is hier niet het geval dus hierdoor zullen je kinderen geen afwijkingen krijgen. Er zijn natuurlijk altijd risico's maar das bij iedereen zo. Hier hoef je het niet voor te laten!

Alleen ik moet zeggen dat je er wel al vroeg aan denkt! geeft wel aan dat de relatie zeer goed is
Nog een vraagje, kun je nu al wel trouwen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten