Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 13:53
DaBoY
DaBoY is offline
Zijn Anti-Transpirants deodoranten zoals Rexona, 8x4 enz. slecht voor je, omdat ze je oksels droog zouden houden?

Want bij 8x4 zitten er zeg maar korreltjes in de deo als je die opspuit en die nemen het zweet op, maar volgens mij kunnen je zweetklieren daardoor niet verstopt raken (zoals men beweert)

Iemand die hier meer over weet?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:57
Verwijderd
Rexona en 8x4 zijn volgens mij niet echt slecht, ze houden je oksels ook niet 100 % droog maar gewoon wat droger, daar is niets mis mee. Dingen als odorex enzo, waarbij je echt niet meer zweet, vertrouw ik wat minder, maar daar heb ik geen argumenten voor .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:06
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat als het echt foute troep was het wel uit de handel zal worden genomen. Het heeft natuurlijk geen zin om het te gebruiken als je maar een beetje transpireert, dan moet een gewone deo volstaan. Maar dan nog vraag ik me af of het in zoverre je huid afsluit dat kliertjes verstopt raken.
Oud 16-02-2004, 16:49
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-02-2004 @ 14:57:
Dingen als odorex enzo, waarbij je echt niet meer zweet, vertrouw ik wat minder, maar daar heb ik geen argumenten voor .
Zweten doe je niet voor niets, helemaal niet meer zweten
lijkt me dan niet helemaal oké ed.
Oud 16-02-2004, 18:46
Verwijderd
ik heb antitranspirant van sanex, en ik moet zeggen dat die heeeel goed werkt en ik heb nergens last van...

dat was mijn nutteloze bijdrage weer...

doeixxx
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 16-02-2004 @ 17:49:
Zweten doe je niet voor niets, helemaal niet meer zweten
lijkt me dan niet helemaal oké ed.
Maar zweten doe je toch vooral om af te koelen (in combinatie met verdamping dan)? Dus als je dan niet zweet, nouja, dan heb je het wat warmer.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:08
Auntie M
Auntie M is offline
daarom zullen ze toch nooit een product op de markt brengen die je zweetklieren helemaal afsluiten lijkt me
Oud 16-02-2004, 19:35
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-02-2004 @ 19:51:
Maar zweten doe je toch vooral om af te koelen (in combinatie met verdamping dan)? Dus als je dan niet zweet, nouja, dan heb je het wat warmer.
Zweten doe je ook om bepaalde zuren (soort van afval stoffen) af te scheiden.

Mijn moeder geeft wel is aan klanten van haar een soort creme mee. Dat moet je 1 keer per week onder je oksels smeren waardoor je minder gaat zweten. Ik dacht dat het iets was met magnesium maar ik weet niet zeker meer of dat het was, wat er in die creme zat.
Je zou is moeten kijken op de verpakking of dat er ook in zit. Want die creme doet dus idd je poriën vernouwen dus als je dat meer dan 1 keer per week gebruikt is dat niet goed.
Oud 16-02-2004, 19:58
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Replica schreef op 16-02-2004 @ 17:44:
Het enige waar ik slechte verhalen over heb gehoord en zelf ook geen fijne ervaringen mee heb, is dat odorex spul uit een flesje dat je moet deppen. Ik kreeg er rode vlekken en geirriteerde oksels van, en ik heb van mensen gehoord dat ze ontstoken zweetklieren ed kregen.
Dit verschilt natuurlijk wel per persoon. Bij mij werkt het wel hartstikke goed. Je moet het ook niet meteen onder je oksel uitproberen, maar ergens op je arm bijv. Dat spul is niet geschikt voor een geďrriteerde huid.
Daarbij moet is het niet bedoeld om elke dag te gebruiken. Ik vind het persoonlijk alleen geschikt naast een gewone deo, en gebruik het alleen als ik weet dat de volgende een extra erge 'zweetdag' zal zijn of ik weet dat ik kleren aan trek waar je echt geen zweetplekken in mag zien.
Voor 'gewone' dagen werkt Deoleen idd heel erg goed.
Oud 16-02-2004, 23:07
Verwijderd
Deoleen werkt idd supergoed, dan zweet je zowat niet meer en het ruikt al helemaal niet. Soms denk ik ook weleens van "is dat nou wel zo goed", maar het irriteert iig niet, ook niet als je je eerst scheert.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:40
DMC
DMC is offline
Blijkbaar zijn ze wel slecht...
http://www.extra.rdg.ac.uk/news/details.asp?ID=304
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:46
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
in het algemeen zijn de gewone spuitdeo's (weet niet hoe ik het anders moet noemen ) slecht, omdat het bewezen is dat je er borstkanker van kunt krijgen (door het vervangproduct voor CFK's dat erin zit. In gewone rollerdeo's zit dit product niet.
rollen is dus de boodschap!
Oud 20-02-2004, 08:47
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
DMC schreef op 17-02-2004 @ 14:40:
Blijkbaar zijn ze wel slecht...
http://www.extra.rdg.ac.uk/news/details.asp?ID=304
Leuk z'on onderzoek, alleen de waarde lijkt me beperkt aangezien er geen controles gebruikt zijn...

Kortom, het is (nog) niet bewezen dat deodoranten borstkanker veroorzaken. (Dit blijkt ook uit andere onderzoeken)

Regels voor berichten