Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 21:40
L154
L154 is offline
Ik heb het de hele maand onveilig gedaan, en zit nu af te tellen tot ik ongesteld word....laten we het hopen... (Ik weet dat het dom is)

wanneer en waar kan ik het beste een test kopen?
en hebben jullie ook ervaring met in spanning zitten van deze periode...
Oud 09-02-2004, 21:56
Luna
Luna is offline
je kun thet beste op de dag dat je ongesteld had moeten worden de test doen, of later, maar vanaf die eertse dag is de uitslag meestal wat zekerder. Je kunt bij de apotheek of drogist zon ding kopen. Ik heb ooit een keer een zwangerschaps test gedaan, ik vond de spanningen wel meevallen, maar ik was er naief, ik had een installing van; mij overkomt dat niet. Het was gelukkig ook niets...
Oud 09-02-2004, 22:34
Balance
Balance is offline
Waar: maakt niks uit. De apotheek verkoopt exact dezelfde tests als een drogisterij. Het enige wat je nog kan overwegen is of je zelf een test wil doen of dat je naar de dokter wil en daar de test wil laten doen.
Wanneer: Vanaf het moment dat je ongesteld had moeten zijn.
En bedenk je dat deze spanning ook tot uitstel van je menstruatie kan leiden. Dus hoe meer stress, hoe meer kans dat je menstruatie uitblijft.
Oud 10-02-2004, 11:51
Stefanie
Stefanie is offline
Bij de apotheek kun je altijd terecht met je vragen over de zwangerschapstest. Dat vind ik iig betrouwbaarder dan een verkoopster bij de drogist.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 10-02-2004 @ 12:51:
Bij de apotheek kun je altijd terecht met je vragen over de zwangerschapstest. Dat vind ik iig betrouwbaarder dan een verkoopster bij de drogist.
Die hebben ook een cursus gevolgd om advies te mogen geven voor medicijnen. Zo niet, dan moet er altijd iemand in de winkel zijn mét dat diploma en mogen zij geen adviezen geven.
In de praktijk komt het er op neer dat iemand zonder dat diploma puur de tekst van het doosje opleest, wat dus altijd betrouwbaar is, of er iemand bijhaalt die er meer verstand van heeft. (zo gaat het bij ons in de winkel tenminste)
Oud 10-02-2004, 13:49
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het maakt idd voor de tests niet uit waar je ze haalt.. of je nou huismerk hebt of bv clear blue moet niet uit maken alleen de ene leest pas vanaf de menstruatie dag zeg maar en de andere misschien al een dag of 4 vantevoren (dat je ongi zou moeten worden) dus ff lezen op de buitenkant...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:04
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
een test kun je bij de drogist of apotheek kopen, ook via internet als je niet naar de winkel durft.

de test kun je doen op de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden.
Oud 10-02-2004, 16:45
PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb het ook wel eens gehad..
Ik was wel aan de pil, maar was m een keer een dag vergetem, dus een dag later geslikt.. enz, je kent dat wel..
tja en tijdens de seks had ik daar niet echt aan gedacht, en we hebben het toen dus zonder condoom gedaan..
Ik had er verder niet bij nagedacht dus ook geen morning after pil gehaald..

Toen werd het tijd dat ik ongesteld zou worden, ik was al een dag te laat. Dat was ik normaal nooit, ik ben altijd precies op tijd ongesteld dus ik begon me al wat in mn hoofd te halen "stel je voor dat..."

De dag erna, nog steeds niet ongesteld.. Ik was best wel gestressed, stel je voor dat ik zwanger zou zijn, wat zou ik dan moeten doen??
Iedereen om me heen was heel vrolijk tegen me (de volgende dag was ik jarig), maar het koste me moeite om nog een beetje vrolijk terug te doen. Ik was continu aan het malen in mn hoofd..

Halverwege de volgende dag werd ik dan toch echt ongesteld! Ik was nog nooit zó blij geweest dat ik ongesteld was, en het was een heel mooi 'verjaardagscadeau'!
Achteraf denk ik dat door de stress de menstruatie nog een tijdje uitgebleven was. Maar ik zat echt enorm in de rats!

Sindsdien houd ik de pil veel beter in de gaten, zorg ik dat ik m regelmatig slik en als ik er niet helemaal zeker van ben dan vrijen we veilig.

Lang verhaal, en het is ook niet echt een antwoord op je vraag...
Als je een zwangerschapstest wilt doen dan zou ik dat doen zodra je dus merkt dat je menstruatie een tijdje uitblijft..
Ik weet eerlijk gezegd niet na hoeveel tijd een zwangerschapts test iets 'oplevert'.
Je kunt er bij de drogist eentje kopen..
Oud 11-02-2004, 10:02
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-02-2004 @ 13:00:
Die hebben ook een cursus gevolgd om advies te mogen geven voor medicijnen. Zo niet, dan moet er altijd iemand in de winkel zijn mét dat diploma en mogen zij geen adviezen geven.
In de praktijk komt het er op neer dat iemand zonder dat diploma puur de tekst van het doosje opleest, wat dus altijd betrouwbaar is, of er iemand bijhaalt die er meer verstand van heeft. (zo gaat het bij ons in de winkel tenminste)
Bij ons werken er 16 jarige dametjes die niet al teveel verstand ervan hebben. Dan ga ik persoonlijk liever even naar de apotheek.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 21:19
L154
L154 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 11:02:
Bij ons werken er 16 jarige dametjes die niet al teveel verstand ervan hebben. Dan ga ik persoonlijk liever even naar de apotheek.
dnakjewel...maar ik ben net ongesteld geworden,
Oud 13-02-2004, 09:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
L154 schreef op 12-02-2004 @ 21:19:
jammer.... (ja gemeen he? Maar dan moet je maar niet zo iets doms doen!)
Oud 13-02-2004, 17:46
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
L154 schreef op 12-02-2004 @ 22:19:
Ik vind ook dat je ontzetten STOM geweest bent! Wie haalt et nou in zn kop (?!) om een MAAND lang onveilig seks te hebbe....Een keertje kan wel gebeuren maar een maand!!

Ja sorry hoor ik heb hier ervaring mee en weet hoe het is om ongewenst zwanger te zijn...Daarom erger ik me ontzettend aan jou nonchalante domme gedrag...

Zoow das eruit!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:39
Verwijderd
You are really stupid! Je weet dat het onveilig is en dan doe je het nog wel een hele maand? Wat vind je partner er trouwens van? Sorry maar dit kan ik echt niet begrijpen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 11:02:
ik werkte d'r ook op m'n 16e, maar als ik iets moest beantwoorden wat ik niet wist, dan vroeg ik het aan een ander. Ik vertelde puur de dingen die ik zeker wist en dat zijn de regels voor het verkopen van medicijnen.
Oud 15-02-2004, 20:27
L154
L154 is offline
Citaat:
Carow schreef op 13-02-2004 @ 21:39:
You are really stupid! Je weet dat het onveilig is en dan doe je het nog wel een hele maand? Wat vind je partner er trouwens van? Sorry maar dit kan ik echt niet begrijpen

Mijn partner.. We deden het onveilig voor hem.. Het kan niet andesr voor hem en zijn piemeltje... Dus.. Maja Jullie zouden het nooit snappen, maar als je vriend huilend bij je zit (gemeend), doet het je toch was....
Oud 15-02-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
L154 schreef op 15-02-2004 @ 21:27:
Mijn partner.. We deden het onveilig voor hem.. Het kan niet andesr voor hem en zijn piemeltje... Dus.. Maja Jullie zouden het nooit snappen, maar als je vriend huilend bij je zit (gemeend), doet het je toch was....
Als je vriend serieus gaat zitten húílen omdat jullie geen seks hebben, dan is hij óf een gigaaaantische aansteller óf een manipulatieve klootzak.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 11:39
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
L154 schreef op 15-02-2004 @ 20:27:
ja ga dan aan de pil ofzo

hoe dóm ben je nou?
Oud 16-02-2004, 14:24
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
L154 schreef op 15-02-2004 @ 21:27:

Jezus wat ben jij stom zeg. Onveilige sex omdat je vriend zijn piemeltje het niet doet met een condoom er omheen? Hij kan het menen wat hij wil, maar ben je werkelijk zo stom om daar een zwangerschap voor te gaan riskeren?
Ik hield mijn mond bij je eerste post maar, maar nou je hiermee aan komt moet ik je toch echt even vertellen dat ik je oerstom vind. Punt.
Oud 16-02-2004, 15:29
Divina Flor
Divina Flor is offline
Oerstom ben je wel, maar gelukkig nog ongesteld geworden.

Ga aan de pil, dan hoeft het niet meer met condoom (als je vriend geen soa heeft).
Of gebruik een vrouwencondoom, heb ik nog nooit gedaan, maar schijnt ook te kunnen.
Oud 16-02-2004, 15:42
Verwijderd
Ook al ben je nu ongesteld geworden, ik vind je een ontzettende muts. Laat je toch niet overhalen door je vriend, sukkel! Straks ben jíj zwanger en gaat hij achter zijn piemeltje aan en laat jou zitten met een kind. Je bent verdomme nog maar 16 hoor. Ik zou als ik jou was vooral zo doorgaan als je nu doet. Blijf het maar lekker onveilig doen met je vriendje. Als je straks zwanger bent, horen we het wel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 22:18
L154
L154 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 16-02-2004 @ 16:42:
Ook al ben je nu ongesteld geworden, ik vind je een ontzettende muts. Laat je toch niet overhalen door je vriend, sukkel! Straks ben jíj zwanger en gaat hij achter zijn piemeltje aan en laat jou zitten met een kind. Je bent verdomme nog maar 16 hoor. Ik zou als ik jou was vooral zo doorgaan als je nu doet. Blijf het maar lekker onveilig doen met je vriendje. Als je straks zwanger bent, horen we het wel.

Laat even duidelijk zijn, ik ben nu aan de pil, maar hij heeft me niet overgehaald hooor, absoluuut niet!!!!!!!!!!!!

Ag laatmaar
Oud 16-02-2004, 23:48
Qimm
Qimm is offline
als je aan de pil bent, waarom was je dan bang dat je zwanger was
Oud 17-02-2004, 12:15
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
wat een fucking doos.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 13:09
L154
L154 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 17-02-2004 @ 00:48:
als je aan de pil bent, waarom was je dan bang dat je zwanger was

mm eerst niet sinds mijn ongeseldheid...wel...dus vandaar...
Oud 17-02-2004, 13:13
frizzle
frizzle is offline
Omg dat er nog mensen zo naief zijn tegenwoordig.
Oud 17-02-2004, 15:50
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
L154 schreef op 12-02-2004 @ 22:19:
Doe het de volgende keer dan veilig....ik heb onlangs ook een test gedaan omdat ik op de 1e dag van mn pilstrip diarree kreeg en toen hebben we het maar half veilig gedaan dat weekend...(ja ook dom maar omdat er in mijn bijsluiter niks over diarree stond dacht ik 'ach het zal wel meevallen')...rest van de maand alleen nog maar met pil+condoom gedaan.
Gelukkig was er niks aan de hand.
Maar een HELE maand onveilig vrijen vind ik wel vreselijk naief. Dat je t een keer vergeet ala...maar een maand lang doorneuken en denken 'ach mij gebeurt toch niks'.....

Ah okee ik las ff verder en zie dat je aan de pil bent nu....goed zo, dan heb je er in ieder geval van geleerd..hopen we dan maar...

Laatst gewijzigd op 17-02-2004 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
L154 schreef op 16-02-2004 @ 23:18:
Laat even duidelijk zijn, ik ben nu aan de pil, maar hij heeft me niet overgehaald hooor, absoluuut niet!!!!!!!!!!!!

Ag laatmaar
Hij heeft je niet overgehaald Maar je zegt zelf dat je het zelf ook dom vindt maar dat hij ging zitten janken en dat je toen maar wel seks met hem had? Dat is niet eens alleen overhalen, dat is gewoon emotiolene chantage. Wie gaat er nou zitten húílen omdat hij geen seks kan hebben die dag? Of is er iets mis met hem?
Hoezo kan hij trouwens niet tegen condooms? Is hij er allergisch voor? Er zijn ook hypoallergene condooms hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:59
Qamra
Qamra is offline
Huilen omdat meneer geen condoompje om wil.. Hoe hard huil jij wel niet als je zwanger zou zijn? En ik denk niet dat je condoomfobische vriendje dan nog naast je zit hoor!

Regels voor berichten