Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 15:44
watervlo
watervlo is offline
Hier ga ik van de zomer een weekje heen. Is er iemand hier die daar geweest is en heeft iemand nog tips??
Advertentie
Oud 16-02-2004, 17:08
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hej,

Ik ga ook deze zomer naar Ierland, backpacken met een vriendin, dus als je leuke dingen tegen komt mail me even, dan zal ik jou ook mailen (of PM'en). Als je meer info over Cork wil raad ik je aan naar : www.corkkerry.ie te gaan staat heel veel nuttige info op.

groetjes Marleen
Oud 18-02-2004, 15:23
meh?
meh? is offline
Ik ben er 2 jaar gelede geweest voor 1 dag...
weet eigenlijk niet goed meer wat we daar gedaan hebben.. maar volgens mij niet echt veel te zien.. dublin was leuker.. is dan ook vele groter
Oud 22-02-2004, 10:32
Mir-idiotA
Citaat:
loenatikkie schreef op 16-02-2004 @ 18:08:
Hej,

Ik ga ook deze zomer naar Ierland, backpacken met een vriendin, dus als je leuke dingen tegen komt mail me even, dan zal ik jou ook mailen (of PM'en). Als je meer info over Cork wil raad ik je aan naar : www.corkkerry.ie te gaan staat heel veel nuttige info op.

groetjes Marleen
wat echt leuk is om te doen als je van wandelen houdt is in County Kerry de Dingle Way. Dat is de tweede penisula zegmaar en daar is een hele toffe route.
elke dag heel verschillend. Tussen de 12 en 26 km per dag, dus je hebt lekker de tijd om te genieten dorpjes bekijken etc.etc.

Weer een heel ander gedeelte, Connemara. Daar is een hostel
--> Minestery Hostel en dat is helemaal geweldig. Echt en aanrader.
Dat is ook meteen weer vlakbij het National Parc (dat is best een saai park, alleen is het info center daar wel leuk. Dat gaat over de Bogland people)

Vooral véél véél liften. Dat is onwijs gezellig en ze weten je veel te vertellen over de plaats etc. Soms krijg je nog goede logeeradressen op die manier of leuke tips.
(met z'n tweeen is het wel wat onhandiger jammer genoeg )

Ik ben echt benieuwd hoe jullie het daar hebben gehad!!!!
Oud 16-04-2004, 10:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
Jep, vorige zomer geweest. Cork zelf was cool, maar je doet 't toch meer voor de natuur. Dingle is inderdaad géwéldíg! Laat je ook ergens tussen de zeehonden en dolfijnen rondvaren, altijd leuk. Zie oude ringforten van 3000 jaar oud, en Blarney Castle
Oud 16-04-2004, 11:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
Places I have been

Blarney Castle

Een of ander ringfort

Kerk in Cork

The spire of Dublin

De beroemde cliffs of Moher.

En nu ben ik het topic aan het overloaden. Oeps
Oud 18-04-2004, 18:51
Bravo
Bravo is offline
Ik ben ook in Cork geweest maar weet er niet zo heel veel van. Ik was op tournee met een jeugdorkest en aangezien ik in veel plaatsen ben geweest, kan ik ze niet meer uit elkaar houden

Die Cliffs zijn geweldig, dat is echt een must om te bezoeken. En Blarney Castle is ook leuk. Dat weet ik nog wel
Oud 26-02-2008, 13:10
StefJanssens
StefJanssens is offline
Hoi, ikzelf ben er nog nooit geweest, maar probeer hier eens te kijken:
http://www.take-a-trip.eu/nl/cork/ Je vindt hier normaal wel goede informatie, ik gebruik deze website ook steeds als ik eens een uitstapje maak naar een grote stad.
Oud 27-02-2008, 11:52
Sandersss
Sandersss is offline
Heb er ruim een half jaar gewerkt/stage gelopen.

Blarney Castle is dichtbij, opzich wel de moeite. Verder kun je met de trein naar Cobh, dat is in de zomermaanden een echte toeristenplek. Dit was volgens mij ook de laatste plek waar de Titanic aanmeerde en vertrok. Kinsale is ook wel te doen, verder zit je natuurlijk dichtbij de Ring of Kerry. Killarney kom je daarbij onderweg tegen, leuk plaatsje.

Verder zijn er verschillende kroegen die leuk zijn. De Old Oak ging ik wel eens heen. Cubbins is wel een leuke club. Maar meestal ging ik stappen in The Redz en Savoy.

Ook leuk is de universiteit en daar in de buurt ligt een oude gevangenis waar je rondleidingen in het NL's kunt krijgen.

Maar de cliffs zijn natuurlijk een echte must!
Advertentie

Regels voor berichten