Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 20:46
JCG
JCG is offline
Wat denken jullie,

Zou het mogelijke zijn om hash olie te maken met eeen soxhlet??? Dan als vloeistof ethanol te gebruiken, en dan later de ethanol er uit destileren. En weet iemand misschien nog een winkel waar je een soxhlet zou kunnen kopen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 20:53
Verwijderd
ahaaaa die dude had het dus over een soxhlet, ik dacht altijd dat ie sopslet zei.. hehe

maar duz, volgens mij kun je het daar niet mee maken, maar heb je zo'n ding niet in je scheikundelokaal?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:56
Verwijderd
Search ff op google, ergens is een site die het hele hasj-olie proces uitlegt en uitbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:11
JCG
JCG is offline
Ik weet hoe je hash olie moet maken. Ik doe altijd research voor ik ga vragen. Maar ik vind die manier op het internet nogal omslagtig. De hash in ethanol koken (ethanol is alcohol, en dat koken zie ik niet echt zitten), dan zweven, dan de ethanol laten verdampen. Dus van ben je je ethanol kwijt, en dat vind ik zonde. op de manier waar ik aan denk behoud je je ethanol, en kan je je het nog een keer gebruiken, of op drinken (niet aan te raden , is nogal sterk )
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:26
Footprint
Footprint is offline
mja ik hoorde van zo'n gast een makkelijkere manier, weet alleen niet of die werkt.
men neme een posterkoker oid en die stop je stampvol met al je knip afval, hehe flink proppen want je wil veel thc en dan onderkant dichtmaken en boven kant dichtmaken, een klein gaatje onderin maken en boven een beker/glas, bekerglas zetten en dan boven ook een gaatje en dan een busje aanstekervloeistof erin leegspuiten, aan die shit blijft je thc "kleven" en dat druipt dan langzaam in je beker/glas, bekerglas en dan moet je die aansteker troep laten verdampen (geen vuur/ extreme warmte gebruiken) gewoon geduldig op je vensterbank laten staan met je raam open en die kleverige shit die achter blijft is smokable
so i;ve heard
Oud 12-02-2004, 07:57
Verwijderd
dat zal misschien nog wel werken ook zeg he, maar dat kan ook met iets kleiners denk ik. Mijn oom had eerst een goede methode, ik zal het hem eens vragen als ik em zie
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 08:52
Moehaha
Moehaha is offline
aansteker vloeistof , waarom giet je er niet gelijk ethanol in?
Oud 12-02-2004, 15:41
JCG
JCG is offline
waarschijnlijk bedoel je zippo benzine, dat gebruik ik liever niet, het is nogal giftig. En ethanol niet, de benzine zal vast wel verdampen, maar ik wil zo weinig mogelijk giftig stoffen binnen krijgen.

daarom wil ik ook hasholie maken, dan hoef ik niet meer de rest er van te roken die toch geen nut heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:51
Footprint
Footprint is offline
nee bedoel geen zippo benzine
maar ik heb eigenlijk geen id hoe je aan ethanol moet komen of
wat het uberhaubt is, en hoe duur het is
busje aanstekergas is niet zo duur
Oud 12-02-2004, 18:22
JCG
JCG is offline
ethanol, ken je echt wel. mischien de naam niet, maar ik geloof niet dat je nog nooit alcohol op hebt. Ethanol is de scheikundige naam van alcohol
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:04
tandenborstel
tandenborstel is offline
Bij het maken van hash olie kom het er gewoon op neer dat je de THC-bevattende olie extraheerd uit je cannabis plant.
Je olie lost vrij goed op in ethanol, en de rest van je plant niet.

Het extraheren kan je inderdaad heel goed doen met behulp van een soxhlet apparaat, alleen het is wel een vrij duur geval(minstens 200 euro ofso).

Je kan het ook gewoon een paar uur koken in ethanol met een reflux koeler op je kolf (dat is al goedkoper).

Als je je cannabis extract verkregen hebt wil je zoveel mogelijk van je oplosmiddel (bijv. ethanol) weer weg hebben. Als je het gewoon een paar dagen op een warme plek laat staan dan verdampt het meeste wel.

Als je het helemaal mooi wilt doen moet je het zooitje afdestilleren zodat je vrijwel al het oplosmiddel weer kwijt raakt.

Vergeet niet dat ook in "pure" ethanol die je bij de drogist/apotheek koopt wel een bepaald percentage van methanol zit om het ondrinkbaar te maken (zodat er geen accijns over betaald hoeft te worden).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:54
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 16-02-2004 @ 18:04:
een reflux koeler op je kolf (dat is al goedkoper).
hehe en dat is?
Oud 16-02-2004, 19:18
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
Footprint schreef op 16-02-2004 @ 18:54:
hehe en dat is?
Je wilt een paar uur je groene vriend in ethanol koken.
Ethanol verdampt, helemaal als je het warm maakt.
Als je er een koeler, een met water gekoelde "buis" op je reactievat zet, condenseert de ethanol en loopt terug in je reactievat, zodat je het rustig een paar uur kunt koken zonder dat er wat verdampt.

Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:39
Verwijderd
Is dit wat?:
WeedDokter
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 12-02-2004 @ 16:41:
waarschijnlijk bedoel je zippo benzine, dat gebruik ik liever niet, het is nogal giftig. En ethanol niet, de benzine zal vast wel verdampen, maar ik wil zo weinig mogelijk giftig stoffen binnen krijgen.

daarom wil ik ook hasholie maken, dan hoef ik niet meer de rest er van te roken die toch geen nut heeft.
ethanol is vrij giftig in de vorm die verkocht wordt. evenals methanol of methielalcohol.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 07:18
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 16-02-2004 @ 21:47:
ethanol is vrij giftig in de vorm die verkocht wordt. evenals methanol of methielalcohol.
De ethanol zelf niet maar wel wat er verder nog in zit ja (methanol dus geloof ik)
Niet dat pure alcohol goed voor je is.. maar dat zou je nog kunnen aanlengen met water en dan is het zo giftig niet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 12:15
JCG
JCG is offline
ik kan aan flessen alcohol komen met een percentage van 96% drinkbaar? nee, maar geen methanol erin. wel handig voor hasholie te maken. kost iets van 30 euro. rara hoe kan dat??? uit het buitenland, kroatie om percies te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:10
Verwijderd
sligowitz.
Spiritus is ook leuk 99%. Op mijn werk hebben we ook wel 99.999% alcohol dat spul is alleen onbetaalbaar!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
JCG schreef op 24-02-2004 @ 13:15:
ik kan aan flessen alcohol komen met een percentage van 96% drinkbaar? nee, maar geen methanol erin. wel handig voor hasholie te maken. kost iets van 30 euro. rara hoe kan dat??? uit het buitenland, kroatie om percies te zijn.
juh ik heb laatst 96% van school geleend maarre weet je zeker dat daar geen methanol inzit?
Oud 25-02-2004, 11:21
beija_flor
beija_flor is offline
Use ethanol, bij apotheek verkrijgbaar, hasj tot poedertje maken, ethanol toevoegen en twee weken laten staan af en toe schudden en spacen maar
Oud 27-02-2004, 23:44
JCG
JCG is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 24-02-2004 @ 20:17:
juh ik heb laatst 96% van school geleend maarre weet je zeker dat daar geen methanol inzit?
nee, maar daar kan je dat gewoon in een slijterij kopen, dan weet je het zeker. Maar kijkt eens op de fles, als er methanol in zit staat er een waarschuwing op (meestal dan)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 23:47
JCG
JCG is offline
Ik had gisteren hash olie gemaakt. Met dank aan de nieuwe (en zeer toffe) scheikunde assitent. Vandaag getest met ze drieen. Ik was aan het kotsen, een vriendin van me gaf KO op de grond, en de andere vriend had de avond van zijn leven . Damn wat is dat spul sterk. Morgen opnieuw proberen, maar dan iets minder
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 23:50
Verwijderd
Damn, hoe heb je ut nu gemaakt dan>
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 01:07
JCG
JCG is offline
eerste sohxlet, daarna destilatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren