Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 09:31
Verwijderd
Ik weet niet zo goed of dit bij Lichaam & Gezondheid hoort of hier... anders alsjeblieft verplaatsen..
Sinds een aantal dagen ligt een goede vriend van mij in het ziekenhuis voor ernstige klachten. Hij kan niet meer praten, niet meer lopen... Hij woont in Indonesie en ik in Singapore en heb een hele tijd contact via internet met hem gehad voor hij in het ziekenhuis lag en toen vertelde hij me vaak dat hij zich rot voelde en dat hij zijn geheugen aan het verliezen was en hij dacht dat dat kwam door overmatig alcohol en drugsgebruik. De dokters hebben gezegd dat het niet lichamelijk is, maar mentaal.
Hij heeft een tijdje in een ziekenhuis in Jakarta gelegen en is sinds een paar dagen in een ziekenhuis in Singapore. Morgenavond kan ik bij hem op bezoek, maar ik ben niet zo goed in dat soort dingen... ik hoorde van zijn zusje dat hij in principe wel bij kennis is maar dat hij niet praat en verder ook niet op dingen reageert. Ik weet dus niet echt wat ik tegen hem moet zeggen, hoe ik hem op zn gemak kan stellen.... heeft er iemand suggesties hoe ik met hem kan communiceren, wat ik hem wel en niet moet vertellen... Ik wilde hem bijvoorbeeld een email voorlezen van zijn beste vriend (dat is mijn vriendje die nu in Engeland woont) maar weet niet echt of dat het hele proces benadeelt (omdat het hem misschien depressiever maakt) of juist helpt (omdat hij weet dat zijn vrienden aan hem denken...)

Graag hulp...

Liefs Lieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2004, 10:00
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Waarom zou hij depressief van die email worden? En waarom alleen een mail van je vriendje? Ik zou zelf een brief schrijven ofzo. Hij kan niet praten, maar misschien wil hij wel schrijven, als hij dat kan...Ik weet verder niet hoe zijn toestand nu is...En owja, voordat je de email voorleest zou je kunnen vragen of hij het wil horen. Dan kun je kijken hoe hij daarop reageert.

Sterkte en succes.
Reageren

Regels voor berichten