Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 17:06
cin85
cin85 is offline
Ik heb een vraagje..

Ik ben voor het eerst begonnen met de diana-35 pil. Ik was al 48 uur ongesteld toen ik de eerste pil in nam, hiervoor had ik nog nooit de pil geslikt. Ben ik nu beschermt tegen zwangerschap??, en zo nee hoeveel kans als k het niet veilig zou doen heb ik om zwanger te worden? En ik welke periode's meer of minder??

Ik hoop dat iemand me er serieus antwoord op kan geven, zonder dat ik zo'n risico niet moet nemen, ik ga zeker verantwoordelijk om met zulke dingen!!, maar wil gewoon graag weten of ik nu gewoon veilig kan vrijen

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:09
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Als het goed is staat het in de bijsluiter van de pil, maar bij mijn weten ben je vanaf dat je de pil voor het eerst slikt meteen beschermt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:20
cin85
cin85 is offline
Ik heb het idd opgezocht.. maar kon daar niks over vinden.. Het gaat erom dat je met de pil moet beginnen vanaf de eerste dag dat je ongesteld ben en ik ben pas begonnen na 48 uur met de pil.. heb ik dan kans dat ik toch zwanger kan worden als ik met mn vriendje naar bed ga
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:20
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Het maakt niet uit in welke periode je zit, de pil blijft je beschermen als je em wel elke dag slikt en je je aan de gebruiksaanwijzing houdt natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:21
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Oh zo bedoel je.. hm.. ik zal wel ff meehelpen zoeken
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:33
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Nou, ik kan het ook niet vinden Het lijkt mij niet dat je zwanger zal worden, omdat men wel zegt dat je meteen beschermt bent vanaf het moment dat je de 1e pil slikt. Maarja ik ben geen dokter, misschien zou je je huisarts kunnen bellen of vragen aan de apotheker ofzo? Ik durf je geen garantie te geven....
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:36
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Je kunt het beste op de eerste dag van je menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar. Begin je later tijdens je menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar. De pil beschermt niet tegen geslachtsziekten.

Dit heb ik op internet gevonden http://www.studenten.net/warenhuis/c.../faq_index.asp

Nu is je vraag hopelijk beantwoord!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:37
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nee je bent niet veilig volgens mij!!
Je bent meteen veilig als je hem slikt vanaf de eerste dag menstruatie, maar jij zat al op de 2e of 3e dag menstruatie. Dus in jouw geval moet je dacht ik 2 weken met condoom vrijen, dan pas (na 2 weken) ben ook jij veilig.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Dit hoort in het grote Piltopic.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
wacht anders gewoon voor de zekerheid tot je eerste strip is afgelopen. Een maandje langer een condoom gebruiken overleef je toch wel?
Oud 20-02-2004, 18:48
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 20-02-2004 @ 18:53:
Dit hoort in het grote Piltopic.
Ja inderdaad. En ik dacht dat je eerst een week de pil moest slikken. Maar als het goed is staat het ook in de bijsluiter (bij mij iig wel, maar ik heb microgynon-30).
Oud 20-02-2004, 22:26
cin85
cin85 is offline
[Wacko] KiP heel erg bedankt dat je het voor me hebt opgezocht ik zelf kon het nergens vinden!!!!

thanks!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 12:17
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Volgens mij moet je de pil eerst een paar weken slikken voordat hij je pas beschermt. Want bepaalde hormonen gaan pas later werken, en niet gelijk op het moment dat je de pil voor het eerst slikt.

Als ik jou was zou ik ff met de dokter praten, die weet het het aller beste!!

En als je dat niet durft, er zijn altijd dingen zoals de kindertelefoon (eigenlijk zou je dat niet uit moeten proberen, want zulk goed advies hebben ze nou ook weer niet op dit gebied) en de bijsluiter van een pakje pillen lezen doet ook wonderen.

Good luck! Maar weet het wel eerst zeker voordat je aan sex zonder condoom begint.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 13:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
Simoen schreef op 23-02-2004 @ 13:17:
Volgens mij moet je de pil eerst een paar weken slikken voordat hij je pas beschermt. Want bepaalde hormonen gaan pas later werken, en niet gelijk op het moment dat je de pil voor het eerst slikt.

Als ik jou was zou ik ff met de dokter praten, die weet het het aller beste!!
Nee dat is dus niet zo (als je het topic had gelezen, had je dat zelf ook gezien).

Regels voor berichten