Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2004, 14:12
HowLovely
HowLovely is offline
als je in 6vwo zit en dus volgend jaar n studie moet kiezen en de studie die je super lijkt all1 in maastricht zit en eiglijk niet alleen helemaal daarheen wilt gaan (woon in friesland) omdat k pas 17 ben....tch maar groningen een verwante opleiding doen en mayb dan na n jaar/paar jaar naar maastricht gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2004, 14:52
Verwijderd
Ik zou naar Maastricht gaan. Mooie omgeving, prachtige stad en je bent ook meteen uit Friesland weg.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 14:59
HowLovely
HowLovely is offline
ja maar k kom wle in n totale vreemde omgeving (de stad niet ben er vaak geweest..mn vriend woonde er nl in de buurt) maar wel al mn vrienden, familie etc in de steek laten en t is zo ver weg meteen...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:06
Verwijderd
Ja, maar dat probleem heb je toch, ook al ga je naar Groningen. In die noordelijke steden zit je gewoon enorm afgelegen. Als je per se niet het huis uit wilt, dan zit er dus weinig anders op dan een keuze te maken uit de studies die je in Groningen kunt doen. Natuurlijk kun je wachten tot je een paar jaar ouder bent en dan alsnog gaan, maar vergeet niet dat je in de tussentijd ook studiefinanciering verbruikt.

Zoveel verschil zit er denk ik niet tussen 17 en 19 als het gaat om naar Maastricht verhuizen. Je moet toch datgene doen wat je leuk vindt, anders red je het niet. Dan zit je met tegenzin bij een studie die je niet écht wilt en haal je niets. Da's ook niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:08
HowLovely
HowLovely is offline
ik wil wle in gorningen gaan wonen....maar dan ben k gewoon dichter bij huis en kan k hulp vragen/krijgen emt dingen van ze en als k naar maastricht ga ligt dat toch iets anders. en wat je zegt met motivatie enzo dta is ook wel zo...ben k ook ebst bang voor maar ik denk dat t me wel gaat lukken. Als k dan wat aan t studentenleven geweend ben k alsnog wel durf te gaan...hopelijk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:09
ironflower
ironflower is offline
Ik zou ook meteen naar Maastricht gaan.
Zelf ga ik dit jaar ook studeren en dat is 2,5 uur met de trein en nog een 1 uur met de bus weg, vanwaar is woon.
Maar al mijn vrienden gaan toch ook ergens studeren, van leiden tot utrecht tot maastricht.
En alle mensen die dit jaar ook naar Maastricht gaan komen ook allemaal wss in een nieuwe omgeving, contact maken is niet zo moeilijk, omdat er dus veel meer mensen nieuw zijn.

En je krijgt wss gewoon OV, dus je kunt elk weekend naar huis!
Oud 21-02-2004, 16:19
HowLovely
HowLovely is offline
nou weet k t helemaal nie meer
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 16:59
Go
Go is offline
Gewoon naar Maastricht gaan. Ik weet niet hoelang een reis Maastricht-Leeuwarden duurt, je bent gewoon een paar uurtjes meer kwijt, maar dat verschil valt toch te overbruggen? Ik woon zelf ook in Friesland, maar gelukkig is mijn toekomstige studie in Groningen te volgen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 17:18
El Kim
El Kim is offline
Ik zou naar Maastricht gaan. Beter ver weg en een leuke studie dan dichtbij en een saaie studie.
Oud 21-02-2004, 17:37
Liss
Liss is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-02-2004 @ 18:18:
Ik zou naar Maastricht gaan. Beter ver weg en een leuke studie dan dichtbij en een saaie studie.
Oud 21-02-2004, 18:53
Verwijderd
naar Maastricht gaan, toch aan je toekomst denken, je kunt daarna toch nog wel zo'n 20/30 jaar met je ouders doorbrengen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:57
Balance
Balance is offline
Ik zou ook naar maastricht gaan en dan in de weekenden naar huis: naar familie en vrienden.
Of je nou in Groningen of in Maastricht op kamers zit: doordeweeks zul je die vrienden en familie toch niet zien. Die zie je gewoon in het weekend. En gewoon gaan voor de leukste studie!
Oud 21-02-2004, 19:08
hi
hi is offline
Het is tijd om zelfstandig te worden! Lekker naar Maastricht gaan! Is kijken hoe dat gaat. Veel contact maken en niet op je kamertje gaan zitten! In het weekend lekker naar huis gaan. Het is gewoon een nieuw deel van je leven! Met de trein heen en weer zou ik niet doen! 4 en een half uur van Leeuwarden naar Maastricht pfffffffff
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik zou absoluut niet in maastricht gaan wonen... Veel te ver weg van vrienden. Maar ik zou al uberhaupt niet op kamers gaan dus....
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 21:19
HowLovely
HowLovely is offline
de afstand ben ik wel gewend...k had tot voor kort n vriend die vlakbij maastricht woonde.... k ken de stad dus ook al wel vrij goed...maar toch die twijfels..

maar wat jullie allemaal zeggen is ook weer waar...k ga er nog eens goed over nadenken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 09:27
Maarten
Maarten is offline
Ik zou naar Maastricht gaan, je kan dat wel aan denk ik en nieuwe vrienden maak je zo!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 13:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 22-02-2004 @ 10:27:
Ik zou naar Maastricht gaan, je kan dat wel aan denk ik en nieuwe vrienden maak je zo!
echte goede vrienden niet
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 13:16
Smin
Smin is offline
Ik zit er zelf ook over te denken om in Maastricht te gaan studeren (psychologie) en woon zelf vlakbij Utrecht, ruim 2,5 uur reizen dus. Ik vind het zelf ook wel ver van alles en iedereen. Het voordeel van een afgelegen studentenstad is dat veel mensen in de stad blijven en niet gelijk naar huis gaan 's avonds of in het weekend. Ook ben ik een beetje bang dat Limburgers en Brabanders, die daar veel zitten, heel anders zijn dan ik.
Oud 22-02-2004, 15:43
Maarten
Maarten is offline
Echt goede vrienden niet nee, maar iedere goede vriend was eerst een vriend
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 22-02-2004 @ 16:43:
Echt goede vrienden niet nee, maar iedere goede vriend was eerst een vriend
klopt, maar daar gaan nog al wat jaren overheen...en in die tijd ver weg van je 'op dat moment enige' echte goede vrienden zijn kan klote zijn, maargoed....
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:32
alpha
alpha is offline
het is altijd moeilijk zoiets, maar je met afwegen wat je belangrijker vindt: die studie of je 'thuis'. En Maastricht lijkt me toch fijner om heen te gaan dan naar Amsterdam ofzo, als je vanuit Friesland komt.
Oud 22-02-2004, 17:32
Sithan
Sithan is offline
Als ik jou was zou ik gewoon naar Maastricht gaan...
Of je nu in Groningen in een vreemde nieuwe omgeving komt of in Maasstricht, het is gewoon een feit dat je sowieso door te gaan studeren heel veel nieuwe dingen op doet, wat je misschien een beetje bang maakt, dat zou kunnen...
Maar het is A zonde van je studiefinanciering om eerst maar iets anders te doen en B ik durf er een wedje op te leggen dat als je eenmaal die eerste weken door bent, dat je niet meer terug wilt...
Iedereen blijft graag in zijn vertrouwde omgeving hangen, maar als die stap eenmaal genomen is om daaruit weg te gaan, ben je waarschijnlijk verrast dat het allemaal best meeviel en doe je uiteindelijk dat wat je echt wil gaan doen...
Oud 22-02-2004, 20:43
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
gerwin schreef op 21-02-2004 @ 17:59:
Gewoon naar Maastricht gaan. Ik weet niet hoelang een reis Maastricht-Leeuwarden duurt, je bent gewoon een paar uurtjes meer kwijt, maar dat verschil valt toch te overbruggen? Ik woon zelf ook in Friesland, maar gelukkig is mijn toekomstige studie in Groningen te volgen.
Dat is niet te doen. Ik ben nu zelf minimaal 5 uur kwijt per dag (als ik naar school moet) aan reistijd. Je kunt wel zeggen, dat je in de trein gaat studeren maar in de praktijk doe je dat niet (vooral niet in de spits). Stof gaat er nu eenmaal moeilijker in als je je niet goed kan concentreren. Mijn advies is dan ook om gewoon een kamer te zoeken. Bovendien is dat vééél beter voor je sociale contacten Als jij steeds dingen/afspraken moet afzeggen door je lange reistijd, schiet dat ook niet op. Zelf heb ik een paar maanden geleden de knoop doorgehakt om in Amsterdam te gaan studeren (daarvoor zat ik in Rotterdam, anderhalf tot 2 uur reistijd). En ik moet zeggen, het werkt een stuk beter als je echt de studie doet die je leuk vindt. Nieuwe vrienden/kennissen maak je snel genoeg
Oud 22-02-2004, 22:54
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Smin schreef op 22-02-2004 @ 14:16:
Ook ben ik een beetje bang dat Limburgers en Brabanders, die daar veel zitten, heel anders zijn dan ik.
Geweldig toch
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 09:49
MieX
MieX is offline
Citaat:
Smin schreef op 22-02-2004 @ 14:16:
Ook ben ik een beetje bang dat Limburgers en Brabanders, die daar veel zitten, heel anders zijn dan ik.
Ik studeer in utrecht, maar wel met mensen uit het hele land. Dan hoor je fries en limburgs zo door elkaar heen en dat zal in maastricht ook wel zo zijn, misschien dat er vanwege de ligging wel iets meer mensen uit het zuiden zijn maar voor studies als bijvoorbeeld geneeskunde komen de mensen uit het hele land, dus zo'n probleem is dat niet (lijkt me)
Oud 28-02-2004, 16:49
HowLovely
HowLovely is offline
*up*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 17:11
Go
Go is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 22-02-2004 @ 21:43:
Dat is niet te doen. Ik ben nu zelf minimaal 5 uur kwijt per dag (als ik naar school moet) aan reistijd. Je kunt wel zeggen, dat je in de trein gaat studeren maar in de praktijk doe je dat niet (vooral niet in de spits). Stof gaat er nu eenmaal moeilijker in als je je niet goed kan concentreren. Mijn advies is dan ook om gewoon een kamer te zoeken. Bovendien is dat vééél beter voor je sociale contacten Als jij steeds dingen/afspraken moet afzeggen door je lange reistijd, schiet dat ook niet op. Zelf heb ik een paar maanden geleden de knoop doorgehakt om in Amsterdam te gaan studeren (daarvoor zat ik in Rotterdam, anderhalf tot 2 uur reistijd). En ik moet zeggen, het werkt een stuk beter als je echt de studie doet die je leuk vindt. Nieuwe vrienden/kennissen maak je snel genoeg
Ik bedoel in Maastricht gaan wonen. De tijd die je kwijt bent aan het reizen om eens in de paar weken even thuis te zien is toch wel overbrugbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten