Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 14:50
Verwijderd
ik heb een leraar voor levensbeschouwing die je probeert te bekeren waar je bij staat. ik vind dat dit niet moet kunnen.
iemand uit mijn klas heeft bijvoorbeeld een roos gestuurd met als afzender: groetjes van de satan. het schijnt dat ze toen helemaal in paniek is geraakt.
vinden julli dat zij mag proberen om mensen te bekeren? ik vind van niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 14:55
Verwijderd
Geloof is clownesk, dus nee.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 25-02-2004 @ 15:55:
haha helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:17
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
NEEN, dat mag niet...zeker niet een leraar wat een belachelijke idioot
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:51
debotjuh
debotjuh is offline
ik vind ook van niet als ieder mag zelf weten of die wil geloven of niet dat heb je dus ook met mensen die pushen je tot geloof
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 15:50:
ik heb een leraar voor levensbeschouwing die je probeert te bekeren waar je bij staat.
Ik ben benieuwd hoe ze dat doet, dan kunnen we met zn allen hier een paar leuke one-liners en kritische vragen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 25-02-2004 @ 16:52:
Ik ben benieuwd hoe ze dat doet, dan kunnen we met zn allen hier een paar leuke one-liners en kritische vragen bedenken.
nou bijvoorbeeld ze zegt iets over de bijbel met de opmerking erna nu mag ik vast wel naar de hemel.
We kregen informatie over taize (een of ander bedevaartsoort) daar konden we heen met school. ze zei eerst dat het niets met de kerk te maken had maar het was helemaal vanuit haar geloof.
dat soort dingen... altijd gelovige opmerkingen maken, zeggen ga ook eens naar de kerk, een meisje dat gothic/satanistisch is overtuigen dat het superslecht is .... nou ja ga maar door
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:01
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 16:56:
nou bijvoorbeeld ze zegt iets over de bijbel met de opmerking erna nu mag ik vast wel naar de hemel.
We kregen informatie over taize (een of ander bedevaartsoort) daar konden we heen met school. ze zei eerst dat het niets met de kerk te maken had maar het was helemaal vanuit haar geloof.
dat soort dingen... altijd gelovige opmerkingen maken, zeggen ga ook eens naar de kerk, een meisje dat gothic/satanistisch is overtuigen dat het superslecht is .... nou ja ga maar door
maar krijgt dat meisje ook enen?
ik weet niet hoor, maar ik twijfel. in welke klas zit je, en over hoeveel godsdiensten heb je al lesgehad?
ik vind het eenbeetje opgeblazen klinken eigenlijk, als het zo erg was, gaf die meid geen les
Oud 25-02-2004, 16:05
Akites
Akites is offline
Je zit zeker op een christelijke school? Dan kun je weinig doen. Ik heb ook ooit verplicht de halve bijbel moeten lezen. Dat is heel slecht en ouderwets natuurlijk; een moderne school hoort religie vanuit verschillende invalshoeken te behandelen. Maar als je gaat klagen zal de school wijzen op zijn christelijke identiteit, en je hebt tenslotte zelf gekozen dat je erop wilt zitten...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 25-02-2004 @ 17:01:
maar krijgt dat meisje ook enen?
ik weet niet hoor, maar ik twijfel. in welke klas zit je, en over hoeveel godsdiensten heb je al lesgehad?
ik vind het eenbeetje opgeblazen klinken eigenlijk, als het zo erg was, gaf die meid geen les
nou dat meisje krijgt zeker enen, we moesten een po inleveren ze was op die dag ziek en heeft een 1 gekregen terwijl je daar toch niets aan kan doen?
N ik zit in de 4de dus we krijgen niet echt godsdinsten meer meer de moraal enzo.
en dr heeft zelfs een plan zelfmoord gepleegd. dat is toch vreselijk?

ode aan bamboe
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:06
Sherco
Sherco is offline
Ik vind dat iedereen maar moet geloven wat hij wil, zo lang hij het voor zich houdt. Bekeren is gewoon grote onzin. En al helemaal voor een leraar, want die is nog in een soort van rolmodel, je gelooft zo iemand nou eenmaal sneller, omdat je dr dingen van leert, en een leraar heeft een machtspositie, wat hij/zij dus kan gaan misbruiken (bijvoorbeeld dat enen geven).

Ik zou hierover zeker gaan klagen!
Oud 25-02-2004, 19:13
Verwijderd
Iedereen heeft een vrije keuze..

Dus: Nee, ik vind niet dat je mensen mag 'bekeren', zeker niet tijdens zulke lessen, waaruit je iets moet l.e.r.e.n.Namelijk om je eigen mening te vormen, om over allerlei geloven informatie op te doen... Niet om iets opgedrongen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 25-02-2004 @ 19:06:
Ik vind dat iedereen maar moet geloven wat hij wil, zo lang hij het voor zich houdt. Bekeren is gewoon grote onzin. En al helemaal voor een leraar, want die is nog in een soort van rolmodel, je gelooft zo iemand nou eenmaal sneller, omdat je dr dingen van leert, en een leraar heeft een machtspositie, wat hij/zij dus kan gaan misbruiken (bijvoorbeeld dat enen geven).

Ik zou hierover zeker gaan klagen!
hebben wel al gedaan....... maja valt het jou ook nooit op dat leraren elkaar altijd verdedigen?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:51
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 17:06:
nou dat meisje krijgt zeker enen, we moesten een po inleveren ze was op die dag ziek en heeft een 1 gekregen terwijl je daar toch niets aan kan doen?
N ik zit in de 4de dus we krijgen niet echt godsdinsten meer meer de moraal enzo.
en dr heeft zelfs een plan zelfmoord gepleegd. dat is toch vreselijk?

ode aan bamboe
dat is EEEN een, en bovendien, ze heeft haar werkstuk niet ingeleverd
nee ok, maar ik heb ergens anders gelezen dat je les over de islam hebt gehad, dus met het onderwijs lijkt niks mis kwa objectiviteit

zelfmoord om godsdienst les? dat geloof je zelf niet he?
Oud 27-02-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 25-02-2004 @ 22:51:

zelfmoord om godsdienst les? dat geloof je zelf niet he?
nou het is echt gebeurd. het heeft de schoolkrant bijna gehaald.

bamboe we love you
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 27-02-2004 @ 12:09:

bamboe we love you
Wat haalt er bij jullie WEL de schoolkrant?
Oud 27-02-2004, 12:31
Anne
Anne is offline
Ik vind het trouwens best kinderachtig om een godsdienstdocent een roos met afzender 'Satan' te sturen.
Oud 27-02-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
:\ Heerlijk genuanceerd.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 27-02-2004 @ 13:31:
Ik vind het trouwens best kinderachtig om een godsdienstdocent een roos met afzender 'Satan' te sturen.
hoezo, je moet daar toch tege kunnen? dat moet zij iemand maar niet verdoordelen die gothic is. zij ziet blijkbaar het verschil tussen gothic en satanisme niet. nou dan moet ze het maar voelen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:33
REIE
REIE is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 16:56:
altijd gelovige opmerkingen maken, zeggen ga ook eens naar de kerk, een meisje dat gothic/satanistisch is overtuigen dat het superslecht is
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-02-2004 @ 17:06:
Typisch weer zo'n geval van een gothic met een lakse werkhouding, als zij die al heeft. Pffff "toevallig op die dag ziek zijn." Ik vind het geheel terecht dat dat tuig af en toe een berisping krijgt.
Oud 27-02-2004, 13:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Gothic tuig?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:18
REIE
REIE is offline
Citaat:
MarKel schreef op 27-02-2004 @ 14:35:
Gothic tuig?
Da's toch een pleonasme?
Oud 27-02-2004, 14:18
probeer
probeer is offline
1. welke triest persoon gaat een lerares een roos sturen met zon tekst bijgevoegd.

2. die lerares mag jullie haar mening niet opdringen, daar valt bekeren ook onder.
Oud 27-02-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 27-02-2004 @ 15:18:
Da's toch een pleonasme?
jep een pleonasme, dom hoor
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 27-02-2004 @ 15:18:
1. welke triest persoon gaat een lerares een roos sturen met zon tekst bijgevoegd.

2. die lerares mag jullie haar mening niet opdringen, daar valt bekeren ook onder.
1 een jongen uit mijn klas, die dacht dat ie leuk was en ook is met deze actie.

2 daar heb je helemaal gelijk is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2004, 16:54
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:

Dit is wel zo vermoeiend. In bijna elke discussie die ook maar in de richting van religie moeten sommige lieden weer eens laten zien hoe dom zij geloven niet vinden. Dit is echter in deze topic absoluut irrelevant. De vraag was: "vinden jullie dat zij mag proberen om mensen te bekeren" en niet: "wat vind je van het geloof"?
Probeer eens te respecteren...
Oud 27-02-2004, 18:29
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Tja als jullie zo triest zijn om die roos te sturen, zou ik jullie ook gigantisch terugpesten als leraar.

Klasse lerares dus
Oud 27-02-2004, 19:10
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 27-02-2004 @ 12:09:

bamboe we love you
vanwege godsdienst les? omg
Oud 27-02-2004, 19:34
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 27-02-2004 @ 19:29:
Tja als jullie zo triest zijn om die roos te sturen, zou ik jullie ook gigantisch terugpesten als leraar.

Klasse lerares dus
Juist ja.
Oud 27-02-2004, 20:49
Anne
Anne is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 27-02-2004 @ 14:24:
hoezo, je moet daar toch tege kunnen? dat moet zij iemand maar niet verdoordelen die gothic is. zij ziet blijkbaar het verschil tussen gothic en satanisme niet. nou dan moet ze het maar voelen.
En dan moet je haar maar een roos sturen die zogenaamd van Satan komt? Ja hoor. In welke klas zitten jullie? Heel kinderachtig.
Oud 27-02-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 27-02-2004 @ 21:49:
En dan moet je haar maar een roos sturen die zogenaamd van Satan komt? Ja hoor. In welke klas zitten jullie? Heel kinderachtig.
neej het was ook niet mijn idee... maar als iemand al zolang, het gaat jaren om klassen, mensen probeert te 'bekeren'en afkeurt op denken. vind ik dat je die wel eens mag aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 23:08
chris9 tje
chris9 tje is offline
geef nou eens een concreet voorbeeld dan van hoe ze jullie zou proberen te bekeren. (wat uitgebreider dan: ze zegt dat gothiczooi niet goed is)
Oud 27-02-2004, 23:40
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 27-02-2004 @ 17:54:

Dit is wel zo vermoeiend. In bijna elke discussie die ook maar in de richting van religie moeten sommige lieden weer eens laten zien hoe dom zij geloven niet vinden. Dit is echter in deze topic absoluut irrelevant. De vraag was: "vinden jullie dat zij mag proberen om mensen te bekeren" en niet: "wat vind je van het geloof"?
Ik respecteer geen metafysische onzin. Mensen die zonodig daarin willen geloven respecteer ik, maar ik heb altijd in mijn achterhoofd dat zij toch op een zekere manier dwaas zijn.

En het heeft weldegelijk met de discussie te maken, want mijn quote is precies wat ik ervan vind.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 09:21
phensicske
phensicske is offline
Een roos sturen is nu ook niet echt het toonbeeld van volwassenheid, maar als jullie je nog niet rijp genoeg voelen om in dialoog te treden met die lerares is dat jullie probleem.
Nu hebben jullie gewoon nog wat olie op het vuur gegooid.
Volgens mij is het eerder een machtstrijd/rebellie dan eigenlijk een geloofsconflict.

Wat betreft dat 'bekeren'...je kan enkel bekeerd worden als je erin gelooft. Als die lerares jullie enkel wat 'preken' naar jullie hoofd smijt, kan je haar niets maken.
Als ze een persoon afkraakt omwille van zijn geloof of wanneer je merkt dat men minder punten krijgt doordat men niet (zo) gelovig is, dan heb je wel recht van spreken.

Waar gaat het nu werkelijk om? Die lerares die wat vervelend is volgens (bepaalde) leerlingen of om het verdedigen van een levenstijl/geloof??
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 28-02-2004 @ 10:21:
Een roos sturen is nu ook niet echt het toonbeeld van volwassenheid, maar als jullie je nog niet rijp genoeg voelen om in dialoog te treden met die lerares is dat jullie probleem.
Nu hebben jullie gewoon nog wat olie op het vuur gegooid.
Volgens mij is het eerder een machtstrijd/rebellie dan eigenlijk een geloofsconflict.

Wat betreft dat 'bekeren'...je kan enkel bekeerd worden als je erin gelooft. Als die lerares jullie enkel wat 'preken' naar jullie hoofd smijt, kan je haar niets maken.
Als ze een persoon afkraakt omwille van zijn geloof of wanneer je merkt dat men minder punten krijgt doordat men niet (zo) gelovig is, dan heb je wel recht van spreken.

Waar gaat het nu werkelijk om? Die lerares die wat vervelend is volgens (bepaalde) leerlingen of om het verdedigen van een levenstijl/geloof??

ik kraak haar geloof niet af maar ik vind dat ze er niet zo te koop mee hoeft te lopen.
En het gaat om een vervelende lerares.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 27-02-2004 @ 17:54:

Daar ben ik het dan ook weer mee eens...

Beperk je tot de gegeven feiten
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 22:46
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-02-2004 @ 16:50:
ik kraak haar geloof niet af maar ik vind dat ze er niet zo te koop mee hoeft te lopen.
En het gaat om een vervelende lerares.
Ow, is er dan een niet-te-koop-lopen-met-je-geloof-wet??
en we denken nu eventjes niet aan de hoofddoek...

Ik ken wel meerdere naar mijn mening 'vervelende' leraressen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 28-02-2004 @ 23:46:
Ow, is er dan een niet-te-koop-lopen-met-je-geloof-wet??
en we denken nu eventjes niet aan de hoofddoek...

Ik ken wel meerdere naar mijn mening 'vervelende' leraressen.
ik denk dat te koop lopen niet alleen te maken heeft met hoofddoekjes maar ook met je opmerkingen en verhalen.
bijv. met de advent verplicht met kaarsjes in de klas naar een bijbl verhaal luisteren
en ik zit niet op een christelijke school... en open eucomenische.

en ja er zijn altijd vervelende leraresen dit is een voorbeeld van en hele erge.........
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 10:36
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 27-02-2004 @ 17:14:
1 een jongen uit mijn klas, die dacht dat ie leuk was en ook is met deze actie.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 01:38
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-02-2004 @ 11:32:
ik denk dat te koop lopen niet alleen te maken heeft met hoofddoekjes maar ook met je opmerkingen en verhalen.
bijv. met de advent verplicht met kaarsjes in de klas naar een bijbl verhaal luisteren

en ja er zijn altijd vervelende leraresen dit is een voorbeeld van en hele erge.........
En?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 01-03-2004 @ 02:38:
En?
wat?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:59
JaJ
JaJ is offline
Citaat:

een lerares die actief gelooft. als dat een erge lerares is, heb je voor de rest vast alleen maar hele lieve docenten. echt...
Oud 01-03-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 01-03-2004 @ 16:59:
een lerares die actief gelooft. als dat een erge lerares is, heb je voor de rest vast alleen maar hele lieve docenten. echt...
toevallig valt de rest wel mee ja, maar dr zit er altijd wel een tussen die minder aardig is . dit is gewoon zo'n irritant geval
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:27
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 01-03-2004 @ 15:26:
wat?
Ah...

Beschouw het als de ideale gelegenheid eens een pittige doch beleefde discussie te voeren, want dit kan best interessant worden, hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 01-03-2004 @ 19:27:
Ah...

Beschouw het als de ideale gelegenheid eens een pittige doch beleefde discussie te voeren, want dit kan best interessant worden, hoor.
het is al interresant
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt vrij christelijk vind ik, maar dat terzijde
Op mijn protestants-christelijke middelbare school had ik een leraar godsdienst die het ook als zijn taak zag zieltjes te winnen, die man was dan ook dominee naast zijn leraarschap.
Wij hebben het er daar op een gegeven moment gewoon met hem over gehad. Op een volwassen manier, dat kan namelijk best, zeker als je al in de 4e zit.
Je zegt dat je nu lessen over moraal krijgt, misschien kun je het daar aan linken. Valt respect (het hoeft nog niet eens begrip te zijn) niet ook onder sommige morele regels?
Hebben jullie naast die "geweldige actie" met die roos ook gewoon met haar gepraat? Zegt dat gothic-meisje dat ze geen satanist is? Laat haar daar dan anders eens een spreekbeurt over houden, of in elk geval iets over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 02-03-2004 @ 16:24:
Dat klinkt vrij christelijk vind ik, maar dat terzijde
Op mijn protestants-christelijke middelbare school had ik een leraar godsdienst die het ook als zijn taak zag zieltjes te winnen, die man was dan ook dominee naast zijn leraarschap.
Wij hebben het er daar op een gegeven moment gewoon met hem over gehad. Op een volwassen manier, dat kan namelijk best, zeker als je al in de 4e zit.
Je zegt dat je nu lessen over moraal krijgt, misschien kun je het daar aan linken. Valt respect (het hoeft nog niet eens begrip te zijn) niet ook onder sommige morele regels?
Hebben jullie naast die "geweldige actie" met die roos ook gewoon met haar gepraat? Zegt dat gothic-meisje dat ze geen satanist is? Laat haar daar dan anders eens een spreekbeurt over houden, of in elk geval iets over zeggen.
het meisje is geen satanist ze is gewoon gothic...
en ik denk dat met haar niet echt valt te praten.. maja het valt te proberen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:14
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 02-03-2004 @ 16:52:
het meisje is geen satanist ze is gewoon gothic...
Dat weten we, wat Krullevaar bedoeld is dat ze dat tegen die lerares moet zeggen, ze moet uitleggen waar ze in geloofd en dat ze dus geen satanist is.
Ik hoor je trouwens niet meer over die zelfmoord van dat meisje, kun je dat niet eens wat duidelijker uitleggen? Want het komt nou wel heel ongeloofwaardig over...
Oud 02-03-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 02-03-2004 @ 17:14:
Dat weten we, wat Krullevaar bedoeld is dat ze dat tegen die lerares moet zeggen, ze moet uitleggen waar ze in geloofd en dat ze dus geen satanist is.
Ik hoor je trouwens niet meer over die zelfmoord van dat meisje, kun je dat niet eens wat duidelijker uitleggen? Want het komt nou wel heel ongeloofwaardig over...
uhm het meisje heeft geen zelfmoord gepleegd, gelukkig niet.
Het gaat om een plant die van de kast is gesprongen omdat hij de geur niet meer aankon.
arme bamboe
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:31
Upke
Upke is offline
Nee dat mag niet tenzij diegene dat juist wil.

Shit zeg het lijkt wel of alle levensbeschouwing dezelfde gedachten hebben en christelijk zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten