Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik weet niet hoor, maar ik twijfel. in welke klas zit je, en over hoeveel godsdiensten heb je al lesgehad? ik vind het eenbeetje opgeblazen klinken eigenlijk, als het zo erg was, gaf die meid geen les
|
Je zit zeker op een christelijke school? Dan kun je weinig doen. Ik heb ook ooit verplicht de halve bijbel moeten lezen. Dat is heel slecht en ouderwets natuurlijk; een moderne school hoort religie vanuit verschillende invalshoeken te behandelen. Maar als je gaat klagen zal de school wijzen op zijn christelijke identiteit, en je hebt tenslotte zelf gekozen dat je erop wilt zitten...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
N ik zit in de 4de dus we krijgen niet echt godsdinsten meer meer de moraal enzo. en dr heeft zelfs een plan zelfmoord gepleegd. dat is toch vreselijk? ode aan bamboe ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat iedereen maar moet geloven wat hij wil, zo lang hij het voor zich houdt. Bekeren is gewoon grote onzin. En al helemaal voor een leraar, want die is nog in een soort van rolmodel, je gelooft zo iemand nou eenmaal sneller, omdat je dr dingen van leert, en een leraar heeft een machtspositie, wat hij/zij dus kan gaan misbruiken (bijvoorbeeld dat enen geven).
Ik zou hierover zeker gaan klagen!
|
Verwijderd
|
Iedereen heeft een vrije keuze..
Dus: Nee, ik vind niet dat je mensen mag 'bekeren', zeker niet tijdens zulke lessen, waaruit je iets moet l.e.r.e.n.Namelijk om je eigen mening te vormen, om over allerlei geloven informatie op te doen... Niet om iets opgedrongen te krijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nee ok, maar ik heb ergens anders gelezen dat je les over de islam hebt gehad, dus met het onderwijs lijkt niks mis kwa objectiviteit ![]() zelfmoord om godsdienst les? dat geloof je zelf niet he?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 daar heb je helemaal gelijk is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dit is wel zo vermoeiend. In bijna elke discussie die ook maar in de richting van religie moeten sommige lieden weer eens laten zien hoe dom zij geloven niet vinden. Dit is echter in deze topic absoluut irrelevant. De vraag was: "vinden jullie dat zij mag proberen om mensen te bekeren" en niet: "wat vind je van het geloof"? Probeer eens te respecteren...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het heeft weldegelijk met de discussie te maken, want mijn quote is precies wat ik ervan vind. |
![]() |
|
Een roos sturen is nu ook niet echt het toonbeeld van volwassenheid, maar als jullie je nog niet rijp genoeg voelen om in dialoog te treden met die lerares is dat jullie probleem.
Nu hebben jullie gewoon nog wat olie op het vuur gegooid. Volgens mij is het eerder een machtstrijd/rebellie dan eigenlijk een geloofsconflict. Wat betreft dat 'bekeren'...je kan enkel bekeerd worden als je erin gelooft. Als die lerares jullie enkel wat 'preken' naar jullie hoofd smijt, kan je haar niets maken. Als ze een persoon afkraakt omwille van zijn geloof of wanneer je merkt dat men minder punten krijgt doordat men niet (zo) gelovig is, dan heb je wel recht van spreken. Waar gaat het nu werkelijk om? Die lerares die wat vervelend is volgens (bepaalde) leerlingen of om het verdedigen van een levenstijl/geloof?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kraak haar geloof niet af maar ik vind dat ze er niet zo te koop mee hoeft te lopen. En het gaat om een vervelende lerares. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beperk je tot de gegeven feiten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en we denken nu eventjes niet aan de hoofddoek... Ik ken wel meerdere naar mijn mening 'vervelende' leraressen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bijv. met de advent verplicht met kaarsjes in de klas naar een bijbl verhaal luisteren ![]() en ik zit niet op een christelijke school... en open eucomenische. en ja er zijn altijd vervelende leraresen dit is een voorbeeld van en hele erge......... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op mijn protestants-christelijke middelbare school had ik een leraar godsdienst die het ook als zijn taak zag zieltjes te winnen, die man was dan ook dominee naast zijn leraarschap. Wij hebben het er daar op een gegeven moment gewoon met hem over gehad. Op een volwassen manier, dat kan namelijk best, zeker als je al in de 4e zit. Je zegt dat je nu lessen over moraal krijgt, misschien kun je het daar aan linken. Valt respect (het hoeft nog niet eens begrip te zijn) niet ook onder sommige morele regels? Hebben jullie naast die "geweldige actie" met die roos ook gewoon met haar gepraat? Zegt dat gothic-meisje dat ze geen satanist is? Laat haar daar dan anders eens een spreekbeurt over houden, of in elk geval iets over zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik denk dat met haar niet echt valt te praten.. maja het valt te proberen |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoor je trouwens niet meer over die zelfmoord van dat meisje, kun je dat niet eens wat duidelijker uitleggen? Want het komt nou wel heel ongeloofwaardig over...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat om een plant die van de kast is gesprongen omdat hij de geur niet meer aankon. arme bamboe ![]() |
![]() |
|
|