Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 19:11
Verwijderd
Een paar weken geleden was de kans groot dat een groot deel van de aarde zou vergaan door een 500 meter brede meteoriet.

check artikel: http://www.planet.nl/planet/show/id=...9612/sc=0924c4

maar wat als deze echt zou inslaan wat zou de nasa bv er dan aan kunnen doen en wat zullen de gevolgen zijn?
Advertentie
Oud 26-02-2004, 20:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
donno86 schreef op 26-02-2004 @ 20:11:
Een paar weken geleden was de kans groot dat een groot deel van de aarde zou vergaan door een 500 meter brede meteoriet.

check artikel: http://www.planet.nl/planet/show/id=...9612/sc=0924c4

maar wat als deze echt zou inslaan wat zou de nasa bv er dan aan kunnen doen en wat zullen de gevolgen zijn?
Even een opmerking: het gaat niet om een meteoriet, maar om een planetoïde. In het Nederlands sprak men eerst van een asteroïde, en in het Engels spreekt men nog steeds van asteroid. Het gaat hier dus om een object dat afkomstig is uit de planetoïdengordel. Een meteoriet is een steen of rots die ergens anders vandaan komt en niet in de atmosfeer verbrandt, maar in zijn geheel op de aarde of een ander hemellichaam neer kan komen.
Merk overigens op dat er een spelfout in het desbetreffende artikel staat, namelijk astroïde in plaats van asteroïde. Een astroïde is echter iets heel anders, namelijk een wiskundige kromme die gegeven is door een parametervoorstelling.
Oud 26-02-2004, 20:58
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Gelukkig hebben we mathfreak nog die ons altijd van intellectueel, doch nutteloos gebrabbel kan voorzien.

ontopic: Volgens mij kan de nasa of de mensheid daar momenteel helemaal niks tegen doen. Als we nu konden berekenen dat een planetoide of een komeet over 50 jaar zal inslaan is er misschien een kleine kans dat ze binnen 50 jaar een oplossing kunnen bedenken.
Oud 26-02-2004, 21:01
Freak Myself
Freak Myself is offline
en wat dan nog? waarom zouden we er nu opeens aan gaan? als het weet ik hoeveel duizend jaar niet is gebeurd, waarom zou het dan ineens de komende 50 jaar gebeuren?
Oud 26-02-2004, 21:08
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
A3a_PuNk3rBoI schreef op 26-02-2004 @ 22:01:
en wat dan nog? waarom zouden we er nu opeens aan gaan? als het weet ik hoeveel duizend jaar niet is gebeurd, waarom zou het dan ineens de komende 50 jaar gebeuren?
waarom niet?

the question isn't if, the question is when...
Oud 26-02-2004, 21:09
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 26-02-2004 @ 21:58:
Gelukkig hebben we mathfreak nog die ons altijd van intellectueel, doch nutteloos gebrabbel kan voorzien.
Om te beginnen brabbel ik niet, en bovendien is het zo dat ik nu eenmaal veel waarde hecht aan het correct gebruik van bepaalde termen.
*maar goed, ik houd me er verder wel buiten*
Oud 26-02-2004, 21:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 26-02-2004 @ 22:09:
Om te beginnen brabbel ik niet, en bovendien is het zo dat ik nu eenmaal veel waarde hecht aan het correct gebruik van bepaalde termen.
*maar goed, ik houd me er verder wel buiten*
Nou, nou, wat een lange tenen
Oud 26-02-2004, 21:56
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 26-02-2004 @ 22:09:
En het leven zou zo veel fijner zijn als meer mensen dat deden.

Ontopic: Ja dat kan immer gebeuren. Het enige dat ik opmerkelijk vond is dat dit bijna niet in het nieuws kwam terwijl ik wel iedere scheet van die marslander op 34 zenders tegelijk kon bekijken.
Oud 27-02-2004, 10:05
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
MarKel schreef op 26-02-2004 @ 22:46:
Nou, nou, wat een lange tenen
Als hij vond dat mijn eerste reply niet relevant was had hij dat ook wel wat tactvoller kunnen brengen. Dat ik in jouw ogen overdreven reageer heeft mogelijk te maken met het feit dat ik een stoornis in het autistische spectrum heb (het syndroom van Asperger) en daardoor gevoeliger ben voor bepaalde reacties van anderen dan "normale" mensen.
*maar goed, laten we verder maar ontopic blijven*
Oud 27-02-2004, 13:50
Needle_damage
Needle_damage is offline
Ik geloof erin dat we niet lang meer zullen leven, er zijn zoveel kleine kansen van gevaar die op ons rusten. Zoveel kleine kansen bij elkaar word een hele grote kans.
Oud 27-02-2004, 14:47
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Needle_damage schreef op 27-02-2004 @ 14:50:
Ik geloof erin dat we niet lang meer zullen leven, er zijn zoveel kleine kansen van gevaar die op ons rusten. Zoveel kleine kansen bij elkaar word een hele grote kans.
kansen ...
Oud 27-02-2004, 21:25
Levitating Nun
Citaat:
mathfreak schreef op 27-02-2004 @ 11:05:
A* Dat ik in jouw ogen overdreven reageer heeft mogelijk te maken met het feit dat ik een stoornis in het autistische spectrum heb (het syndroom van Asperger) en daardoor gevoeliger ben voor bepaalde reacties van anderen dan "normale" mensen.
*
Dat kon ik niet ruiken natuurlijk...
Oud 27-02-2004, 21:41
Deesie
Deesie is offline
Ik heb ergens gelezen dat iemand heeft voorspelt dat de aarde in ±2012 zou vergaan. En het zou ook kunnen dat er een ziekte komt die alle levende organismen op aarde laat uitsterven, je hoort vaak genoeg over ziektes uit de ruimte.
Zelf lijkt het me vreselijk als zoiets gebeurt, maar na miljarden jaren is de zon ook uitgebrandt en dan weet je gewoon zeker dat iedereen uitsterft.
Oud 27-02-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Deesie schreef op 27-02-2004 @ 22:41:
Ik heb ergens gelezen dat iemand heeft voorspelt dat de aarde in ±2012 zou vergaan. En het zou ook kunnen dat er een ziekte komt die alle levende organismen op aarde laat uitsterven, je hoort vaak genoeg over ziektes uit de ruimte.
Zelf lijkt het me vreselijk als zoiets gebeurt, maar na miljarden jaren is de zon ook uitgebrandt en dan weet je gewoon zeker dat iedereen uitsterft.
ja das waar... we zullen maar hopen dat er iets is na de dood.
Oud 27-02-2004, 22:56
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 26-02-2004 @ 21:58:
ontopic: Volgens mij kan de nasa of de mensheid daar momenteel helemaal niks tegen doen. Als we nu konden berekenen dat een planetoide of een komeet over 50 jaar zal inslaan is er misschien een kleine kans dat ze binnen 50 jaar een oplossing kunnen bedenken.
*begint kuil te graven*
Oud 28-02-2004, 12:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
MarKel schreef op 27-02-2004 @ 22:25:
Dat kon ik niet ruiken natuurlijk...
Offtopic: Dat is ook precies de reden dat ik daarover een tijd geleden op het psychologieforum een topic heb geplaatst: http://forum.scholieren.com/showthre...light=Asperger
Mocht je wat dat betreft nog meer willen weten, dan kun je me een privéberichtje sturen of anders contact met me opnemen via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 28-02-2004, 19:43
Levitating Nun
Citaat:
mathfreak schreef op 28-02-2004 @ 13:22:
Offtopic: Dat is ook precies de reden dat ik daarover een tijd geleden op het psychologieforum een topic heb geplaatst: http://forum.scholieren.com/showthre...light=Asperger
Mocht je wat dat betreft nog meer willen weten, dan kun je me een privéberichtje sturen of anders contact met me opnemen via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 02-03-2004, 12:50
Verwijderd
Er staan een paar dingen in dat artikel die ik echt een beetje raar vind..
Waarom kon een amateur-astronoom bepalen dat dat object de aarde niet zou raken en konden die wetenschappers dat niet? Wat doen ze daar dan? Je hoort iedere keer dat ze kansen hebben berekend dat objecten over 20 jaar ofzo op de aarde terecht zouden kunnen komen, maar iets wat de aarde binnen een paar dagen kan raken missen ze al die tijd en ze kunnen er ook nog vrij weinig over berekenen..? Maar een amateur-astronoom dan weer wel..? Wtf..?
Ook zaten ze er nogal naast wat betreft de grootte..
Oud 02-03-2004, 13:50
Verwijderd
Als het niet als 1e op het nieuws komt, dan is er gewoon geen gevaar. Stomme Holywood-bull-shit.

Verder moet ik zeggen dat het vast wel mogelijkheden zijn om wat tegen zon buitenaards gevaar te doen. We kunnen een groepje olie-boor-mensen een training van 5 dagen geven. Vervolgens vliegen ze met 2 space shuttles in de ruimte naar dat ding. Dan boren ze gigantische gaten in het buitenaardse metaal. Ze stoppen kernbommen erin. En de wereld is gered.

Easy as pie.

Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door, sarcasme.
Oud 02-03-2004, 16:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
HAHAHAHAHAHA!!!!! Niet erg origineel, zou ik zeggen. Je hebt het namelijk overgenomen van Armaggedon van Bruce Willis.

Het is onmogelijk om een asteroide van 500 meter of meer tegen te houden. Zelfs een atoomboom is niet eens genoeg. En zoals je ziet zijn asteroides onvoorspelbaar. Op een de dag zal de wereld vergaan. Daar ontkomen we niet aan!
Oud 04-03-2004, 03:07
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 02-03-2004 @ 17:12:
HAHAHAHAHAHA!!!!! Niet erg origineel, zou ik zeggen. Je hebt het namelijk overgenomen van Armaggedon van Bruce Willis.

Zo hallow DUHUHHHHhh heeft ie het daarvan.... was ook niet zijn bedoeling om mensen te laten denken dat hij dat zelf had verzonnen

Het is onmogelijk om een asteroide van 500 meter of meer tegen te houden. Zelfs een atoomboom is niet eens genoeg. En zoals je ziet zijn asteroides onvoorspelbaar. Op een de dag zal de wereld vergaan. Daar ontkomen we niet aan!

Niet te stoppen met atoomboom ? Hahaha, nee maar ff serieus waar haal je dat dan vandaan, dat ze niet te stoppen zijn met atoombommen? Bron? Ben wel benieuwd eigenlijk, want iets veel sterkers hebben we (geloof ik) niet
Oud 04-03-2004, 09:22
cup a soup
cup a soup is offline
de energie voor zo'n bom zal zeker uit kernenergie moeten bestaan, maar onze huidige bommen zullen zo'n ding niet tegen kunnen houden nee...
Oud 28-03-2004, 15:32
Mux
Mux is offline
Citaat:
Deesie schreef op 27-02-2004 @ 21:41:
Ik heb ergens gelezen dat iemand heeft voorspelt dat de aarde in ±2012 zou vergaan.
de wereld vergaat ook in ongev. 2026
Oud 28-03-2004, 17:01
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
upping... - maar dat mag wel

Citaat:
mekkep schref:
de wereld vergaat ook in ongev. 2026
*DAMN* - NOOOOO [runs around in circles]
I DON'T WANT TO... wait... something's missing, now what could it be...

owja, ik dacht dat je het BEWIJZEN en ARGUMENTEN noemde.
Oud 28-03-2004, 20:44
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 28-03-2004 @ 18:01:
upping... - maar dat mag wel

*DAMN* - NOOOOO [runs around in circles]
I DON'T WANT TO... wait... something's missing, now what could it be...

owja, ik dacht dat je het BEWIJZEN en ARGUMENTEN noemde.
de mayas hebben het voorspeld ownee dat was 2012
Advertentie
Oud 28-03-2004, 20:48
Just Johan
Just Johan is offline
Dit gaat nergens meer over --> Een slotje.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten