Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 17:33
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Laatst las ik wat over laxeermiddelen. Het schijnt dat je daar vanaf valt, terwijl je gewoon kan blijven eten. Weet iemand hoe je daar aan kan komen?
Oud 25-02-2004, 17:44
Miracle
Miracle is offline
Ik zou het haast niet willen zeggen waar het te koop is, omdat het ongelovelijk rotspul is. Misschien val je er wel door af, maar daarbij veroorzaakt het nog veel meer schade. Ik geloof in je darmen vooral.

Afblijven dus, alleen als je écht verstopt zit oid.
Oud 25-02-2004, 17:47
Quiana
Quiana is offline
Als jij je lichaam naar de maan wil helpen, moet je vooral aan de lax gaan.

Je valt niet af van laxeermiddelen, je verliest hoogstens vocht, en dát zorgt ervoor dat het lijkt alsof je afvalt.

Overmatig gebruik van laxeermiddelen zorgt ervoor dat je darmen naar de klote gaan, dat je een tekort aan kalium krijgt en alle gevolgen van dien, enz.

Bovendien is het hartstikke moeilijk om er weer vanáf te komen, (ja, laxeermiddelen zijn verslavend), en kom je van sommige klachten niet meer af...

Ik neem aan dat je niet de rest van je leven met een stoma wil lopen oid?

Ga alsjeblieft naar een diëtist of wat dan ook, als je wilt afvallen, doe het dan goed... Het is ronduit zonde en dóm om je lichaam zo te verknallen. Je hebt er maar één, en daar moet je nog je hele leven mee... Wees er dan ook zuinig op.
Oud 25-02-2004, 17:50
Quiana
Quiana is offline
Sorry btw, als ik heel erg bot of geërgerd overkom, het
is absoluut niet mijn bedoeling je een rotgevoel
aan te praten of je aan te vallen oid...

Maar ik heb teveel mensen gezien die zich zoveel problemen
enz op de hals hebben gehaald door te laxeren om af te
willen vallen ed... En ik zou het écht heel jammer vinden als
jij dat ook zou doen.
Oud 25-02-2004, 17:57
Verwijderd
Zie post Quiana voor mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:34
HestHer
HestHer is offline
Ik bedoel niets lulligs, maar laatst las ik dat je zusje je zorgen om je maakt. Ze heeft groot gelijk. Meisje. zoals er al is gezegt, het is verschrikkelijk ongezond. Niet doen, accepteer je zoals je bent. Concentreer je op wat anders dan op eten.
Liefs Hesther
Oud 25-02-2004, 18:36
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ok, ik wou alleen maar weten waar je het kon kopen.. en als het echt zo slecht is doe ik het niet... ik wou alleen maar weer wat meer eten en toch afvallen, sorry hoor...
Oud 25-02-2004, 18:56
Verwijderd
Als je nou een beetje logisch nadenkt.

Méér gaan eten <--> mínder gaan wegen

Daar moet ergens een (ongezonde) kink in de kabel zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:18
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ga alsjeblieft niet aan de laxeerpillen, dat is (zoals Quiana) ook al zegt heel slecht voor je.
Oud 25-02-2004, 19:25
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 25-02-2004 @ 19:36:
Ok, ik wou alleen maar weten waar je het kon kopen.. en als het echt zo slecht is doe ik het niet... ik wou alleen maar weer wat meer eten en toch afvallen, sorry hoor...
Groenten mag je zoveel eten als je wilt, je komt er geen drol van aan en je ontlasting gaat als een tierelier door alle vezels die je naar binnen kauwt.

Laxeermiddelen zijn er alleen maar voor als je eens een moeilijke ontlasting hebt of als je darmen helemaal leeg moeten zijn (voor een operatie of darmonderzoek of zo).

Ze zijn er dus niet om af te vallen, omdat nogmaals maar eens duidelijk te maken.
Oud 25-02-2004, 21:18
Dolores
Dolores is offline
Begin er alsjeblieft niet aan!! (Zie verder de post van Quiana)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:38
vivelafete!
vivelafete! is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 25-02-2004 @ 18:33:
Laatst las ik wat over laxeermiddelen. Het schijnt dat je daar vanaf valt, terwijl je gewoon kan blijven eten. Weet iemand hoe je daar aan kan komen?
als je inderdaad je lichaam wilt verpesten moet je aan de laxeerpillen gaan je kan ze gewoon zo bij de apotheek komen maar mijn moeder werkt in een soort afkickkliniek en ze vertelde me een keer een verhaal over ene meisje dat anorexia had en 50 laxeerpillen per dag slikte nou.. dan zijn heel je darmen en alles verneukt.. je bent ook echt getikt als je die dingen gaat slikken.. drink gewoon een stoelgang theetje!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 22:48
Verwijderd
En het vreselijke is als je met darmklachten blijft zitten. Hier zit t zo'n beetje in de familie, mijn oma en mijn moeder kunnen echt weken met of helemaal geen stoelgang of echt diaree zitten. En helaas, soms kan ik ook niet van die wc afkomen. En dat is gewoon geen pretje: buikpijn, spasmen, uitgeput,...

Als je gewoon iets makkelijker naar de wc zou willen gaan, dan zijn er zemelensupplementen (ofzoiets) dat je mengt in water en opdrinkt. Hetzelfde als een boel granen naar binnen krijgen dus. Het laxeert niet, maar bevordert wel.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:05
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
niet doen hoor, ik ken iemand die dat heeft gedaan en nu heeft ze allemaal darmklachten. en als je meteen een pilletje slikt kunnen er helemaal geen voedingsstoffen uit je eten worden gehaald dus kan je net zo goed helemaal niks eten als je wilt afvallen. maar ik zou gewoon 3x per dag een goede maaltijd eten zodat je geen tussendoortje meer nodig hebt en als je echt heel erg veel honger hebt een appel ofzo pakken, veel effectiever
Oud 26-02-2004, 21:08
artless
artless is offline
Ik ken mensen met een eetstoornis die verslaafd zijn geworden aan laxeermiddelen en de rest van hun leven deels incontinent zullen zijn. Voor de goede orde: zij zullen de rest van hun leven in hun broek poepen. Zoals dat er staat klinkt het misschien wel grappig, maar dat is het niet.

Je valt er, in tegenstelling tot wat de meesten denken, wél van af, maar het is geen vet dat je verbrandt en ook niet eens spieren. Het is reeds verteerd voedsel dat er sneller uit komt waardoor je minder weegt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:11
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 26-02-2004 @ 22:05:
en als je meteen een pilletje slikt kunnen er helemaal geen voedingsstoffen uit je eten worden gehaald dus kan je net zo goed helemaal niks eten als je wilt afvallen.
Laxeermiddelen werken op je dikke darm, daar waar je lichaam
het vocht uit de voedselbrij terughaalt om niet teveel vocht
te verliezen ed. Voedingsstoffen worden opgenomen in de
dunne darm & zijn iig al voldoende eruit gehaald voordat de
brij bij het gedeelte komt waar de laxeermiddelen werken,
volgens mij. *

En als je verantwoord af wilt vallen, moet je niet niks gaan
eten.

* Als ik het me goed herinner.

Citaat:
artless schreef op 26-02-2004 @ 22:08:
Je valt er, in tegenstelling tot wat de meesten denken, wél van af, maar het is geen vet dat je verbrandt en ook niet eens spieren. Het is reeds verteerd voedsel dat er sneller uit komt waardoor je minder weegt.
Dat verteerde voedsel komt er sowieso wel uit, dus in principe
val je er niet (blijvend) van af..?
Oud 27-02-2004, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 26-02-2004 @ 22:11:
Laxeermiddelen werken op je dikke darm, daar waar je lichaam
het vocht uit de voedselbrij terughaalt om niet teveel vocht
te verliezen ed. Voedingsstoffen worden opgenomen in de
dunne darm & zijn iig al voldoende eruit gehaald voordat de
brij bij het gedeelte komt waar de laxeermiddelen werken,
volgens mij. *

En als je verantwoord af wilt vallen, moet je niet niks gaan
eten.

* Als ik het me goed herinner.
Dacht ik ook.

Citaat:

Volgens mij klopt dat idd. Hoogstens dat je uitdroogt en het menselijk lichaam bestaat voor een (heel) groot deel uit vocht...dus je zult misschien best wat kilo's vocht verliezen. Met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 10:24
Verwijderd
En nog iets: als je de pil neemt, kun je daar niet meer op vertrouwen (net zoals wanneer je diarree hebt).
(dacht ik plots aan ).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:15
artless
artless is offline
Citaat:
Quiana schreef op 26-02-2004 @ 22:11:

Ja, klopt. Niet blijvend, maar de korte termijn is vaak goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:23
littlegurl
littlegurl is offline
Niet doen hoor!!!!
Je verliest inderdaad gewicht, maar het is vooral vocht! Dat is er dus ook zoweer aan. Daarnaast is het heel erg slecht voor je darmen, ze kunnen er ernstig van beschadigen en er zijn nog genoeg andere problemen die deze laxeermiddelen met zich meebrengen!
Laxeermiddelen zijn te koop voor mensen die een slechte stoelgang hebben maar zeker niet voor mensen die op dieet zijn!!!!!!!!!!!!!!
Als je wilt lijnen doe het dan door wat minder snoep te eten!
Oud 27-02-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 27-02-2004 @ 11:24:
En nog iets: als je de pil neemt, kun je daar niet meer op vertrouwen (net zoals wanneer je diarree hebt).
(dacht ik plots aan ).
en dat geld niet alleen voor de pil, maar voor alle medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:40
Verwijderd
hmm wat een onderwerp, maargoed

ik heb gehoord dat heel veel kauwgom kauwen een laxerend effect heeft en dat als je een heel jaar alleen maar kauwgom kauwt je wel 5 kilo afvalt. Niet dat dat te doen is natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:43
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
niet doen net zoals iedereen zegt zijn die dingen harstikke slecht voor je

ik heb ook overgewicht en tegenwoordig walg ik van mn blubberbuik
ben 3wk geleden begonnen met slimfastmaaltijdvervangers maar neem die sochtends (omdat ik dan eerst nooit at en nu tenminste iets binnenkrijg) en smiddags soms een maaltijdvervanger of brood.. savonds eet ik gwoon mee (groente is belangrijk!)
verder drink ik veel water en ben nu intussen 3,5 kilo afgevallen...

enne ik wil je geen slimfast aanpraten hoor! maarre ik wil alleen een beetje aangeven dat niks eten ook niet goed is want eerst sloeg ik dus ontbijt helemaal over en nu heb ik vervangende maaltijd en val toch af

enne als ik wat tussendoor pak neem ik bv snack a jacks of een appel... (en nej ik heb ongezond eten niet helemaal afgezworen maar let er wel op en doe t zo weinig mogelijk)
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:43
Giovanna
Giovanna is offline
Reageer er maar niet op.

@MissBi@tch, al zou ze slimfast gebruiken, dan krijgt ze nog meer calorieen binnen dan ze nu al krijgt...
Oud 29-02-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 29-02-2004 @ 18:43:
Reageer er maar niet op.

@MissBi@tch, al zou ze slimfast gebruiken, dan krijgt ze nog meer calorieen binnen dan ze nu al krijgt...
Ik snap je reactie niet helemaal...?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:17
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-02-2004 @ 19:07:
Ik snap je reactie niet helemaal...?
Ik bedoel dat je maar niet meer op mira moet reageren... (als ze dit soort onzin opent).

En dat slimfast, ze eet zo goed als niets, dus als ze slimfast zou gebruiken zou ze eerder aankomen dan afvallen.

(het gekke is, is dat ze gewoon 'normaal' is, niet dik, niet dun)
Oud 29-02-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 29-02-2004 @ 19:17:
Ik bedoel dat je maar niet meer op mira moet reageren... (als ze dit soort onzin opent).

En dat slimfast, ze eet zo goed als niets, dus als ze slimfast zou gebruiken zou ze eerder aankomen dan afvallen.

(het gekke is, is dat ze gewoon 'normaal' is, niet dik, niet dun)
Waarom niet meer reageren? Ik reageer om haar te laten weten dat het niet goed is en ik denk met mij de meeste mensen. Ze kan dan 'later' iig niet het excuus gebruiken dat ze van niks wist, ze is dan gewaarschuwd.

Dan zou ze iig weer iets binnen krijgen... Heeft ze (of hebben jullie) dit al met die psycholoog en/of jullie huisarts besproken?

Wat niet is kan komen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:21
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-02-2004 @ 19:19:
Waarom niet meer reageren? Ik reageer om haar te laten weten dat het niet goed is en ik denk met mij de meeste mensen. Ze kan dan 'later' iig niet het excuus gebruiken dat ze van niks wist, ze is dan gewaarschuwd.

Dan zou ze iig weer iets binnen krijgen... Heeft ze (of hebben jullie) dit al met die psycholoog en/of jullie huisarts besproken?

Wat niet is kan komen.
Ik weet niet wat Mira met de psych bespreekt. De gesprekken zijn apart... En zo'n iemand heeft zwijgplicht en Mira is nogal gesloten.
Oud 29-02-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 29-02-2004 @ 19:21:
Ik weet niet wat Mira met de psych bespreekt. De gesprekken zijn apart... En zo'n iemand heeft zwijgplicht en Mira is nogal gesloten.
Je weet wel wat je zelf verteld.

Dat een psych zwijgplicht heeft kan ik zelf ook wel verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:29
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-02-2004 @ 19:22:
Je weet wel wat je zelf verteld.

Dat een psych zwijgplicht heeft kan ik zelf ook wel verzinnen.
nee daar heb ik het niet over gehad
Oud 02-03-2004, 11:14
joska
joska is offline
Ik heb zelf een jaar lang laxeerpillen geslikt want ik had anorexia je schiet er echt helemaal niks mee op. Je krijg verschikkelijk last van je buik, je kan uitdrogen en idd de stoma is ook geen pretje.Dus idd ga lekker sporten (niet teveel!!!) en overleg het eens met een dieetiste!!! zet hem op!
Oud 05-03-2004, 17:22
artez
artez is offline
Ok....constant laxeren is slecht, I know, maar is het heel erg als je een vreetbui heb gehad en je wilt het er weer uit krijgen dmv laxeren? Ik bedoel, kotsen is natuurlijk ook niet gezond....en ik wil er zo graag van af als ik me weer s te buiten ben gegaan aan van alles....
Oud 05-03-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
artez schreef op 05-03-2004 @ 18:22:
Ok....constant laxeren is slecht, I know, maar is het heel erg als je een vreetbui heb gehad en je wilt het er weer uit krijgen dmv laxeren? Ik bedoel, kotsen is natuurlijk ook niet gezond....en ik wil er zo graag van af als ik me weer s te buiten ben gegaan aan van alles....
nou, het werkt gewoon niet. Laxeermiddelen werken pas in je dikke darm; de meeste voedingsstoffen en in elk geval vetten en koolhydraten, zijn dan allang opgenomen; eigenlijk alleen vocht en een paar andere stofjes niet; dus je raakt er vooral veel vocht mee kwijt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 17:27
Souris
Souris is offline
volgens mij is methamesiel(weet niet hoe je het schrijft) ook goed voor de stoelgang alleen dan is het niet echt een laxeermiddel.
je kan het halen bij kruitvat.
Oud 05-03-2004, 17:29
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Je kunt beter proberen je te beheersen als je een vreetbui hebt. Door bijvoorbeeld gezonde dingen te eten ipv vettige zooi enzo.

Het eten zal er overigens echt niet uitkomen als je laxeertabletten gebruikt. Hoogstens het vocht.
Oud 05-03-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Constant laxeren is slecht, maar af en toe laxeren is net zo goed slecht. Ik zou niet weten waarom het beter zou zijn dan kotsen, je verziekt je darmen er mee. En idd, het heeft ook nog eens geen zin. Misschien kun je dan beter een oplossing zoeken? Eens met iemand gaan praten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:12
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Souris schreef op 05-03-2004 @ 18:27:
volgens mij is methamesiel(weet niet hoe je het schrijft) ook goed voor de stoelgang alleen dan is het niet echt een laxeermiddel.
je kan het halen bij kruitvat.
Metamucil. Ik kreeg dat voorgeschreven bij de huisarts toen ik last had van obstipatie en een darmvliesontsteking.
Het werkt idd bevorderend voor de stoelgang.
Je hebt trouwens ook speciale thee die daar goed voor werkt.

Maar eh, waarom ik dit zeg weet ik eigenlijk niet, want om zoiets te gebruiken om af te vallen is wel het domste wat je kunt doen.
Wees nou maar zuinig op je darmen, die heb je nog een tijd nodig en het is erg naar als daar iets mee aan de hand is.

In plaats van laxeermiddelen kun je beter op zoek gaan naar psychische hulp volgens mij.
Oud 05-03-2004, 18:16
Giovanna
Giovanna is offline
Ik had ook metamucil, bij mij werkte het een tijdje daarna niet meer. Nu heb ik movicolon...
Oud 05-03-2004, 19:06
Souris
Souris is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 05-03-2004 @ 19:12:
Metamucil. Ik kreeg dat voorgeschreven bij de huisarts toen ik last had van obstipatie en een darmvliesontsteking.
Het werkt idd bevorderend voor de stoelgang.
Je hebt trouwens ook speciale thee die daar goed voor werkt.

Maar eh, waarom ik dit zeg weet ik eigenlijk niet, want om zoiets te gebruiken om af te vallen is wel het domste wat je kunt doen.
Wees nou maar zuinig op je darmen, die heb je nog een tijd nodig en het is erg naar als daar iets mee aan de hand is.

In plaats van laxeermiddelen kun je beter op zoek gaan naar psychische hulp volgens mij.
ja idd.
ben het met je eens.

ik heb op mijn stage dat moeten geven aan mensen en volgens een collega viel het niet echt onder medicijnen.
ik mocht het geven omdat het niet erg zou zijn als het mis zou gaan
Oud 06-03-2004, 00:01
Verwijderd
[FA-modus]

Het viel 'niet echt' onder medicijnen? Het was 'niet erg' als er iets mis zou gaan? Wat voor Doctor Death ben jij

[/FA-modus]
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 00:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2004 @ 01:01:
Doctor Death
Als je Doctor Mengele had gebruikt, was het circus compleet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten