![]() |
|
In Nederland zijn tientallen belastingvrijplaatsjes, waar de bewoners niet of nauwelijks belasting betalen. De fiscus is bang voor geweld en voorziet in sommige regio's de dwangbevelen met een sticker of stempel 'oninbaar'. Een topman van de Belastingdienst die het niet langer kon aanzien is met deze informatie naar De Telegraaf gestapt.
Volgens hem gaat het vooral om grootschalige woonwagenkampen, Hells Angels, criminele Joegoslaven en andere probleemgroepen. De Algemene Vereniging van Belastingdeurwaarders valt de klokkenluider bij. Aanleiding voor de topman om naar De Telgraaf te stappen met zijn verhaal zijn de onthullingen twee weken geleden over de 3-procent regeling van de Belastingdienst met het grootste woonwagenkamp in Nederland. Staatssecretaris Joop Wijn vertelde in het parlement dat het om een uitzondering ging. De klokkenluider noemt dit echter 'onzin'. (http://www.nieuws.nl/) Blegh. Hoe lossen wij dit op?
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is echt een typisch Nederlands iets 'Het is te gevaarlijk dus laat maar' echt die cowboy-mentaliteit hebben we in Nederland niet....Neem bijvoorbeeld de Franse politie/justitie die laten zichzelf niet belachelijk maken, niet dat alles goed is maar als die wilt dat je belasting betaalt dan betaal je of je nou wilt of niet. En dan nog over dat zo'n operatie meer kost dan het oplevert op den duur denk ik niet 1 keer langskomen en ze betalen de rest van hun leven belasting, en als ze dat niet doen komen we toch nog een keer langs dit keer met grof geweld. Nederlandse justitie is een lachertje als een politieagent door een arrestant constant voor kankerlijer wordt uitgescholden is het verboden er even met de gumiknuppel op te slaan. Het is niet gek dat er geen respect voor blauw is als je ze moeilijk serieus kan nemen het is tijd dat er iets verandert.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Dan maar gewoon als iedere andere Nederlander: niet betalen? De bak in ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Het zou gek zijn om sommige mensen of groepen niets te laten betalen aan belastingen terwijl anderen die ook de belasting ontduiken daarvoor de gevangenismuren moeten gaan bekijken! Als de overheid het echt onrechtvaardig vindt dat sommige groepen mensen de belasting ontduiken, bedenkt men echt wel een mogeliojkheid om dit te voorkomen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je zo'n woonwagenkamp binnenvalt wéét je dat agenten of ME-ers die herkenbaar zijn geweest, repressailles kunnen verwachten. Dat woonwagentuig laat het er echt niet zomaar bij zitten, evenmin als Hells Angels. Daarom is het gewoon een afweging. Hoeveel kost het om zo'n kamp schoon te vegen? Je kunt die belasting niet 'zomaar' innen, of je zou spullen in beslag moeten nemen en verkopen. Dat kan wel. Het is echt een groot probleem, en zo simpel als 'schoonvegen' ligt het helaas niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. verhoudingsgewijs enorme kosten in verband met mankracht, materieel, coördinatie. 2. gevaar voor ME'ers/agenten (en vooral hun familie) die eraan meedoen voor repressailles. Zeker bij Hells Angels niet ondenkbaar., 3. daarmee heb je die mensen niet in éen klap weer op het rechte pad. Bovendien, wat versta je nou onder 'opruimen' van zo'n kamp? Ze hebben alleen belasting ontdoken, daarvoor kun je iemand niet in elkaar rossen en langdurig in de gevangenis stoppen. Je zult spullen in beslag moeten nemen en die verkopen. Maar dat gaat niet zo eenvoudig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is niet echt een kwestie daadkracht hoor. Het is een kwestie van politieke wil. Je zet natuurlijk de verhoudingen ongelooflijk op scherp als je ineens Israeli-style zo'n woonwagenkamp binnenvalt met honderdvijftig man en een ware razzia begint. Ik denk dat je daar niet veel mee opschiet. Je kunt waarschijnlijk nog beter hun banktegoeden bevriezen en het gas/water/electriciteit afsluiten. Stuk effectiever.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar als de wil er niet is is er ook geen daadkracht, en zelfs die kleine maatregelen die jij net opnoemde gebeuren nauwelijks, omdat ambtenaren zich laten intimideren door dat uitschot.
Dus gebeurt er niks, terwijl de groentenboer wel moet dokken, omdat hij wel een fatsoenlijk mens is. Ik vind dat scheef |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 't Is te belachelijk voor woorden, dat als je met een 'gevaarlijke' groep bent, dat je je dan maar niet aan de wet hoeft te houden? Nou, als het probleem niet gewoon kan worden opgelost, door die lui te verplichten belasting te betalen, dan moet het inderdaad maar door ze af te sluiten GWL. |
![]() |
|
t zijn altijd weer die kut hells angels
![]() Wat mij even te binnen schiet alleen is dat alles waar hun geld aan verdienen (bijna alles) illegaal is. Weed kweken verkopen weet ik veel wat allemaal. Daar kan je toch geen belasting aan ontduiken.
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat ik het wel zou weten!!
Geen peleton ME, maar een onderdeel van het leger op die plaatsen erop af sturen! Tank erbij....en dit is wel serieus. Je moet laten zien dat dit als overheid absoluut onder geen enkele voorwaarde getolereerd kan worden. Werkt dit na een keer niet? Dan herhaal dit net zo lang, todat iedereen netjes betaald, net als iedere WEL hardwerkende burger in Nederland! De opbrengsten zullen op den duur hoger worden dan de gemaakte kosten, doordat er meer belasting binnen komt! Je moet als regering niet slap zijn, en een gedoogbeleid vasthouden. Het loopt anders goed fout, met deze samenleving. Laat eindelijk eens wat ballen zien overheid! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je even om de kosten/baten moet heenkijken in dit geval.
Het lijkt me geen goed idee dat je idd 'omdat je zo sterk bent als groep' je volledig mag onttrekken aan regels en wetten. Dus wat mij betreft flink hard aanpakken. Al was het alleen maar om een signaal af te geven. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
gaan ze t illegaal aftappen ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Eerlijk hoor. Hoe dat recht wordt uitgeoefend in de praktijk. ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als je een paar van die gasten in de cel stopt gaat de rest zich niet ineens wél goed gedragen. Die gaan zich dan inderdaad alleen nog maar asocialer opstellen en de volgende keer onthalen ze de ME met automatische wapens. Dat geldt voor Hells Angels nog des te meer. Over de hele wereld genomen hebben die genoeg mensen om half Nederland te bezetten. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien in Nijmegen ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je zegt dat die mensen asocialer worden als je ze aanpakt. Dan is het een idee om ze een integratie of opvoedingscursus te geven. Nederland moet een eenheid zijn en niet uit verschillende staatjes bestaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat me trouwens opvalt... "altijd weer die kut-<? print random(bevolkingsgroep); ?>"... Iemand moet het elke keer weer zeggen...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jij zeg dat veel mensen denken: dat je mensen kan sturen als je ze maar hard genoeg aan pakt! Hoe denk jij er precies dan over! Als je iemand straft en hij moet zitten, dan zijn er 2 mogelijkheden. Hij komt uit het gevang en valt terug op zijn oude fout of hij heeft er van geleerd en doet het voortaan anders! |
![]() |
||
Citaat:
Als het allochtonmen waren geweest stond het woord kut er wel vaker in. En de hells angels zijn echt geen lieverdjes meer (niet iedereen).
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat ik er zelf over denk? Ik denk erover dat er niet zo heel veel aan te doen is en dat accepteer ik. Ik ben niet zo'n wiseass die claimt overal maar een sluitend antwoord op te hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Hm, als ik mag kiezen tussen eerlijk mijn belasting betalen, of mijn leven te moeten slijten als asociale kansloze kamper, of afgeschoten worden door mijn mede-criminelen, of een lelijke ouwe vent moeten zijn met een kale kop en tattoos en een baard en een motor, dan ben ik het liefst arm en eerlijk en NORMAAL!.
Die mensen hebben het al zwaar genoeg omdat ze zijn zoals ze zijn, moet je maar denken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar dat kost dan ook weer belastinggeld ![]()
|
|