Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 07:08
Joostje
Joostje is offline
In Nederland zijn tientallen belastingvrijplaatsjes, waar de bewoners niet of nauwelijks belasting betalen. De fiscus is bang voor geweld en voorziet in sommige regio's de dwangbevelen met een sticker of stempel 'oninbaar'. Een topman van de Belastingdienst die het niet langer kon aanzien is met deze informatie naar De Telegraaf gestapt.

Volgens hem gaat het vooral om grootschalige woonwagenkampen, Hells Angels, criminele Joegoslaven en andere probleemgroepen. De Algemene Vereniging van Belastingdeurwaarders valt de klokkenluider bij.

Aanleiding voor de topman om naar De Telgraaf te stappen met zijn verhaal zijn de onthullingen twee weken geleden over de 3-procent regeling van de Belastingdienst met het grootste woonwagenkamp in Nederland. Staatssecretaris Joop Wijn vertelde in het parlement dat het om een uitzondering ging. De klokkenluider noemt dit echter 'onzin'.

(http://www.nieuws.nl/)

Blegh. Hoe lossen wij dit op?
Oud 28-02-2004, 07:39
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Het is inderdaad een probleem wat vrij moeilijk op te lossen is.

Een van de oplossingen die ik zie is nogal vergaand. Ze zouden dan met een ME-peleton een belastingschuld moeten gaan innen. Dit is echter nogal een grote operatie en misschien wel buiten proporties voor het innen van een belastingschuld.

Moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 08:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-02-2004 @ 08:08:

Volgens hem gaat het vooral om grootschalige woonwagenkampen, Hells Angels, criminele Joegoslaven en andere probleemgroepen. De Algemene Vereniging van Belastingdeurwaarders valt de klokkenluider bij.
Misschien:

"Geen belasting betalen? Mag je ook geen recht hebben op bepaalde overheidszaken."

Of je huurt gewoon zelf een crimineel in die t wel even afhandelt
(dat laatste was een geintje )
Oud 28-02-2004, 08:54
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 28-02-2004 @ 08:39:
Het is inderdaad een probleem wat vrij moeilijk op te lossen is.

Een van de oplossingen die ik zie is nogal vergaand. Ze zouden dan met een ME-peleton een belastingschuld moeten gaan innen. Dit is echter nogal een grote operatie en misschien wel buiten proporties voor het innen van een belastingschuld.

Moeilijk.
Hoezo vergaand? Tuurlijk niet gewoon met een peleton ME en een arrestatieteam naar binnen gaan en degene die iets probeert in zijn poten schieten of vind je dat niet normaal?
Dit is echt een typisch Nederlands iets 'Het is te gevaarlijk dus laat maar' echt die cowboy-mentaliteit hebben we in Nederland niet....Neem bijvoorbeeld de Franse politie/justitie die laten zichzelf niet belachelijk maken, niet dat alles goed is maar als die wilt dat je belasting betaalt dan betaal je of je nou wilt of niet.

En dan nog over dat zo'n operatie meer kost dan het oplevert op den duur denk ik niet 1 keer langskomen en ze betalen de rest van hun leven belasting, en als ze dat niet doen komen we toch nog een keer langs dit keer met grof geweld.
Nederlandse justitie is een lachertje als een politieagent door een arrestant constant voor kankerlijer wordt uitgescholden is het verboden er even met de gumiknuppel op te slaan.
Het is niet gek dat er geen respect voor blauw is als je ze moeilijk serieus kan nemen het is tijd dat er iets verandert.
Oud 28-02-2004, 09:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 28-02-2004 @ 09:54:

Nederlandse justitie is een lachertje als een politieagent door een arrestant constant voor kankerlijer wordt uitgescholden is het verboden er even met de gumiknuppel op te slaan.
Het is niet gek dat er geen respect voor blauw is als je ze moeilijk serieus kan nemen het is tijd dat er iets verandert.
Een hard optreden van de politie wilt nog niet zeggen dat daarmee corruptie uit de weg wordt geruimd.
Oud 28-02-2004, 09:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-02-2004 @ 09:30:
Misschien:

"Geen belasting betalen? Mag je ook geen recht hebben op bepaalde overheidszaken."
Maar dit mag eigenlijk niet

Dan maar gewoon als iedere andere Nederlander: niet betalen? De bak in
Oud 28-02-2004, 09:33
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-02-2004 @ 10:22:
Een hard optreden van de politie wilt nog niet zeggen dat daarmee corruptie uit de weg wordt geruimd.
Ja, maar het is een signaal wat ook respect afdwingt iets wat hoognodig is, het moet afgelopen zijn met die vrijstaten.
Oud 28-02-2004, 09:38
hi
hi is offline
Het zou gek zijn om sommige mensen of groepen niets te laten betalen aan belastingen terwijl anderen die ook de belasting ontduiken daarvoor de gevangenismuren moeten gaan bekijken! Als de overheid het echt onrechtvaardig vindt dat sommige groepen mensen de belasting ontduiken, bedenkt men echt wel een mogeliojkheid om dit te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-02-2004 @ 10:22:
Dit heeft weinig met corruptie te maken. Justitie is gewoon bang deze mensen hard aan te pakken omdat men wéét dat men het wel kán, maar dat áls men het doet, het een complete veldslag wordt.

Als je zo'n woonwagenkamp binnenvalt wéét je dat agenten of ME-ers die herkenbaar zijn geweest, repressailles kunnen verwachten. Dat woonwagentuig laat het er echt niet zomaar bij zitten, evenmin als Hells Angels. Daarom is het gewoon een afweging. Hoeveel kost het om zo'n kamp schoon te vegen? Je kunt die belasting niet 'zomaar' innen, of je zou spullen in beslag moeten nemen en verkopen. Dat kan wel.

Het is echt een groot probleem, en zo simpel als 'schoonvegen' ligt het helaas niet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 10:54:

Het is echt een groot probleem, en zo simpel als 'schoonvegen' ligt het helaas niet.
Waarom niet?? wat is er zo moelijk aan om met een paar 100 me ers zo'n kamp binnen te vallen, en op te ruimen??
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-02-2004 @ 11:27:
Waarom niet?? wat is er zo moelijk aan om met een paar 100 me ers zo'n kamp binnen te vallen, en op te ruimen??
De bezwaren daartegen noemde ik al in mijn post:

1. verhoudingsgewijs enorme kosten in verband met mankracht, materieel, coördinatie.

2. gevaar voor ME'ers/agenten (en vooral hun familie) die eraan meedoen voor repressailles. Zeker bij Hells Angels niet ondenkbaar.,

3. daarmee heb je die mensen niet in éen klap weer op het rechte pad.

Bovendien, wat versta je nou onder 'opruimen' van zo'n kamp? Ze hebben alleen belasting ontdoken, daarvoor kun je iemand niet in elkaar rossen en langdurig in de gevangenis stoppen. Je zult spullen in beslag moeten nemen en die verkopen. Maar dat gaat niet zo eenvoudig.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:32
Verwijderd
Nee dat zal best, met een regering die het aan daadkracht ontbreekt

Maar je uitleg was weer helder, rechtvaardig vind ik het allerminst, vandaar mijn eerste alinea
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:35
Verwijderd
Het is niet echt een kwestie daadkracht hoor. Het is een kwestie van politieke wil. Je zet natuurlijk de verhoudingen ongelooflijk op scherp als je ineens Israeli-style zo'n woonwagenkamp binnenvalt met honderdvijftig man en een ware razzia begint. Ik denk dat je daar niet veel mee opschiet. Je kunt waarschijnlijk nog beter hun banktegoeden bevriezen en het gas/water/electriciteit afsluiten. Stuk effectiever.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:39
Verwijderd
Maar als de wil er niet is is er ook geen daadkracht, en zelfs die kleine maatregelen die jij net opnoemde gebeuren nauwelijks, omdat ambtenaren zich laten intimideren door dat uitschot.
Dus gebeurt er niks, terwijl de groentenboer wel moet dokken, omdat hij wel een fatsoenlijk mens is.
Ik vind dat scheef
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:46
Verwijderd
Het afsluiten van iemands gas, water en electriciteit of het beslag leggen op iemands banktegoeden is niet een 'kleine maatregel'.

En inderdaad, het leven is scheef. Eerlijke mensen worden gepakt terwijl grote boeven blijven rondlopen. Daar doe je niets aan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:49
Verwijderd
Jij studeert toch rechten?? (correct me if I'm wrong..)
Als jij nou eens een hele harde rechter wordt, dan word Nederland er vast beter op
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 12:35:
Je kunt waarschijnlijk nog beter hun banktegoeden bevriezen en het gas/water/electriciteit afsluiten. Stuk effectiever.
Begin maar eens met dat laatste ja.

't Is te belachelijk voor woorden, dat als je met een 'gevaarlijke' groep bent, dat je je dan maar niet aan de wet hoeft te houden? Nou, als het probleem niet gewoon kan worden opgelost, door die lui te verplichten belasting te betalen, dan moet het inderdaad maar door ze af te sluiten GWL.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 12:54
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
t zijn altijd weer die kut hells angels

Wat mij even te binnen schiet alleen is dat alles waar hun geld aan verdienen (bijna alles) illegaal is. Weed kweken verkopen weet ik veel wat allemaal. Daar kan je toch geen belasting aan ontduiken.
Oud 28-02-2004, 14:23
Dannemann
Dannemann is offline
Ik ben het niet met nare man eens, de politie en de overheid mogen dit niet tolereren, maar moeten gewoon hard optreden tegen deze groepen, ongeacht of het optreden meer kost dan de opbrengst, en of het gevaarlijk is. De overheid en de politie moeten wel serieus genomen worden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 15:20
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 28-02-2004 @ 07:54:

Wat mij even te binnen schiet alleen is dat alles waar hun geld aan verdienen (bijna alles) illegaal is.
Weet je niet, ik zou denken dat ze goed geld verdienen aan allerlei Hell's Angels merchandise
Oud 28-02-2004, 15:48
Verwijderd
ik vind het echt belachelijk. ik vind dat iedereen belasting moet betalen en deze mensen ook.
maar het is wel moeilijk ja.......
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:15
Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk dat ik het wel zou weten!!
Geen peleton ME, maar een onderdeel van het leger op die plaatsen erop af sturen! Tank erbij....en dit is wel serieus. Je moet laten zien dat dit als overheid absoluut onder geen enkele voorwaarde getolereerd kan worden. Werkt dit na een keer niet? Dan herhaal dit net zo lang, todat iedereen netjes betaald, net als iedere WEL hardwerkende burger in Nederland! De opbrengsten zullen op den duur hoger worden dan de gemaakte kosten, doordat er meer belasting binnen komt! Je moet als regering niet slap zijn, en een gedoogbeleid vasthouden. Het loopt anders goed fout, met deze samenleving. Laat eindelijk eens wat ballen zien overheid!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:16
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-02-2004 @ 12:49:
Jij studeert toch rechten?? (correct me if I'm wrong..)
Als jij nou eens een hele harde rechter wordt, dan word Nederland er vast beter op
Maar waarom zou hardhandig optreden helpen? Die lui zijn daar echtniet van onder de indruk. Sterker nog: het kan ervoor zorgen dat ze zich nog asocialer opstellen...
Oud 28-02-2004, 16:18
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 28-02-2004 @ 17:15:
Dan herhaal dit net zo lang, todat iedereen netjes betaald, net als iedere WEL hardwerkende burger in Nederland! De opbrengsten zullen op den duur hoger worden dan de gemaakte kosten, doordat er meer belasting binnen komt!
Zo'n grote groep is het ook weer niet... de belasting die je niet ontvangt weegt denk ik niet op tegen de kosten die je maakt om het te innen. Ook op de lange termijn niet omdat het om peanuts gaat...
Oud 28-02-2004, 16:28
Verwijderd
Ik denk dat je even om de kosten/baten moet heenkijken in dit geval.
Het lijkt me geen goed idee dat je idd 'omdat je zo sterk bent als groep' je volledig mag onttrekken aan regels en wetten.
Dus wat mij betreft flink hard aanpakken. Al was het alleen maar om een signaal af te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2004, 16:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 12:46:
Het afsluiten van iemands gas, water en electriciteit

gaan ze t illegaal aftappen

Citaat:

of het beslag leggen op iemands banktegoeden is niet een 'kleine maatregel'.
gaan ze alles wat ze jatten of verdienen bewaren in een oude sok
Oud 28-02-2004, 16:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 12:46:

En inderdaad, het leven is scheef. Eerlijke mensen worden gepakt terwijl grote boeven blijven rondlopen. Daar doe je niets aan.
Klopt het dat iemand die studeert aan WO of HBO t min of meer getolereerd wordt als deze gepakt wordt bij heling van een fiets "omdat het zo normaal is onder studenten" (en deze dus mogelijkerwijze geen strafblad zal krijgen), maar dit heel anders is bij een VMBO'er die een fiets koopt van een fietsendief?

Eerlijk hoor. Hoe dat recht wordt uitgeoefend in de praktijk.
Oud 28-02-2004, 16:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
[QUOTE]Gatara schreef op 28-02-2004 @ 17:37:

gaan ze t illegaal aftappen

betalen ze wel stroom?
Oud 28-02-2004, 16:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 28-02-2004 @ 17:41:

betalen ze wel stroom?
Niet voor de hennepkwekerijen in ieder geval
Oud 28-02-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 28-02-2004 @ 15:23:
Ik ben het niet met nare man eens (...) De overheid en de politie moeten wel serieus genomen worden.
Je leest niet goed. Ik zeg ook dat het aangepakt moet worden, maar niet op een manier waardoor je uiteindelijk in een nog slechtere positie komt als overheid dan wanneer je het op een andere manier aanpakte. Er maar op los rammen en niks meer tolereren is niet een manier waarop je productief beleid voert.

Citaat:
Roberto15 schreef:
Zo'n grote groep is het ook weer niet... de belasting die je niet ontvangt weegt denk ik niet op tegen de kosten die je maakt om het te innen. Ook op de lange termijn niet omdat het om peanuts gaat...
Het gaat niet om peanuts. Die mensen zijn hun omgeving vaak tot last door lawaai- en stankoverlast, rommel die ze niet opruimen, asociaal gedrag tegen omwonenden en natuurlijk pure diefstal voor het aftappen van stroom. Bovendien loopt zo'n belastingschuld flink in de papieren. Maar wat jij zegt is wel waar, je lost zoiets niet op door dat hele kamp overhoop te halen.

Als je een paar van die gasten in de cel stopt gaat de rest zich niet ineens wél goed gedragen. Die gaan zich dan inderdaad alleen nog maar asocialer opstellen en de volgende keer onthalen ze de ME met automatische wapens. Dat geldt voor Hells Angels nog des te meer. Over de hele wereld genomen hebben die genoeg mensen om half Nederland te bezetten.

Citaat:
Gatara schreef:
Klopt het dat iemand die studeert aan WO of HBO t min of meer getolereerd wordt als deze gepakt wordt bij heling van een fiets "omdat het zo normaal is onder studenten" (en deze dus mogelijkerwijze geen strafblad zal krijgen), maar dit heel anders is bij een VMBO'er die een fiets koopt van een fietsendief?
Dat klopt niet. Een student die een fiets pikt krijgt net zo goed straf als een dakloze die een fiets pikt. Die student doet het alleen vaak zo dat hij niet gepakt wordt. Mensen die dom zijn, zijn niet alleen vaker crimineel, ze worden ook nog eens vaker gepakt. Het zijn vaak losers op alle terreinen, dat is het zielige.

Citaat:
Eerlijk hoor. Hoe dat recht wordt uitgeoefend in de praktijk.
Hoewel ik niet zo naďef ben om te beweren dat klassenjustitie geheel is afgeschaft, denk ik toch dat het in de praktijk wel meevalt. De tijd dat corpsleden zonder gestraft te worden de filisters konden molesteren is wel voorbij, hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 17:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 18:28:

Dat klopt niet. Een student die een fiets pikt krijgt net zo goed straf als een dakloze die een fiets pikt. Die student doet het alleen vaak zo dat hij niet gepakt wordt. Mensen die dom zijn, zijn niet alleen vaker crimineel, ze worden ook nog eens vaker gepakt. Het zijn vaak losers op alle terreinen, dat is het zielige.

Misschien in Nijmegen
Oud 29-02-2004, 13:00
hi
hi is offline
Citaat:
Glow schreef op 28-02-2004 @ 17:28:
Ik denk dat je even om de kosten/baten moet heenkijken in dit geval.
Het lijkt me geen goed idee dat je idd 'omdat je zo sterk bent als groep' je volledig mag onttrekken aan regels en wetten.
Dus wat mij betreft flink hard aanpakken. Al was het alleen maar om een signaal af te geven.

Als je zegt dat die mensen asocialer worden als je ze aanpakt. Dan is het een idee om ze een integratie of opvoedingscursus te geven. Nederland moet een eenheid zijn en niet uit verschillende staatjes bestaan
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:00
Verwijderd
En door een integratie- en opvoedcursus gaan ze zich in de toekomst wel goed gedragen?

Er lopen hier nogal wat mensen rond met het naďeve idee dat mensen altijd te sturen zijn en dat als je ze maar hard genoeg aanpakt ze 'het wel niet meer zullen doen'.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:08
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 28-02-2004 @ 09:54:
Hoezo vergaand? Tuurlijk niet gewoon met een peleton ME en een arrestatieteam naar binnen gaan en degene die iets probeert in zijn poten schieten of vind je dat niet normaal?
Dit is echt een typisch Nederlands iets 'Het is te gevaarlijk dus laat maar' echt die cowboy-mentaliteit hebben we in Nederland niet....
Dat is onzin. Het is te duur en daarom doen ze het niet. Waarschijnlijk kost het ze meer dan dat het oplevert.
Oud 29-02-2004, 13:11
Gimme more beer
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 28-02-2004 @ 13:54:

Wat mij even te binnen schiet alleen is dat alles waar hun geld aan verdienen (bijna alles) illegaal is. Weed kweken verkopen weet ik veel wat allemaal. Daar kan je toch geen belasting aan ontduiken.
Wat een vooroordelen hier weer. Hells Angels zijn 80% van de tijd hele geschikte aardige mensen!

Wat me trouwens opvalt... "altijd weer die kut-<? print random(bevolkingsgroep); ?>"... Iemand moet het elke keer weer zeggen...
Oud 29-02-2004, 13:11
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 18:28:
Als je een paar van die gasten in de cel stopt gaat de rest zich niet ineens wél goed gedragen. Die gaan zich dan inderdaad alleen nog maar asocialer opstellen en de volgende keer onthalen ze de ME met automatische wapens.
Voor dat soort figuren hebben we de BBE mariniers in Nederland.
Oud 29-02-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-02-2004 @ 14:08:
Dat is onzin. Het is te duur en daarom doen ze het niet. Waarschijnlijk kost het ze meer dan dat het oplevert.
Het mag wel meer kosten dan het in geldelijke zin oplevert, als blijkt dat er een preventief effect van uitgaat. Als andere kampers en Hells Angels het niet meer doen omdat ze bang zijn ook zo hard te worden aangepakt, dan heeft het wel nut. Maar in dit geval is dat denk ik niet zo. Als je die kampen binnenvalt dan worden ze in de toekomst alleen nog maar agressiever.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:13
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 29-02-2004 @ 14:12:
Het mag wel meer kosten dan het in geldelijke zin oplevert, als blijkt dat er een preventief effect van uitgaat. Als andere kampers en Hells Angels het niet meer doen omdat ze bang zijn ook zo hard te worden aangepakt, dan heeft het wel nut. Maar in dit geval is dat denk ik niet zo. Als je die kampen binnenvalt dan worden ze in de toekomst alleen nog maar agressiever.
Dat zal ook vast zo zijn, maar het heeft ook veel met geld te maken...
Oud 29-02-2004, 13:15
hi
hi is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-02-2004 @ 14:00:
En door een integratie- en opvoedcursus gaan ze zich in de toekomst wel goed gedragen?

Er lopen hier nogal wat mensen rond met het naďeve idee dat mensen altijd te sturen zijn en dat als je ze maar hard genoeg aanpakt ze 'het wel niet meer zullen doen'.
Niet met elk initiatief moet je gelijk wat bereiken. Het was meer een opmerking dat die mensen zich niks van regels aantrekken en er ook geen moeite voor doen! Als overheid laat je ook op deze manier zien dat je aandacht schenkt aan deze groepen mensen. Tegelijkertijd geef je ze een kans dmv zo'n cursus op een andere manier tegen regels aan te laten kijken. Misschien ontstaat er meer acceptatie over en weer.

Jij zeg dat veel mensen denken: dat je mensen kan sturen als je ze maar hard genoeg aan pakt! Hoe denk jij er precies dan over! Als je iemand straft en hij moet zitten, dan zijn er 2 mogelijkheden. Hij komt uit het gevang en valt terug op zijn oude fout of hij heeft er van geleerd en doet het voortaan anders!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:22
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-02-2004 @ 14:11:
Wat een vooroordelen hier weer. Hells Angels zijn 80% van de tijd hele geschikte aardige mensen!

Wat me trouwens opvalt... "altijd weer die kut-<? print random(bevolkingsgroep); ?>"... Iemand moet het elke keer weer zeggen...
Waarom denk je dat ik het zeg?
Als het allochtonmen waren geweest stond het woord kut er wel vaker in.

En de hells angels zijn echt geen lieverdjes meer (niet iedereen).
Oud 29-02-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 29-02-2004 @ 14:15:
(...)

Jij zeg dat veel mensen denken: dat je mensen kan sturen als je ze maar hard genoeg aan pakt! Hoe denk jij er precies dan over! Als je iemand straft en hij moet zitten, dan zijn er 2 mogelijkheden. Hij komt uit het gevang en valt terug op zijn oude fout of hij heeft er van geleerd en doet het voortaan anders!
Uiteindelijk komt het inderdaad neer op twee mogelijkheden: opnieuw een feit plegen of niet opnieuw een feit plegen. Maar het feitencomplex dat daaraan ter grondslag ligt is zo gruwelijk complex. Je kunt niet zo makkelijk zeggen dat als je iemand maar in de bak gooit, hij het wel niet meer zal doen. En als je vantevoren al weet dat hij het waarschijnlijk wel weer zal doen, dan heeft het geen zin om hem in de bak te gooien.

En wat ik er zelf over denk? Ik denk erover dat er niet zo heel veel aan te doen is en dat accepteer ik. Ik ben niet zo'n wiseass die claimt overal maar een sluitend antwoord op te hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:29
Gimme more beer
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 29-02-2004 @ 14:22:
Waarom denk je dat ik het zeg?
Als het allochtonmen waren geweest stond het woord kut er wel vaker in.

En de hells angels zijn echt geen lieverdjes meer (niet iedereen).
Niet iedereen, maar de meesten wel. En als het allochtonen waren geweest (die er overigens ook tussen zitten, volgens mij), had iedereen het inderdaad geroepen. Maar daar ben ik ook tegen...
Oud 29-02-2004, 13:32
hi
hi is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-02-2004 @ 14:29:
Uiteindelijk komt het inderdaad neer op twee mogelijkheden: opnieuw een feit plegen of niet opnieuw een feit plegen. Maar het feitencomplex dat daaraan ter grondslag ligt is zo gruwelijk complex. Je kunt niet zo makkelijk zeggen dat als je iemand maar in de bak gooit, hij het wel niet meer zal doen. En als je vantevoren al weet dat hij het waarschijnlijk wel weer zal doen, dan heeft het geen zin om hem in de bak te gooien.

En wat ik er zelf over denk? Ik denk erover dat er niet zo heel veel aan te doen is en dat accepteer ik. Ik ben niet zo'n wiseass die claimt overal maar een sluitend antwoord op te hebben.
Je geeft dus wel een antwoord! Je geeft er de voorkeur aan om er niks aan te doen omdat het geen zin heeft. Terwijl ze de wet overtreden.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:22
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
hi schreef op 29-02-2004 @ 14:32:
Je geeft dus wel een antwoord! Je geeft er de voorkeur aan om er niks aan te doen omdat het geen zin heeft. Terwijl ze de wet overtreden.
De nare vent geeft er de voorkeur aan het te gedogen, iets wat onacceptabel is
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:31
juno
juno is offline
Hm, als ik mag kiezen tussen eerlijk mijn belasting betalen, of mijn leven te moeten slijten als asociale kansloze kamper, of afgeschoten worden door mijn mede-criminelen, of een lelijke ouwe vent moeten zijn met een kale kop en tattoos en een baard en een motor, dan ben ik het liefst arm en eerlijk en NORMAAL!.

Die mensen hebben het al zwaar genoeg omdat ze zijn zoals ze zijn, moet je maar denken.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:38
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 29-02-2004 @ 18:22:
maar soms is het kiezen tussen twee kwaden...
Oud 29-02-2004, 17:38
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 29-02-2004 @ 18:22:
maar soms is het kiezen tussen twee kwaden...
Oud 29-02-2004, 18:13
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-02-2004 @ 14:29:
En als je vantevoren al weet dat hij het waarschijnlijk wel weer zal doen, dan heeft het geen zin om hem in de bak te gooien.
Behalve als je ${crimineel} tot levenlang veroordeeld
Oud 29-02-2004, 18:22
Martian
Martian is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 29-02-2004 @ 19:13:
Behalve als je ${crimineel} tot levenlang veroordeeld
of ze een rolstoel inslaat wegens 'verzet bij de arrestatie'

maar dat kost dan ook weer belastinggeld
Oud 29-02-2004, 22:17
McCaine
McCaine is offline
Hiervoor heeft men nou de FBI uitgevonden.
Reageren

Regels voor berichten