Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Nederland had dat nooit moeten beloven, wij kunnen dat niet regelen. Alleen Indonesie kan dat.
|
Verwijderd
|
Mensen moeten überhaupt een keer inzien dat geschiedenis niet een absolute grootheid is, net als één of andere vage belofte in het verleden. Het feit dat iets in het verleden ooit zo was wil niet zeggen dat we voor altijd voor de toekomst gebonden zijn.
Dus voor wat betreft dat praatje dat wij onze eigen geschiedenis niet kennen: dat is hier helemaal niet relevant omdat dat nooit zo zwaarwegend kan zijn dat dít soort gedrag getolereerd zal worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"Belofte maakt schuld" is behoorlijk van toepassing hier ![]()
||
Citaat:
![]() Hier was er een hoofdweg afgesloten, zodat iedereen door de wijk heen moest rijden. Hadden ze de wijk zelf afgesloten, was wel mooi, stond ik verdomme tenminste niet meer iedere dag in de file. ![]() Alleen nadat de borden weer werden teruggezet door de gemeente gingen ze alle auto's buiten de wijk slopen. ![]()
||
Citaat:
Dat gebeurt al snel als je beloftes maakt, die je niet kunt waarmaken ![]()
||
Citaat:
![]() Maar wat doe je daar tegen, de Molukkers krijgen hun zin toch niet. Dus vind ik dat je het Nederland nu niet meer mag kwalijk nemen. We zijn immers niet de (hoofd)schuldige in dit verhaal. ![]()
||
Citaat:
Trouwens, Nederland is het in ieder geval wel aan de molukkers verschuldigd om zo veel mogelijk te proberen de Indonesische regering onder internationale druk te zetten om de Molukken meer autonomie te geven.
|
ze zeiden gister in het journaal dat ze een straat met alleen molukkers wilden. Nou geen probleem maar NIET HIER!!!
Dat ze fijn terug gaan naar hun eigen land dan kunnen ze daar met allemaal molukkers in een straat wonen!
|
Vandaag stond er in het Limburgs Dagblad dat die mensen die daar eerst dat huis toegewezen hadden gekregen door de WVS, onder geen geval meer daar wilden gaan wonen.
Ik kan die mensen inderdaad heel goed begrijpen. Maar ja, nou krijgen die Molukkers in principe wel hun gelijk.... ![]()
||
Citaat:
|
@ Nare:
Ik ben het met je eens dat wij in 2004 leven maar de gedeelde geschiedenis van Nederland met de Molukkers heeft er mee te maken dat die afspraken zijn gemaakt. Niet iets wat tussen neus en lippen door gezegd tijdens ene theekransje van een toenmalig onbeduidend loco-burgemeestertje met een vertegenwoordigertje van een sraat waar de Nl'se overheid een groep Molukse mensen heeft neergeplant maar gewon keiharde afspraken tussen de Molukse wijken en de Nederlandse overheid. Afspraak is afspraak. @Verschillende andere mensen: Dat hele spreidingsgedoe slaat nergens op. Er zijn ongeveer 52 Molukse wijken verspreid door heel Nederland en die zijn in het leven geroepen door de Nederlandse overheid. Dit wordt door de Molukse mensen die daar wonen niet erg gevonden want zo wordt de sociale structuur gewoon goed intact gehouden. In alle(of bijna alle) wijken staat een eigen kerk en vaak ook een stichting(een soort buurthuis) en dat zijn gewoon ontmoetingscentra voor Molukse mensen. Dus dat men in Sittard zich op de gemaakte afspraken beroept en op de strepen gaat staan omdat de woningbouwvereniging zgn. even die afspraak is "vergeten" is terecht.
||
Citaat:
Ken je geschiedenis! ![]()
||
Citaat:
![]() Die afspraak is twee jaar geleden door die commissie van die Molukkers opgeheven (schriftelijk bij de WVS). Dus eigenlijk zijn gewoon die Molukkers fout bezig.
|
Mja, maar volgens mijn bronnen klopt dat dus niet.(en dat is niet de 1e keer dat zulke dingen niet correct worden gepubliceerd in de Nederlandse media)
De leden die toen de commissie vormden zijn ermee gestopt ongeveer 2 jaar geleden en dan moet er een nieuwe commissie gevormd worden. Dat was nog niet gebeurd omdat er feitelijk geen huizen vrijkwamen(en het dus nog niet nodig was). Maar dat neemt dus niet weg dat die afspraak niet meer geldt. Het beste had m.i. geweest dat de woningbouwvereniging had gevraagd of zij mensen konden toewijzen(en daarbij voorwaarden had gesteld zoals bijv. dat mocht er niet voor een bepaalde datum een commissie gevormd zijn om inspraak te doen dat de woningbouwvereniging dan gewoon over zou gaan tot plaatsing). Dan had men overenstemming kunnen bereiken. Feit is dat die afspraken er zijn en dat er dus niet zomaar 1 van beide partijen tegen die afspraken in kan handelen....
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
edit: ik bedoel hiermee niet te zeggen dat vluchtelingen het in Nederland flink goed voor elkaar hebben want iedereen weet dat dit niet zo is, het zijn geen topwoningen die ze krijgen toegewezen, maar dit is voor nederlanders met een laag inkomen ook niet het geval!
Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 12:37. |
![]() |
|
Gelukkig is de betreffende woningbouwvereniging heel wat minder kortzichtig en beter geïnformeerd dan zoveel andere lui hier en zijn beide partijen gewoon bereid om in ieder geval naar een goede oplossing te zoeken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Interviewer: En wat kan Nederland hiertegen doen? Geinterviewde: Ach. We kunnen slechts de tenen van de grote reus kietelen. ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dat bedoel ik. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Met hun eigen kerk, hun eigen wijk, hun eigen volk in Nederland, waar geen Nederlanders mogen komen? Het gaat er volgens mij niet zozeer om hoe die wijken ontstaan zijn en waarom ze zijn ontstaan, maar waarom er geen Nederlandse gezinnen mogen wonen. Er zijn zoveel mensen die teren op de term ´discriminatie´, terwijl het natuurlijk beide kanten op gebeurd. Het gaat in deze discussie niet om het wettelijke of juridische, maar meer om de ethiek van de hele zaak. Feit dat een gezin geweerd wordt uit wat voor een wijk dan ook is gewoon verwerpelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd