Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 20:46
rozijntje
rozijntje is offline
oke, ik heb een probleempje.
er is een jongen in mijn klas die verliefd op mij is, dat weet ik al een heel tijdje, en in het begin dacht ik echt van: bah nee absoluut niet. maar hoe langer ik hem ken hoe leuker ik hem ben gaan vinden. ik bedoel, ik kan echt supergoed met hem opschieten, hij is heel intelligent, we hebben dezelfde interesses, en hij is echt supergrappig enzo. al mijn vrienden raden mij aan om het te proberen, ze zeggen dat hij het heel serieus meent met mij. maar het probleem is dat ik niet echt weet wat ik voel voor hem. oke, vriendschap zeker, maar ik weet echt niet of ik nu iets meer voel.
plus, ik voel eigenlijk veel meer voor een andere jongen uit onze klas, ironisch genoeg één van zijn beste vrienden. niemand weet het (buiten een goede vriendin en een goede vriend, die hun mond houden), en hij dus ook niet, maar ik weet echt niet wat ik ermee moet doen. bij die jongen maak ik namelijk echt geen kans, hij is totaal niet geïnteresseerd in mij, en ik kan er heel moeilijk contact mee zoeken. trouwens, heel objectief gezien past hij minder goed bij mij dan die jongen die wel op mij verliefd is.
maar tis echt vervelend, wat moet ik doen? het toch maar proberen met die ene jongen, terwijl ik eigenlijk meer voel voor zijn vriend? dat zou niet erg eerlijk zijn tegenover hem. en ik weet niet of ik dat zou kunnen.

bwa ik verwacht hier eigenlijk niet echt antwoorden op, das altijd moeilijk als je de situatie niet geheel kent, maar misschien zijn er toch mensen die al in een soortgelijke situatie gezeten hebben... in elk geval bedankt voor jullie reacties!
Oud 05-03-2002, 20:55
sunnevot
sunnevot is offline
ikzelf zou niks met die jongen nemen als ik niet echt verliefd op hem ben. oke, hij is lief leuk en aardig, maar je bent niet verliefd. en als je wat met hem neemt verpest je misschien ook wel jullie vriendschap. probeer met hem om te blijven gaan zoals je nu doet, en wees blij met deze vriendschap.
die andere jongen moet je uit je hoofd proberen te zetten denk ik, want je zegt zelf al dat dat geen kans van slagen heeft.
het lijtk me zoiezo lastig om wat met een van hun te beginnen, omdat je dan ook nog altijd aan die ander denkt en veel met die ander wordt geconfronteerd.
sjees... echt een lastige situatie, succes ermee.
-xxx-
Oud 05-03-2002, 20:58
dwarfy
dwarfy is offline
ja idd.. er zijn altijd mensen welke in dezelfde situatie of een soortgelijke hebben gezeten..
ik dus.. heeeeeeeeel vervelend allemaal..
Ik heb het welles geprobeerd.. Achteraf heb ik er een btje spijt van.. of naja spijt.. achteraf denk ik niet dat ik het nog eens zal doen... Ik vind dat ik mezelf voor de gek heb gehouden.. en hem ook.. ik heb het best naar me zin gehad toen het goed ging maar na een tijdje werd het gewoon minder.. dat kwam bij mij meer doordat ik hem steeds minder zag..
maar waarschijnlijk als je het jezelf blijft vertellen hoe goed jullie bij elkaar passen wordt je vanzelf verliefd... sorry iets anders kan k er nie van maken.. maar k hoop echt niet dat je er spijt van krijgt achteraf stel dat het iets wordt.. het is denk ik maar proberen.. hou wel in je hoofd hoe je over hem dácht..
aan de andere kant kun je natuurlijk ook wél echt verliefd op hem worden, k ik wil je niet gelijk ontmoedigen, maar bedenk eerst ff wat je doet..
zelf zeg ik altijd niet geschoten is nooit raak... maw proberen kan altijd.. let alleen ff op dat je zijn gevoelens niet kwetst! Die van jezelf is toch je eigen schuld.... Maar gevoelens van een ander, daar moet je voorzichtig mee zijn... denk daar ff aan...
tot een wijze raad kom ik niet echt.. maar ik hoop dat je hier wat aan hebt..(al die tegenstrijdigheden) kijk maar wat je ermee doet
edit: en daar komt idd ook nog bij net als zij hierboven zegt... zorg dat je vriendschap niet verpest wordt.. naja let dus op zijn gevoelens!! en n btje op die van jezelf...

Kuzzz en suc6

[Dit bericht is aangepast door dwarfy (05-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 21:14
rozijntje
rozijntje is offline
thanks voor de reacties... ja ik dacht er zelf ook al wel zo een beetje over. het laatste wat ik wil is hem kwetsen.
Oud 06-03-2002, 14:33
Verwijderd
Nope, idd niet verkering met hem nemen als je niet verliefd op hem bent. Heb ik ook gedaan, hij was echt heel leuk en lief en slim en kon goed met hem praten, maar ik was niet verliefd op hem. Heb het na 3 maand uitgemaakt en daar wassie nie blij mee. Ik ook nie want zo had ik hem en mezelf pijn gedaan, alleen omdat ik dacht dat ik nog wel verliefd op hem zou worden...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:40
It's meeeeeeeeee!!!
It's meeeeeeeeee!!! is offline
ik heb t zelf meegemaakt, alleen dan was ik degene die iemand helemaal te gek vond en hij vond mij gewoon aardig en lief. Uiteindelijk hebben we het 2 weken volgehouden en toen bleek wel dat het heel belangrijk is dat de liefde wel van 2 kanten moet komen. Ik zou het dus niet doen, om inderdaad te voorkomen dat je hem kwetst...misschien dat je ooit nog wel meer voor hem gaat voelen, dat zou best kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:27
Priñçé$$
Priñçé$$ is offline
Blijf vriend met hem en maak hem duidelijk dat je nix met hem wil buiten vriendschap.Een hechte vriendschapsband kan ook heel mooi zijn en misschien uitbloeien tot iets moois
Zo ben ik ook begonnen met mijn vriend.
Oud 06-03-2002, 16:31
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
ik zou ff w8en hoor.. want als je iets met hem neemt terwijl je nix voor hem voelt en het na een paar dagen of een weekje alweer uitmaakt zal die jongen wel gekwetst zijn en dat is dan ook een beetje lullig toch??

w8 maar totdat je een beetje gevoelens begint te krijgen voor hem en dan pas voor hem gaan..
Oud 06-03-2002, 17:51
bracelance
bracelance is offline
dan is het dus lust
Oud 06-03-2002, 18:11
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
ga jezelf niet dwingen om verliefd te worden, dat werkt niet

Bouw met die andere jongen een goede vriendschap op, en vertel hem dat ook eerlijk. Ga geen verkering met hem aan 'omdat de andere je niet wilt'. Het is geen kwestie van kiezen tussen beide, je moet gewoon wachten totdat je een kans krijgt op wederzijdse liefde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten