Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar sprokkel ze voor het geld, hoop dat het goedkomt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik heb mijn cavia toen ie verkouden was whiskey gegeven, dat hielp wel een beetje, hij vond et lekker iig.
Op aanraden van een dierenarts btw. Geen liters, maar een likje. Werd ie lekker warm van.
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn ratje had precies hetzelfde wat die van jou heeft. Je moet zo snel mogelijk naar de dierenarts. Het kan namelijk goed zijn dat ze een infectie aan haar luchtwegen heeft. Dat rode spul uit zijn neus is porifyrine en dat duid op een infectie aan haar luchtwegen of iets aan haar bijholtes.
De dierenarts zal haar waarschijnlijk een antibioticakuur geven. Ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de dierenarts voordat het te laat is, als je niet gaat zal hij waarschijnlijk dood gaan! veel succes ermee! |
![]() |
||
Citaat:
http://www.xs4all.nl/~ratsewer kijk daar eens, Francina weet wat ze doet en is geweldig met ratten, je kunt haar bellen tijdens het spreekuur en dan wil ze je met alle liefde helpen. Ze zal je waarschijnlijk een lijstje van geneesmiddelen geven die je aan je dierenarts moet vragen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Nog even wat, heb je maar 1 rat? Want zo ja, haal er dan in godsnaam eentje bij, ratten horen niet alleen. Wil of kun je dit niet, denk dan aan het beestje, en zoek een ander huisje voor hem of haar.
|
![]() |
Ratten kunnen best alleen, maar dan moet je ze echt ontzettend veel aandacht geven. Niet heel de dag in zijn/haar hok laten. Maar bijv. tijdens het huiswerk maken op je schouder zetten en bij het tv kijken knuffelen enzo.
Als je een tweede neemt moet je wel oppassen voor ruzie. Dan kan je beter, als deze dood is, twee jonkies (uit het zelfde nest) nemen. Die kennen elkaar en gaan dan niet vechten. Mijn ratten waren ook vaak verkouden, kan komen door tocht of te koud hok. Zorg dat het hok dus niet op de tocht staat en dat de temperatuur gelijk is. Meestal gaat verkoudheid vanzelf over. In jou geval is je ratje weer beter geworden, gelukkig maar!
||
Citaat:
Wahahahha 2 ratten uit het zelfde nest, dacht je dat al mijn ratten uit hetzelfde nest kwamen, moet een zware bevalling voor het vrouwtje zijn geweest ![]() ![]() Nee als er iets makkelijk is is het wel ratten aan elkaar laten wennen. Okay je moet er in de meeste gevallen even de tijd voor nemen, maar hier is het kooi open, rat erbij, kooi dicht en tis prima. En geloof me, een rat is veel gelukkiger als ze een speelmaatje hebben. Ik heb hier 1 man zitten die kan absoluut niet met anderen en hoeveel aandacht ik m ook geef, hij is lang niet zo gelukkig als de rest.
|
![]() |
Het is natuurlijk niet altijd nodig dat de ratjes uit het zelfde nestje komen. Maar mijn eerste rat die wilde niks van een tweede vrouwtje weten. Ze waren heel de tijd aan het vechten. Niet het stoeien zoals jonkies doen, maar elkaar echt bijten enzo. Vandaar dat ik verder alleen maar uit het zelfde nest heb genomen, verder nooit meer problemen gehad met vechten.
Voel nu ook niet zo de behoefte om het nog een keer te proberen met aan elkaar wennen enzo, nu gaat het ook goed
||
Citaat:
Het is heel slecht voor een rat om hem alleen te houden. Dan moet je hem op zn minst 5/6 uur per dag aandacht geven, en zeg nu zelf wie heeft er nu tijd om dat te doen. Een rat is geen rat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() zelfs 5 tot 6 uur is niet genoeg om een rat alleen te houden, dan moet je 24 uur per dag aandacht aan hem besteden, OOK als je slaapt..
|
![]() |
|
Dat rode bloederige slijm, waar je het over had, is poryfine, een soort kleurstof, in het 'snot' en speeksel van ratjes. Dat duid niet altijd op een luchtweginfectie, maar je zou altijd naar de DA kunnn gaan natuurlijk. Heel veel ratten niesen, en dat kan liggen aan verkeerde bodembedekker (zoald zaagsel, dat mag absoluut niet) of dat ze in de tocht staan. Ratjes hebben namelijk heel zwakke longen. Als ze 'pruttelen' dat is een geluid maken als een oud koffiezet apparaat, moet je wel ff a.s.a.p naar de DA vliegen, want dat heb je wel kans op een luchtweginfectie.
voor meer info: www.timsratten.tk www.ratjes.nl |
![]() |
|
ahum ahum....
Een ratje alleen houden is echt héél erg zielig! Het kan best zijn dat het beestje door de stress van het alleen zitten porfyrine (het rode spul) uitscheidt. De porfyrine is namelijk het teken dat een ratje zich niet helemaal lekker voelt, iets wat ik me kan voorstellen als het beestje helemaal alleen zit. Ten eerste er dus nog een ratje bij nemen. Op het moment stroomt de opvang over van de rittens! Kijk op www.vvrv.be voor een opvang bij jou in de buurt. Vervoer kan altijd worden geregeld ![]() En... heel lief dat je het beestje hebt willen "redden" van de slangendood, maar nu is er in zijn plaats, een ander ratje naar de slangen gegaan, want die slangen eten toch echt wel. In dierenwinkels zitten ratjes die van zogenaamde broodfokkers vandaan komen. Het doel van deze fokkers is vooral veel ratjes te fokken die goed verkopen. Er wordt hierbij vooral gelet op kleur, oorstand, etc, niet op gezondheid of karakter. Zo lang er mensen zij die ratjes bij de dierenwinkel kopen, wordt er steeds bij gefokt, en niet op een diervriendelijke manier!! Mama ratten die levende ritten-machines zijn, de rittens worden veel te vroeg bij hun mama weggehaald, niet handtam gemaakt, vaak op zaagsel of hooi gehouden, en krijgen vaak knaagdiervoer in plaats van rattenvoer. (iets wat dus niet kan, ivm de behoefte aan dierlijke eiwitten)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
tam ratje niest SuperAn | 14 | 11-06-2005 13:11 |