Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
3 maal raden waar ik werk |
![]() |
|
Oke, ik snap je verhaaltje nu.
Volgens mij hoort dat niet idd. Als wij te weinig uren voor iemand hebben kijken we vaak of diegene in een ander filiaal wat uurtjes bij kan werken. In de praktijk komt het er op neer dat vooral veel mensen uit andere filialen bij ons komen werken, omdat zij te weinig uren kunnen maken in hun eigen filiaal. Maar is het niet mogelijk dat iemand anders minder werkt? Iemand die meer uren draait dan volgens zijn contract moet, bedoel ik dan.
||
Citaat:
ik denk dat je in elk geval ff je contract door moet kijken en in elk geval moet laten blijken dat je t hier niet mee eens bent omdat dit niet zoals afgesproken is.. kijk als het een keer om 2u gaat ofzo zou ik nie tzo moeilijk doen maar dit is 2x16u dat is onderhand eenderde van je totale snipperuren!!!! ik zou toch proberen om desnoods wat te bluffen door te laten merken dat je weet dat dit officieel niet mag en dat je dit niet pikt.. kijken wat ze zeggen... |
![]() |
|
Ja dit deden ze ook vaak bij mij, ik werkte in een Albert Heijn.
Ik had een contract van 12 uur per week. Soms roosterden ze me maar 8 uur in, en dan pakte ze gewoon 4 uur van mijn 'snipperuren'. Nogal lullig als je op vakantie wilt deze zomer ofzo: dan zijn al je vrije dagen al op. Ik weet niet of het illegaal is, maar ik zou er zeker wat van zeggen. Je hebt toch een contract? Daar moeten zij zich dan ook aan houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ieder geval mag een werkgever je niet zomaar voor minder uren inroosteren en vervolgens zeggen dat dat van je opgebouwde vakantiedagen afgaat. Als hij je voor minder uur wil inroosteren zal hij dat met jou moeten overleggen. Je hebt dan in beginsel ook recht op een WW-uitkering over de uren waarop je niet meer kunt werken vanwege gebrek aan opdrachten. Voor het overige moet de werkgever je gewoon die uren doorbetalen, ook al maakt hij geen gebruik van je diensten. Dat komt dan voor zijn risico. |
![]() |
|
![]() |
Bij ons (Albert Heijn) is het zo dat je mninimaal je contract word ingeplaned. Soms zijn we 's avonds eerder klaar (vinden we zelf ook fijn) en dan word je contract aangevuld met ADV of vakantieuren.
Inplannen onder je contract (tenzij je zelf vrij vraagt) gebeurd bij ons niet. Soms is het wel zo dat we dus eerder klaar zijn. Dat word niet betaald (logisch ook) want niet werken is geen geld he ![]()
|
Ik snap het nu wel hoor
![]() Maar ik heb nu nog een andere vraag, hoe vaak willen ze dit geintje toepassen? Er moet ergens vaststaan hoeveel verlofuren je per jaar hebt (moet minimaal 4x 22 uur zijn). Volgens mij is het ook zo dat je verplicht 1x per jaar 2 weken achter elkaar vakantie moet genieten. Dan zou je dus nog 44 uur kunnen versnipperen en als deze 2 weken voorbij zijn dus nog maar 12 uur. Dat vind ik niet echt reeel en zou het er zeker niet mee eens zijn. Het e.e.a. staat beschreven in BW Boek 7, titel 10, Arbeidsovereenkomst, art. 638 (denk ik). Ik ben geen jurist maar misschien wil nare wel zo vriendelijk zijn om zich hierover te buigen of je er wat mee kunt.
|
Verwijderd
|
Nou, je moet je wel realiseren dat dit soort dingen altijd erg moeilijk aan te pakken is. Want wat wil je doen? Die chef erop wijzen dat hij dit of dat artikel schendt? Dan zal hij je waarschijnlijk een wijsneus vinden en er niets mee doen. Een procedure beginnen wil je ook niet echt.
|
![]() |
|
Tsja de vraag was in principe of het wettelijk mogelijk was en wijsneuzen vind ik niet erg als ze maar kunnen aantonen waar ze iets vandaan halen (waarbij velen dan ineens stilvallen). Maar goed dat ben ik dan weer.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote gedichtentopic #5 Mariekje* | 496 | 22-05-2007 15:55 |