Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 19:54
Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
http://www.informationclearinghouse....rticle5365.htm
Oud 10-03-2004, 20:01
Verwijderd
Naar aanleiding van Netwerk zeker, nu net? Daarin was ook een rapportage over de op internet circulerende footage uit een Amerikaanse gevechtshelicopter, waarvan de bemanning in koelen bloede twee mensen doodschoten en vervolgens een derde verwondden, die over de grond kruipend als een hond alsnog werd afgeslacht. En dat godverdomme met een 30 mm boordkanon, nogal overkill.

Inderdaad, home of the brave.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heel objectieve site.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
MR. BREMER: As-salaam aleikum. This Friday, Iraq will celebrate nine months of freedom from Saddam's dictatorship. Since liberation, the Iraqi people have steadily acted to realize a shared vision of the new Iraq, one which is stable and democratic.

More than ever, it's clear that the old ways of coups and corruption and divide-and-rule are over in Iraq. The tyrant, Saddam Hussein, is a prisoner; most of his henchmen are dead or captured. It is time for reconciliation, time for Iraqis to make common cause in building the new Iraq. Thousands of conversations and newspaper columns and poll after poll have shown that the overwhelming majority of Iraqis want democracy. They want a government that derives its legitimacy from the freely expressed will of the people.

In the coming 24 months, these Iraqis will make a number of choices: they will decide the shape of democratic government when an elected assembly of Iraqis writes Iraq's new constitution early next year. They will decide who will lead their interim and their constitutional governments.

Other Iraqis have opted against the new Iraq. They made a mistake, and they know it. But we are prepared to offer some of them a new chance. To give impetus to those Iraqis who wish to reconcile with their countrymen, we are announcing today that the coalition will permit hundreds of currently detained Iraqis to return to their homes and to their families. Tomorrow, the coalition will release the first 100 detainees.

While there are specific requirements for their release, two are of great importance: First, the person released must renounce violence; and second, the person released must have a guarantor, such as a prominent person in his community or a religious or tribal leader who will accept responsibility for the good conduct of the individual being set free.

Let me underscore an important point. I want to assure you, this is not a program eligible for those with blood-stained hands. No person involved in the death of or serious bodily injury to any human being, an Iraqi, a citizen of the coalition or anyone else, no such people will be released. Nor will we release anyone accused of torture or crimes against humanity.

Hundreds more detainees will be freed in this way in the coming weeks. We are also exploring ways to provide greater family access to those detainees not released.

But everyone must understand that this program in no way diminishes our zeal for pursuing the major criminals who plague this country, attacking the Iraqis and coalition forces alike. While the coalition seeks to promote reconciliation, we recognize that some will never reconcile themselves to democracy in Iraq or to the new Iraq. They remain -- if they remain unreconciled, if they continue to fight, the coalition is prepared to capture or kill them, and I'm convinced the incoming Iraqi government will be prepared to do the same.

To deal with these criminals, we have announced a reward program. We will pay $10 million for information leading to the capture of Izzat Ibrahim al-Douri or information that he is dead. We will also pay $1 million each for 12 other notorious criminals on our black list.

Today, I am pleased to announce another rewards program. We will offer up to $200,000 in rewards for information leading to the capture of lesser criminals or information that that person is dead. The names of these individuals and the amount of the reward for each will be released in the next 24 hours.

Dr. Pachachi, you have often pointed out to me that peace and reconciliation and sovereignty will ultimately flow not from the coalition, but from the act of Iraqis. And you are, of course, right. Reconciliation and democracy will be Iraqi achievements. We in the coalition hope that we have made a small contribution to this process today.

On behalf of all of the members of the coalition, Dr. Pachachi, I express my hope that all Iraqis will converge into the great current of democracy, which will carry you and the Iraqis forward to a future of hope.

Thank you.

Paul Bremer

Van een site die ongeveer even neutraal is als de jouwe:
http://www.centcom.mil
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:03:
Heel objectieve site.
Site maakt niet uit, footage is origineel.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2004 @ 21:04:
Site maakt niet uit, footage is origineel.
Ooit gehoord van montage?

(Ik heb het overigens nog niet gezien.)

Man, ik kan in een paar dagen een film van een uur maken waarin ik je laat geloven dat Adolf Hitler springlevend is en de wereld regeert vanuit Bangladesh.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:07
Verwijderd
Doe nou niet zo dom man, je maakt jezelf alleen maar belachelijk door tegen beter weten in te proberen dit soort misdaden goed te praten. Dat de Amerikanen echt niet kijken op een Irakese dooie meer of minder is oud nieuws.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:08
Dannemann
Dannemann is offline
Kom kom, we weten toch ook allemaal wat ze in vietnam gedaan hebben, waarom zouden ze het nu opeens niet meer doen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Tegen jullie US-bashing ben ik machteloos.
Welk argument ik ooit ook zal geven, het merendeel van de mensen hier zal even heilig de USA verwerpen als dat fascisten joden verwierpen.

En het enige wat ik hier kan doen is de bron in twijfel trekken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:14
Anonymous John
Anonymous John is offline
Kan de video helaas niet zien, dus kan niet oordelen. Al vraag ik me wel af of er niet is anders is gebeurd daarvoor wat niet op video werdt opgenomen.

Zou me ook niet verbazen als de Irakezen juichen nadat een Amerikaan neer wordt geschoten
Oud 10-03-2004, 20:15
Verwijderd
Dit heeft niks met US-bashing te maken. Er wordt gewoon gewezen op een simpele waarheid namelijk dat sommige gedragingen van het Amerikaanse leger flagrant in strijd zijn met de Geneefse Conventie waar Amerika partij bij is.

Niemand verwacht ook van jou dat je tegenargumenten verzint, want die zullen naar mijn mening vrijwel niet te bedenken zijn, tenzij je zo'n sufkut bent die van mening is dat schieten onder alle omstandigheden mag en dat oorlog maar gewoon een jungle moet zijn. Maar dan mag je van mij ook neergemaaid worden met een boordkanon.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 10-03-2004 @ 21:14:
Kan de video helaas niet zien, dus kan niet oordelen. Al vraag ik me wel af of er niet is anders is gebeurd daarvoor wat niet op video werdt opgenomen.

Zou me ook niet verbazen als de Irakezen juichen nadat een Amerikaan neer wordt geschoten
Precies.

Die soldaten hebben misschien wel vorige week één van hun collega's in stukjes gesneden, doodgemarteld, terug gevonden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
oud 'nieuws'...dit is natuurlijk gewoon triest en zoals nare man zegt, dit kan je gewoon niet goedpraten...je kunt er overigens ook niks tegen doen (niks preventiefs!), er zijn tussen die duizenden soldaten altijd wel zulke idioten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:17
Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:05:
Ooit gehoord van montage?

(Ik heb het overigens nog niet gezien.)

Man, ik kan in een paar dagen een film van een uur maken waarin ik je laat geloven dat Adolf Hitler springlevend is en de wereld regeert vanuit Bangladesh.
hmm... Misschien een idee eerst te kijken waarover je praat voordat je domme opmerkingen gaat maken? Het filmpje is aan een stuk door gefilmd, en komt van de behoorlijk pro-amerikaanse tv-zender CNN.

En over die film van je gesproken, kom maar op. Als tegenprestatie zal ik in diezelfde paar dagen een filmpje samenstellen van dingen van de nederlandse televisie en jou daarin overtuigen dat de Amerikaanse regering echt niet goed bezig is. Deal?

en Dannemann: vond je het goed wat ze in vietnam hebben gedaan? Of ben je iemand die er heilig in geloofd dat het goed is dat fouten herhaald worden?
Oud 10-03-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:16:
Die soldaten hebben misschien wel vorige week één van hun collega's in stukjes gesneden, doodgemarteld, terug gevonden.
Dat maakt het misschien begrijpelijk maar niet gerechtvaardigd.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2004 @ 21:15:
Dit heeft niks met US-bashing te maken. Er wordt gewoon gewezen op een simpele waarheid namelijk dat sommige gedragingen van het Amerikaanse leger flagrant in strijd zijn met de Geneefse Conventie waar Amerika partij bij is.

Niemand verwacht ook van jou dat je tegenargumenten verzint, want die zullen naar mijn mening vrijwel niet te bedenken zijn, tenzij je zo'n sufkut bent die van mening is dat schieten onder alle omstandigheden mag en dat oorlog maar gewoon een jungle moet zijn. Maar dan mag je van mij ook neergemaaid worden met een boordkanon.
Dat klopt.

Ik kan niet zeggen dat er door de Amerikanen geen misdaden zijn begaan.

Maar, hier gaat op wat president Bush gezegd heeft: we strijden tegen een buitengewone vijand die geen regels kent. Als wij ons gebonden laten zijn door honderden regeltjes betekent dat honderden doden bij ons en 0 doden bij de tegenpartij.

In some cases, operations in wich treaties such as the Geneva Convention may be violated is essential in capturing or eliminating terrorists who, when free and alive, are a danger to the entire civilized world. That includes each and everyone of of you.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:20
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:19:
Dat klopt.

Ik kan niet zeggen dat er door de Amerikanen geen misdaden zijn begaan.

Maar, hier gaat op wat president Bush gezegd heeft: we strijden tegen een buitengewone vijand die geen regels kent. Als wij ons gebonden laten zijn door honderden regeltjes betekent dat honderden doden bij ons en 0 doden bij de tegenpartij.

In some cases, operations in wich treaties such as the Geneva Convention may be violated is essential in capturing or eliminating terrorists who, when free and alive, are a danger to the entire civilized world. That includes each and everyone of of you.
Jij laat je ook alles wijsmaken zeg, je neemt toch niks aan van die oorlogsgeile cowboy
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:19:
Als jij die stelling onderschrijft beschouw ik de discussie maar als beëindigd want dan dring ik blijkbaar niet tot je door.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
The Vietnam conflict was begun by a lunatic president and cabinet who didn't know shit about international politics. The US military played no role in getting themselves caught in that country.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:23
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:22:
The Vietnam conflict was begun by a lunatic president and cabinet who didn't know shit about international politics.
Dat geldt ook voor de oorlog in Irak
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2004 @ 21:21:
Als jij die stelling onderschrijft beschouw ik de discussie maar als beëindigd want dan dring ik blijkbaar niet tot je door.
Ik zal wel moeten.

We strijden hier niet tegen een land. De tegenpartij kent géén regels. In de strijd tegen zulke figuren, die de Geneefse Conventie verwerpen, zijn soms radicale maatregelen noodzakelijk.

Een kleine dosis kwaad om een veel groter kwaad de kop in te drukken.

Niet net, maar het is de enige manier.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:25
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:24:
Wie bepaalt dat? Mr Bush? En wie zijn "zulke figuren"? Er wordt nogal willekeurig op snorren geschoten volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:26
Verwijderd
Je snapt het echt niet FA, maar dat is niet erg. Fijne avond nog
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:27
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2004 @ 21:26:
Je snapt het echt niet FA, maar dat is niet erg. Fijne avond nog
En laten we hopen dat ik dit niveau van "laat maar zitten" ook ooit mag bereiken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:27
Joostje
Joostje is offline
Dat tegenstanders zich niet houden aande gneefse Conventie, is geen reden om hetzelfde te doen.
Oud 10-03-2004, 20:29
Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:24:
Ik zal wel moeten.

We strijden hier niet tegen een land. De tegenpartij kent géén regels. In de strijd tegen zulke figuren, die de Geneefse Conventie verwerpen, zijn soms radicale maatregelen noodzakelijk.

Een kleine dosis kwaad om een veel groter kwaad de kop in te drukken.

Heb je het filmpje al gezien? Wat mij vooral afschuw bezorgt, is het juigen na het doden van de gewonde. Zoiets is toch niet menselijk? Het lijkt wel of hij een computerspelletje speelt.
Oud 10-03-2004, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-03-2004 @ 21:27:
Dat tegenstanders zich niet houden aande gneefse Conventie, is geen reden om hetzelfde te doen.
Dan kunnen we maar beter vast Arabisch gaan leren.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gimmeshelter schreef op 10-03-2004 @ 21:29:
Heb je het filmpje al gezien? Wat mij vooral afschuw bezorgt, is het juigen na het doden van de gewonde. Zoiets is toch niet menselijk? Het lijkt wel of hij een computerspelletje speelt.
Natuurlijk is dat fout en moeten die soldaten vervolgd worden.
Zulk soort dingen praat ik niet goed.

Maar, zoals al gezegd, het is dan niet goed te keuren, maar gezien de omstandigheden wel begrijpelijk.
(Misschien kan de rechter daar rekening mee houden bij het bepalen van de straf. )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:33
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:29:
Zo jij bent dus al flink beïnvloed door die angstaanpraters. Kun je nog wel rustig slapen met zulke spookverhalen in je hoofd?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:35
Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:31:

Maar, zoals al gezegd, het is dan niet goed te keuren, maar gezien de omstandigheden wel begrijpelijk.
(Misschien kan de rechter daar rekening mee houden bij het bepalen van de straf. )
Lijkt mij niet begrijpelijk. Wat is er begrijpelijk aan het nog extra benadrukte in de oorlogsregels - een reeds uitgeschakeld persoon mag niet van het leven beroofd worden - dat er zelfs met plezier iemand wordt vermoord?
Oud 10-03-2004, 20:35
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:31:

Daar is niks begrijpelijks aan en ik snap ook niet dat jij dat kunt zeggen. Jammer dat een bepaald onderwerp momenteel niet besproken mag worden want hier zou een leuke link gelegd kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-03-2004 @ 21:35:
Daar is niks begrijpelijks aan en ik snap ook niet dat jij dat kunt zeggen. Jammer dat een bepaald onderwerp momenteel niet besproken mag worden want hier zou een leuke link gelegd kunnen worden
(Mee eens, ik wil het er ook continu bijhalen. Nog 5 weken, geloof ik...)

Maar ik ga nu even iets anders doen.

Ik had trouwens verwacht dat dit topic op slot zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:44
Verwijderd
Ik wil niet zeggen 'de Amerikanen' maar het is wel duidelijk dat er meer dan 1 ding niet klopt aan de oorlog in Irak.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:48
LaResistance
LaResistance is offline
Deze dan ook nog maar een keer:

http://www.tweevandaag.nl/call.php?...mp;startvideo=1

ben benieuwd wat FA hier van vindt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:50
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-03-2004 @ 21:27:
Zover het mij bekend is zijn de amerikaanse gevangenen zeer goed behandeld door irak, en dat hebben ze zelf ook verklaard
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:01
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gimmeshelter schreef op 10-03-2004 @ 21:17:
en Dannemann: vond je het goed wat ze in vietnam hebben gedaan? Of ben je iemand die er heilig in geloofd dat het goed is dat fouten herhaald worden?
Natuurlijk niet, vietnam was fout, Irak is fout, en 99% van alle andere conflicten waar ze zich mee bemoeit hebben in de afgelopen 60 jaar was ook fout.

Wat ik bedoelde aan te geven is dat ze in vietnam vrouwen verkrachten en mensen zinloos doodschoten en hele steden in de fik zetten, en helemaal niets van de locale bevolking begrepen, en dat dit in Irak nu weer precies hetzelfde verhaal is, niets nieuws onder de zon, niets nieuws over het leger van de VS.

Waar ik van walg is dat mensen zoals fleety boy alles van de VS willen goedpraten, leugens, illegale oorlogen, onderdrukking, ondoordacht optreden, massamoord, bezetting, verstoring van de interantionale rechtsorde, inzet van atomare wapens etc.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 10-03-2004 @ 21:50:
Zover het mij bekend is zijn de amerikaanse gevangenen zeer goed behandeld door irak, en dat hebben ze zelf ook verklaard
Tja, als ze het vergelijken met behandeling onder Saddam is alles goed.
Oud 10-03-2004, 21:06
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-03-2004 @ 22:04:
Tja, als ze het vergelijken met behandeling onder Saddam is alles goed.
Deze opmerking mist elke denkbare zinvolle grondslag
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:09
Psychedelic
Psychedelic is offline
Iedereen met gezond verstand weet dat de geneefse conventie een lachertje is. De geneefse conventie verbied niet alleen het doden van gewonde tegenstanders, zij verbied ook:

- Parachutisten. Deze troepen worden gebruikt om over de linie heen te komen en zijn dus gevaarlijk voor burgers,
- Het doden van een tegenstander met een mes. Het dooden met een zwaard of bajonet is echter wel toegestaan
- Snipers. Dit werd in de conventie opgenomen omdat men in de eerste wereld oorlog te veel officieren verloor door snipers.
- Commando's. Ook elite eenheden zijn volgens de Geneefse conventie niet toegestaan aangezien elke soldaat gelijk dient te zijn.

Er is geen enkel land wat zich hier aan houd.

En is het trouwens wel eerlijk om zomaar te oordelen over een groep mariniers, zonder te weten wat er precies vooraf ging aan dit voorval? Moet men ze zomaar voor de krijgsraad slepen? Om Cl. Walter J Kurtz worden aan te halen: "What do you call assassins who accuse assassins?"
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 10-03-2004 @ 22:06:
Deze opmerking mist elke denkbare zinvolle grondslag
want?
Oud 10-03-2004, 21:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 10-03-2004 @ 22:09:
Iedereen met gezond verstand weet dat de geneefse conventie een lachertje is. De geneefse conventie verbied niet alleen het doden van gewonde tegenstanders, zij verbied ook:

- Parachutisten. Deze troepen worden gebruikt om over de linie heen te komen en zijn dus gevaarlijk voor burgers,
- Het doden van een tegenstander met een mes. Het dooden met een zwaard of bajonet is echter wel toegestaan
- Snipers. Dit werd in de conventie opgenomen omdat men in de eerste wereld oorlog te veel officieren verloor door snipers.
- Commando's. Ook elite eenheden zijn volgens de Geneefse conventie niet toegestaan aangezien elke soldaat gelijk dient te zijn.
De geneefse is niet gelijk een lachertje omdat er een aantal geboden in staan die nutteloos zijn. De rest snijden wel hout.

Er is geen enkel land wat zich hier aan houd.

Citaat:
En is het trouwens wel eerlijk om zomaar te oordelen over een groep mariniers, zonder te weten wat er precies vooraf ging aan dit voorval? Moet men ze zomaar voor de krijgsraad slepen? Om Cl. Walter J Kurtz worden aan te halen: "What do you call assassins who accuse assassins?"
Het is onder geen enkel beding redelijk dat ongewapende gewonden worden doodgeschoten.
Oud 10-03-2004, 21:18
Dannemann
Dannemann is offline
Allemaal ARD/ZDF gaan kijken nu
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:40
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
*klik*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:45
Martian
Martian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-03-2004 @ 21:29:
jij bent echt para
Oud 10-03-2004, 21:48
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 10-03-2004 @ 22:40:
*klik*
Dus ?
Oud 10-03-2004, 22:08
LaResistance
LaResistance is offline
ik heb hierboven een verkeerde link doorgegeven, dit moet het zijn: http://www.tweevandaag.nl/index.php?...=36&sid=27782#
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:50
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 10-03-2004 @ 16:01:
en 99% van alle andere conflicten waar ze zich mee bemoeit hebben in de afgelopen 60 jaar was ook fout.
Dus bijna alles waar ze zich mee bemoeiden is fout? Shit he, kan je na gaan hoe de wereld in elkaar zou zitten als ze niet bestonden of als een ander land supermacht was

Citaat:
Wat ik bedoelde aan te geven is dat ze in vietnam vrouwen verkrachten en mensen zinloos doodschoten en hele steden in de fik zetten, en helemaal niets van de locale bevolking begrepen
Niet echt een objectieve beschrijving van de Vietnamoorlog, maar goed, ik vergeef het je.
Oud 10-03-2004, 23:54
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-03-2004 @ 23:08:
ik heb hierboven een verkeerde link doorgegeven, dit moet het zijn: http://www.tweevandaag.nl/index.php?...=36&sid=27782#
dit is ZIEK! Ik heb nu wel een duidelijk beeld van terroristen.....ze zijn blank, spreken amerikaans en doen alsof ze god zijn.....de gore smeerlappen...iemand doodknallen omdat ie in de lucht schiet...
Oud 10-03-2004, 23:57
Gatara
Gatara is offline
Ach.

Ik kom net thuis. Zie een fragmentje waarin een gewonde soldaat neergeschoten werd bij een tank.
Was dat een fragment van nu? Of van de Eerste Golfoorlog? Want toen was er ook zoiets.
Oud 11-03-2004, 00:18
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 11-03-2004 @ 00:50:
Dus bijna alles waar ze zich mee bemoeiden is fout? Shit he, kan je na gaan hoe de wereld in elkaar zou zitten als ze niet bestonden of als een ander land supermacht was

Niet echt een objectieve beschrijving van de Vietnamoorlog, maar goed, ik vergeef het je.
Op het vlak gewapende conflicten wel

Hoezo niet objectief, het is in feite wel massaal voorgekomen, en destijds hield ook niemand dat voor mogelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten