Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 11:54 :
Ik verbrand op een normale dag niet zoveel. Zo'n 1000 kcal als ik heel de dag zou slapen, dat komt omdat ik maar 160 ben. En ik heb gister niet echt veel gedaan.
Maar vast ook niet de hele dag geslapen. En ik denk dat alleen wakker zijn en zitten ed al meer dan 450 kcal bovenop die 1000 vraagt.
Oud 27-03-2005, 11:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-03-2005 @ 12:06 :
Alhoewel ik niet veel aankom (vanochtend 62.3) heeft het (voor mij vele) eten toch effect... vannacht ongesteld geworden
... en ik kan niet zeggen dat ik het gemist heb...
jeuj gefeliciteerd je bent weer gezond (of op de goeie weg)
Oud 27-03-2005, 11:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2005 @ 12:10 :
Maar vast ook niet de hele dag geslapen. En ik denk dat alleen wakker zijn en zitten ed al meer dan 450 kcal bovenop die 1000 vraagt.
okay maar het is ook de bedoeling dat ik minder binnen krijg dan ik verbrand
Oud 27-03-2005, 11:47
unefille
unefille is offline
Hoi!

Ik ben de laatste tijd (zo'n 4 maanden) ongeveer 10 kilo afgevallen. Dat komt oa ook door de tips die ik gier heb gelezen: dus wilde ik jullie toch wel bedanken
Maar nu zit ik dus op mijn streefgewicht (60 kilo voor 1.73) en dus hoef ik eigenlijk neit meer af te vallen. Maar nu is het zo dat ik het moeilijk vind om op een dag meer te eten dan ongeveer 1500 kcal. Maar volgens mij kan ik nu best wel wat meer gebruiken ook omdat ik begonnen met met best intensief te sporten.
Ik heb besloten om vandaag (ja, met pasen ivm de chocola en koekjes ) gewoon te eten wat ik wil en niet op de kcal te letten, wat heel moeilijk zal worden! Als ik iets 'ongezonds' eet, voel ik me daarna meestal meteen schuldig....
Iemand nog tips om toch boven die 1500 kcal uit te komen zonder me schuldig te voelen over wat ik eet?

Alvast bedankt!
Oud 27-03-2005, 12:15
Mara
Mara is offline
@unefille: Je kan wel hoger in kcal komen zónder te snoepen, je voelt je dan lang niet zo slecht

Ik weet niet wat je normaal eet, maar als je dat post kunnen we zeggen wat je kan aanpassen om wat hoger in kcal te komen.

Dingen die je zeker kan doen:
1) Minder/geen dieetproducten gebruiken. Vettere kaas enzo mag weer Die producten zijn vaak ook nog lekkerder
2) Gewone dingen (brood, avondeten etc.) meer eten
3) Soms een redelijk gezond tussendoortje nemen (ontbijtkoek o.i.d., beter dan chocola en je voelt je lang niet zo 'schuldig' )
Oud 27-03-2005, 12:17
Verwijderd
Lol vannacht flink gezondigd, 5 zoete witte wijn, 5 spekjes en wat van die boterbabbelaars
Oud 27-03-2005, 12:39
kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
ontbijt (11u.30) : 100gram rozijnenbrood
lunch (13.00) : 80gram biefstuk ofzo (restje) in wat margarine, een kom sla met een tomaat en ui, 6kroketten (wel vet, weet iemand hoeveel ik hiervoor zou kunnen tellen?)
Oud 27-03-2005, 12:44
Mara
Mara is offline
Vandaag is lekker-maar-goed-in-kcal-eten-dag

Ontbijt:
11:00 1 plakje waldkornbrood met runderrookvlees

Lunch:
12:30 250g wokgroente + 150g verse kipfilet
13:10 1 dun plakje suikerbrood

Vanmiddag neem ik nog wel 2 plakjes brood iig, verder nog even zien. Wil vandaag niet teveel koolhydraten nemen
Oud 27-03-2005, 13:12
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 12:36 :
jeuj gefeliciteerd je bent weer gezond (of op de goeie weg)
dankje al voel ik me verre van gezond nu.. misschien ga ik wel aan de pil, kom ik meteen aan.
Oud 27-03-2005, 13:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-03-2005 @ 14:12 :
dankje al voel ik me verre van gezond nu.. misschien ga ik wel aan de pil, kom ik meteen aan.
Geldt niet voor iedereen hoor Maar 't kan wel je eetlust vergroten. In dat opzicht zal 't wel goed zijn voor jou Ik weet alleen niet of je wel aan de pil 'mag' i.v.m. jouw gewicht?
Oud 27-03-2005, 13:15
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 14:14 :
Geldt niet voor iedereen hoor Maar 't kan wel je eetlust vergroten. In dat opzicht zal 't wel goed zijn voor jou Ik weet alleen niet of je wel aan de pil 'mag' i.v.m. jouw gewicht?
zitten daar grenzen aan dan
ik haat mezelf echt weer he
Oud 27-03-2005, 13:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-03-2005 @ 14:15 :
zitten daar grenzen aan dan
ik haat mezelf echt weer he
Nou ik weet niet, het geeft nu nl. aan dat je weer een gezond gewicht hebt. Als je lichaam dan van slag raakt door de pil weet je niet of dat dáárdoor komt of dat dat komt door je gewicht. Denk dat je er beter mee kan wachten tot je een nog wat beter gewicht krijgt en weer een tijdje (vrij) regelmatig ongesteld bent

Waarom haat je jezelf? Niet doen, wees trots op jezelf. Jij bent sterk, jij bent er weer bovenop gekomen.
Oud 27-03-2005, 13:46
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 14:19 :
Nou ik weet niet, het geeft nu nl. aan dat je weer een gezond gewicht hebt. Als je lichaam dan van slag raakt door de pil weet je niet of dat dáárdoor komt of dat dat komt door je gewicht. Denk dat je er beter mee kan wachten tot je een nog wat beter gewicht krijgt en weer een tijdje (vrij) regelmatig ongesteld bent

Waarom haat je jezelf? Niet doen, wees trots op jezelf. Jij bent sterk, jij bent er weer bovenop gekomen.
Gewoon dat ik het zover heb laten komen.. Maar volgens bmi heb ik nog geen gezond gewicht...
Ik vond mezelf vannochtend wel mooi... En ik had bijna mn ouders verteld hoeveel ik woog.. Ik ben zo bang voor over 1,5 week, als ik naar het ziekenhuis moet
Oud 27-03-2005, 13:55
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-03-2005 @ 13:17 :
Lol vannacht flink gezondigd, 5 zoete witte wijn, 5 spekjes en wat van die boterbabbelaars
Ik heb sinds lange tijd weer eens alcohol gehad. 5 donker bier
Oud 27-03-2005, 13:55
-(L)-
O ja, afgewisseld met cola light
Oud 27-03-2005, 14:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-03-2005 @ 14:46 :
Gewoon dat ik het zover heb laten komen.. Maar volgens bmi heb ik nog geen gezond gewicht...
Ik vond mezelf vannochtend wel mooi... En ik had bijna mn ouders verteld hoeveel ik woog.. Ik ben zo bang voor over 1,5 week, als ik naar het ziekenhuis moet
Meid, het maakt niet uit dat je 't zo ver hebt laten komen. Dat ligt nu achter je Altijd naar de toekomst kijken!

En ach, dan zit je niet op je streefgewicht. Het belangrijke is dat je de goede kant op gaat!
Oud 27-03-2005, 14:22
Joan
Joan is offline
ik heb op:

Geroosterde botherham met ham
stukje kaas
Water
2 x sigaret
2 bekers bouilon

en het is nu 15:21

we eten vanavond patat

* Weet iemand nog oefeningen voor strakkere billen ?
Oud 27-03-2005, 14:23
unefille
unefille is offline
@meelfriek: dankje voor het antwoord.

Hier is wat ik op een dag ongeveer eet:

ontbijt
2 bruine boterhammen met jam. (ik ben al overgestapt van light naar gewone)

lunch
Meestal 3/4 bruine boterhammen met achterham of smeerkaas.
Bakje magere yoghurt
iets van fruit

's avonds
Avondeten wat meestal bestaat uit een salade van sla, tomaat, komkommer en uien (zonder dressing), een stuk vlees en een paar opscheplepels groenten.

tussendoor
best veel magere yoghurt (zo'n 2/3 bakjes), 2 rijstwafels en af en toe eens een paaseitje
Oud 27-03-2005, 14:31
Mara
Mara is offline
@unefille:

Enkele tips:
1) Eet wat meer brood
2) Doe een beetje dressing over je salade. Er zit al ongelofelijk weinig daarin, je avondeten is volgens mij vrij mager. Een toetje mag dan ook wel

Ik denk dat je 't daarmee al op kan schroeven naar zo'n 1800-2000kcal, mooi om mee op gewicht te blijven

Je kan natuurlijk ook naar bijv. www.valtaf.nl gaan, kan je experimenteren met wat je kan eten om daaraan te komen. Hoeveel boterhammen, avondeten etc.
Oud 27-03-2005, 14:45
-(L)-
Citaat:
GarBage02 schreef op 27-03-2005 @ 15:22 :
[B]

we eten vanavond patat

* Weet iemand nog oefeningen voor strakkere billen ?
Dat patat in ieder geval laten staan. Een boterham of een gezonde warme maaltijd is veel beter.
Oud 27-03-2005, 15:29
Verwijderd
Ik had vanochtend (middag eigenlijk, was om half 1 pas uit bed) wel een buikje in de spiegel vanwege gisteravond denk ik. Ik vond het niet eens erg, zag er eigenlijk wel schattig uit . Ach, volgende week is het toch weer weg en toen ik net op de weegschaal stond nadag ik gegeten had woog ik 61 kilo dus ik zal niet aangekomen zijn verder.

Goed, dat was wat onsamenhangend

Vandaag:
13.00
130 ml magere yoghurt
20 gram smacks (van die gepofte honingdingen, best slecht maar ik krijg als ontbijt echt geen brood weg en bij vriendje hadden ze niks anders verder behalve dat)

15.00
Fruitshake van 1 banaan, 2 kiwi's, 20 ml sinaasappelsap, 50 gram bramen en 100 gram magere kwark

Avondeten wordt waarschijnlijk sla met een vegaburger en misschien maak ik er voor mezelf nog wat groenten bij en doe ik die burger op brood.

Tussendoor (tot nu toe ;P) 60 gram chocolade, van de paaseieren.

Wederom niet geweldig, maar goed het is pasen en m'n ritme is ook niet echt ideaal dus ik vind dat het wel mag, volgende week er weer lekker tegenaan.

Morgenavond gaan we kaasfonduen, behoorlijk vet dus. Ik heb al gevraagd om broccolie en selderij om te dippen in plaats van brood maar wat kan ik nog meer doen om de schade te beperken?
Oud 27-03-2005, 15:31
hanki2*2
hanki2*2 is offline
wat is refeed?
Oud 27-03-2005, 15:41
Lynn
Lynn is offline
Zo, daar ben ik ook weer een keer met mijn frustraties. Welke overgehaalde idioot heeft de paaseitjes uitgevonden?!

Vrijdag had ik een goede dag, gezond gegeten en het was me s'avonds zowaar gelukt om niet mee te snaaien met chips enzo. Ik weeg me altijd op zaterdag en ik woog zowaar 67,5kg (ik heb al eeuwen niet meer onder de 68 gewogen). Anyways, ik blij en met mezelf afgesproken dat ik dat ene knetterdure geurtje mag halen als ik 65kg weeg. De hele dag at ik gewoon normaal, maar s'avonds had mijn moeder allemaal lekkere dingen op tafel gezet omdat het bijna pasen was. Vantevoren had ik mezelf verboden om er iets van te nemen, maar het lukte &*(^!@)*^%!# alweer niet. Weer hetzelfde verhaal van "Ah, eentje mag wel" en daarna de rest van de avond bezig blijven. Vanmorgen heb ik me dus maar niet gewogen, maar wel weer flink wat broodjes-met-slechte-dingen gegeten tijdens de paas"brunch". Ook staan hier een paar schaaltjes met choco-eitjes en ik kan er maar niet vanaf blijven. Ik word niet goed van mezelf, ik wéét dat ik nooit aan die 65kg kom als ik zo doorga, maar op dat moment denk ik daar verder niet bij na. Of ja, ik doe het wel, maar het helpt niks.

Normaal gesproken eet ik best nog wel heel gezond, maar die stomme stomme stomme tussendoortjes en slechte dingen, BAH! Hoe doen jullie dat toch allemaal, jezelf zo ver zien te krijgen dat je van alle lekkere dingen afblijft? Helppp!

Edit: Helpt het jullie erg als jullie hier telkens posten wat jullie gegeten hebben en hoe het per dag gaat met eten? Ik bedoel meer of dat echt een soort van "stok achter de deur" is ofzo? Want dan moet ik het misschien ook maar eens proberen..

Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 15:45.
Oud 27-03-2005, 15:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lynn schreef op 27-03-2005 @ 16:41 :

Normaal gesproken eet ik best nog wel heel gezond, maar die stomme stomme stomme tussendoortjes en slechte dingen, BAH! Hoe doen jullie dat toch allemaal, jezelf zo ver zien te krijgen dat je van alle lekkere dingen afblijft? Helppp!

Edit: Helpt het jullie erg als jullie hier telkens posten wat jullie gegeten hebben en hoe het per dag gaat met eten? Ik bedoel meer of dat echt een soort van "stok achter de deur" is ofzo? Want dan moet ik het misschien ook maar eens proberen..
Het lukt mij ook niet altijd, maar dat is dan vaak omdat ik er even geen zin meer in heb (als ik 24/7 aan school moet besteden). Maar meestal lukt het mij gewoon door die chocolaatjes gewoon niet te pakken ook al wil ik ze wel. En heeeeel soms spuug ik het uit............. dan wil ik het gewoon even proeven. Erg he... maar ja. Ik kots het nooit uit, dus... maar gewoon niet nemen. Ik richt me dan altijd op iets anders, ik ga heel het huis uitpluizen om iets te zoeken wat lekker & gezond is en kom dan meestal uit op fruit of nootjes, of ik maak iets wat me heel erg vult zoals soep, of ik drink een hele liter thee op. De laatste tijd snack ik wel af en toe op popcorn of rijstewafel, niet zo goed omdat het simpele koolhydraten zijn, maar het is ook vooral lucht en laag in calorieen maar het vult wel heel goed! Of ik neem gewoon 1 dingetje en daarna niet meer...

Hier mijn eten posten motiveert mij niet ofzo, maar ja, voor sommigen kan het helpen.
Oud 27-03-2005, 15:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
grapefruit eten helpt ook ... bah... de mijne is alweer op.. ik heb de helft geperst in de blender die drink ik zo wel op
Oud 27-03-2005, 15:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 16:56 :
grapefruit eten helpt ook ... bah... de mijne is alweer op.. ik heb de helft geperst in de blender die drink ik zo wel op
Ik mag ze niet meer, zon is d'r weer
cerys
cerys is offline
yuch sommige dingen bij mijn oma kon ik echt niet laten staan maar ik heb iig de taart en een aantal rondjes bonbons/kaasjes enzo overgeslagen

vanavond falafel met veeel groente dus dat valt dan weer mee
ga zo ff uitrekenen op hoeveel ik uitkom :/
cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 16:59 :
Ik mag ze niet meer, zon is d'r weer
huh? waarom mag je ze dan niet?
Oud 27-03-2005, 16:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmm... of ik heb tot nu toe maar zo'n 400 calorieen op, of ik kan niet meer herinneren wat ik op heb gehad (ben fitday.com aant invullen). Hmmmmmmmmm..................... Mjah, ik was ook pas om 11 uur wakker.
Oud 27-03-2005, 16:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 17:03 :
Hmm... of ik heb tot nu toe maar zo'n 400 calorieen op, of ik kan niet meer herinneren wat ik op heb gehad (ben fitday.com aant invullen). Hmmmmmmmmm..................... Mjah, ik was ook pas om 11 uur wakker.
Jij bent momenteel écht slecht bezig, je eet véél te weinig.

En overal staan ongelofelijk slechte smoesjes. "Ik was laat op" "Ik sport niet vandaag" "ik wil niet teveel carbs eten"
Oud 27-03-2005, 16:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
cerys schreef op 27-03-2005 @ 16:59 :
ze heeft zonneallerig eofzo
Oud 27-03-2005, 16:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 17:04 :
Jij bent momenteel écht slecht bezig, je eet véél te weinig.

En overal staan ongelofelijk slechte smoesjes. "Ik was laat op" "Ik sport niet vandaag" "ik wil niet teveel carbs eten"
haha, ik heb gewoon verkeerd geschat hoor. Ik d8 dat ik iets van 700 kcal tot nu toe op had. Vandaar dat dieten bij mij beter gaat als ik het goed bijhoud op fitday.com... dan ontdek ik foutjes. Maar ja, ik had dus ontbijt, twee boterhammen met HEEEEEEEEEL VEEL beleg...(het viel er helemaal vanaf ) maar ja dat bestond alleen maar uit geblenderde eiwit + tomaat + kruiden dus vandaar dat het misschien vulde terwijl het laag in calorie was... daarnaaa... euh... nog 2 rijstewafels... En een stukje fruit. Maar ik heb weer veel te veel koolhydraten en te weinig eiwit/vetten op vandaag hoor... Maar ja, ik vind koolhydraten veel lekkerder. Vanavond nog wat vis of vlees ofzo en nog wat nootjes om het wat op te vullen, maar ik eet ook nog fruit & groenten... maar ja, normaal eet ik wel gewoon veel omdat ik op school altijd honger krijg en als ik daarna thuis kom. Gister had ik op zich ook veel op, 1450 kcal ofzo (veel te veel koolhydraten de laatste tijd ). En een bonbon, 1tje... gewoon omdat dat lekker is. Mag wel op pasen vind ik.
Oud 27-03-2005, 16:10
cerys
cerys is offline
Citaat:
yuch sommige dingen bij mijn oma kon ik echt niet laten staan maar ik heb iig de taart en een aantal rondjes bonbons/kaasjes enzo overgeslagen

vanavond falafel met veeel groente dus dat valt dan weer mee
ga zo ff uitrekenen op hoeveel ik uitkom :/
het valt mee. t/m het avondeten is 1372 kcal. dat is echt onwijs veel voor mij dus misschien juist wel eens goed. wel nog even wat fruit eten, maar ik heb wel heel netjes 5 boterhammen gegeten. hoezeee.
Oud 27-03-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 27-03-2005 @ 16:41 :
Zo, daar ben ik ook weer een keer met mijn frustraties. Welke overgehaalde idioot heeft de paaseitjes uitgevonden?!

Vrijdag had ik een goede dag, gezond gegeten en het was me s'avonds zowaar gelukt om niet mee te snaaien met chips enzo. Ik weeg me altijd op zaterdag en ik woog zowaar 67,5kg (ik heb al eeuwen niet meer onder de 68 gewogen). Anyways, ik blij en met mezelf afgesproken dat ik dat ene knetterdure geurtje mag halen als ik 65kg weeg. De hele dag at ik gewoon normaal, maar s'avonds had mijn moeder allemaal lekkere dingen op tafel gezet omdat het bijna pasen was. Vantevoren had ik mezelf verboden om er iets van te nemen, maar het lukte &*(^!@)*^%!# alweer niet. Weer hetzelfde verhaal van "Ah, eentje mag wel" en daarna de rest van de avond bezig blijven. Vanmorgen heb ik me dus maar niet gewogen, maar wel weer flink wat broodjes-met-slechte-dingen gegeten tijdens de paas"brunch". Ook staan hier een paar schaaltjes met choco-eitjes en ik kan er maar niet vanaf blijven. Ik word niet goed van mezelf, ik wéét dat ik nooit aan die 65kg kom als ik zo doorga, maar op dat moment denk ik daar verder niet bij na. Of ja, ik doe het wel, maar het helpt niks.

Ik kan me vaak ook niet inhouden, er staat nu bij ons ook een hele grote schaal paaseieren op tafel en ik heb nu (even uitgerekend) 60 gram chocolade op. Maar ik hoef niet per se af te vallen dus bij mij is niet niet gelijk een ramp. Ik voel me er vaak wel schuldig onder maar dat motiveert om de volgende dag juist extra gezond te gaan eten (zonder te compenseren overigens). En ik sta het me soms ook gewoon toe, zoals gisteren en vandaag (en morgen waarschijnlijk ook). Doorgaans eet ik erg gezond (gezonder dan de gemiddelde puber i guess) dus ik vind dat het wel mag van mezelf. Als je het jezelf toe staat hoef je je ook niet schuldig te voelen achteraf en kun je er meer van genieten.

En bedenk, dinsdag zijn alle paaseitjes weg dus kun je er weer lekker tegenaan!
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 17:08 :
haha, ik heb gewoon verkeerd geschat hoor. Ik d8 dat ik iets van 700 kcal tot nu toe op had. Vandaar dat dieten bij mij beter gaat als ik het goed bijhoud op fitday.com... dan ontdek ik foutjes. Maar ja, ik had dus ontbijt, twee boterhammen met HEEEEEEEEEL VEEL beleg...(het viel er helemaal vanaf ) maar ja dat bestond alleen maar uit geblenderde eiwit + tomaat + kruiden dus vandaar dat het misschien vulde terwijl het laag in calorie was... daarnaaa... euh... nog 2 rijstewafels... En een stukje fruit. Maar ik heb weer veel te veel koolhydraten en te weinig eiwit/vetten op vandaag hoor... Maar ja, ik vind koolhydraten veel lekkerder. Vanavond nog wat vis of vlees ofzo en nog wat nootjes om het wat op te vullen, maar ik eet ook nog fruit & groenten... maar ja, normaal eet ik wel gewoon veel omdat ik op school altijd honger krijg en als ik daarna thuis kom. Gister had ik op zich ook veel op, 1450 kcal ofzo (veel te veel koolhydraten de laatste tijd ). En een bonbon, 1tje... gewoon omdat dat lekker is. Mag wel op pasen vind ik.
Ok, kort samengevat, wat jij vandaag eet:
2 boterhammen met wat eiwit en tomaat
2 rijstwafels
1 stuk fruit
Wat vlees of vis
Klein beetje nootjes

Je vind 1450kcal veel te veel.

Moet ik hier nou een conclusie neerzetten?
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 16:56 :
Zijn er ook andere dingen die hetzelfde effect hebben? Want ik vind grapefruits echt zooo ontzettend vies!

Wat ik me ook afvroeg; als je toch alcohol wilt drinken, wat kun je dan het best nemen? Vanavond en morgen is hier in de buurt namelijk een groot paasfeest en daar wordt ook meestal behoorlijk gedronken. Omdat ik geen zin heb in een algehele onthouding, maar ook niet in calorieeen wegdrinken, vraag ik me af wat je dan het best kunt nemen? In ieder geval veel afwisselen met water, maar verder?
Oud 27-03-2005, 16:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Idd allergisch voor de zon, grapefruit verergert het en werkt m'n medicijnen tegen.
Oud 27-03-2005, 16:14
-(L)-
Waarom zou je alcohol nemen?
Oud 27-03-2005, 16:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 17:12 :
Ok, kort samengevat, wat jij vandaag eet:
2 boterhammen met wat eiwit en tomaat
2 rijstwafels
1 stuk fruit
Wat vlees of vis
Klein beetje nootjes

Je vind 1450kcal veel te veel.

Moet ik hier nou een conclusie neerzetten?
Ehm nee, ik eet ook nog groente & fruit... Waarschijnlijk nog wat smoothies, en een fruit dessert... veel koolhydraten dus maar ja. Ik kom uiteindelijk wel boven/rond de 1200 kcal.

En ik vind 1450 niet veel te veel. Maar wel te veel voor een inactieve dag... ik zei dat ik het aantal koolhydraten teveel vond maar ja ik ben echt even ziek van al die gore eiwitten.
Oud 27-03-2005, 16:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lynn schreef op 27-03-2005 @ 17:12 :
Zijn er ook andere dingen die hetzelfde effect hebben? Want ik vind grapefruits echt zooo ontzettend vies!
Je moet de schil en die vliesjes dan ook niet eten. Die zijn hartstikke bitter... als je gewoon alleen de binnenkant eet, dus de velletjes eraf haalt is het super lekker.
Oud 27-03-2005, 16:22
cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 17:13 :
Idd allergisch voor de zon, grapefruit verergert het en werkt m'n medicijnen tegen.
ahh, zonde man maar wat gebeurt er dan precies? moet je ook echt zorgen dat je zo weinig mogelijk in de zon bent enzo?
Oud 27-03-2005, 16:22
Mara
Mara is offline
Een grapefruit moet je doormidden snijden. Niet met de partjes mee, maar midden er doorheen. Je kan dan met een theelepeltje zo al het vruchtvlees eruit lepelen
Oud 27-03-2005, 16:23
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 27-03-2005 @ 17:14 :
Waarom zou je alcohol nemen?
Omdat ik geen zin heb om de hele avond geen alcohol te drinken. Het klinkt dom, maar dit feest is met een beetje alcohol op net wat leuker. Het is ook niet zo dat ik liters achterover sla, maar helemaal niks drinken vind ik ook zo euh.. saai?!
Oud 27-03-2005, 16:25
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 17:21 :
Je moet de schil en die vliesjes dan ook niet eten. Die zijn hartstikke bitter... als je gewoon alleen de binnenkant eet, dus de velletjes eraf haalt is het super lekker.
Haha, ik vind ze inderdaad nogal bitter. Maargoed, nou ik daar de oorzaak van weet, zal ik er eens wat aan gaan doen.
Oud 27-03-2005, 16:27
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Lynn schreef op 27-03-2005 @ 17:23 :
Omdat ik geen zin heb om de hele avond geen alcohol te drinken. Het klinkt dom, maar dit feest is met een beetje alcohol op net wat leuker. Het is ook niet zo dat ik liters achterover sla, maar helemaal niks drinken vind ik ook zo euh.. saai?!

je bent ook een alcoholiste
Oud 27-03-2005, 16:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 27-03-2005 @ 17:22 :
ahh, zonde man maar wat gebeurt er dan precies? moet je ook echt zorgen dat je zo weinig mogelijk in de zon bent enzo?
Ik krijg als ik te lang (meer dan een kwartier zonder medicijnen en midden in de zomer) in de zon blijf rode bulten. Jeuken ongelofelijk.
Oud 27-03-2005, 16:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 17:22 :
Een grapefruit moet je doormidden snijden. Niet met de partjes mee, maar midden er doorheen. Je kan dan met een theelepeltje zo al het vruchtvlees eruit lepelen
Ik doe dat wel, met de partjes mee gewoon met mijn handen open. En dan maak ik die partjes open en haal ik het vruchtvlees eruit. Heel lekker.
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-03-2005 @ 17:29 :
Ik doe dat wel, met de partjes mee gewoon met mijn handen open. En dan maak ik die partjes open en haal ik het vruchtvlees eruit. Heel lekker.
Kost me veeel te veel tijd
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-03-2005 @ 17:27 :
je bent ook een alcoholiste
Aber naturlich.
Oud 27-03-2005, 16:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-03-2005 @ 17:29 :
Kost me veeel te veel tijd
Ja maar op zich is dat goed. Dan lijkt het meer en blijf je er langer vol van.
Topic gesloten

Regels voor berichten