Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 17:56
Twanos
Twanos is offline
Maarreh, metal is toch die keiharde rotzooi waarbij je tussen ongecontroleerde chaotische en onritmische muziek van die zware ( homoseksuele) mannenstemmen hoort schreeuwen?

aah juist, dat heeft diepgang.
Oud 02-05-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 02-05-2005 @ 18:35 :
Ja en mensen met verschillende hondenrassen als huisdier zullen vast ook gemiddeld niet dezelfde intelligentie hebben. Maar er is geen aantoonbare relatie tussen beide. Dat is bij muzieksmaak net zo; er is niks aantoonbaar. Dan kun je wel over statistiek beginnen, maar je spreekt eigenlijk alleen maar vanuit je eigen - sterk gekleurde - ervaring. Je stelt dat intelligente mensen sneller geneigd zijn een fatsoenlijke muzieksmaak te hebben. Waarop baseer je dat? Ik noem het een vooroordeel, en dat heeft niets met statistiek te maken.
Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant zeg je dat je nooit een onderzoek hiernaar gezien hebt, en aan de andere kant beweer je doodleuk dat er geen aantoonbare relatie zou bestaan, terwijl alleen een onderzoek dit kan uitwijzen.

Over je tweede punt. Deels is het zeker een vooroordeel. Maar als een zwerver jou vraagt om geld te 'lenen', denk je dat je het nooit terugkrijgt. Dat is ook een vooroordeel, maar is het onterecht? Verder zul je het zeker met mij eens zijn dat Frans Bauer-fans gemiddeld lager opgeleid zijn dan Tschaikovsky-fans en dat tevens hoger opgeleide mensen gemiddeld intelligenter zijn. Of een dergelijke relatie ook opgaat in de metal/trance-vergelijking die ik maakte ben ik minder zeker van, maar het lijkt mij waarschijnlijk - om het maar eens iets genuanceerder uit te drukken.
Oud 02-05-2005, 18:00
Twanos
Twanos is offline
Als je dan toch gaat kijken naar intelligentie en muziek. Denk ik dat je dan beter kunt kijken naar de mainstream en "underground" muziek.

Mensen die alleen maar naar top40 muziek luisteren omdat ze dat in de schoot geworpen krijgen door de Br33zAh zender TMF en de commercie zullen over het algemeen een lagere intelligentie hebben denk ik.

Omdat deze mensen zich niet verdiepen in een bepaalde muzieksoort of stroming, of zich überhaupt ergens in verdiepen.

Maar over het algemeen vind ik het maar bullshit deze discussie .
Oud 02-05-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 02-05-2005 @ 18:56 :
Maarreh, metal is toch die keiharde rotzooi waarbij je tussen ongecontroleerde chaotische en onritmische muziek van die zware ( homoseksuele) mannenstemmen hoort schreeuwen?

onritmisch? helaas.
Oud 02-05-2005, 18:03
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 18:57 :
Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant zeg je dat je nooit een onderzoek hiernaar gezien hebt, en aan de andere kant beweer je doodleuk dat er geen aantoonbare relatie zou bestaan, terwijl alleen een onderzoek dit kan uitwijzen.

Over je tweede punt. Deels is het zeker een vooroordeel. Maar als een zwerver jou vraagt om geld te 'lenen', denk je dat je het nooit terugkrijgt. Dat is ook een vooroordeel, maar is het onterecht? Verder zul je het zeker met mij eens zijn dat Frans Bauer-fans gemiddeld lager opgeleid zijn dan Tschaikovsky-fans en dat tevens hoger opgeleide mensen gemiddeld intelligenter zijn. Of een dergelijke relatie ook opgaat in de metal/trance-vergelijking die ik maakte ben ik minder zeker van, maar het lijkt mij waarschijnlijk - om het maar eens iets genuanceerder uit te drukken.
maar, de grote vraag blijft, wat boeit het

dat jij door je gebrek aan looks en sociaal vermogen je moet profileren met je IQ is jouw probleem, val andere mensen er niet mee lastig
Oud 02-05-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 02-05-2005 @ 19:00 :
Als je dan toch gaat kijken naar intelligentie en muziek. Denk ik dat je dan beter kunt kijken naar de mainstream en "underground" muziek.

Mensen die alleen maar naar top40 muziek luisteren omdat ze dat in de schoot geworpen krijgen door de Br33zAh zender TMF en de commercie zullen over het algemeen een lagere intelligentie hebben denk ik.

Omdat deze mensen zich niet verdiepen in een bepaalde muzieksoort of stroming, of zich überhaupt ergens in verdiepen.

Maar over het algemeen vind ik het maar bullshit deze discussie .
En wat bedoel je precies met verdiepen?
Oud 02-05-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
matt trakker schreef op 02-05-2005 @ 19:03 :

dat jij door je gebrek aan looks en sociaal vermogen je moet profileren met je IQ is jouw probleem, val andere mensen er niet mee lastig
Internet.
Oud 02-05-2005, 18:25
Spazz
Spazz is offline
Ik ga pizza eten.
Oud 02-05-2005, 18:30
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 18:57 :
Klopt. Ik had moeten zeggen 'er is totnogtoe geen relatie aangetoond'. Maar aangezien die niet is aangetoond

Citaat:
Uiteraard ben ik het met je eens dat Bauer-fans gemiddeld lager opgeleid zijn. Uiteraard zijn hoger opgeleide mensen gemiddeld intelligenter. Maar dan nog bewijst dat geen relatie tussen beide. Er zijn zaken als socialse stand, culturele achtergrond, zelfbeeld en huidige omgeving die volgens mij veel sterker iemand's muzieksmaak bepalen. En is het niet zo dat laag opgeleide mensen gemiddeld ook uit een lagere sociale klasse komen, gemiddeld een vrij beperkte culturele achtergrond hebben en gemiddeld in hun eigen omgeving minder vaak geconfronteerd worden met andere smaken,visies en meningen, en dus ook met andere muziekstijlen? Volgens mij weegt dat veel zwaarder dan intelligentie.
Oud 02-05-2005, 18:37
Verwijderd
Volgens Mephostophilis draait alles om intelligentie en is alles ermee gecorreleerd. Juist die eenzijdigheid en smalle blik, verraadt hem.
Oud 02-05-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 02-05-2005 @ 19:30 :
Klopt. Ik had moeten zeggen 'er is totnogtoe geen relatie aangetoond'. Maar aangezien die niet is aangetoond

Uiteraard ben ik het met je eens dat Bauer-fans gemiddeld lager opgeleid zijn. Uiteraard zijn hoger opgeleide mensen gemiddeld intelligenter. Maar dan nog bewijst dat geen relatie tussen beide. Er zijn zaken als socialse stand, culturele achtergrond, zelfbeeld en huidige omgeving die volgens mij veel sterker iemand's muzieksmaak bepalen. En is het niet zo dat laag opgeleide mensen gemiddeld ook uit een lagere sociale klasse komen, gemiddeld een vrij beperkte culturele achtergrond hebben en gemiddeld in hun eigen omgeving minder vaak geconfronteerd worden met andere smaken,visies en meningen, en dus ook met andere muziekstijlen? Volgens mij weegt dat veel zwaarder dan intelligentie.
Maar ik heb dan ook nooit beweerd dat er een oorzakelijk verband zit tussen beide zaken; iemand is niet intelligent omdat hij bepaalde muziek luistert, noch maakt het luisteren van bepaalde muziek iemand intelligent. Dat wil echter niet zeggen dat er totaal geen verband zit tussen beide zaken.
Oud 02-05-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-05-2005 @ 19:37 :
Volgens Mephostophilis draait alles om intelligentie en is alles ermee gecorreleerd. Juist die eenzijdigheid en smalle blik, verraadt hem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Oud 02-05-2005, 18:40
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-05-2005 @ 19:24 :
En wat bedoel je precies met verdiepen?
wat ik bedoel is dat minder intelligente mensen vaak luisteren naar de muziek die hun door de commercie (tmf etc) in de schoot wordt geworpen, zonder zelf op zoek te gaan naar wat ze echt leuk vinden.

En met verdiepen bedoel ik: deze mensen die dus alleen naar de muziek luisteren die ze in de schoot wordt geworpen denken bij rock aan kane, bij trance aan speical D (wat geen trance is btw) of tiesto. Ze kijken niet naar de wat minder bekende groepen die vaak vele betere muziek maken.
Oud 02-05-2005, 18:41
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 19:24 :
Internet.
w00t
Oud 02-05-2005, 18:48
ythguaN
ythguaN is offline
aan hardcore (de boemboem versie) en die troep
ook kan ik niet tegen die nummers van die 15 huppelkutmeisjes zoals Hillary Duff enzo
Oud 02-05-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 02-05-2005 @ 19:40 :
wat ik bedoel is dat minder intelligente mensen vaak luisteren naar de muziek die hun door de commercie (tmf etc) in de schoot wordt geworpen, zonder zelf op zoek te gaan naar wat ze echt leuk vinden.

En met verdiepen bedoel ik: deze mensen die dus alleen naar de muziek luisteren die ze in de schoot wordt geworpen denken bij rock aan kane, bij trance aan speical D (wat geen trance is btw) of tiesto. Ze kijken niet naar de wat minder bekende groepen die vaak vele betere muziek maken.
Oke, zoiets dacht ik al.

Maar onder wat reken jij Special D dan? happy hardcore?
Oud 02-05-2005, 18:50
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-05-2005 @ 19:48 :
Oke, zoiets dacht ik al.
Jij luistert vast naar metal
Oud 02-05-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 02-05-2005 @ 19:50 :
Jij luistert vast naar metal
Nee, hoezo?
Oud 02-05-2005, 18:51
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-05-2005 @ 19:48 :
Oke, zoiets dacht ik al.

Maar onder wat reken jij Special D dan? happy hardcore?
pop
Oud 02-05-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 02-05-2005 @ 19:51 :
pop
hm, ben ik het niet mee eens, maar goed.
Oud 02-05-2005, 18:53
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 02-05-2005 @ 19:03 :

Ik dacht al, wat zijn we politiek correct aan het discussieren. Dat kon ook niet lang goed gaan.
Oud 02-05-2005, 18:54
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-05-2005 @ 19:51 :
Nee, hoezo?
Ik dacht, zulke briljante deductie kan alleen een metalhead maken.
Oud 02-05-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 02-05-2005 @ 19:54 :
Ik dacht, zulke briljante deductie kan alleen een metalhead maken.
Ja hoor
Oud 02-05-2005, 19:05
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Reserv schreef op 02-05-2005 @ 19:53 :
Ik dacht al, wat zijn we politiek correct aan het discussieren. Dat kon ook niet lang goed gaan.
laat mij jouw genialiteit vooral niet in de weg staan
Oud 02-05-2005, 19:08
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-05-2005 @ 20:05 :
Ja hoor
Nou, toch zeker geen Frans Bauer liefhebber, onmogelijk

Daar blaakt gewoonweg veel te veel intelligentie voor uit elke post.
Oud 02-05-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 02-05-2005 @ 20:08 :
Nou, toch zeker geen Frans Bauer liefhebber, onmogelijk

Daar blaakt gewoonweg veel te veel intelligentie voor uit elke post.
Frans Bauer . Ik luister, het zal je verbazen, trance tot darkcore
Oud 02-05-2005, 19:15
Tsasil
Tsasil is offline
Nee maar

Wellicht zet dit zelfs Mephostophilis aan tot het herzien van zijn theorieen over Trance-luisteraars
Oud 02-05-2005, 19:17
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 02-05-2005 @ 20:05 :
laat mij jouw genialiteit vooral niet in de weg staan
Er had nog een achter gemoeten, niet beledigd zijn!
Oud 02-05-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 02-05-2005 @ 20:15 :
Nee maar

Wellicht zet dit zelfs Mephostophilis aan tot het herzien van zijn theorieen over Trance-luisteraars
Ja, vast
Oud 02-05-2005, 19:29
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
hahahaha, belachelijk allemaal.
Oud 02-05-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 19:40 :
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
newsflash: niet alles wat gezegd wordt is een poging een debat te voeren of een punt duidelijk te maken. Dit is gewoon een waardeoordeel van mijn kant, gebaseerd op alle posts die ik van jou heb gezien.
Ik heb het hier niet over Frans Bauer of trance.
Oud 02-05-2005, 19:39
Allochthony
Allochthony is offline
Hey jongens!

Ja toch!
Oud 02-05-2005, 19:47
norah's choice
norah's choice is offline
aan alles wat te maken heeft met hillary duff!!
Oud 02-05-2005, 19:49
Watisdit
Watisdit is offline
Citaat:
Twanos schreef op 14-04-2005 @ 14:36 :
[B]lijkt me duidelijk toch..

TS begint:

Ik heb een schijthekel aan hiphop/bubblin etc..
B]
ik heb een hekel aan boybands
ik moet van ze kotsen
Oud 02-05-2005, 19:49
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
hardcore, rap, bubblin....en nog veel meer, ik vind maar weinig leuk...
Oud 02-05-2005, 21:59
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 01-05-2005 @ 22:59 :
Zeer hersenloze opmerking.

Hardcore is méér dan muziek. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat velen niets in deze muziek zien, en er over praten alsof het een dikke hoop herrie is (wat het eigenlijk ook is, maar op een positieve manier). Maar voor de echte liefhebber is het veel meer als een dikke hoop herrie. Bijna alles wat je doet is onbewust beïnvloed door hardcore. Je vrienden, je uitgaans leven, je manier van doen (en ,hoeft niet altijd, je manier van kleden), en óók je drugsgebruik. Ik denk dat het zelfs best te vergelijken is met de metal scene enzo, waar muziek toch wel een de belangrijkste dingen in het leven is? Ookal verschillen die als water en vuur, het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Het ligt er gewoon aan wat jou het meest aantrekt.
Dus dat jíj er niets in ziet, betekend echt niet dat er ook echt niets in zít. Misschien (waarschijnlijk) denk je nu 'wat een bullshit', maar kom maar eens echt in de scene terrecht, dan zie je vanzelf dat er zeker wel iéts, voor mij heel erg veel, in zit.

ok dan
Oud 02-05-2005, 22:04
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 13:21 :
Toch is het zo.

Intelligentere mensen zijn namelijk sneller geneigd een fatsoenlijke muzieksmaak te hebben.
het is zo dat "slimmere" mensen (VWO vooral) meer trance/metal luisteren en op vmbo meer hiphop, maar dit komt omdat hiphop stukken populairder is
Oud 02-05-2005, 22:08
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Twanos schreef op 02-05-2005 @ 18:56 :

hard: ja
hyperactief: ja

chaotisch: beetje wel
maar er zit heel veel ritme in, als je goed luistert

maar diepgang is voor mij dat ik me erin kan vinden. voor mij is dat bijvoorbeeld linkin park: zij zingen wat ik (af en toe) denk en/of wil zeggen
Oud 02-05-2005, 22:11
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-05-2005 @ 20:12 :
Frans Bauer . Ik luister, het zal je verbazen, trance tot darkcore

maar metal mag er ook nog wel bij
Oud 02-05-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 02-05-2005 @ 23:08 :
bijvoorbeeld linkin park: zij zingen wat ik (af en toe) denk en/of wil zeggen
Oud 02-05-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 02-05-2005 @ 23:11 :

maar metal mag er ook nog wel bij
Ach, misschien eens proberen
Oud 02-05-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 02-05-2005 @ 23:04 :
het is zo dat "slimmere" mensen (VWO vooral) meer trance/metal luisteren en op vmbo meer hiphop, maar dit komt omdat hiphop stukken populairder is
Oh?
Oud 02-05-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
onzin
Oud 02-05-2005, 22:24
Spazz
Spazz is offline
Citaat:
Ja en tekno liefhebbers Havo he?
Oud 02-05-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Spazz schreef op 02-05-2005 @ 23:24 :
Ja en tekno liefhebbers Havo he?
ken veel alto's die havo doen
Oud 02-05-2005, 22:30
capibara
capibara is offline
Altotekno´s
Oud 02-05-2005, 22:30
Spazz
Spazz is offline
Wie kopt deze in?
Oud 02-05-2005, 22:41
Verwijderd
Rutger.
Oud 02-05-2005, 22:46
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 23:19 :
Oh?
dat idee krijg ik
Oud 02-05-2005, 22:46
Verwijderd
Toch jammer dat dit prachtige topic zo'n roemloze dood sterft.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten