Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 14:38
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 15:15 :
op welk adres staat die foto?
lettertjes.valtaf.nl

Dacht ik
Oud 21-05-2005, 15:58
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-05-2005 @ 11:45 :
Gothic geeft eigenlijk precies aan wat ik ook als een "probleem" zie: Ik laat me teveel leiden door al die posts hier van mensen die per dag op nog geen 1300 kcal uitkomen. Daar heb ik deze week over gepost: als ik op 1900 uitkom voel ik me daar slecht over, terwijl het eigenlijk helemaal niet slecht is maar juist gezond.

Er zitten hier een paar mensen die iedere dag veel te weinig eten, en zich ook niets aan lijken te trekken van de adviezen die hier gegeven worden, maar voor mij en een aantal anderen hebben die adviezen zeker nut gehad. Neem als voorbeeld Darkside, Spekkie en Matjong. Die zijn door dit topic een stuk beter gaan eten.

Een verbod heeft daarom geen zin denk ik, maar ik ben het er wel mee eens dat bepaalde posts hier averechts werken. Ik vrees dat je daar ook weinig aan kunt doen met een verbod, dus een echte oplossing weet ik zo even ook niet.
Zoals blurred ook al schrijf heb ik inderdaad heel veel aan dit topic gehad. Ik eet gewoon een stuk gezonder, en dat zal toch wel voor meer mensen gelden hier? Ik zou het in elk geval zonde vinden als dit topic gesloten wordt.

Verder vond ik eetschema's bekijken altijd wel leuk. Ik heb daar toch ook aardig wat dingen opgedaan van "hey, dat is blijkbaar ook wel goed als beleg" of "hmm, dat kan ik ook wel eens eten, ziet er goed uit!" enzo Verder zou je er natuurlijk ook naar slechte eetschema's kunnen kijken van "zo moet het dus NIET, ik doe het WEL goed". Maar goed, als het voor veel mensen zo niet werkt dan is het misschien beter als er voortaan geen eetschema's meer gepost worden.

Overigens, toen ik mijn eetschema heb gepost kreeg ik daar bakken commentaar op, uit alle hoeken en gaten. Ik heb toen de meeste tips en adviezen ter harte genomen. Dus eetschema's zijn niet enkel en alleen negatief voor iedereen

Ik heb het gevoel dat veel mensen alleen maar wat posten, en de adviezen of iets vervolgens negeren omdat ze zo eigenwijs zijn en altijd maar denken dat zij het zelf beter weten. Ik vraag me dan serieus af wat je te zoeken hebt in een topic als dit als je je toch niks van de anderen aantrekt en alleen maar constant alle adviezen in twijfel trekt.

Anderzijds zie ik hier ook mensen die hier al lang zitten en kostte wat het kost hun ervaringen met afvallen op andere moeten projecteren. Niet IEDEREEN hoeft bijvoorbeeld PERSÉ xxx calorien te hebben, niet alle mensen zijn hetzelfde, om maar iets te noemen. Ook wordt soms wel erg veel op de kleine dingetjes gehamerd.

Maar goed, al met al benader ik het nu vanuit een erg negatief perspectief, maar ik ben er heilig overtuigd dat er heel veel mensen zijn die baat bij dit topic hebben, er steun vinden wellicht, en het leuk vinden ervaringen te delen. Dat moet je echt niet onderschatten hoor

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 16:08.
Oud 21-05-2005, 16:53
da leentjuh
da leentjuh is offline
Als deze topic niet zou bestaan zou ik denk ik nog veel minder eten.. Nu weet ik dat ik minstens 1200 kcal nodig heb en eigenlijk wel meer. Nu (als ik geen slechte dag heb) eet ik meestal nog wel wat extra om te zorgen dat ik daar iig wel aan kom, anders had ik dat niet gedaan. Dus dit topic is ook positief.

Maar goed, vandaag niet echt genoeg gegeten, kon niks kopen op mn werk omdat mn pinpas het daar niet doet.
*honger * Heb dus tussen 8.30 en 17.00 alleen maar 2 bb met 30+ kaas en een bekertje chocolademelk (het enige "voedzame" wat gratis was) gehad. Daarvoor 1 bb met filet americain en 2 wasa toasts met 20+ smeerkaas. Erna nog een cup a soup helder.

Ik ga zo eten, ik heb nu ook echt ontzettende honger..

Vanavond nog maar wat extra fruit eten.
Oud 21-05-2005, 17:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 17:53 :
Als deze topic niet zou bestaan zou ik denk ik nog veel minder eten.. Nu weet ik dat ik minstens 1200 kcal nodig heb en eigenlijk wel meer. Nu (als ik geen slechte dag heb) eet ik meestal nog wel wat extra om te zorgen dat ik daar iig wel aan kom, anders had ik dat niet gedaan. Dus dit topic is ook positief.

Maar goed, vandaag niet echt genoeg gegeten, kon niks kopen op mn werk omdat mn pinpas het daar niet doet.
*honger * Heb dus tussen 8.30 en 17.00 alleen maar 2 bb met 30+ kaas en een bekertje chocolademelk (het enige "voedzame" wat gratis was) gehad. Daarvoor 1 bb met filet americain en 2 wasa toasts met 20+ smeerkaas. Erna nog een cup a soup helder.

Ik ga zo eten, ik heb nu ook echt ontzettende honger..

Vanavond nog maar wat extra fruit eten.
Voor jou misschien positief, maar blijft dat elke post van jou waarin het onder de 1800 zit, voor mij erg negatief is... zeker omdat jij niet moet afvallen en zeker niet op de manier waarop mensen het met serieus overgewicht doen. Je hebt gewoon een probleem met eten.
Oud 21-05-2005, 17:06
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 18:03 :
Voor jou misschien positief, maar blijft dat elke post van jou waarin het onder de 1800 zit, voor mij erg negatief is... zeker omdat jij niet moet afvallen en zeker niet op de manier waarop mensen het met serieus overgewicht doen. Je hebt gewoon een probleem met eten.
Misschien. 1800 is gewoon echt veel voor mij, ik at amper meer toen ik niet aant afvallen was.
Maar het is nog lang geen anorexia en dat zal het ook niet worden. Ik vind nu al dat ik wel ongeveer genoeg ben afgevallen, moet alleen nog zien dat ik mn buik wat strakker krijg. Wat best lastig gaat als je niet echt intensief kunt sporten
Oud 21-05-2005, 17:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 18:06 :
Misschien. 1800 is gewoon echt veel voor mij, ik at amper meer toen ik niet aant afvallen was.
Maar het is nog lang geen anorexia en dat zal het ook niet worden. Ik vind nu al dat ik wel ongeveer genoeg ben afgevallen, moet alleen nog zien dat ik mn buik wat strakker krijg. Wat best lastig gaat als je niet echt intensief kunt sporten
ik dacht toendertijd ook dat meer dan 1 boterham voor mij teveel was... waarom zou jij ongeveer 200-400 cal minder nodig hebben dan de gemiddelde vrouw? Ben jij kleiner dan 1m50 oid? En andere reden kan ik persoonlijk niet bedenken. Die 1800 noemde ik, zodat je langzaam en geleidelijk zou afvallen met die hoeveelheid.

Je denkt toch niet serieus dat 1200 voor jou ongeveer goed is?
Oud 21-05-2005, 17:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een huisgenoot van me is al het hele jaar aan het lijnen (hij is voor zijn lengte ook echt te dik voor zover ik kan beoordelen) en het hele jaar vond ik dat hij goed en verantwoord bezig was maar de laatste tijd vind ik dat hij aan het doorslaan is ('s avonds alleen maar mais en rode bietjes eten enzo). Hij zegt dat het een echt bestaand dieet is en dat wil ik ook wel geloven maar jullie weten ook wel dat niet alle dieten gezond zijn. Hoe kan ik hem op een goede manier erop wijzen dat hij nu echt niet meer verantwoord met eten bezig is? Ik vind dit best wel moeilijk aangezien ik 19 ben en hij 33 is........
Oud 21-05-2005, 17:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 18:09 :
ik dacht toendertijd ook dat meer dan 1 boterham voor mij teveel was... waarom zou jij ongeveer 200-400 cal minder nodig hebben dan de gemiddelde vrouw? Ben jij kleiner dan 1m50 oid? En andere reden kan ik persoonlijk niet bedenken. Die 1800 noemde ik, zodat je langzaam en geleidelijk zou afvallen met die hoeveelheid.

Je denkt toch niet serieus dat 1200 voor jou ongeveer goed is?
Nee, 1200 is te weinig. 1500 is al beter. Ik probeer ook meer te eten dan 1200, maar is wel moeilijk. Gaat de laatste tijd wel steeds makkelijker, omdat ik merk dat ik ben afgevallen en er bijna ben, voel ik me midner schuldig.
Oud 21-05-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 15:08 :
Zelf heb ik het idee dat mn buikpijn door het eten komt.
Dan ga je uitzoeken waardoor het precies komt? Als het een voedselintolerantie is, is dat toch iets wat je vooral zelf (of met behulp van een dietiste) zult moeten doen (of je moet een alternatieve arts zoeken, die schijnen het soms ook wel te kunnen 'vinden').
Oud 21-05-2005, 18:54
Maija
Maija is offline
vandaag gegeten

Sóchtenst

2 harde broodjes+beleg

S'middags

1 hard broodje zonder iets er op

Sávonds

Appel
2 wraps +vlees erin
zwacht broodje

Ik heb veel te veel gegeten , hiervan val ik ooit af
Oud 21-05-2005, 19:28
Verwijderd
@Maija: Heb je mijn vorige reactie (en die van da leentjuh) überhaupt gelezen? Je eet te weinig, ook vandaag weer. Wat is je lengte en gewicht op dit moment? En hoeveel zou je af willen vallen? Wat zat er naast vlees in die wraps? Of zat er alleen vlees in? Kijk eens naar de eerste post in dit topic, ga eens kijken op de site van het voedingscentrum en lees mijn vorige post en die van da leentjuh eens door.
Oud 21-05-2005, 19:44
blurred
blurred is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 18:06 :
Dit is volgens mij met wat er bedoeld wordt met commentaar negeren. Waarom zou 1800 voor jou in hemelsnaam te veel zijn? Het is gewoon een feit dat je dat een mens dat op een dag nodig heeft!! Als jij post wat je op een dag eet, dan word ik jaloers op je, omdat ik nooit zo weinig zou kunnen eten. Waardoor het voor mij lijkt alsof ik niet goed bezig ben. Vooral omdat je het brengt alsof je die dag heel goed gegeten hebt. Als je voordat je afviel minder at dan 1800, was je toen ook al niet gezond bezig. Dus nu helemaal niet meer.
Oud 21-05-2005, 19:49
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-05-2005 @ 20:44 :
Dit is volgens mij met wat er bedoeld wordt met commentaar negeren. Waarom zou 1800 voor jou in hemelsnaam te veel zijn? Het is gewoon een feit dat je dat een mens dat op een dag nodig heeft!! Als jij post wat je op een dag eet, dan word ik jaloers op je, omdat ik nooit zo weinig zou kunnen eten. Waardoor het voor mij lijkt alsof ik niet goed bezig ben. Vooral omdat je het brengt alsof je die dag heel goed gegeten hebt. Als je voordat je afviel minder at dan 1800, was je toen ook al niet gezond bezig. Dus nu helemaal niet meer.
Ik negeer niks. Ik eet al meer dan ik uit mezelf zou doen. En je hebt geen 1800 nodig, het is beter van wel maar 1200 is het uiterste minimum, niet 1800. En als ik teveel richting de 1800 eet verrek ik van de buikpijn en zet mijn buik uit, dan voel ik me alleen maar misselijk en ook nog eens dik, want het voelt gewoon hetzelfde als na een vreetbui (die ik vroeger weleens had) . Met wat ik nu eet heb ik gewoon geen honger, sterker nog, ik eet vaak puur en alleen om aan mn calorien te komen, niet omdat ik honger heb oid.
Ik vind 1500 kcal niet veel te weinig, 1800 is misschien beter omdat je dan als je afgevallen bent weer gewoon 2000 kan eten zonder aan te komen, ik zal het wat langzamer moeten opbouwen. Ben ik al mee bezig trouwens.
Oud 21-05-2005, 19:51
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2005 @ 20:28 :
@Maija: Heb je mijn vorige reactie (en die van da leentjuh) überhaupt gelezen? Je eet te weinig, ook vandaag weer. Wat is je lengte en gewicht op dit moment? En hoeveel zou je af willen vallen? Wat zat er naast vlees in die wraps? Of zat er alleen vlees in? Kijk eens naar de eerste post in dit topic, ga eens kijken op de site van het voedingscentrum en lees mijn vorige post en die van da leentjuh eens door.
idd.
Oud 21-05-2005, 20:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 20:49 :
Ik negeer niks. Ik eet al meer dan ik uit mezelf zou doen. En je hebt geen 1800 nodig, het is beter van wel maar 1200 is het uiterste minimum, niet 1800. En als ik teveel richting de 1800 eet verrek ik van de buikpijn en zet mijn buik uit, dan voel ik me alleen maar misselijk en ook nog eens dik, want het voelt gewoon hetzelfde als na een vreetbui (die ik vroeger weleens had) . Met wat ik nu eet heb ik gewoon geen honger, sterker nog, ik eet vaak puur en alleen om aan mn calorien te komen, niet omdat ik honger heb oid.
Ik vind 1500 kcal niet veel te weinig, 1800 is misschien beter omdat je dan als je afgevallen bent weer gewoon 2000 kan eten zonder aan te komen, ik zal het wat langzamer moeten opbouwen. Ben ik al mee bezig trouwens.
opbouwen tot hoeveel? 2000-2200 is normaal!!!!!!!!!!!!!!!! Jouw mening en gevoel zijn totaal niet betrouwbaar.
Oud 21-05-2005, 20:11
Bloem
Bloem is offline
Ik weet niet wie het pas had over dat er posts genegeerd worden, maar dat vind ik soms ook niet zo raar, ik heb echt geen zin meer om op sommige dingen te reageren als je ziet dat er toch geen vooruitgang in zit, en vind het knap dat anderen daar nog wel steeds op reageren
Oud 21-05-2005, 20:12
love-THE-world
love-THE-world is offline
ik heb alleen even een vraag eigenlijk..
hoeveel cal. zitten er in een gewone bruine boterham?

zal ik vast ergens kunnen vinden ofzo, maar ik weet het niet en vroeg het me even af..?
Oud 21-05-2005, 20:13
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 21:07 :
opbouwen tot hoeveel? 2000-2200 is normaal!!!!!!!!!!!!!!!! Jouw mening en gevoel zijn totaal niet betrouwbaar.
Bedoel je die buikpijn? Die buikpijn komt echt van eten, vooral na koolhydraatrijk eten heb ik er last van, bijvoorbeeld als ik spaghetti gehad heb. Verder snap ik niet wat er onbetrouwbaar is aan mijn menig.
Met opbouwen bedoel ik idd tot 2000. Niet in 2 weken, maar uiteindelijk is dat wel de bedoeling ja.
Oud 21-05-2005, 20:14
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 21-05-2005 @ 21:12 :
ik heb alleen even een vraag eigenlijk..
hoeveel cal. zitten er in een gewone bruine boterham?

zal ik vast ergens kunnen vinden ofzo, maar ik weet het niet en vroeg het me even af..?
Volgens www.calorietabel.nl 83.
Oud 21-05-2005, 20:17
love-THE-world
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 21:14 :
Volgens www.calorietabel.nl 83.
oeeh oke dankjewel
Oud 21-05-2005, 20:24
love-THE-world
en enn je moet als vrouw *ahum* 16 1400 cal. per dag?

sorry ben irritant ik weet het
Oud 21-05-2005, 20:27
da leentjuh
da leentjuh is offline
Oh nee ik kijk verkeerd, een boterham is 74.
Als vrouw moet je 2000 als je niet wil afvallen, als je wel wil afvallen ( en geen overgewicht hebt) iets minder. Hoeveel minder moet je niet aan mij vragen, ik eet namelijk te weinig volgens de rest. Is ook weleens zo, maar niet altijd.
Oud 21-05-2005, 20:29
love-THE-world
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 21:27 :
Oh nee ik kijk verkeerd, een boterham is 74.
Als vrouw moet je 2000 als je niet wil afvallen, als je wel wil afvallen ( en geen overgewicht hebt) iets minder. Hoeveel minder moet je niet aan mij vragen, ik eet namelijk te weinig volgens de rest. Is ook weleens zo, maar niet altijd.
2000
dat haal ik nooit.
niet dat ik dat erg vind..
Oud 21-05-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-05-2005 @ 20:49 :
En je hebt geen 1800 nodig
Dat heb je wel, wel als je een "normale" lengte hebt en een "normaal" leven leidt.

Citaat:
En als ik teveel richting de 1800 eet verrek ik van de buikpijn en zet mijn buik uit, dan voel ik me alleen maar misselijk en ook nog eens dik
Dat dik voelen lijkt me iets psychisch. Dat misselijk voelen kan dat ook zijn. Dat je buik uitzet is logisch als je wat eet, het moet toch ergens blijven, hij neemt ook weer af in omvang als je eten verteert is. En als je die 1800 kcal verspreid over de dag eet, wat natuurlijk wel de bedoeling is, dan valt het best mee (misschien psychisch niet, maar dat is wat anders). En buikpijn kan ook psychisch zijn, maar het kan ook zijn dat je buik moet wennen aan een normale hoeveelheid eten.
Oud 21-05-2005, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand wat ze met ijs en kruidenkaas doen wat ze niet met kaas, yoghurt en melk doen? Ik kan niet tegen ijs of kruidenkaas maar wel tegen melk en kaas enzo en ik vraag me dus af wat er anders is met die bereiding.
Oud 21-05-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-05-2005 @ 22:17 :
Weet iemand wat ze met ijs en kruidenkaas doen wat ze niet met kaas, yoghurt en melk doen? Ik kan niet tegen ijs of kruidenkaas maar wel tegen melk en kaas enzo en ik vraag me dus af wat er anders is met die bereiding.
Ik heb even gegoogled, en volgens mij worden kruidenkaas en roomijs met gepasteuriseerde melk bereid. Yoghurt en kaas niet.
Oud 21-05-2005, 21:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zuster schreef op 21-05-2005 @ 22:23 :
Ik heb even gegoogled, en volgens mij worden kruidenkaas en roomijs met gepasteuriseerde melk bereid. Yoghurt en kaas niet.
Ah, dankjewel

Daar zou het verschil wel kunnen liggen ja want tegen melk kan ik wel maar ik drink altijd houdbare melk (gesteriliseerd)

Dankjewel
Oud 21-05-2005, 21:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 21:07 :
Als we het toch hebben over hoe dit topic verbeterd kan worden en over hoe posts over kunnen komen op sommige personen etc.

Drie maanden geleden postte je zelf nog:
Citaat:
Je krijgt nooit 2000 cal binnen, dat is ontzettend moeilijk om daaraan te komen.
Daarmee wil ik even aangeven dat je ook best wat begrip kan opbrengen voor iemand die het moeilijk vindt om meer te gaan eten. Ik heb hier vaak het idee dat zodra je hier iets 'fouts' post, je wordt afgeblaft. Bij mij persoonlijk werkt dat enkel averechts, ik weet niet hoe het met anderen zit. Wie wil er nou dingen aannemen van mensen die totaal geen begrip voor jouw situatie lijken te hebben? Daarom zou het volgens mij beter zijn om begripvol en rustig te reageren (en ja, ook als je dat al heel vaak hebt geprobeerd).
Oud 21-05-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-05-2005 @ 22:43 :
Wie wil er nou dingen aannemen van mensen die totaal geen begrip voor jouw situatie lijken te hebben? Daarom zou het volgens mij beter zijn om begripvol en rustig te reageren (en ja, ook als je dat al heel vaak hebt geprobeerd).
Ben ik het mee eens. Maar...er zijn er ook een aantal die van niets en niemand iets aan lijken te willen nemen (volgens mij is dat geen goed Nederlands ). En als dat het geval is, dan is het ergens ook wel te begrijpen dat mensen op een gegeven moment niet meer zo begripvol en rustig reageren.
Oud 21-05-2005, 22:38
GetchaGood
GetchaGood is offline
[Bemoei] Ik lees vaak in dit topic mee om te kijken wat gezond is als broodbeleg e.d. maar ik vind wel dat er erg gehamerd word op 2000 calorieen! Ik snap best dat bij sommige er echt op gewezen moet worden dat ze zoveel binnen moeten krijgen, of iig meer dan dat ze nu doen, dat is een feit.

Maar als ik naar mezelf kijk, ik ben tevreden, maar wil graag gezonder leven dan haal ik 1800 of 2000 cal niet.

Dus je kan wel gaan zeggen, dat heeft een mens nodig, maar is het niet zo dat je boven 2000 aankomt? Ik heb dat niet nodig, nog nooit heb ik in mijn leven meer dan 2000 gegeten!

Ik ben ook wel erg klein, 1.53, dus ik zou graag willen weten hoeveel ik dan wel echt nodig heb. Ohja, ik heb een niet zo'n actieve levenstijl, ook wel makkelijk om te weten. En meestal zit ik tussen de 1300 - 1500 calorieen.
Oud 21-05-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
GetchaGood schreef op 21-05-2005 @ 23:38 :
Ik ben ook wel erg klein, 1.53, dus ik zou graag willen weten hoeveel ik dan wel echt nodig heb. Ohja, ik heb een niet zo'n actieve levenstijl, ook wel makkelijk om te weten. En meestal zit ik tussen de 1300 - 1500 calorieen.
Als je echt precies wilt weten wat je nodig hebt, dan moet je iemand op een sportschool of je huisarts (iig die er verstand van heeft ed) irl naar laten kijken, dat is via een forum niet te zeggen.

Jij bent idd klein en als je dan ook nog eens niet zo'n actieve levensstijl hebt, dan kun je idd wel met minder dan 2000 kcal aan. Die 2000 is een gemiddelde, er zijn altijd 'uitspattingen' naar boven en naar beneden. De meeste mensen die hier posten zijn echter vrij lang (iig langer dan 1.53m) en de meesten zijn ook nog in de groei (en dat is dus meer dan alleen groeien in de lengte...) en sporten ook en dan is 1200 kcal gewoon niet voldoende.

Ik weet niet hoeveel jij nodig hebt, ik kan dus ook niet zeggen of tussen de 1300-1500 voor jou voldoende is.
Oud 22-05-2005, 09:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-05-2005 @ 22:43 :
Als we het toch hebben over hoe dit topic verbeterd kan worden en over hoe posts over kunnen komen op sommige personen etc.

Drie maanden geleden postte je zelf nog:

Daarmee wil ik even aangeven dat je ook best wat begrip kan opbrengen voor iemand die het moeilijk vindt om meer te gaan eten. Ik heb hier vaak het idee dat zodra je hier iets 'fouts' post, je wordt afgeblaft. Bij mij persoonlijk werkt dat enkel averechts, ik weet niet hoe het met anderen zit. Wie wil er nou dingen aannemen van mensen die totaal geen begrip voor jouw situatie lijken te hebben? Daarom zou het volgens mij beter zijn om begripvol en rustig te reageren (en ja, ook als je dat al heel vaak hebt geprobeerd).
Kijk maar eens naar Sarah of naar mijn valtaf of die van moenbloem, daar kun je goed zien dat het wel kan. Het kan alleen niet als je dieetproducten blijft eten of te weinig eet. In eerste instantie is het gewoon moeilijk ja, voor mij ook. Ik heb ook een eetprobleem gehad, dus dan is het moeilijk om jezelf ervan te overtuigen dat je van gezond eten niet dik wordt, maar dat is voornamelijk psychisch. Maar het kan gemakkelijk, heb ik nu gemerkt, ook Meelfriek heeft vaak een lijstje gemaakt hoe je zonder écht veel te eten aan 2000 komt.

Heb je gekeken naar de vorige posts van daleentjuh? Daar is een reactie tot opgebouwt en idd zoals Leo zegt, er zijn mensen hier zo eigenwijs, dat ik niet voor de 6e keer alles lief en aardig ga verwoorden. Er zijn hiervoor 52 lijntopics geweest waarin alles steeds wordt uigelegd, als iemand die tips ed negeert wordt het lastig. Als er daarentegen een nieuw iemand komt, ben ik best bereid anders te reageren en begrip op te brengen en positieve/opbouwende kritiek te geven, maar als er daarna niets mee gedaan wordt en mensen blijven bij hun standpunt, dan geef ik het op. In eerdere topics heb ik begrip voor haar gehad, maar dat ga ik niet 26 keer opnieuw zeggen.

Trouwens, ik vraag me af hoeveel begrip jij overhoudt als je meerdere keren advies hebt gegeven aan een meisje, het lijkt even iets te verbeteren en vervolgens daalt het weer naar 0 met allerlei vage excusen en onaardige posts. Misschien kan jij heel lang begrip voor mensen opbrengen, maar bij mij houdt dat ooit op. En er zijn een paar mensen bij wie mijn begrip ophoudt en ik alleen nog maar vertel wat er niet goed is, want uitleggen waarom het niet goed is, maakt hen niets uit of wel, maar dan doen ze er niets mee.

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 09:35.
Oud 22-05-2005, 09:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 21-05-2005 @ 23:38 :
[Bemoei] Ik lees vaak in dit topic mee om te kijken wat gezond is als broodbeleg e.d. maar ik vind wel dat er erg gehamerd word op 2000 calorieen! Ik snap best dat bij sommige er echt op gewezen moet worden dat ze zoveel binnen moeten krijgen, of iig meer dan dat ze nu doen, dat is een feit.

Maar als ik naar mezelf kijk, ik ben tevreden, maar wil graag gezonder leven dan haal ik 1800 of 2000 cal niet.

Dus je kan wel gaan zeggen, dat heeft een mens nodig, maar is het niet zo dat je boven 2000 aankomt? Ik heb dat niet nodig, nog nooit heb ik in mijn leven meer dan 2000 gegeten!

Kijk als je kleiner bent, dat zeg ik ook altijd, heb je minder nodig, lgosich. je bent ongeveer 10-20 cm kleiner dan de gemiddelde vrouw. Als jij nu afvalt, eet je te weinig. Val je niet af, kan het goed zijn wat je eet, maar je lichaam kan ook op spaarstand staan en krijg je dus eigenlijk te weinig binnen...

over die actieve levensstijl? Wat doe je overdag? Ga je dagelijks naar school, loop je, ga je met de fiets, dat soort dingen?
Oud 22-05-2005, 09:48
love-THE-world
als je elke dag alleen avondeten eet.
en soms als ontbijt 1 boterham omdat het moet.

is dat dan veel te weinig?

ik heb er niet zo veel verstand van eerlijk gezegd
Oud 22-05-2005, 09:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 10:48 :

Ja dat is zeker veel te weinig ... waarom eet je zo weinig? Hoe lang ben je, hoeveel weeg je, wil je afvallen of aankomen?

Gemiddeld wordt aangeraden om ongeveer 6 boterhammen te eten of 4 en groot bord brinta, of 12 crackers...

verder 2 stuks fruit, 2-5 aardappelen, 2 ons groente en wat yoghurt en melk...

trouwens, ik zie hierboven dat je van brood het aantal cal wil weten, als je wil uitrekenen hoeveel je op een dag eet en dat even laten weten, dan kunnen we iets meer zeggen... de bedoeling, zeker als je nog midden in je ontwikkeling zit, is toch zeker 2000 cal per dag te eten. Heb je serieus overgewicht, dan kun je 1500-1800 eten.

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 09:54.
Oud 22-05-2005, 09:55
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 22-05-2005 @ 10:52 :
Ja dat is zeker veel te weinig ... waarom eet je zo weinig? Hoe lang ben je, hoeveel weeg je, wil je afvallen of aankomen?

Gemiddeld wordt aangeraden om ongeveer 6 boterhammen te eten of 4 en groot bord brinta, of 12 crackers...

verder 2 stuks fruit, 2-5 aardappelen, 2 ons groente en wat yoghurt en melk...

trouwens, ik zie hierboven dat je van brood het aantal cal wil weten, als je wil uitrekenen hoeveel je op een dag eet en dat even laten weten, dan kunnen we iets meer zeggen... de bedoeling, zeker als je nog midden in je ontwikkeling zit, is toch zeker 2000 cal per dag te eten. Heb je serieus overgewicht, dan kun je 1500-1800 eten.
ik ben te dik. ik wil afvallen, en het lukt goed trouwens
ben 1.62 en weeg 49
maar dat worden er nog wel minder

dat is toch echt veel als je dat allemaal moet gaan eten op 1 dag ?

ik zal eens proberen of ik het kan uitrekenen.. als het niet te moeilijk is lukt het me vast.
Oud 22-05-2005, 09:59
kellytje
kellytje is offline
Je hebt een gezond bmi (tussen de 18 en 19) Hoeveel wil je dan gaan afvallen ?
Oud 22-05-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 10:48 :
Ja dat is te weinig. Op die manier krijg je te weinig voedingsstoffen binnen. Dat is slecht voor je lichaam. Neem in ieder geval een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten. Daarbij kun je wat gezonde tussendoortjes nemen.

Een gezond schema zou er als volgt uit kunnen zien:
ontbijt - 2 boterhammen met beleg
tussendoor - 1 boterham met beleg
lunch - 2 boterhammen met beleg
diner - 1 bord vol (4 aardappels, 200g groente, stukje vlees, toetje)
Voeg hieraan nog melk, yoghurt en 2 stuks fruit toe.
(Als je je hieraan houdt en je wilt niet afvallen kan je ook nog rustig een koekje, een stukje chocolade of een beetje chips nemen.)

[edit] Ik zie dat je echt niet hoeft af te vallen.. probeer je dus zeker aan 6 boterhammen en genoeg avondeten te houden. Daarnaast kan je wat gaan sporten om strakker te worden (als je dat nodig vindt) [/edit]
Oud 22-05-2005, 10:01
love-THE-world
Citaat:
kellytje schreef op 22-05-2005 @ 10:59 :
Je hebt een gezond bmi (tussen de 18 en 19) Hoeveel wil je dan gaan afvallen ?
eerst wou ik tot 50. maar dat is nog echt veel te dik enzo dus nu tot 45 en dan zie ik wel verder misschien 42 ofzo.
Oud 22-05-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 11:01 :
eerst wou ik tot 50. maar dat is nog echt veel te dik enzo dus nu tot 45 en dan zie ik wel verder misschien 42 ofzo.
Jij bent absoluut niet te zwaar. Zoals ik al zei zou je (wat extra) kunnen gaan sporten om strakker te worden.. Als je dan nog steeds ontevreden bent moet je aan je zelfbeeld gaan werken
Oud 22-05-2005, 10:03
love-THE-world
Citaat:
Koel schreef op 22-05-2005 @ 11:00 :
Ja dat is te weinig. Op die manier krijg je te weinig voedingsstoffen binnen. Dat is slecht voor je lichaam. Neem in ieder geval een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten. Daarbij kun je wat gezonde tussendoortjes nemen.

Een gezond schema zou er als volgt uit kunnen zien:
ontbijt - 2 boterhammen met beleg
lunch - 2 boterhammen met beleg
diner - 1 bord vol (4 aardappels, 200g groente, stukje vlees, toetje)
Voeg hieraan nog melk, yoghurt en 2 stuks fruit toe.
(Als je je hieraan houdt en je wilt niet afvallen kan je ook nog rustig een koekje, een stukje chocolade of een beetje chips nemen.)

[edit] Ik zie dat je echt niet hoeft af te vallen.. probeer je dus zeker aan 6 boterhammen en genoeg avondeten te houden. Daarnaast kan je wat gaan sporten om strakker te worden (als je dat nodig vindt) [/edit]
dat krijg ik nooit naar binnen.. wil ik ook niet denk ik, want dan word ik nog dikker en dat wil ik echt niet
Oud 22-05-2005, 10:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 10:55 :
ik ben te dik. ik wil afvallen, en het lukt goed trouwens
ben 1.62 en weeg 49
maar dat worden er nog wel minder

dat is toch echt veel als je dat allemaal moet gaan eten op 1 dag ?

ik zal eens proberen of ik het kan uitrekenen.. als het niet te moeilijk is lukt het me vast.
ten eerste moet je niet meer afallen, ten 2e, zodra jij weer normaal gaat eten, kom je net zo snel weer aan, met kans dat je meer weegt dan toen je begon.

Als je het schema volgt wat koel schreef, gaat je stofwisseling op topsnelheid werken, waardoor je ook afvalt, maar geleidelijk en dat schema kun je je hele leven blijven eten. Je zult geen honger meer hebben, je zult je nog fitter en fijner voelen...
love-THE-world
Citaat:
Koel schreef op 22-05-2005 @ 11:03 :
Jij bent absoluut niet te zwaar. Zoals ik al zei zou je (wat extra) kunnen gaan sporten om strakker te worden.. Als je dan nog steeds ontevreden bent moet je aan je zelfbeeld gaan werken
niet te zwaar.. ik ben echt super dik

maar meer sporten is een goed idee alleen mijn knie is een beetje rot iets met m'n kniebanden en knieschijf dus wat zou je kunnen gaan doen zonder dat je daar veel last mee krijgt.?
kellytje
kellytje is offline
Lees de vorige 'lijn'topics eens. Daar staat zeker 1000x in dat je met zoveel echt niet verdikt. Als je zo weinig blijft eten zul je daar op de duur ook niet meer van afvallen. Je lichaam went aan (te) weinig eten en slaat dan alles op.
Trouwens : 50 -> 45 -> 42 -> ... Waar hou je op ?
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 11:03 :
dat krijg ik nooit naar binnen.. wil ik ook niet denk ik, want dan word ik nog dikker en dat wil ik echt niet
lees mijn post hieronder, dan snap je misschien dat je juist niet dikker wordt op die manier. In dit topic volgens een hoop mensen die schema en verschillende zijn al ruim 9 kilo afgevallen...
Oud 22-05-2005, 10:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 11:05 :
niet te zwaar.. ik ben echt super dik

maar meer sporten is een goed idee alleen mijn knie is een beetje rot iets met m'n kniebanden en knieschijf dus wat zou je kunnen gaan doen zonder dat je daar veel last mee krijgt.?
heb je toevallig andere problemen waardoor je niet zo lekker in je vel zit? of heb je op dit moment hulp ergens?

misschien kun je een foto posten, dan kunnen wij zien of je echt zo dik bent...

zwemmen.
Oud 22-05-2005, 10:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-05-2005 @ 10:27 :
Kijk maar eens naar Sarah of naar mijn valtaf of die van moenbloem, daar kun je goed zien dat het wel kan. Het kan alleen niet als je dieetproducten blijft eten of te weinig eet. In eerste instantie is het gewoon moeilijk ja, voor mij ook. Ik heb ook een eetprobleem gehad, dus dan is het moeilijk om jezelf ervan te overtuigen dat je van gezond eten niet dik wordt, maar dat is voornamelijk psychisch. Maar het kan gemakkelijk, heb ik nu gemerkt, ook Meelfriek heeft vaak een lijstje gemaakt hoe je zonder écht veel te eten aan 2000 komt.

Heb je gekeken naar de vorige posts van daleentjuh? Daar is een reactie tot opgebouwt en idd zoals Leo zegt, er zijn mensen hier zo eigenwijs, dat ik niet voor de 6e keer alles lief en aardig ga verwoorden. Er zijn hiervoor 52 lijntopics geweest waarin alles steeds wordt uigelegd, als iemand die tips ed negeert wordt het lastig. Als er daarentegen een nieuw iemand komt, ben ik best bereid anders te reageren en begrip op te brengen en positieve/opbouwende kritiek te geven, maar als er daarna niets mee gedaan wordt en mensen blijven bij hun standpunt, dan geef ik het op. In eerdere topics heb ik begrip voor haar gehad, maar dat ga ik niet 26 keer opnieuw zeggen.

Trouwens, ik vraag me af hoeveel begrip jij overhoudt als je meerdere keren advies hebt gegeven aan een meisje, het lijkt even iets te verbeteren en vervolgens daalt het weer naar 0 met allerlei vage excusen en onaardige posts. Misschien kan jij heel lang begrip voor mensen opbrengen, maar bij mij houdt dat ooit op. En er zijn een paar mensen bij wie mijn begrip ophoudt en ik alleen nog maar vertel wat er niet goed is, want uitleggen waarom het niet goed is, maakt hen niets uit of wel, maar dan doen ze er niets mee.
Die eerste alinea is voor mij niet van belang, want ik weet wel dat het kan, 2000 kcal. Dat is ook niet waarom ik jouw quote aanhaalde. Het was om te laten zien dat je een paar maanden terug zelf ook nog op een dergelijke manier reageerde. Dat je zelf 2000 kcal ook erg veel vond. En dat je daarom misschien kan begrijpen dat een ander het ook heel veel vindt. Je hoeft dan niet te reageren met "2000-2200 is normaal!!!!!!!!!!!!!!!! Jouw mening en gevoel zijn totaal niet betrouwbaar."
Dat vond ik bijzonder bot overkomen en ik vraag me af of het enigszins bijdraagt aan het advies dat je dat meisje wil geven.
Overigens heb ik echt wel door dat je het allemaal heel goed bedoelt en dat je d'r enkel wil helpen. Ook heb ik al vaker gelezen dat je een eetprobleem hebt gehad en weet ik dus dat jij snapt hoe het is. En ik snap ook nog dat het moeilijk is om constant aardig te blijven, maar uiteindelijk is het geen spelletje 'wie wint hier' waarvoor je je bericht steeds dwingender op moet stellen, maar een kwestie van 'kunnen we haar helpen?'
Wel ben ik het met je eens dat mensen die eigenlijk toch geen advies willen hebben ook niet moeten 'opscheppen' met hoeveel/weinig ze eten.
Oud 22-05-2005, 10:08
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 22-05-2005 @ 11:05 :
ten eerste moet je niet meer afallen, ten 2e, zodra jij weer normaal gaat eten, kom je net zo snel weer aan, met kans dat je meer weegt dan toen je begon.

Als je het schema volgt wat koel schreef, gaat je stofwisseling op topsnelheid werken, waardoor je ook afvalt, maar geleidelijk en dat schema kun je je hele leven blijven eten. Je zult geen honger meer hebben, je zult je nog fitter en fijner voelen...
beetje meer eraf kan toch wel?

daar ben ik juist ''bang'' voor.. dat als ik nu bijvoorbeeld 1 boterham eet dat ik weer dikker word..
en als ik toch iets eet overdag, dan voel ik me zo schuldig dat ik 's avonds minder moet eten of helemaal niks en dan pas weer de volgende dag met avondeten mag eten.

ik kan het wel proberen.. maar ik denk niet dat mij het lukt
Oud 22-05-2005, 10:10
kellytje
kellytje is offline
Tuurlijk lukt het jou
Als je nu zo weinig eet MOET je natuurlijk niet ineens dat hele lijstje opeten, maar opbouwen kun je toch ?
Oud 22-05-2005, 10:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 22-05-2005 @ 11:08 :
beetje meer eraf kan toch wel?

daar ben ik juist ''bang'' voor.. dat als ik nu bijvoorbeeld 1 boterham eet dat ik weer dikker word..
en als ik toch iets eet overdag, dan voel ik me zo schuldig dat ik 's avonds minder moet eten of helemaal niks en dan pas weer de volgende dag met avondeten mag eten.

ik kan het wel proberen.. maar ik denk niet dat mij het lukt
vind je het gezond zoals je nu denkt? Vind je dat je genoeg eet als je ziet wat je eigenlijk op een dag moet eten? Heb je last van een minderwaardigheidscomplex? Vind je het gezond dat jij je schuldig voelt als je iets eet?
Wil je meer eten of liever niet? want als je dat niet wil, heeft het weinig zin, want dat lukt het idd ook niet.

Regels voor berichten