Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2005, 13:09
Rioto
Citaat:
mandi schreef op 05-11-2005 @ 13:18 :

Doom

leuk! Vooral de link die naar het spel wordt gemaakt. Al was het begin iets vaag, verhaallijn was nergens te vinden ;x
Advertentie
Oud 05-11-2005, 13:15
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 05-11-2005 @ 12:57 :
"wat doen jullie nou hier??"
Oud 05-11-2005, 13:23
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 05-11-2005 @ 14:15 :
"wat doen jullie nou hier??"
Aha.... Weer wat geleerd....
Oud 05-11-2005, 13:27
Rohit
Rohit is offline
In this world

Aardige film. Ik vond het documentaire achtige sfeertje, echter niet altijd leuk

Yol

Propaganda eersteklas. Maar verder wel aardig
Oud 05-11-2005, 17:15
Verwijderd
Primer

ik snap er echt HELEMAAL niks van, letterlijk morgen ga ik hem denk ik weer kijken met de regisseurtrack aan, tenzij legatus voor dat moment nog online komt
Oud 05-11-2005, 18:04
Dexter_M
Dexter_M is offline
the nightmare before christmas

Na 20 minuten uitgezet, vond er niks aan
Oud 05-11-2005, 18:45
Floris_22
Floris_22 is offline
The Grass Is Greener

Ondanks de all star cast is de film nogal saai. Er wordt veel geluld maar weinig gedaan. Het kabbelt voort en das dan ook alles.
Het hoogtepunt is wanneer Jean Simmons in haar nachtjapon staat, maar daarvoor kun je het beste doorspoelen naar het eind van de film. Zelfs Cary Grant is in minder goede doen dan anders, al heeft hij ook in deze film weer een leuke one liners.

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 03:26.
Oud 05-11-2005, 22:36
Auryn
Auryn is offline
Paradise Now.

Hij begon mooi. Naar mate de film vorderde werd het steeds saaier eigenlijk en het was wel erg eenzijdig.
Spoiler
Ik was eigenlijk best teleurgesteld want ik had er meer van verwacht.

Laatst gewijzigd op 05-11-2005 om 22:40.
Oud 06-11-2005, 10:33
Kommando
Kommando is offline
The Godfather III

Gisteren gezien, was wel tof. Maar minder goed dan deel I.
Oud 06-11-2005, 10:43
killerflight
killerflight is offline
Ah man kijk zowat elke dag films.

Ik vindt horror en actie en rampen het leukst.
Oud 06-11-2005, 11:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
killerflight schreef op 06-11-2005 @ 11:43 :

Zozo, ga jij ook naar school tussen die films door?
Oud 06-11-2005, 11:34
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
killerflight schreef op 06-11-2005 @ 11:43 :

Da's prima knul, maar het is de bedoeling dat je hier zegt welke film je gezien hebt en eventueel wat je er van vond. Dat kan je doen door een cijfertje te geven, of een zin of twee, of een hele essay te schrijven.
Oud 06-11-2005, 11:59
nps
nps is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 03-11-2005 @ 13:10 :
I Kina Spiser de Hunde - Zwaar oké. En natuurlijk een aanrader voor iedereen die Lock Stock en Snatch konden waarderen.

7/10
hoezo hoezo?
wat voor film enzo?
Oud 06-11-2005, 14:50
BrightEyes
BrightEyes is offline
Crash - goede film goede verhaallijnen
Paradise Now - het einde viel een beetje tegen, verder goede film
Oud 06-11-2005, 15:03
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
nps schreef op 06-11-2005 @ 12:59 :
hoezo hoezo?
wat voor film enzo?
Veel humor en veel geweld, en veel geweld op humoristische wijze in beeld gebracht. Plot outline etc. kunt u lezen op IMDB.
Oud 06-11-2005, 15:45
Lady Jane
Lady Jane is offline
Ik heb eindelijk Simon gezien, en ik vind 'm echt heel mooi.
Oud 06-11-2005, 15:52
Verwijderd
Gouttes d'eau sur pierres brűlantes
Grappige film van François Ozon over een jongen van 20 die bij een 50jarige homofiel/oplichter/pooier gaat wonen en naarmate de tijd verstrijkt krijgen ze overal ruzie om. Grappige film met tragisch einde, wel oke als je van Todd Solondz houdt denk ik.
Oud 06-11-2005, 16:41
mandi
mandi is offline
Citaat:
Maypole schreef op 05-11-2005 @ 14:09 :
Oud 06-11-2005, 17:52
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
mandi schreef op 06-11-2005 @ 17:41 :
Ik denk dat Maypole probeerde te zeggen dat het nogal logisch is dat er een link naar het spel wordt gelegd als het om een computer game verfilming gaat, en het daarom niets speciaals of leuks is.
Oud 06-11-2005, 18:07
Escapism
Escapism is offline
Last Days

traag, maar dat vond ik niet storend. wel mooi eraan juist. ja mooie film, vooral omdat het echt een registratie is van de laatste dagen van. en er verder eigenlijk geen statements in gemaakt worden, dat laat veel ruimte voor eigen ideeën.
Oud 06-11-2005, 19:18
mandi
mandi is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 06-11-2005 @ 18:52 :
Ik denk dat Maypole probeerde te zeggen dat het nogal logisch is dat er een link naar het spel wordt gelegd als het om een computer game verfilming gaat, en het daarom niets speciaals of leuks is.
Ik vind het niet zo logisch, vooral omdat ik dit soort films normaal gesproken helemaal niet kijk.
Spoiler
Oud 06-11-2005, 19:40
Verwijderd
Resident Evil, vond er niet zo veel aan en het enige pluspunt was dat topmodel dat erin speelde.

Een film die net op veronica was. Sorry heb geen idee hoe die heette maar vond 'm best leuk en vermakelijk. (met die jongen die condooms wil halen en daardoor in allerlei problemen komt).
Oud 06-11-2005, 21:22
Dexter_M
Dexter_M is offline
Masters of horror. 102

Beter dan de eerste aflevering, deze is van de maker van re animator.
Zit vooral te wachten op die van takashi miike
Oud 06-11-2005, 23:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Fahrenheit 9/11

Voor de vierde keer. Nog steeds een indrukwekkende, verpletterende, fantastische, harde, briljante film.
Oud 07-11-2005, 00:00
Verwijderd
Een stukje The Order: crap.
En een stukje Resident Evil: nog crappier.
Oud 07-11-2005, 03:28
Floris_22
Floris_22 is offline
Collateral

Afgezien van de nodige cliché's toch een goeie film.
Oud 07-11-2005, 07:47
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
mandi schreef op 06-11-2005 @ 20:18 :
Ik vind het niet zo logisch, vooral omdat ik dit soort films normaal gesproken helemaal niet kijk.
Spoiler
Het maakt mij ook helemaal geen drol uit. Van mij mag jij alles vinden hoor. Ik gaf alleen mijn interpretatie van Maypole's post. Ik kan er zelfs helemaal naast zitten.

Anyway...

Koyaanisqatsi - Erg sterk > 8/10

Bill & Ted's Excellent Adventure - > 6.5/10

Life of Brian - , maar toch iets beter dan ^^ > 7.8/10
Oud 07-11-2005, 14:43
Dexter_M
Dexter_M is offline
Law and order: Criminal intent the movie

Eigelijk gewoon een lange aflevering, Maar erg goede met leuk moordverhaaltje
Oud 07-11-2005, 15:24
.Pure
.Pure is offline
The 40-year old virgin leuker dan verwacht
Flightplan best ok
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban eindelijk gezien
Oud 07-11-2005, 19:35
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Heb 3 dagen geleden Crash gezien, echt een heel erg goede film. Verschillende verhaal lijnen te met elkaar verbonden worden door racisme. Erg sterke film.
Oud 07-11-2005, 20:16
Verwijderd
Patton

Mooie film met een gave George C. Scott die helemaal uit z'n dak gaat als geniale generaal in WO2 die zo z'n ups en downs kent. Absoluut een aanrader voor geinteresseerden in '39-'45.
Oud 07-11-2005, 21:54
Verwijderd
The Celluloid Closet

Documentaire over "geheime boodschappen" in films met betrekking tot homoseksualiteit ten tijde van de Hays-code. Bij vlagen hilarisch, maar sommige symbolen en codes had ik echt niet gezien als er niet zo expliciet op gewezen was. Al met al een hele interessante film.
Oud 07-11-2005, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 07-11-2005 @ 22:54 :
The Celluloid Closet

Documentaire over "geheime boodschappen" in films met betrekking tot homoseksualiteit ten tijde van de Hays-code. Bij vlagen hilarisch, maar sommige symbolen en codes had ik echt niet gezien als er niet zo expliciet op gewezen was. Al met al een hele interessante film.
Wat is de Hays-code?
Oud 07-11-2005, 22:12
Floris_22
Floris_22 is offline
Born To Be Bad

Wel wat kort voor een film, 59 minuten. Maar echt veel langer was ook niet goed voor de film geweest. Nu was de film precies lang genoeg zonder saai te worden.
Lorette Young was zeker niet onaantrekkelijk 71 jaar geleden, dat was zeker een pluspunt aan deze film.
Te weinig tijd voor Cary Grant in deze film. Verder een dikke voldoende.
Oud 07-11-2005, 22:21
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 07-11-2005 @ 22:54 :
The Celluloid Closet

Die heb ik nog in de tijd in Schutters gezien. En ben het helemaal met je eens.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-11-2005 @ 22:58 :
Wat is de Hays-code?
Een conservatieve code zodat films moreel verantwoord waren. Films als Lubitsch's Design For Living is een voorbeeld van een pre-Hays code film. Films werden hierna zoeter en pas in de jaren 50 met films als Kazan's Streetcar Named Desire begon deze code samen met het studio-systeem langzaam maar zeker af te brokkelen.

Citaat:
I. Crimes Against the Law
These shall never be presented in such a way as to throw sympathy with the crime as against law and justice or to inspire others with a desire for imitation.

1. Murder

a. The technique of murder must be presented in a way that will not inspire imitation.

b. Brutal killings are not to be presented in detail.

c. Revenge in modern times shall not be justified.

2. Methods of Crime should not be explicitly presented.

a. Theft, robbery, safe-cracking, and dynamiting of trains, mines, buildings, etc., should not be detailed in method.

b. Arson must subject to the same safeguards.

c. The use of firearms should be restricted to the essentials.

d. Methods of smuggling should not be presented.

3. Illegal drug traffic must never be presented.

4. The use of liquor in American life, when not required by the plot or for proper characterization, will not be shown.

II. Sex
The sanctity of the institution of marriage and the home shall be upheld. Pictures shall not infer that low forms of sex relationship are the accepted or common thing.

1. Adultery, sometimes necessary plot material, must not be explicitly treated, or justified, or presented attractively.

2. Scenes of Passion

a. They should not be introduced when not essential to the plot.

b. Excessive and lustful kissing, lustful embraces, suggestive postures and gestures, are not to be shown.

c. In general passion should so be treated that these scenes do not stimulate the lower and baser element.

3. Seduction or Rape

a. They should never be more than suggested, and only when essential for the plot, and even then never shown by explicit method.

b. They are never the proper subject for comedy.

4. Sex perversion or any inference to it is forbidden.

5. White slavery shall not be treated.

6. Miscegenation (sex relationships between the white and black races) is forbidden.

7. Sex hygiene and venereal diseases are not subjects for motion pictures.

8. Scenes of actual child birth, in fact or in silhouette, are never to be presented.

9. Children's sex organs are never to be exposed.

III. Vulgarity
The treatment of low, disgusting, unpleasant, though not necessarily evil, subjects should always be subject to the dictates of good taste and a regard for the sensibilities of the audience.

IV. Obscenity
Obscenity in word, gesture, reference, song, joke, or by suggestion (even when likely to be understood only by part of the audience) is forbidden.

V. Profanity
Pointed profanity (this includes the words, God, Lord, Jesus, Christ - unless used reverently - Hell, S.O.B., damn, Gawd), or every other profane or vulgar expression however used, is forbidden.

VI. Costume
1. Complete nudity is never permitted. This includes nudity in fact or in silhouette, or any lecherous or licentious notice thereof by other characters in the picture.

2. Undressing scenes should be avoided, and never used save where essential to the plot.

3. Indecent or undue exposure is forbidden.

4. Dancing or costumes intended to permit undue exposure or indecent movements in the dance are forbidden.

VII. Dances
1. Dances suggesting or representing sexual actions or indecent passions are forbidden.

2. Dances which emphasize indecent movements are to be regarded as obscene.

VIII. Religion
1. No film or episode may throw ridicule on any religious faith.

2. Ministers of religion in their character as ministers of religion should not be used as comic characters or as villains.

3. Ceremonies of any definite religion should be carefully and respectfully handled.

IX. Locations
The treatment of bedrooms must be governed by good taste and delicacy.

X. National Feelings
1. The use of the Flag shall be consistently respectful.

2. The history, institutions, prominent people and citizenry of other nations shall be represented fairly.

XI. Titles
Salacious, indecent, or obscene titles shall not be used.

XII. Repellent Subjects
The following subjects must be treated within the careful limits of good taste:
1. Actual hangings or electrocutions as legal punishments for crime.
2. Third degree methods.
3. Brutality and possible gruesomeness.
4. Branding of people or animals.
5. Apparent cruelty to children or animals.
6. The sale of women, or a woman selling her virtue.
7. Surgical operations.

On-Topic : Team America: World Police - 5.5
Oud 07-11-2005, 22:49
battlestar
battlestar is offline
Crash

was wel onder de indruk, paar minpuntjes alleen waaronder brandon fraser die ronduit slecht acteerde.
Oud 07-11-2005, 23:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ah, dank je, Ralph.
Oud 07-11-2005, 23:26
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
battlestar schreef op 07-11-2005 @ 23:49 :
Crash

was wel onder de indruk, paar minpuntjes alleen waaronder brandon fraser die ronduit slecht acteerde.
Das waar, beetje nutteloos karakter vond ik ook... T gaat toch meer om zijn vrouw, die wel goed wordt neergezet door Sandra Bullock.
Oud 08-11-2005, 08:50
DanielC
DanielC is offline
Ik wilde gister avond eigenlijk de 5 uur versie van Fanny och Alexander gaan kijken, maar die keek ik toch liever in 1 keer dan in meerdere keren, dus had ik maar een andere film die ik gehuurd had opgezet.

Enduring Love - Best oké. Best een aardig verhaal, best aardig gespeeld en een geweldige soundtrack die ook erg goed was ingezet!

7.5/10
Oud 08-11-2005, 13:49
keeszor
keeszor is offline
Kingdom of heaven

Ik vond het wel een aardige film maar ook niet meer dan dat.
Ik vond het wel heel mooi opgenomen maar verhaal een beetje te simpel. Cast vond ik goed en ik vind dat deze film niet onder doet voor troy of alexandre.

Kortom een leuke invulling van mn zaterdag avond maar ik ben er niet ondersteboven van ofzo.
Oud 08-11-2005, 14:27
ook hallo
ook hallo is offline
The shining

Zat wel een mooi sfeertje in Normaal haat ik jack nicholson maar nu vond ik hem echt geweldig hoe hij af en toe uit zijn ogen keek Hij was niet echt eng (wat mijn ouders beweerde), maar zat wel goede spanning in
Oud 08-11-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
keeszor schreef op 08-11-2005 @ 14:49 :
[B]en ik vind dat deze film niet onder doet voor troy of alexandre.
.
Nee gek he, dat waren allebei ook kutfilms. en...

CAST GOED?
Oud 08-11-2005, 19:47
Dexter_M
Dexter_M is offline
Revolver

De nieuwe van Guy Ritchie, aangenaam verrast.
Alleen Andre 3000 vond ik erg slecht.
7/10
Oud 08-11-2005, 19:52
Rohit
Rohit is offline
Vizontele

Goede film

Grave of the fireflies

Tegenvallertje
Oud 08-11-2005, 21:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-11-2005 @ 16:06 :
Nee gek he, dat waren allebei ook kutfilms.
Oud 08-11-2005, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 08-11-2005 @ 15:27 :
The shining

Zat wel een mooi sfeertje in Normaal haat ik jack nicholson maar nu vond ik hem echt geweldig hoe hij af en toe uit zijn ogen keek Hij was niet echt eng (wat mijn ouders beweerde), maar zat wel goede spanning in
Je haat Jack Nicholson? Ooit One flew over the cuckoo's nest gezien?
Oud 08-11-2005, 23:59
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef op 08-11-2005 @ 00:26 :
Das waar, beetje nutteloos karakter vond ik ook... T gaat toch meer om zijn vrouw, die wel goed wordt neergezet door Sandra Bullock.
Welke rol wordt niet goed door Sandra Bullock neergezet?

Ontopic:

Cowboy

Een ander soort western dan we gewend zijn, het wordt hier niet echt geromantiseerd. Al weet ik niet of het direct ook meer realistischer wordt. Jack Lemmon acteert in deze film tenminste niet op zijn bekende nerveuze manier, wat wel een keer lekker is.
Al draait zijn karakter naar het eind wel erg opeens helemaal om.
Toch vind ik het een goeie film.
Oud 09-11-2005, 09:59
Rohit
Rohit is offline
Atanarjuat

Aardige film, die ongetwijfeld veel meer zal betekenen voor de eskimos, dan voor mij.
Oud 09-11-2005, 10:16
Sithan
Sithan is offline
De Griezelbus

Leuk, maar niet voor de ware fan, want die wordt teleurgesteld...
Oud 09-11-2005, 11:53
Rohit
Rohit is offline
Nobody knows

Depressing...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten