Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2006, 17:12
lodemai
lodemai is offline
ET

mijn vriend bekende die film nog nooit gezien te hebben, dus ik ben meteen naar de videotheek gesjeesd en heb hem voor de tv vastgebonden op een stoel.
hij vond er niks aan...
Oud 28-01-2006, 17:13
DanielC
DanielC is offline
Ik zou 'm dumpen.
Oud 28-01-2006, 17:19
Verwijderd
The Negotiator - Wel leuk, niet extreem bijzonder.
Oud 28-01-2006, 18:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
What's eating Gilbert Grape?

Briljant
Johnny is goed, ik kan Leonardo eindelijk helemaal serieus nemen, alleen dat stomme meisje is ont-zet-tend irritant

*zoekt ff op imdb* Juliette Lewis
Oud 28-01-2006, 18:21
Verwijderd
Saw II

Mocht wel iets gruwelijker..
Oud 28-01-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Chick Rock schreef op 28-01-2006 @ 19:10 :

Briljant
Johnny is goed, ik kan Leonardo eindelijk helemaal serieus nemen, alleen dat stomme meisje is ont-zet-tend irritant

jaaah my thoughts exactly. wat een onnozel mokkel

lang geleden dat ik die film heb gezien trouwens, moet ik weer es doen
Oud 28-01-2006, 20:31
kiek
kiek is offline
comme une image
Oud 28-01-2006, 22:39
Rioto
Kellys heroes - in eigen bezit en al vaker gekeken maar het blijft een geniale film
Oud 28-01-2006, 23:28
Drez
Drez is offline
Stir of Echoes

en ja ik ben een Enorm Mietje met dit soort films, dus ik ga nog lang niet slapen
Oud 28-01-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:

Briljant

Juliette Lewis is geweldig!

Ik vind haar zo'n kicken wijf!
Oud 28-01-2006, 23:56
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 29-01-2006 @ 00:40 :
Juliette Lewis is geweldig!

Ik vind haar zo'n kicken wijf!
Zekers! Een wijf met ballen maar toch op en top vrouwelijk, dat mag ik wel.

Ontopic: Munich

Bij deze film vergeef ik de makers het feit dat ze iedereen Engels laten spreken, hoewel dat wel moeite kostte!
Wat een goeie film! Laatste 10 min was weer te dramatisch helaas.
Oud 29-01-2006, 00:06
Verwijderd
The Birds

Haha, sommige scènes zijn echt lachwekkend, zoals waar de kinderen op het verjaardagsfeestje worden aangevallen door zeemeeuwen.

Ook vind ik veel scènes nep overkomen omdat ze in een studio zijn geschoten met bluescreen/greenscreen. Waarom filmde Hitchcock niet gewoon op locatie?

Het verhaal bevat verder enkele niet er toe doende plotlijnen, wat afleidt van waar het om draait: vogels.

Maarja, eindoordeel: 3/5
Oud 29-01-2006, 00:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Fight Club

Vind ik 'm nou goed of slecht? De film an sich is gewoon prima; geen twijfel daarover, maar over m'n persoonlijke oordeel twijfel ik nog.

Het is sowieso een heel bijzondere film, die heel veel indruk maakt. Origineel verhaal, uitdagend gefilmd, erg sterk spel van Brad Pitt en Edward Norton (die zijn sowieso altijd goed).

Op sommige momenten moest ik hardop lachen, op andere momenten zat ik met m'n handen voor m'n ogen (ik kan geen bloed zien- goede film voor mij dus) en soms dacht ik: "waar gáát dit over?")

Ik bene r dus nog niet helemaal uit.
Oud 29-01-2006, 00:18
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-01-2006 @ 01:06 :
The Birds

Haha, sommige scènes zijn echt lachwekkend, zoals waar de kinderen op het verjaardagsfeestje worden aangevallen door zeemeeuwen.

Ook vind ik veel scènes nep overkomen omdat ze in een studio zijn geschoten met bluescreen/greenscreen. Waarom filmde Hitchcock niet gewoon op locatie?

Het verhaal bevat verder enkele niet er toe doende plotlijnen, wat afleidt van waar het om draait: vogels.

Het is natuurlijk bijna onmogelijk om zo'n horde vogels in toom te houden. Vandaar dat het op bluescreen gedaan is, lijkt mij. Dat het nep overkomt heeft ook met de tijd te maken, lijkt mij. Een deel van de film is trouwens wel op locatie geschoten, maar we weten natuurlijk dat Hitchcock daar nu eenmaal niet zo van houdt. Er wordt natuurlijk omheen gedraait, maar de suspense is toch wel weer heel goed.
Oud 29-01-2006, 02:43
__
__ is offline
Training Day
Oud 29-01-2006, 02:44
Verwijderd
Citaat:
How2Pk schreef op 29-01-2006 @ 01:18 :
Het is natuurlijk bijna onmogelijk om zo'n horde vogels in toom te houden. Vandaar dat het op bluescreen gedaan is, lijkt mij. Dat het nep overkomt heeft ook met de tijd te maken, lijkt mij. Een deel van de film is trouwens wel op locatie geschoten, maar we weten natuurlijk dat Hitchcock daar nu eenmaal niet zo van houdt. Er wordt natuurlijk omheen gedraait, maar de suspense is toch wel weer heel goed.
Ik doel met bluescreen op de rijdende auto/hoge bergtop scènes, niet zozeer op de vogels. Typerend voor die tijd, maar daarom niet minder knullig.

Ik vond de suspense ook behoorlijk tegenvallen. Nergens was het spannend of creepy. Eerder lachwekkend.

OT:

King Kong (1933)

Nog best indrukwekkende effects. Stop-motion animatie en compositiebeelden van junglescènes zijn tof gedaan. Desalniettemin zijn de effecten vandaag de dag hopeloos achterhaald (al is stop-motion poppenanimatie tot in de jaren '80 gebruikt) en is het script best slecht.

3.5/5
Oud 29-01-2006, 10:05
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:

Briljant
Weer eens voor de 10de keer gezien <3333

en Flightplan

Opzich wel ok, voor mij
Spoiler
Oud 29-01-2006, 10:56
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-01-2006 @ 03:44 :
Ik doel met bluescreen op de rijdende auto/hoge bergtop scènes, niet zozeer op de vogels. Typerend voor die tijd, maar daarom niet minder knullig.

Ik vond de suspense ook behoorlijk tegenvallen. Nergens was het spannend of creepy. Eerder lachwekkend.
Ok. Ik vond de suspense wel weer erg goed. De scène waarin de vogels naar binnen willen komen, stroom valt uit, ze pikken door de deur heen. Geweldig. Ook de scène waar je Melanie haar sigaret ziet roken bij de school, en het klimrek steeds verder vol raakt met vogels. De zolderscène en natuurlijk de eindscène.

OT

42.Ghost Busters II (1989 – Ivan Reitman) zoveelste keer: Leuk, minder leuk dan de vorige, maar nog steeds leuk. 6.5.

Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 10:58.
Oud 29-01-2006, 11:18
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
De griezelbus:
Ik heb lang moeten denken om een einde van een film te kunnen herinderen die nog slechter was.
En ze hadden veel dichter bij het boek moeten blijven, dit was niets

Munich:
Het was van steven spielberg, dus ik had het moeten weten. Eerste deel was niet goed maar opzich nog wel leuk, maar die film bloed dan compleet dood

Ice harvest:
de tijd kroop voorbij, ik heb eigenlijk alleen kunnen lachen om het structuur loze verhaal

Keeping mum:
beter dan ik had verwacht, die moeder is geknipt voor die rol
Voor de rest super voorspelbaar natuurlijk, maar daar kun je vanuit gaan als je naar die film gaat
Oud 29-01-2006, 13:22
Uice
Uice is offline
Conquest

Beste. Film. Ooit.
Oud 29-01-2006, 14:44
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 28-01-2006 @ 18:13 :
Ik zou 'm dumpen.
hou op! hij kijkt graag westerns zegt-ie, daar houy ik zelf niet zo van maar ik heb once upon a time in the west wel mooi op dvd. is toch een zeer goeie film. die had hij dus ook nog nooit gezien! dus die hebben we gissteraaf laat maar gekeken. schandalig...
Oud 29-01-2006, 15:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-01-2006 @ 00:56 :
Zekers! Een wijf met ballen maar toch op en top vrouwelijk, dat mag ik wel.
Zij als persoon is ook niet irritant, maar voral van haar stem lopen de rillingen me over de rug, en dan niet in positieve zin ze heeft een ontzettende kruiperige en stroperige stem, dat is hetgene wat ik niet leuk aan haar vind...
Oud 29-01-2006, 17:19
Anaïs
Anaïs is offline
Green Street Hooligans

'k Had een aaneenschakeling van vechtscènes en voetbalfragmenten verwacht, maar dat is het dus niet. De film vond ik echt wel heel goed meevallen. Het is echter niet ex-student Elijah Wood, maar Charlie Hunnam die de show steelt, als leider van een 'firm'. Hij is hard, maar toch lijk je gedwongen om enige sympathie op te brengen voor hem.
Spoiler
.
't Doet een beetje denken aan Trainspotting, ook zo'n grauwe film. De filmmuziek is trouwens ook heel goed!
Oud 29-01-2006, 20:08
Verwijderd
ladies room
tering zeg, na een kwartier heb ik 'm uitgezet. wát een kutfilm
Oud 30-01-2006, 00:09
Verwijderd
Mulholland Drive

Ik snap er helemaal niets van. Buiten dus het feit dat ik er echt geen hol van begreep, goede filmmuziek, maar wel een behoorlijk akelig sfeertje.
Oud 30-01-2006, 00:25
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Sylph schreef op 30-01-2006 @ 01:09 :
Mulholland Drive

Ik snap er helemaal niets van. Buiten dus het feit dat ik er echt geen hol van begreep, goede filmmuziek, maar wel een behoorlijk akelig sfeertje.
Ik kwam er halverwege in vallen, lekker vage film.
Oud 30-01-2006, 01:22
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 29-01-2006 @ 16:00 :
Zij als persoon is ook niet irritant, maar voral van haar stem lopen de rillingen me over de rug, en dan niet in positieve zin ze heeft een ontzettende kruiperige en stroperige stem, dat is hetgene wat ik niet leuk aan haar vind...
Hmm, tis al tijden geleden dat ik een film met haar heb gezien, dus haar stem zou best irritant kunnen zijn. Maar over haar overkomen en acteerprestaties ben je dus wel te spreken?
Oud 30-01-2006, 02:41
Verwijderd
Mulholland Drive

Weer even half gekeken. Geweldige film met absurde scènes, mooie muziek en prachtig verhaal. De eerste keer kijken begreep ik de film absoluut niet, maar nu ik weet wat de bedoeling is achter de meeste scènes, kan ik het alleen maar enorm waarderen.
Nog steeds mijn favoriete Lynch-film.

5/5

Visitor Q

Japanse shockfilm die een hervertelling is van Pasolini's Teorema.
Vertaald naar het hedendaagse Japan. Veel droge humor, zoals we dat gewend zijn van Miike, maar ook heel veel zieke scènes die weinig prettig zijn om te zien (lees: mishandeling, verkrachting, necrofilie). Niet mijn ding.

2.5/5

Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 02:44.
Oud 30-01-2006, 02:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-01-2006 @ 01:06 :
The Birds

En heb je Hitchcock nog voorbij zien wandelen?
Oud 30-01-2006, 09:27
Darko
Darko is offline
Hide and Seek
Zeker geen hoogstandje, cliché verhaal met de daarbijbehorende cliché personages. De 'twist' had ik denk niet zien aankomen als ik em niet al wist.
toch nog een 5.8/10
Oud 30-01-2006, 10:14
ThunderW
ThunderW is offline
Elizabethtown

ik vond het wel een leuke film, zeker het gedrag van Claire (Kirsten Dunst)
Oud 30-01-2006, 10:19
Hyphen
Hyphen is offline
The Descent

Een paar weken geleden al in de Sneak, maar daarna niets meer dus het is de laatste film die ik gezien heb.

Maar goed, het is denk ik de engste film die ik ooit gezien heb.. Ik heb nog nooit met m'n sjaal voor m'n ogen gezeten, zo wel bij deze film.. Schikmomenten ten top..
Ga er dus allemaal heen zou ik zeggen.
Oud 30-01-2006, 13:01
lodemai
lodemai is offline
beloved

slavernijdrama. moest het boek lezen, de film kijken en er een essay over schrijven. laat die film zitten, lees het boek maar ales je nieuwsgierig bent. dat is namelijk tig keer beter én duidelijker.
Oud 30-01-2006, 13:03
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-01-2006 @ 03:46 :
Die is natuurlijk niet te missen met zijn schattige hondjes. Jaimaica Inn is volgens mij de enige film waar hij geen Cameo heeft.
Oud 30-01-2006, 13:05
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 30-01-2006 @ 11:19 :
The Descent
het enige enge stukje aan die film is op het eind, in de auto! ik schrok me de *****
Oud 30-01-2006, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 30-01-2006 @ 03:46 :
Dat viel niet te missen Hij kwam uit de dierenspeciaalzaak lopen aan het begin van de film
Oud 30-01-2006, 13:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mulholland Dr. - ***/*****

Ik vind hem nog steeds enorm overrated. Maar goed, ik heb er desondanks toch wel weer met redelijk wat plezier naar gekeken.
Oud 30-01-2006, 14:15
kiek
kiek is offline
Anything Else half, maar wat ik had gezien was wel leuk! Normaal zou ik zeggen Jason Biggs + Christina Ricci = maar ik vond het wel grappig. Komt natuurlijk ook wel door Woody Allen maar ze waren ook niet eens slecht
Oud 30-01-2006, 15:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 30-01-2006 @ 11:19 :
The Descent

Een paar weken geleden al in de Sneak, maar daarna niets meer dus het is de laatste film die ik gezien heb.

Maar goed, het is denk ik de engste film die ik ooit gezien heb.. Ik heb nog nooit met m'n sjaal voor m'n ogen gezeten, zo wel bij deze film.. Schikmomenten ten top..
Ga er dus allemaal heen zou ik zeggen.
Hoeveel films heb jij gezien?
Oud 30-01-2006, 15:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 30-01-2006 @ 02:22 :
Hmm, tis al tijden geleden dat ik een film met haar heb gezien, dus haar stem zou best irritant kunnen zijn. Maar over haar overkomen en acteerprestaties ben je dus wel te spreken?
Ja hoor, ze komt wel stoer over En ik vind het leuk dat ze niet zo standaard is
Oud 30-01-2006, 15:51
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 26-01-2006 @ 15:49 :
Munich ,
Echt geweldig !! Ik kan moeilijk uitleggen wat ik zo geweldig aan de film vond, maar de film heeft gewoon veel indruk op mij gemaakt. Toen de film afgelopen was, was iedereen helemaal stil, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.
die dus ja
Oud 30-01-2006, 16:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bljkbaar was Mulholland Drive gister op tv, aangezien jullie 'm allemaal (half) hebben gezien. Ik heb 'm gemist in m'n tv-gids. Waar werd-ie uitgezonden?
Oud 30-01-2006, 16:07
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik wist ook van niets./
Oud 30-01-2006, 16:11
Verwijderd
Nederland 3, ihkv het IFFR.
Oud 30-01-2006, 16:58
Dexter_M
Dexter_M is offline
Hostel

Zwaar teleurstellend na al die promotie voor de film.
De gore was er zowat niet, verhaal ook nergens te bekennen.
Gewoon een baggerfilm
Oud 30-01-2006, 18:03
BCR
BCR is offline
A life less ordinary.

Tenminste, voor een deel. Viel middenin de film en meestal zap ik dan gelijk weg, maar nu was ik gelijk verkocht Geweldige film! Ewan McGregor is supergrappig.
Oud 30-01-2006, 21:39
__
__ is offline
The Notebook <3
Oud 31-01-2006, 15:01
Tejay
Tejay is offline
Sideways

Mooie film!
een dikke 8/10
Oud 31-01-2006, 15:12
schoolsux
schoolsux is offline
bad boys 1+2

waz ziek dus

super film ! will smith is gewoon een geweldige acteur en is goed in wat hij doet

dikke 10! lkkr veel actie !
Oud 31-01-2006, 15:25
MTpower
MTpower is offline
Dawn of the dead (remake)

Wel een grappige film, had hem al eens gezien
7,5/10

Regels voor berichten