Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In een ver verleden stond dit forum ervoor bekend dat er hier degelijke poëzie werd gepost. Ik hunker naar dat verleden. Nu kan ik alleen maar de afwezigheid van goede poëzie vaststellen. Nuja, wie ben ik om te oordelen? Ahja, in deze postmoderne tijden wordt alles gesmaakt.
||
Citaat:
Nee, ik denk niet dat je dingen nog origineel kan maken vandaag de dag. Ik ben een fervent fantasy lezer, en ik ken geen echt nieuwe onderwerpen meer. Het meest originele boek dat ik het laatste jaar heb gelezen is 'Orcs'. De rest is wel leuk, maar toch veel van hetzelfde met een andere stijl. Ik denk daarnaast dat het heel goed is dat de huidige generatie pubers hier ook gewoon uiting kan geven aan zijn/haar gevoelens. Dichten kan heel fijn werken; ik heb ook regelmatig mijn eigen gedachtes hier gezet, gewoon voor het leuk. En daar is dit topic volgens mij toch echt voor. En daarom: Kijk een dichter nooit diep in zijn ziel Je zal niet de eerste zijn die over de rand de afgrond in viel
|
Ik heb met drijvende wollige schaapjes wolken
altijd heel veel wollige schaapjes lol Maar krijg je van wollige schaapjes wolken ook wollige schaapjes wolken wol? Ik hoop niet, want zonder wolkjes Wordt mijn wollige leven hol Dus blijf ik hopen op meer wollige wolkjes En wordt de hemel weer wollig en vol
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Kamp
Ik geloof het niet Hoe kan dat nou Is het echt gebeurd? Geloof ik niet! Waarom moest het nou? Waarvoor was het nodig? Wanneer zou het stoppen? Gestopt heeft het toch nog wel Voor de een wat eerder Dan voor mij Ik zou bijna zeggen Wat een geluk! Velen weten er niets meer van Velen herinneren zich niets meer Velen zijn er niet Ik zou bijna zeggen Wat een geluk! Waarvan ze nu zeggen “Och, jij hebt geluk gehad” Dat ben ik Was het echt geluk Of een extra marteling? [Niets is vergaan] [Alles is helder] [Het heeft gevolgen] Want, ik heb nu kamp Meestal merk ik er niets van De omgeving des te meer Ik moet er over praten Vertellen Verhalen Beelden En geschreeuw Wat anderen Niet meer hebben Meegemaakt Dat heb ik En nu nog steeds Elke dag Velen weten er niets meer van Velen herinneren zich niets meer Velen zijn er niet Ik zou bijna zeggen Wat een geluk! Bijna ... Ok ok.. dit is niet echt kort maar ja.. Het gaat trouwens over het boek 'tralievader' van Carl Friedman Ik las het laats en heb er toen maar een gedicht over gemaakt...
|
Biologie is de leer van het leven
Leer het leven kennen Verrijk jezelf met kennis Van leven en van dood In biologie valt veel te vinden Te herkennen van jezelf Om in reine te komen Met de wereld als hij is Laat in biologie geen ruimte zijn Voor de emoties van leken Of de leugens van politici En de waanbeelden van geloof Beleef biologie zoals het is Dodelijk voor oud en jong Hard voor hen met de kracht Puur en zonder compassie Ik zal biologie beschrijven Zoals het is, zonder keuze In het leven van vandaag Tot de dood van morgen
|
Elfje
Als ik een elfje was Vol met goede dingen Ja, als ik een elfje was Dat betoverend mooi kon zingen Kon dansen en kon vliegen Dat nooit hoefde te liegen Dat –waar dan ook- altijd zichzelf kon zijn Dat kon leven zonder verdriet en pijn. Ja, al zou ik zo’n elfje zijn Dan zou ik nooit iets hoeven te zeggen Nooit iets hoeven uit te leggen Aan mensen die me niet begrijpen Die niet snappen hoe ik me voel Die me niet kunnen troosten Omdat ze niet weten wat ik bedoel… Ik wou dat ik een elfje was Dat altijd blij en vrolijk was Dat écht wist wat vrijheid was Een elfje… voor altijd! Waardeloos Het gevoel Dat je alleen bent Waardeloos... Het gevoel Dat er niemand om je geeft Waardeloos... Het gevoel Dat je compleet verward Waardeloos... Dat waardeloze gevoel Dat er niemand meer van je houd Dat waardeloze gevoel Waardeloos te zijn... ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Spiegelgedicht Toon Tellegen
Ga weg! Als ik die woorden eens zo hard kon roepen Dat iedereen ze kon horen, dat niemand iets anders Kon horen dan dat. En dat niemand dan terug zo roepen Niet eens terug zou fluisteren Op een avond: ‘Nee.’
|
![]() |
Toegeven?
Ik heb er geen woorden voor. Geen woorden die passen. Voor het gevoel, Dat me blijft verrassen. Mijn gevoel past niet, Met wat ik wil. Ik wil dat het stopt, Maar het blijft stil. Ik wil dit niet zo, Probeer het op te kroppen. Toch blijf ik het voelen. In plaats van het te laten stoppen. Mijn gevoel is als een kriebel. Die alle kanten op gaat als ik zie. Misschien moet ik toegeven, Jaloezie. |
![]() |
|
Dichtbij mezelf
Onbevreesd en onbevangen ben ik Ja, soms gedraag ik me als een zot Alsjeblieft, kijk nu niet van mij weg Ik doe enkel wat mij wordt ingegeven door het lot Alternatief en avontuurlijk dat ben ik Zonder aarzelen stort ik me in een ravijn Ik vraag enkel een antwoord op mijn vraag Wil jij voor altijd bij mij zijn? Ja, ik blijf dichtbij mezelf staan! |
![]() |
|
![]() |
deze heb ik geschreven toen mijn oma overleed
![]() Een bloem met bladeren van goud Een bloem waar ik heel veel van houd Een bloem aan de oever van het water Een mooie bloem voor nu en later Een gouden blaadje valt op de grond Een gouden blaadje, niet meer zo gezond De stengel buigt zich naar benee Alle mooie dingen buigen mee Een bloem die het water raakt Een bloem, heel veel meegemaakt Het water streelt de bloem zo zacht Geen blaadje dat nog langer wacht De bladeren drijven rustig rond Niemand die de bloem niet mooi vond.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
zachtjes sluipend
op mijn tenen midden in de nacht tikke-takke tikke-takke sluip ik van de trap even kijken door de ramen alles is nu zwart tikke-takke tikke-takke met een bonzend hart krokodillen pak je spullen monsters, ga je gang tikke-takke tikke-takke ik ben heus niet bang |
![]() |
|
Een stukje fictie, naar aanleiding van het feit dat 'degelijke dichters' seksuele problemen hebben en een grote beurt moeten krijgen...
![]() Op een grote paddestoel met sporen hangend aan de hoed die me aan viezigheden denken doet en aan je gore smoel. Toch laat ik hem maar staan elk kind kan ervan op aan dat ze hup'lend in het bos hem ziet tussen het mos Op een grote paddestoel rood met witte stippen denk ik aan je gore smoel toen je met me lag te wippen... |
![]() |
|
Liefde
Van liefde komt op den duur, Alleen maar jaloezie. Eerst sta je in vlam en vuur. En heerst er harmonie. Maar je raakt uitgekeken, En verlangt naar een ander. Liefde bezorgt nare streken, En je bezorgt ze ook elkander! (een van mijn slechtere werken)... ----------------------------------------- Ik heb geleerd, Dat het leven is als een rol toilet papier... Hoe dichter bij het einde, hoe sneller het gaat. ---------------------------------------- Alleen ik snap, Wat ik voel, En zelfs ik snap, Af en toe niet, Wat ik bedoel. ------------------------------------- Ik voel me anders, Anders dan jij denkt. ---------------------------------------------- Het leven is net een cirkel, Alleen is er een verschil. Een cirkel: eindeloos Het leven: eindigt hier! |
![]() |
|
Lekkere rotbui heb ik
![]() Significantie De dagen van werken sluiten aaneen Ik typ de woorden, lees de stukken Ik kijk de programma’s op de TV Ik ontmoet mijn vrienden, speel D&D Mijn wereld bepaald met fantasie Sociaal onderlegd en bewogen Ik hou van mijn vriendin Ik zie haar graag, en hou haar vast Een liefde voor leven en zin Maar ik ben toeschouwer in deze Ik kan gemist worden als een krant Want ik ben slecht vandaag relevant
|
Verwijderd
|
depressieve kleding
allemaal opgehangen _____________ Kunstgeschiedenis Doordat de instructietape stotterde vergat niemand meer dat surrealisme boven, dat sur dat surrealisme boven de boven de surrealisme bo boven de dat surrealisme boven de werkelijkheid betekende. We zagen de band vier keer (het werd er niet beter van). _____________ Chris krast kris kras in alles wat belangrijk was |
![]() |
|
de tranen die over je wangen glijden,
zeggen niets van al je angst en pijn ze vertellen enkel dat er leed is en er waarschijnlijk altijd zal zijn Want de tranen kun niet verwoorden hoeveel verdriet en leed je voelt niemand begrijpt hoe erg het is, niemand snapt toch wat je bedoeld -want het is niet de pijn die je breekt, maar de eenzaamheid- ------------------------ Je wilt als een vlinder zijn want dan zijn je vleugels mooi gekleurd die kleur staat dan voor vrolijkheid in al wat er gebeurd En je vleugels zouden groot zijn zodat je kon vliegen, zonder zorgen al je problemen achter je latend op weg naar de dag van morgen
|
Deze zijn iets korter ^^
-------------- ik ben geen emotieloos begrip zoals men mij graag omvatten zou Dat ik niet huilde kwam enkel en alleen omdat het me grote angst aanjaagt, niet omdat ik het niet wou ----------------------- als ik één wens mocht doen, het hoeft geen grote -men zegt klein maar fijn- dat weet ik wat ik wensen zou en jij zou die wens zijn
|
Mijn ouders zijn pas gescheiden,
Moest dit even kwijt: Mijn ogen vallen weer dicht dingen die niet meer mogen vertaald in een gedicht Onbewust bijt ik op mijn lip Stelt het mij gerust, of verlies ik de grip? Doe een stap naar voren toe moet toch doorgaan? zou niet weten, hoe? Laat me slapen en spring, over de hindernis Maak me weer wakker, Als alles over is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Kortegedichtentopic #5 Bright Blue | 171 | 09-07-2013 21:50 | |
Verhalen & Gedichten |
^.- Nederlands gedicht, maybe better? PrincessKairi | 13 | 01-11-2009 16:48 |