Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 12:18
merels
merels is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 03-09-2006 @ 19:16 :

Hoezo 'inderdaad'? Je kaart een compleet ander onderwerp aan. In mijn ogen is een rijbewijs duur en niet hoognodig, daarom vind ik het logischer dat iemand er zelf voor zou werken. Dat veel mensen hun rijbewijs krijgen betekent nog niet dat het normaal is en dat je het voor lief moet nemen. Ik vind het een behoorlijk kkgroot cadeau.

Jij hebt zeker ook je rijbewijs gekregen?
Ja, ik heb hem gekregen toen ik 18 werd. Nee, het is verre van normaal, maar dat betekent niet dat iemand meteen verwend is. Als iemand een rijbewijs krijgt betekent dat ook niet dat iemand vanzelfsprekend alles van zijn of haar ouders krijgt. Maar dat het een kkgroot cadeau is, daar geef ik je gelijk in.

Edit:

ik heb zwarte bretels, veiligheidsspelden en een kaneelstok(L) nieuw.
Oud 04-09-2006, 12:24
Hella
Hella is offline
het krijgen is tot daar aan toe. het aannemen doe je toch echt zelf, en dat vind ik vrij sneu.
maar waarschijnlijk drijf ik dat, net als al die andere dingen, gewoon door.
Oud 04-09-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Hella schreef op 04-09-2006 @ 13:24 :
het krijgen is tot daar aan toe. het aannemen doe je toch echt zelf, en dat vind ik vrij sneu.
grapjas

vaalzwarte skinny criminal broek van £86 naar £25
Oud 04-09-2006, 12:33
Hella
Hella is offline
wat bedoel je precies?
Oud 04-09-2006, 12:35
merels
merels is offline
Citaat:
Hella schreef op 04-09-2006 @ 13:24 :
maar waarschijnlijk drijf ik dat, net als al die andere dingen, gewoon door.
Jij weet zeker dat je hem zou weigeren?
Back Door Man
Back Door Man is offline
deze discussie blijft toch aan de gang, het is een (te) groot cadeau maar aannemen dat zal wel persoonlijk zijn. ik heb 50/50 gedaan met mijn ouders en ze hebben de helft betaald voor mij.
Verwijderd
als mijn ouders mij mijn rijbewijs geven dan moet ik zeggen van ooooh nee joh mallerds, dat hoef ik helemaal niet!

edit: mijn theorie en centraal examen moet ik overigens wel zelf betalen, mijn ouders betalen mn lessen
Oud 04-09-2006, 12:36
Back Door Man
Back Door Man is offline
je kan zeggen dat je het over de top vind, maar ik denk dat weinig jongeren dit doen. maar het feit is wel dat ook weinig jongeren realiseren dat het een idioot groot cadeau is.
Oud 04-09-2006, 12:40
Hella
Hella is offline
Citaat:
merels schreef op 04-09-2006 @ 13:35 :
Jij weet zeker dat je hem zou weigeren?
dat heb ik gedaan. zowel voor mn auto als mn motorrijbewijs
Oud 04-09-2006, 12:41
Jones
Dus omdat mijn ouders mijn rijbewijs hebben betaald, ook nog mijn collegegeld betalen en zelfs nog bijdragen in mijn dagelijkse levensonderhoud zou ik een verwend nest zijn? Hoe kort kan je door de bocht gaan zeg.

(Wat er verder natuurlijk niks mee te maken heeft dat een rijbewijs krijgen inderdaad een groot cadeau is)
Oud 04-09-2006, 12:41
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Hella schreef op 04-09-2006 @ 13:40 :
haha sukkel
Oud 04-09-2006, 12:42
Hella
Hella is offline
mneuh.

edit: mn zusje heeft het wel aangenomen, terwijl we dezelfde opvoeding gehad hebben. dus aan de hand daarvan bepalen of je verwend bent, vind ik inderdaad vrij kort door de bocht.

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 12:45.
Oud 04-09-2006, 12:43
matt trakker
matt trakker is offline
een oceaanstomer krijgen, da's pas een groot cadeau, een rijbewijs past gewoon in je portemonnee
Oud 04-09-2006, 12:46
Hella
Hella is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 04-09-2006 @ 13:43 :
een oceaanstomer krijgen, da's pas een groot cadeau, een rijbewijs past gewoon in je portemonnee
Citaat:
rxn schreef op 04-09-2006 @ 13:27 :
grapjas
Oud 04-09-2006, 12:46
merels
merels is offline
Citaat:
Hella schreef op 04-09-2006 @ 13:40 :
respect dan, veel zullen dat inderdaad niet doen. ik moet wel zeggen dat wanneer ik niets aan school zou doen/mij asociaal gedraag/niets bereik/uitvoer, ik het natuurlijk niet had gekregen.
Oud 04-09-2006, 14:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jones schreef op 04-09-2006 @ 13:41 :
Dus omdat mijn ouders mijn rijbewijs hebben betaald, ook nog mijn collegegeld betalen en zelfs nog bijdragen in mijn dagelijkse levensonderhoud zou ik een verwend nest zijn? Hoe kort kan je door de bocht gaan zeg.
dan maar kort door de bocht; ik vind dat best 'verwend'.
Oud 04-09-2006, 15:37
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
merels schreef op 04-09-2006 @ 13:18 :
Ja, ik heb hem gekregen toen ik 18 werd. Nee, het is verre van normaal, maar dat betekent niet dat iemand meteen verwend is. Als iemand een rijbewijs krijgt betekent dat ook niet dat iemand vanzelfsprekend alles van zijn of haar ouders krijgt. Maar dat het een kkgroot cadeau is, daar geef ik je gelijk in.
Ik vind het niet verwend als mensen dingen krijgen van hun ouders die ze nodig hebben en echt niet zelf kunnen betalen. Bijvoorbeeld collegegeld en bijdrage aan de huur. Maar een rijbewijs vind ik niet iets wat over het algemeen nodig is; daarom overbodige luxe.

Overigens vind ik het niet abnormaal als je een aanbod van je ouders voor het betalen van je rijbewijs afslaat, helemaal als je bijna 23 bent (ik noem geen namen). Als je ouders zwemmen in het geld en niet weten wat ze ermee moeten doen is het wat anders. Mijn vader is in ieder geval geen tandarts.

-

Ik heb een blikopener gekocht. .
Oud 04-09-2006, 15:41
Verwijderd
bordeauxrode nagellak
oogschaduw
kwastjes
sky high curves mascara
the terminal
notting hill
the pianist
geschiedenis van design boek
fietsbel
broodje kip kerrie
massive clay 'n play van new wave
Oud 04-09-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 04-09-2006 @ 16:41 :

notting hill

Jaaaaaaaaaaaaa

OT: een rooster
Oud 04-09-2006, 15:44
Verwijderd
dus je bent alleen niet-verwend als je ouders aan niets bijdragen of alleen aan dingen die je echt niet zelf kan betalen en wel perse nodig zijn
Oud 04-09-2006, 15:49
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Mala schreef op 04-09-2006 @ 16:43 :
Jaaaaaaaaaaaaa

OT: een rooster
Volgende keer volstaat de ontopic-reactie.
Oud 04-09-2006, 15:50
Verwijderd
Ik heb mijn rijbewijs van m'n ouders gekregen, dank god.
Oud 04-09-2006, 15:50
Drez
Drez is offline
een fotografiecursus vanaf oktober
zarathustra
andere kekke boeken.
Oud 04-09-2006, 16:08
Citaat:
rxn schreef op 04-09-2006 @ 16:44 :
dus je bent alleen niet-verwend als je ouders aan niets bijdragen of alleen aan dingen die je echt niet zelf kan betalen en wel perse nodig zijn
Nee, je kan op vele manieren verwend zijn/worden.
Oud 04-09-2006, 16:13
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 04-09-2006 @ 17:08 :
Nee, je kan op vele manieren verwend zijn/worden.
Oud 04-09-2006, 16:15
Citaat:
hellebel schreef op 04-09-2006 @ 17:13 :
Binnenkort Rosa, binnenkort.
Oud 04-09-2006, 16:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
een buskaart
de viva
koffie
quarter pounder maar ik hem heb weggegooid want smaakte me niet
Oud 04-09-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
P.TIL schreef op 04-09-2006 @ 16:37 :
Maar een rijbewijs vind ik niet iets wat over het algemeen nodig is; daarom overbodige luxe.
8 van de 10 banen vereist een B-rijbewijs. plus dat het zowiezo handig is om te hebben in geval van nood. een auto krijgen van je ouders; dat is over the top.
Oud 04-09-2006, 16:28
Citaat:
Fake schreef op 04-09-2006 @ 17:20 :
8 van de 10 banen vereist een B-rijbewijs. plus dat het zowiezo handig is om te hebben in geval van nood. een auto krijgen van je ouders; dat is over the top.
Ja, een vliegtuig kan ook handig zijn in geval van nood. Ga toch fietsen.
Oud 04-09-2006, 16:55
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 04-09-2006 @ 13:36 :
je kan zeggen dat je het over de top vind, maar ik denk dat weinig jongeren dit doen. maar het feit is wel dat ook weinig jongeren realiseren dat het een idioot groot cadeau is.
een idioot groot cadeau?
als je ouders het kunnen betalen dan zie ik het probleem niet.

betekent niet gelijk automatisch dta je een verwend nest bent.
Oud 04-09-2006, 17:00
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik wil zulke dingen niet eens van mijn ouders, zelfs al zouden ze het geld er voor hebben. Ik schep er meer voldoening uit om dingen zelf te kunnen betalen. Daarbij is een rijbewijs en een auto op je 18e m.i. totaal overbodig wanneer je een vervolgstudie doet en dus een OV hebt.
Oud 04-09-2006, 17:02
Haligh
Haligh is offline
het is een must voor mij omdat ik niet kan verwachten dat mijn ouders me elke week naar de repetitie ruimte brengen met mijn versterker, speaker en baskoffer.

plus als we optreden hebben we ook een extra auto nodig voor de spullen.
Oud 04-09-2006, 17:06
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik denk ook meer aan die verwende krengen van de middelbare school die op hun 16e een scooter kregen, waarna de scooter op hun 18e werd omgezet in een rijbewijs + auto. Vaak ook nog onder het mom van: Als je voor je 18e niet rookt, krijg je een auto. En intussen wel gewoon 20 marlboro lights per dag roken.
Oud 04-09-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 04-09-2006 @ 18:02 :
het is een must voor mij omdat ik niet kan verwachten dat mijn ouders me elke week naar de repetitie ruimte brengen met mijn versterker, speaker en baskoffer.

plus als we optreden hebben we ook een extra auto nodig voor de spullen.
een must voor jou om er zelf 1 te kopen ja
Oud 04-09-2006, 17:08
Haligh
Haligh is offline
daar heb je natuurlijk wel een punt.
ik heb nooit het nut van een brommer of een scooter op je 16de gezien. op die leeftijd moet je egwoon fietsen punt. als je nou tientallen kilometers van je shcool woont snap ik enigzins wel, maar dan nog.
Oud 04-09-2006, 17:17
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik vind een rijbewijs + auto een idioot groot cadeau ja. dat is het toch, duizenden euro's is een idioot groot cadeau.
mijn ouders hebben ook bijgedragen aan mijn rijbewijs, ik gok ongeveer 60%, ik had echter wel mijn rijbewijs nodig om naar school te gaan omdat ik in belgie ga en dus geen OV jaarkaart kreeg. Ik ben er nu erg blij mee, hoe op te treden en repeteren als je drummer bent zonder rijbewijs ?
Oud 04-09-2006, 17:18
Back Door Man
Back Door Man is offline
toen ik 16 werd kreeg ik het baantje als brommerkoerier dus ik haalde mijn certificaat, en met dat geld had ik ook een mooie oldtimer brommer gekocht.
Oud 04-09-2006, 17:45
Verwijderd
Je schoolprestaties horen ook enigszins in verband te staan met de hoeveelheid cadeaus die je van je ouders krijgt vind ik.
Oud 04-09-2006, 17:46
Haligh
Haligh is offline
ik vind het allemaal wat lichtelijk overdreven. het is amar waar je je druk om maakt.
Oud 04-09-2006, 17:48
Verwijderd
Hoi Carn,

Ik heb toestemming gekregen om voortaan ca 30u per week Bosch schorem rond te rijden in een Mercedes E klasse Elegance uitvoering. Dat heb ik nieuw

Groetjes!

Freek
Oud 04-09-2006, 17:57
Verwijderd
ik kreeg m'n rijbewijs ook van m'n ouders, maar dat was met de reden dat m'n ouders beide werken, en als er plotseling iets met m'n opa zou gebeuren, ik er iig naartoe kon oid. ik snapte het ook niet allemaal, maar ik vond het wel prima. een auto zouden ze me NOOIT geven. ik weet niet eens wat ik ermee moet, want ik heb een ov, en als ik de auto écht een keer nodig heb, kan ik die wel meekrijgen.

verder heb ik een nieuw hemdje, carn.
Oud 04-09-2006, 18:08
Back Door Man
Back Door Man is offline
carn,carn! ik kreeg zojuist een mailtje van mijn school dat ik officieel over ben, dat kwam omdat ik nog een verslag moest inleveren en daar hoorde ik dus net de uitslag van!
Oud 04-09-2006, 18:13
Haligh
Haligh is offline
feestje!
Oud 04-09-2006, 18:15
Verwijderd
gaaf job! de volgende keer dat ik je zie krijg je een kusje!
Oud 04-09-2006, 18:20
pollewop
pollewop is offline

Oke oke, zo héél nieuw is het niet meer maar alles is relatief.
Oud 04-09-2006, 18:27
Verwijderd
Heel veel mensen noemen mij een verwend rotjoch omdat ik veel krijg van mijn ouders. Misschien is het beter dat ik het niet ga opsommen Ik vind dat ik niet verwend bent want ik waardeer het. Verwend zijn associeer ik toch meer met op materieel vlak veel krijgen en dan ondankbaar zijn.
Oud 04-09-2006, 18:30
Haligh
Haligh is offline
ik deel je mening voor 100%.
heb zelfs exact hetzelfde gezegd afgelopen woensdagnacht.
want ik zit op een school waar betrekkelijk veel lui opzitten waarvan de ouders meer dan een goed salaris hebben.
en die krijgen ook belachelijk veel, maar ze verwend noemen? misschien een stel, maar een hoop dus echt niet.
Oud 04-09-2006, 18:34
Verwijderd
Ik merk het vooral nu veel mensen woonruimte zoeken en dan vragen ze aan mij: 'mag ik toevallig vragen hoeveel jij betaalt?' en als ik dan eerlijk antwoord dan ben ik een verwend joch omdat mijn ouders het voor me willen betalen en ze liever niet willen dat ik een lening heb.

Al krijg je een Porsche van je ouders, zolang jij helemaal uit je dak gaat en superblij bent vind ik je niet verwend. Als je ovr de kleur gaat zeiken dan wel Okay dat is een heel fout voorbeeld maar het gaat om het principe
Oud 04-09-2006, 18:35
Haligh
Haligh is offline
je moet voor de lol eens kijken naar 'my sweet 16' op mtv.
dan zal je wat minder gemakkelijk iemand als verwend bestempelen.
Oud 04-09-2006, 18:50
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Dat je dingen waardeert wil niet automatisch zeggen dat je niet verwend bent hoor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten