|
|
Bekijk resultaten poll: Op wie ga je stemmen op 22 november? | |||
PvdA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 10.78% |
CDA |
12 | 7.19% |
VVD |
23 | 13.77% |
D66 |
9 | 5.39% |
GroenLinks |
21 | 12.57% |
SP |
31 | 18.56% |
LPF |
0 | 0% |
SGP |
5 | 2.99% |
CU |
14 | 8.38% |
Eén NL (Pastors) |
5 | 2.99% |
Partij voor Nederland (Nawijn) |
2 | 1.20% |
Partij voor de Vrijheid (Wilders) |
7 | 4.19% |
Partij voor de Dieren |
9 | 5.39% |
Anders, nl. |
11 | 6.59% |
Aantal stemmers: 167. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
Er is n.a.v. die cijfers overigens geschoven in het VVD programma waardoor de gratis kinderopvang sowieso te handhaven zal zijn. ![]() In het RTL Nieuws dat je aanraadde stelde Sylvester Eijffinger, die jij eerder citeerde als bron, overigens dat de CPB berekeningen niet kloppen voor de lange termijn. PWGR verweet jou dat eerder, iets dat je toen ontkende. Nu stellen de experts je dus in het ongelijk. linkje hier
Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 18:45. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
GroenLinks werkt!
26 oktober 2006 GroenLinks is zeer tevreden over de doorrekening van haar verkiezingsprogramma door het Centraal Planbureau. GroenLinks zorgt van alle partijen voor de meeste nieuwe banen, voor de meeste extra leraren en de meeste handen aan het bed. Bij geen andere partij gaan werkenden en mensen met de laagste inkomens er zoveel op vooruit. Natuur, milieu en openbaar vervoer verbeteren het meest bij GroenLinks. Op zeker zes belangrijke punten scoort GroenLinks het best van alle politieke partijen. De belangrijkste resultaten van het GroenLinks verkiezingsprogramma voor de komende 4 jaar. • GroenLinks zorgt voor de meeste nieuwe banen: de werkgelegenheid groeit met 250.000 banen. • GroenLinks investeert het meest en het meest kansrijk van alle partijen in onderwijs en kennis: ruim 3 miljard euro extra, 21.000 leraren erbij. • GroenLinks zorgt voor de meeste aan handen het bed in de zorg: 17.000 zorgverleners erbij. • De laagste inkomens zijn het best af bij GroenLinks: zij gaan er gemiddeld honderd euro per maand op vooruit. • Mensen die werken zijn ook het best af bij GroenLinks. Werkenden met een laag inkomen betalen 200 euro per maand minder belasting, vooral tweeverdieners en alleenstaanden profiteren. • GroenLinks investeert het meeste van iedereen in natuur, milieu en openbaar vervoer. De plannen van GroenLinks zijn goed voor de lange termijn. De overheidsfinanciën verbeteren, maar GroenLinks betreurt het dat het CPB twee belangrijke zaken voor de lange termijn niet heeft meegenomen. Het CPB heeft de economische effecten van ons omvangrijke programma voor onderwijs en kennis niet berekend. En de programma’s zijn niet doorgerekend voor de effecten voor natuur, milieu en de klimaatverandering. Anders dan in 1994, 1998 en 2002 is deze groene doorrekening achterwege gebleven. GroenLinks is daar zeer kritisch over, omdat de doorrekening nu geen enkel inzicht geeft in de duurzaamheid van de economische groei. GroenLinks heeft daarom zelf een berekening gemaakt van de klimaateffecten van ons programma. In 2015 zal de CO2 uitstoot door het GroenLinks beleid met 20% zijn gedaald. GroenLinks ziet vier problemen in de doorrekening van de CDA-plannen: er blijft niets over van de beloofde maatschappelijke investeringsagenda; de hoogste inkomensgroepen gaan er het meeste op vooruit; de lasten voor gezinnen nemen toe; en het aantal handen aan het bed in de zorg neemt af. De VVD kiest voluit voor de oude economie (Nederland Distributieland) en scoort het slechtst op onderwijs en kennis. Net als bij het CDA gaan de hoogste inkomens er het meeste op vooruit en verdwijnen er duizenden zorgverleners. Femke Halsema Kees Vendrik http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nie...-26.2587085781 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind het nogal rigoreus om te stellen dat het van die-en-die plannen 'zeker' is dat het precies zus-en-zoveel effect heeft op de welvaart. Het blijft altijd schatten. Waarmee ik overigens zeker niet het CPB wil aanvalle, zoals sommige andere lieden die de cijfers vaak bagatelliseren als het hen zo uitkomt. Natuurlijk is het wel zo dat alle partijen hun plannen zullen aanpassen n.a.v. de cijfers. Dat kan ook gewoon. Bovendien zijn het de grote partijen PvdA, CDA en VVD die volgens het CPB hun financiële onderbouwing niet op orde hadden. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Daarnaast is geen enkele partij voorstander van een ongebreidelde economie. Zelfs de sociaal-liberale VVD niet. |
![]() |
||
Citaat:
Enig idee overigens wat auto's die in de file staan verbruiken aan brandstof terwijl ze niet of nauwelijks vooruit komen? Wat is de impact op het milieu daarvan? Wat is de economische schade daarvan? Kun je overigens stoppen met het spammen van partijteksten? Het draagt echt niets bij.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind dat Geert Wilders niet om de zaken heen draait, eerder zorgvuldig formuleert. Niet dat het inhoudelijk eens ben met Wilders, zeker niet, maar ik vind hem wel een uitstekende politicus. Hij is sterk idealistisch, werkt zich mede hierdoor te pletter en is daarom - in mijn ogen - een uitstekende oppositievoerder. Hij kan zaken vanuit een ander oogpunt belichtten en hij bereidt zijn werkzaamheden goed voor. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik stem niet op Wilders, maar ik zou het jammer vinden als hij niet in de Tweede Kamer zou komen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
overigens zeg ik niet dat de vrije markt alleen maar slecht is, maar één ding vind ik wel, de rijkdom moet eerlijk verdeelt worden, en dat gebeurt nu niet. Citaat:
Over het openbaar vervoer: de reden dat zoveel forensen de auto nemen komt omdat treinen niet op tijd rijden, uitpuilen in de spitsuren en niet altijd even mobiel zijn. Daarom is het goed om het openbaar vervoer te verbeteren: meer en beter op elkaar afgestemde bestemmingen, meer vervoer, internetverbinding in de trein en het liefst ook nog goedkoper/gratis. het kan zoveel beter. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat niet echt wenselijk, met niets doen en de hand ophouden is zelden iemand verder gekomen. Citaat:
Mensen willen zich verplaatsen, liefst zo snel mogelijk naar elke denkbare plek. Aangezien we niet overal spoor kunnen aanleggen en niet een paar miljoen extra bussen hebben kun je met een gerust hart voor de auto als oplossing voor de vraag naar mobiliteit gaan. Zoals het nu in elkaar steekt gaat het echt nog wel een decennium duren eer de NS de zaakjes echt op orde heeft en we kunnen gaan denken over grootschalig snel futuristisch vervoer. Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-10-2006 om 18:24. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laat staan dat je kunt beweren te investeren in onderwijs als je juist voorstelde om belasting te gaan heffen op onderwijs. Bovendien draagt mijn meest onzinnige post (bier > 15) meer bij dan het plaatsen van promoteksten van politieke partijen lijkt me zo.
|||
Citaat:
Het openbaar vervoer hoeft helemaal geen bodemloze put te zijn, als er goed geïnversteerd wordt, iets wat n juist de afgelopen (mede VVD-)jaren is gebeurd. Kijk bijv. eens naar de Belgische Spoorwegen, die zijn prima geregeld. ![]() Citaat:
En dat van die stemmingen in Scandinavië zegt vrij weinig, aangezien het volk vaak niet stemt wat goed voor haar is. ![]() |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
"Als je geen argumenten hebt, zwijg dan gewoon wil je?" T_ID, wanneer ben je begonnen met die populistisch-conservatieve napraterij? Dit is echt borrelpraat van de onderste plank. Een grote hoop op elkaar geharkte cliché's die alles met je mening van doen hebben, maar niets met de feiten. Citaat:
Nu on-topic: de JSF is nu al een miljardenverslindend project, waarvan pas nog bekend is geworden dat het nog niet eens zeker is hoeveel het Nederland uiteindelijk gaat kosten! Waarom al dit geld gestoken in oorlogsmateriaal, als het ook gestopt had kunnen worden in zorg? Of wilde Nederland weer zo graag stoer doen tegenover hun Amerikaanse vrinden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Bovendien zorgt GroenLinks weer voor de meeste koopkracht. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geef je nu alvast het antwoord: dat is niet zo. Is het dus verstandig om wegenbouw te laten prevaleren boven investeringen in openbaar vervoer? Ook daarop luidt het antwoord nee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hebben investeringen in het openbaar veroer het file probleem ooit op kunnen lossen? het antwoord is nee |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en je zou ook naar andere landen kunnen kijken waar veel meer geld in het ov gaat en er nog altijd files zijn |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nou dat geld dan toch ook voor meer wegen bouwen ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #60 Allure | 500 | 28-06-2009 22:16 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Lifestyle |
SKATERS opgelet! Botervlieger | 20 | 28-09-2004 14:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe krom kun je denken? Heel krom :) tester34 | 2 | 12-03-2002 17:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
POLL: vragen over Pim Fortuyn en de politiek!!! Nieuwe Nationale Partij | 42 | 19-02-2002 18:24 |