Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2007, 17:14
Yana
Yana is offline
7.8, 7.8, 7.5 en een 6.

Het is misschien niet slecht als je bedenkt in welke situatie ik me bevind, hoe moeilijk het is om schoolwerk bij te houden.. Maar waarom dan juist die zes voor iets dat 40% meetelt, en waardoor er nu zoveel druk staat op het tentamen woensdag? (Waar ik nog bijna niks aan heb gedaan, omdat het gewoon niet lukt )

En verder. Bah, bah, bah, bah. Ik baal zó van mijn hele eetgewoontes, van alles wat ik doe! Ik ben gewoon zo erg aangekomen, ik zie alleen maar een steeds meer groeiende buik en het MOET gewoon stoppen. Het moet gewoon! Het probleem is gewoon dat ik totaal niet meer weet hoe het moet, hoe ik het gezond krijg zonder door te slaan. Het liefst wil ik nooit meer eten, helemaal niks meer.
Oud 22-01-2007, 17:39
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2007 @ 11:01 :
Ik snap wel dat je je schuldig voelt, maar probeer toch om het zo min mogelijk te doen. Jij bent haar dochter, zij is jouw moeder, je bent niet voor haar verantwoordelijk. Als zij zorg nodig heeft, dan moet ze daar zelf voor zorgen, bv. via de huisarts.
Dat weet ik wel, maar ik vind het moeilijk om er naar te handelen. Ik ben het gewend om voor haar te zorgen als dat nodig is (maar normaal was dat 1x per maand of minder) en als ik het niet doe, gebeurt er zo weinig.
Citaat:
Verder zou je misschien eens met haar kunnen praten over hoe zij vindt dat je het beste met haar om kunt gaan? En dat je het erg vervelend vindt dat niets goed genoeg is, je doet immers enorm je best, meer dan dat kun je niet doen.
Ik denk dat dat niet nodig is. Ik weet wel wat ik moet doen om haar een beetje op te vrolijken. Maar als ze écht heel ziek is, dan kan ik haar gewoon niet opvrolijken. Dat is soms moeilijk om te accepteren.

@Kruimel: ik bel nu ook al regelmatig.

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu dat ik heel aardig doe zoals het nu gaat, meer kan ik gewoon niet doen en hoor ik ook niet te doen. Dat is wel een geruststelling.

Laten we maar hopen dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.
Oud 22-01-2007, 17:47
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2007 @ 17:59 :
Je weet denk ik ook wel wat de oorzaak is dat het nooit 'normaal' gaat. En daarnaast: van alles perfect willen doen en je zwakheden niet laten zien en net doen alsof je die niet hebt wordt ieder mens doodmoe.

Misschien kun je het je ouders aan de school laten vertellen? Of het aan je mentor vertellen oid? Dan kan die wel bekijken wat hij/zij er mee doet, maar is er iig wel iemand van op de hoogte (dat lijkt me toch wel zo verstandig).
Ik denk inderdaad dat ik zo maar ga voorleggen aan mijn moeder of zij misschien naar mijn coördinator wil bellen en anders heb ik woensdag nog een mentorgesprek waarin ik het ook nog kan noemen.
Waarom ben jij zo verstandig? En waarom heb je zoveel gelijk, is dat een van de eisen als je een forumbaas wilt worden?
Oud 22-01-2007, 17:57
Ann
Ann is offline
Met pianoles heb ik nou zo'n mooi liedje <3 Van de film Amélie, ik ben verliefd, nu alleen nog even de film kijken.
Oud 22-01-2007, 17:59
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Omg, motivatie is ook in een klap weg. Fijn!

Nou, dan moet ik mezelf maar eens flink onder mijn kont schoppen. Ik denk dat ik zo eerst mijn bureau eens op ga ruimen want ik zie het bureau niet eens meer. Daarna kan ik weer aan de slag .

En als mijn schoolwerk volgend jaar niet minder wordt ga ik er serieus nog een keer aan onderdoor ofzo. Maar goed, ik wil tegenwoordig ook voor alles een 8.5 of hoger halen .
Oud 22-01-2007, 18:02
dwight88
dwight88 is offline
vandaag weer 's de hele dag betaald auto gereden. Beetje afleiding.

Maar wat mis ik haar zeg. Het valt me heel erg tegen, en het moet nog even... nu nog 6 nachtjes... doet bijna pijn, zeker omdat erna alles anders kan zijn ...
Oud 22-01-2007, 18:12
Verwijderd
*mopper*
Ik ben stom en alles doet pijn.
Oud 22-01-2007, 18:21
Verwijderd
Citaat:
MiniTokje schreef op 22-01-2007 @ 18:57 :
Met pianoles heb ik nou zo'n mooi liedje <3 Van de film Amélie, ik ben verliefd, nu alleen nog even de film kijken.
De filmmuziek van Yann Tiersen. Dat is zo verschrikkelijk mooi!
En snel kijken die film!
Oud 22-01-2007, 18:22
Verwijderd
@Nijn*: Ja, daar wordt je op gescreend. En serieus: ik denk dat het vanaf een afstandje en zonder het gevoel dat er bij komt kijken makkelijker is om er wat objectiever naar te kijken. Daarnaast geloof ik niet dat jij heel onverstandig bent, want dan was je nooit zo ver gekomen als je nu bent.
Oud 22-01-2007, 18:33
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ekleor schreef op 22-01-2007 @ 19:21 :
En snel kijken die film!
Zeker. Ik heb op aanraden van een jongen de film ook gekeken. Super mooie film én de muziek.
Oud 22-01-2007, 18:52
Ann
Ann is offline
Citaat:
Missy schreef op 22-01-2007 @ 19:33 :
Zeker. Ik heb op aanraden van een jongen de film ook gekeken. Super mooie film én de muziek.
Ik was ook meteen helemaal weg van de muziek, toen mijn lerares hem voorspeelde. Ben echt benieuwd naar de film ja.
Oud 22-01-2007, 18:55
Verwijderd
Citaat:
jukeboxxx schreef op 22-01-2007 @ 18:11 :
Ik hou het al twee dagen goed vol, en dat is voor mij een unicum. Wel viel ik gister flauw maar ik moet meer water drinken.
Ik bekijk je lijstjes op Eten & Drinken, en nu hoop ik dat je vandaag naast je lijstje ook nog normaal avondeten hebt gehad, maar zelfs dan is het ongezond weinig. Als je ook al gaat flauw vallen door gebrek aan eten, dan weet je toch zelf ook wel dat je lang niet genoeg eet? Dat ligt heus niet aan te weinig water drinken.

OT: Vandaag was ik optimistisch. Vandaag zouden we vroeg klaar zijn. Dat verklaart waarom ik om tien over zes pas het gebouw verliet. En nu moet ik nog mijn verslag afmaken.
Oud 22-01-2007, 18:56
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Ekleor schreef op 22-01-2007 @ 19:21 :
En snel kijken die film!
Sowieso Yann Tiersen
Comptine d'un autre été & Summer '78! <3
Oud 22-01-2007, 18:58
rare kwast
rare kwast is offline
tis nog niet eens 8 uur..
ik ga zo een stukje lezen en dan 'slapen'
ik ben kapot maar mn hoofd draait nog op volle toeren en draait letterlijk rond (duizelig)
Oud 22-01-2007, 19:04
moon
moon is offline
Ik zou willen dat er een boek bestond waar in stond wat er van mij verwacht wordt en wie ik moet zijn, waarin mijn leven voor mij staat uitgestippelt. Dat zou het enige boek zijn dat ik nou echt graag zou willen lezen.
Oud 22-01-2007, 19:15
Verwijderd
Ja dat zou ik ook wel willen
dan heb je zekerheid..
Oud 22-01-2007, 19:20
Verwijderd
fuckfuckfuck
Oud 22-01-2007, 19:20
Ann
Ann is offline
Ga het boek zelf schrijven?? Wat verwacht je van jezelf, wat wil je zelf bereiken en alles?
Oud 22-01-2007, 19:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 22-01-2007 @ 18:11 :
Ik hou het al twee dagen goed vol, en dat is voor mij een unicum. Wel viel ik gister flauw maar ik moet meer water drinken. Oh, en ik ben heel vrolijk want ik denk dat ik mijn tentamens -weliswaar net- gehaald heb, en ik heb zin om vakantie te boeken en ik heb een heel gaaf cadeau voor een vriendinnetje.
Volgens mij ben je niet echt goed bezig.. je valt namelijk niet zo snel flauw van te weinig drinken, ik heb jarenlang te weinig gedronken, en viel niet flauw oid.
Oud 22-01-2007, 19:58
Ann
Ann is offline
Jaaaaa Vrijdag om 1 uur ga ik mijn tattoo laten zetten, eindelijk =D
Oud 22-01-2007, 20:16
Verwijderd
Waaa ik kom er natuurlijk weer nu pas achter dat ik voor elk vak ongeveer nog zevenentwintig handelinsdelen moet inleveren voor vrijdag. En aangezien ik daar geen tijd meer voor heb gaat 't weer allemaal prima
Oud 22-01-2007, 20:24
Yana
Yana is offline
Ik voel me goed.

Gewoon omdat ik me vandaag niet zo moe voel dat ik nu al uren in bed had willen liggen.. Wat niet wegneemt dat ik wel weer vroeg wil slapen om er morgen op tijd uit te kunnen... Nog heel veel leerwerk te doen.

Het eten gaat nog steeds niet goed en is moeilijk, voelt te veel en ís te veel... maar ik ben wel zelf degene die iedere dag opnieuw de stap kan zetten om het te veranderen. En vanaf morgen ga ik dus gewoon echt gezond eten.

Net met mijn vriend weggedroomd wat we allemaal gaan doen als ik weer gezond ben. Ik voelde zo diep dat er zo weinig dingen zijn in het leven die er écht toe doen. Het gaat niet om uiterlijkheden, niet om materiële zaken.. het enige dat belangrijk is is mijn leven. Mijn gezondheid. de Liefde. De rest maakt niet uit, is onbelangrijk. Zélfs het feit dat ik misschien twee kilo, of drie..of vijf meer of minder weeg. Helaas kan ik dat nog niet helemaal loslaten, maar vooruit. Ik wéét het, ergens. Dat is al heel wat.

Ik geloof weer in mijn toekomst. Was een paar dagen ieder sprankje optimisme kwijt, maar nu voel ik het ergens weer borrelen. Laat dit alsjeblieft blijven. Kracht, alleen maar kracht. Yana-power, verstopt onder zoveel onzekerheid en onder zoveel moeilijkheden en gedachtes. Maar aanwezig, altijd aanwezig. Zolang ik dat weet, daarin kan blijven geloven en het kan voelen.. dan kan ik me altijd goed voelen.
Oud 22-01-2007, 20:29
Nona
Nona is offline
Ik moet een studiegenote mailen over wat ze moet doen (iets dat ik schijnbaar bepaal) en ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Terwijl het allemaal vrij simpel is.

Slaaptekort de gexxte.
Oud 22-01-2007, 20:32
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-01-2007 @ 16:53 :
ze bieden t je niet voor niets aan..
Ja, maar dat is misschien ook wel omdat ik nu niet verder kom..
Ik wil echt niet mezelf naar beneden halen, maar ik vind serieus dat het bij mij meevalt. Ik ben denk ik angstiger dan een gemiddeld mens, maar dat is het ook. Bovendien ben ik nu eenmaal hooggevoelig, dat betekent nu toch niet ineens heel erg angstig? Maar toen ik dat mailde naar mijn psych zei ze dat ik wellicht moeilijker ben dan dat ik zelf inzie/wil inzien. Dat dacht ze tenminste. Misschien wil ze me wel gewoon weghebben.. Ik vind dit echt vreselijk. Vanochtend hoopte ik dat het één grote nachtmerrie was, maar helaas...it's all reality..
Oud 22-01-2007, 20:34
Verwijderd
Omg gaaf, ik hou van verrassingen
Oud 22-01-2007, 20:45
kroot
kroot is offline
Mijn spalkje zit een beetje los, en daardoor doet mijn tong pijn en kan ik moeilijker eten. Probleem is alleen dat ik in geen jaren bij mijn ortho ben geweest, en dat ik daar ook geen geld voor heb...
Oud 22-01-2007, 21:53
Moustache
Moustache is offline
De huisbaas heeft geen kijk en luistergeld betaald ofzo dus nu doet mijn tv het niet. Dat is op zich geen ramp, maar je word ineens geconfronteerd met lege tijd op de late avond die je normaal achter je tv doorbrengt.
En mijn spa groen is op.
Maargoed verder voel ik me niet zo zielig.
Oud 22-01-2007, 21:56
Faerie
Faerie is offline
Ik maak me druk om niks. Om belachelijke dingen. Hoppakee, weg rot-gedachten, nu! Niet zo hopeloos doen!
Oud 22-01-2007, 22:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kroot schreef op 22-01-2007 @ 21:45 :
Mijn spalkje zit een beetje los, en daardoor doet mijn tong pijn en kan ik moeilijker eten. Probleem is alleen dat ik in geen jaren bij mijn ortho ben geweest, en dat ik daar ook geen geld voor heb...
Kan de tandarts dat niet ook vast maken?
Oud 22-01-2007, 23:28
Verwijderd
Oh, net nu moeten ze gaan verhyven of ik weet niet wat! En ik heb allemaal berichtjes die ik moet bekijken
Oud 22-01-2007, 23:29
dwight88
dwight88 is offline
Net terug van een soortvan gezellig avondje uit.

Maar ik miste M. zo verschrikkelijk. En die gesprekken over m'n moeder, maakte me eenmaal hier volkomen aan 't janken. Het is gewoon op, ik moet steun hebben. En ik heb dat gevoel nooit eerder gehad, voordat mn moeder is overleden. Ik kon alles zelf; en nu lijkt het alsof ik dat niet meer kan.
Toen mn moeder overleed kreeg ik wat met M.. Toen was de steun erg fijn en wist ik niet of ik haar echt leukleukleuk vond; inmiddels weet ik wel zeker dat ik met haar verder wel. Dat zeker. Maar die steun, die mis ik nu. Misschien toch te vroeg teveel samen gaan zitten. Ik weet het niet.

Ik weet wel dat ik me nu tot zondagmorgen heel, heel erg verdomd alleen voel, en daar heef tot nu toe niemand tegenop gekund, sinds de zomer. En ik vraag me af: moet ik het wel alleen kunnen? Eigenlijk wel, als ik zelf antwoord moet geven. Maar ik kan dat niet, ik voel me afhankelijk van M.. zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. En dan de vraag: is dat goed? Want een super intieme relatie is fijn, maar moet een mens niet afzonderlijk kúnnen leven, op het moment dat je even gescheiden bent? Waar gaat het verdomme fout?

Misschien ben ik wel niet zo flink enzo als ik denk dat ik ben, of dat mijn omgeving schets. Eigenlijk heb ik alles wel prima voor elkaar, als ik kijk wat ik allemaal heb bereikt. En dat ziet de buitenwereld ook, gelukkig. Dus wat dat betreft ben ik heel erg rijk. En met M. ook, zij is mijn zegen. Maar waarom voel ik me dan intens klein, op het moment dat zij er wat langer niet is? Ik ben toch verdomme geen 10 meer?

Het moet in elk geval anders. Zo word ik gek.
Oud 23-01-2007, 05:36
Verwijderd
@dwight88: Gelukkig voelen gaat niet alleen om wat je bereikt hebt. Ik denk dat het heel logisch is dat je je op dit moment voelt zoals je je voelt. Rouwen is iets wat niet alleen gebeurt bij kinderen van tien, ook volwassen hebben daar last van. Als jij het idee hebt dat je steun nodig hebt, dan zou ik die zeker zoeken.
Oud 23-01-2007, 06:27
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
kroot schreef op 22-01-2007 @ 21:45 :
echt terug gaan hoor
Oud 23-01-2007, 06:33
rare kwast
rare kwast is offline
ik ga terug naar bed en kom er niet meer uit

laat mij maar
Oud 23-01-2007, 06:59
Miracle
Miracle is offline
Het zou fijn zijn als mijn huisgenoot de douche verlaat.
Oud 23-01-2007, 08:46
Verwijderd
vechten tegen de slaap... Misschien wil ik toch weer een beetje afbouwen met de medicatie.
Oud 23-01-2007, 09:07
Verwijderd
aargh. net nieuwe weegschaal gekocht, sta ik er net twee keer achter elkaar op geeft ie twee keer verschillend gewicht aan. halve kilo verschil! toen nog maar een paar keer gedaan en toen gaf ie steeds het laagste gewicht aan, wat natuurlijk beter is , maar ik weeg morgen nog wel een keer en kijk wat er dan staat. Stom ding.
Oud 23-01-2007, 09:12
Yana
Yana is offline
Citaat:
Ave schreef op 23-01-2007 @ 10:07 :
aargh. net nieuwe weegschaal gekocht, sta ik er net twee keer achter elkaar op geeft ie twee keer verschillend gewicht aan. halve kilo verschil! toen nog maar een paar keer gedaan en toen gaf ie steeds het laagste gewicht aan, wat natuurlijk beter is , maar ik weeg morgen nog wel een keer en kijk wat er dan staat. Stom ding.
Dat is vaak zo met weegschalen.. Ik merkte dat vooral heel er voor het douchen, na het douchen, na het douchen met een beetje kleren aan, na het douchen met alle kleren aan.

Het beste wat je kan doen is eerst naar de wc gaan, nog niet gegeten hebben en dán wegen. (En oveigens ook niet iedere dag of meerdere keren per dag)

Al dit gepraat over wegen maakt me drastisch terugverlangen naar de weegschaal. Ik wil hebben, ik wil hebben. . Maar het mag niet, ik weet dat het niet goed voor me is. Ik ben juist zo trots dat ik al bijna víjf weken niet gewogen heb, echt een eeuwigheid voor mij! Maar het moet. Damnit.
Oud 23-01-2007, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 23-01-2007 @ 10:12 :
Dat is vaak zo met weegschalen.. Ik merkte dat vooral heel er voor het douchen, na het douchen, na het douchen met een beetje kleren aan, na het douchen met alle kleren aan.

Het beste wat je kan doen is eerst naar de wc gaan, nog niet gegeten hebben en dán wegen. (En oveigens ook niet iedere dag of meerdere keren per dag)

Al dit gepraat over wegen maakt me drastisch terugverlangen naar de weegschaal. Ik wil hebben, ik wil hebben. . Maar het mag niet, ik weet dat het niet goed voor me is. Ik ben juist zo trots dat ik al bijna víjf weken niet gewogen heb, echt een eeuwigheid voor mij! Maar het moet. Damnit.
het was na de wc en voor het douchen

Sorry! Maar al vijf weken niet, wees trots op jezelf en bedenk hoe zonde het zou zijn van die vijf weken om het nu ineens wel te doen. En, kijk naar net bij mij, dat getal wil ook nog wel eens liegen dus het heeft toch geen zin.
Oud 23-01-2007, 09:23
Roosje
Roosje is offline
OMGLIKEWTF, mijn hele tuin is bevroren. :liefde: :vrolijk: Oh echt hoor. <3
Oud 23-01-2007, 09:24
Roosje
Roosje is offline
Oh en Jezus, Yana, wat goed dat je je al vijf weken niet gewogen hebt, ik lees het nu pas. Maar daar mag je heel trots op zijn, vind ik!
Oud 23-01-2007, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 23-01-2007 @ 10:23 :
OMGLIKEWTF, mijn hele straat is like bevroren. :liefde: :vrolijk: Oh echt hoor. <3 + mijn vriendinnetje is ubervrolijk :liefde:
Oud 23-01-2007, 09:28
Roosje
Roosje is offline
Oh en ik mag best even spammen en ik heb serieus een tč gave droom gehad en vanaf nu houd ik weer van dromen, als dat ooit al weg is geweest.
Oud 23-01-2007, 09:28
Roosje
Roosje is offline
Vol.

Regels voor berichten