Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2007, 12:30
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 23-05-2007 @ 00:48 :
Dat was idd een boutfilm. Soort film noir/misdaad op z'n highschools
Dat was het hele idee van de film.

Ik vond hem erg gaaf. De dialogen zijn super. De hoeveelheid 'slang' die er gebruikt wordt is echt absurd. Ik heb hem de tweede keer met ondertiteling gezien, en dan merk je pas hoeveel van de betekenissen gewoon wegvallen door de vertaling.

See the Pin pipes it from the lowest scraper for Brad Bramish to sell, maybe. Ask any dope rat where their junk sprang and they'll say they scraped it from that, who scored it from this, who bought it off so, and after four or five connections the list always ends with The Pin. But I bet you, if you got every rat in town together and said "Show your hands" if any of them've actually seen The Pin, you'd get a crowd of full pockets.

dope!
Advertentie
Oud 23-05-2007, 12:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dinalfos verkrachtte DanielC's post op 23-05-2007 @ 13:54 en herschreef :
Ik vond Brick erg redelijk gaaf. Ik kan 'm dan ook iedereen die eens iets anders wil zien van harte aanraden. Een erg leuke film en een goed heel aardig debuut van een veelbelovend regisseur.
Oud 23-05-2007, 13:45
Verwijderd
Citaat:
zoetrope schreef op 23-05-2007 @ 13:30 :
Dat was het hele idee van de film.
Ja, dat snap ik Maar ik vond het gewoon een slechte combi. Het werkte gewoon niet voor mij. En nogmaals, veel te pretentieus, te ' wanna-be cool and mysterious' . Het enige leuke aan de film was dat in de scene bij The Pin thuis, de mysterie eventjes onderbroken werd door de moeder van The Pin.
Oud 23-05-2007, 18:32
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-05-2007 @ 13:54 :
Oké, oké. Misschien was ik de 1e keer dat ik 'm zag iets té enthousiast. Binnekort nog maar eens bekijken.
Oud 23-05-2007, 18:42
Suey
Suey is offline
A life less ordinary: wel leuk
Fear and Loathing in Las Vegas nog eens: zeker leuk

Ik ben niet zo goed in het geven van commentaar.
Oud 23-05-2007, 18:52
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Suey schreef op 23-05-2007 @ 19:42 :
A life less ordinary: wel leuk
Fear and Loathing in Las Vegas nog eens: zeker leuk

Ik ben niet zo goed in het geven van commentaar.
Dat geeft niets. Dat zijn we geen van allen.
Oud 23-05-2007, 19:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 23-05-2007 @ 19:32 :
Oké, oké. Misschien was ik de 1e keer dat ik 'm zag iets té enthousiast. Binnekort nog maar eens bekijken.
Het was geen kritiek op je mening. Ik deel hem, alleen in iets afgezwakte vorm.
Oud 23-05-2007, 23:05
Haligh
Haligh is offline
videodrome.

8/10.

geweldige en vooral vage film
Oud 23-05-2007, 23:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-05-2007 @ 19:06 :
Zaten er nou eigenlijk tieten in?
Voor zover ik weet kreeg de film in Amerika geen 50+ rating, dus vast niet.
Oud 24-05-2007, 07:08
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-05-2007 @ 20:04 :
Het was geen kritiek op je mening. Ik deel hem, alleen in iets afgezwakte vorm.
Weet ik, maar dan nog.
Oud 24-05-2007, 10:56
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-05-2007 @ 00:38 :
Voor zover ik weet kreeg de film in Amerika geen 50+ rating, dus vast niet.
jawel, elke halve seconde zal volgestopt.
Oud 24-05-2007, 11:06
Gorro
Gorro is offline
Madagascar:
Ik had al vooroordelen van te voren, maar ik vond het uiteindelijk wel een leuke film. Goede stemmen van de personages en de knipogen naar verschillende films kon ik ook wel waarderen.
7,5je
Oud 24-05-2007, 11:08
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
DanielC schreef op 23-05-2007 @ 08:34 :
Ik vond Brick erg gaaf. Ik kan 'm dan ook iedereen van harte aanraden. Een erg leuke film en een goed debuut van een veelbelovend regisseur.
Maar had jij dan geen problemen met de ongeloofwaardige hoofdpersoon?
Daar heb ik me echt de hele film aan lopen ergeren
Oud 24-05-2007, 11:10
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Rooster schreef op 24-05-2007 @ 12:08 :
nee batman is een geloofwaardig personage.
Oud 24-05-2007, 11:52
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Haligh schreef op 24-05-2007 @ 12:10 :
nee batman is een geloofwaardig personage.
We hebben het nu toch niet over een Batman film, het is niet eens het zelfde soort film, dus: ssssst...
Oud 24-05-2007, 18:40
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Rooster schreef op 24-05-2007 @ 12:08 :
Uh, nee. Ik moet zeggen dat ik daar totaal geen problemen mee gehad heb. Wat vond je dan zo vervelend aan hem?
Oud 24-05-2007, 19:01
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
DanielC schreef op 24-05-2007 @ 19:40 :
Uh, nee. Ik moet zeggen dat ik daar totaal geen problemen mee gehad heb. Wat vond je dan zo vervelend aan hem?
Een schriel mannetje:
-wat veel klappen incasseerd en er wel last van had, maar lang niet in verhouding
-de conclusies die hij trekt
-Hoe makkelijk hij dingen bereikt door slap gelul

ook slimmer zijn dan iemand die Brain genoemd wordt, dat soort dingen kan ik met kapot aan ergeren.
Oud 24-05-2007, 23:05
Drez
Drez is offline
Pan´s Labyrinth <3 geweldigggg echt.
Oud 25-05-2007, 00:14
Verwijderd
The Shining
Had 'm al gezien, maar ik neem alles wat ik er eerder over zei terug. Kennelijk kon ik hem met mijn veertienjarige hoofd simpelweg niet waarderen.
Geniale film.
Maar:
Spoiler

Kan iemand dat uitleggen?
Oud 25-05-2007, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 25-05-2007 @ 01:14 :
The Shining
Had 'm al gezien, maar ik neem alles wat ik er eerder over zei terug. Kennelijk kon ik hem met mijn veertienjarige hoofd simpelweg niet waarderen.
Geniale film.
Maar:
Spoiler

Kan iemand dat uitleggen?
Spoiler

Trouwens, die Kubrick was eigenlijk maar een lul:

6/ How does Stephen King feel about Kubrick's adaptation of his book?
Initially King was flattered that Kubrick was going to do something of his. Later he expressed disappointment in the film. "There's a lot to like about it. But it's a great big beautiful Cadillac with no motor inside, you can sit in it and you can enjoy the smell of the leather upholstery - the only thing you can't do is drive it anywhere. So I would do every thing different. The real problem is that Kubrick set out to make a horror picture with no apparent understanding of the genre. Everything about it screams that from beginning to end, from plot decision to the final scene - which has been used before on the Twilight Zone"

King had the chance to "do everything different" with the I997 TV movie adaptation of The Shining which he wrote and produced. However the TV Shining was poorly received and generally considered to be vastly inferior to the Kubrick's version. Friction between Kubrick and King was probably further exasperated because Kubrick refused King the rights to release his version of The Shining on video.

Recently it has emerged that King used to be an alcoholic, and that parts of The Shining are, if not autobiographical, then very personal for the author. King was annoyed because Kubrick's adaptation, in his eyes, marginalised the book's most important theme, that of an good father can be turned into a monster through alcohol abuse.
Oud 25-05-2007, 01:41
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 25-05-2007 @ 01:48 :
Spoiler

Trouwens, die Kubrick was eigenlijk maar een lul:

6/ How does Stephen King feel about Kubrick's adaptation of his book?
Initially King was flattered that Kubrick was going to do something of his. Later he expressed disappointment in the film. "There's a lot to like about it. But it's a great big beautiful Cadillac with no motor inside, you can sit in it and you can enjoy the smell of the leather upholstery - the only thing you can't do is drive it anywhere. So I would do every thing different. The real problem is that Kubrick set out to make a horror picture with no apparent understanding of the genre. Everything about it screams that from beginning to end, from plot decision to the final scene - which has been used before on the Twilight Zone"

King had the chance to "do everything different" with the I997 TV movie adaptation of The Shining which he wrote and produced. However the TV Shining was poorly received and generally considered to be vastly inferior to the Kubrick's version. Friction between Kubrick and King was probably further exasperated because Kubrick refused King the rights to release his version of The Shining on video.

Recently it has emerged that King used to be an alcoholic, and that parts of The Shining are, if not autobiographical, then very personal for the author. King was annoyed because Kubrick's adaptation, in his eyes, marginalised the book's most important theme, that of an good father can be turned into a monster through alcohol abuse.
Spoiler

En ja, Kubrick schijnt nogal een lul te zijn geweest. Arme King. Er wordt ook veel gespeculeerd over hem in complottheorieën over de maanlanding, trouwens. (Ze zouden wel een missie hebben gepland én voltooid, maar alle foto's waren mislukt. Ze hadden het publiek echter wel foto's als bewijs beloofd en er stond nogal veel druk op, omdat de ruimterace met de USSR natuurlijk in volle gang was. Dus hadden ze Kubricks hulp ingeroepen om de foto's in scene te zetten. Omdat hij een of andere ubercamera had waarmee dat kon, of omdat men bij de NASA connecties met hem had en hem zag als iemand die zoiets wel zou kunnen doen, of omdat hij (net daarvoor? bezig was met A Space Odyssey en dus ervaring had met het geloofwaardig schieten van ruimte-shots. In elk geval is het geloof ik een algemeen bekend feit dat hij een of andere ubertelescoop/camera/iets kreeg van de NASA en dat hij contacten had met die lui. En verder ook nog iets met mensen die eraan verbonden waren die op mysterieuze wijze doodgingen, inclusief die austronauten.. Ik weet het niet meer, maar we hadden ons er in verdiept bij filosofie. Het is wel interessant om nog eens na te zoeken.)

Hij hield er in elk geval best een hoop dubieuze praktijken op na, naar het schijnt. Maar goed, dat neemt niet weg dat z'n films erg goed zijn.
Oud 25-05-2007, 02:30
BendeBen
BendeBen is offline
jaja en king was ook verdachte van de moord op lennon.

Spoiler

beetje raar om te zeggen dat je een goede vader die monster wordt door alcohol als main theme wild gebruiken. lijkt me te kort door de bocht.
Oud 25-05-2007, 06:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-05-2007 @ 02:41 :

En ja, Kubrick schijnt nogal een lul te zijn geweest. Arme King. Er wordt ook veel gespeculeerd over hem in complottheorieën over de maanlanding, trouwens. (Ze zouden wel een missie hebben gepland én voltooid, maar alle foto's waren mislukt. Ze hadden het publiek echter wel foto's als bewijs beloofd en er stond nogal veel druk op, omdat de ruimterace met de USSR natuurlijk in volle gang was. Dus hadden ze Kubricks hulp ingeroepen om de foto's in scene te zetten. Omdat hij een of andere ubercamera had waarmee dat kon, of omdat men bij de NASA connecties met hem had en hem zag als iemand die zoiets wel zou kunnen doen, of omdat hij (net daarvoor? bezig was met A Space Odyssey en dus ervaring had met het geloofwaardig schieten van ruimte-shots. In elk geval is het geloof ik een algemeen bekend feit dat hij een of andere ubertelescoop/camera/iets kreeg van de NASA en dat hij contacten had met die lui. En verder ook nog iets met mensen die eraan verbonden waren die op mysterieuze wijze doodgingen, inclusief die austronauten.. Ik weet het niet meer, maar we hadden ons er in verdiept bij filosofie. Het is wel interessant om nog eens na te zoeken.)
-_-'
Oud 25-05-2007, 06:50
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 25-05-2007 @ 07:37 :
-_-'
Ik zeg nergens dat ik het geloof. Maar als theorie is het wel interessant. Complottheorieën <3
Oud 25-05-2007, 08:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 25-05-2007, 14:23
Drez
Drez is offline
Citaat:

Hij hield er in elk geval best een hoop dubieuze praktijken op na, naar het schijnt. Maar goed, dat neemt niet weg dat z'n films erg goed zijn.
Jaja, ik heb die ´docu´ die daarover gaat, haha. Dark side of the moon geloof ik? nouja. Die is wel grappig.
Oud 25-05-2007, 22:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-05-2007 @ 01:48 :

Stephen King's The shining was inderdaad niet veel soeps, maar op zich heeft hij hier wel een goed punt. The Shining is een nogal aparte verfilming die weinig van het boek intact laat. Niet dat ik het boek zo sterk vond (het is een van King's mindere werkjes), maar Kubrick stuurde het nog een stukje verder de diepte in, wat m.i resulteerde in een oninteressante, spanningsloze en overdreven klinische film. En Shelley Duval is teh horror, teh horror.
Oud 25-05-2007, 22:10
Verwijderd
Provoked : middelmatige drama film met een sterke rol van aishwarya rai.
Oud 26-05-2007, 10:28
DanielC
DanielC is offline
The Shining. Nu kan de vaste discussie niet meer uitblijven natuurlijk. Ik voorspel dat Juice gaat beginnen dat boekverfilmingen niet getrouw aan het boek hoeven te zijn en hij The Shining de beste horrorfilm allertijden vind, Dinalfos is het hier natuurlijk niet mee eens.

eXistenZ Typisch Cronenberg, soort van Videodrome voor de nieuwe generatie. De uitwerking had wel wat beter gekunt, maar toch weer erg tof.
Oud 26-05-2007, 11:28
Bokito
Bokito is offline
King Kong
Oud 26-05-2007, 14:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Thirteen

Ik had em wel beter verwacht op de één of andere manier, maar toch nog een goede film. Wel erg goed spel van Evan Rachel Wood
Ook goed: hoe grimmiger het verhaal wordt, hoe minder kleur er overblijft in het beeld

8/10
Oud 26-05-2007, 16:13
nińa
nińa is offline
Ghost rider is echt een goede foute film. Het zit vol met clichés, het wijzen is lachwekkend, de demonen zijn wel mooi gedaan maar eigenlijk een beetje sneu en Nicolas Cage als Comic held? Eh? Ook al doet ie het wel oké. Ik had liever Eva Mendes uit de film gehad.

De dag daarna zag ik Hot Fuzz in de bios en Alfie op schoot op mijn laptop
Hot Fuzz is echt geniaal van de foutheid, lekker Brits en lekker alles op de hak nemend. Vooral het ge-echoe vond ik érg leuk
Alfie is ook fout, maar dan vooral de hoofdrolspeler. Wat is ie de perfecte zalige foute man zeg, mmm! Maar ja, dat zwak voor Jude Law van mij groeit ook alleen maar. De film heeft echt totaal niks om handen, maar is wel grotendeels leuk. Jammer van ‘O ik zie het licht’ einde.

En de dag dáárna keek ik Pitch Black. Vin Diesel is best wel een stoerie met zijn zonlichtogen of hoe het ook heet, maar ik vond het maar een vage film met weinig verhaal.
Oud 26-05-2007, 17:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 26-05-2007 @ 11:28 :
Ik voorspel dat Juice gaat beginnen dat boekverfilmingen niet getrouw aan het boek hoeven te zijn
Dat is een feit dat iedere filmliefhebber begrijpt, maar aangezien discussies daarover door de tegenpartij gevoerd worden met botte drogredenen als 'ja het moet getrouw zijn WANT HET IS TOCH EEN BOEK DAT JE VERFILMDT, DUH!!!111' begin ik er niet meer aan.

Citaat:
en hij The Shining de beste horrorfilm allertijden vind
Nee, daar geloof ik niet in.
Oud 26-05-2007, 18:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
POTC: AWE

Ik kreeg precies wat ik had verwacht. Niets meer, niets minder. Daardoor waren de krappe drie uur die de film duurde een aangename zit. Gewoon lekker popcorn naar binnen stouwen en half onderuitgezakt turen naar het scherm.

Ik bedenk me trouwens net dat POTC een zeer stabiele trilogie is geworden. Alledrie de delen bieden ongeveer evenveel vermaak. Goed, het spektakel-gehalte wordt langzaam opgevoerd, maar verder zijn ze prima naast elkaar te zetten. Ik wil wel een deel vier.

7/10
Oud 26-05-2007, 22:39
Verwijderd
Pride & Prejudice (L)
Oud 26-05-2007, 22:47
Uice
Uice is offline
Mja mja.
Oud 27-05-2007, 01:02
BendeBen
BendeBen is offline
la dolce vita

wat een extreem saaie film, wat ik heb ik gemist?
Oud 27-05-2007, 09:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Armageddon
Special effect zijn wel cool, maar de personages zijn absoluut niet boeiend. Altijd weer die Amerikaanse nationalistische clichés en het idee van de film zelf was ook niet echt heel origineel.
Maar dan nog, jánken op het laatst. Echt idioot. Verder was hij ook leuk om te zien.
7/10
Oud 27-05-2007, 09:11
DanielC
DanielC is offline
The Big Trail het was gisteren de 100ste verjaardag van The Duke. Dus heb ik de film met zijn eerste grote rol opgezet. En hij was redelijk goed. Jammer dat het toen zo'n flop was door Widescreen, en Wayne aan lager wal raakte.
Oud 27-05-2007, 10:20
Verwijderd
PotC: CotBP
Niet mijn soort film. Vond 't het eerste kwartier wel geinig, maar daarna te flauw en te saai.
Oud 27-05-2007, 10:41
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 27-05-2007 @ 10:10 :
Armageddon
Special effect zijn wel cool, maar de personages zijn absoluut niet boeiend. Altijd weer die Amerikaanse nationalistische clichés en het idee van de film zelf was ook niet echt heel origineel.
Maar dan nog, jánken op het laatst. Echt idioot. Verder was hij ook leuk om te zien.
7/10
als je moest huilen op het eind vond de de personages toch echt wel boeiend...
Oud 27-05-2007, 12:31
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 27-05-2007 @ 11:41 :
als je moest huilen op het eind vond de de personages toch echt wel boeiend...
Niet per se. Hangt ook van je gemoedstoestand af. Als ik b.v. oververmoeid ben moet ik ook om het minste geringste al janken. Ook als ik toevallig de laatste 3 minuutjes van een sentimentele draak van een film meepik.
Oud 27-05-2007, 14:56
Swlabr
Swlabr is offline
Epic Movie

Hoef ik geen woorden aan vuil te maken.
Oud 27-05-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 27-05-2007 @ 15:56 :
Epic Movie

Hoef ik geen woorden aan vuil te maken.
Naja, dat had je van te voren kunnen weten.
Oud 27-05-2007, 15:03
Muchacha
Muchacha is offline
The Notebook:
2de keer dat ik hem zag <3 en hoewel hij heeeeel melig is, vind ik hem echt goed! Liefde kan zo mooi zijn en ik wil een vent als Noah

PotC: At the World's End
Ik vond em goed! Goeie special effects, goeie soundtrack, humor super as ever Wel vond ik enkele scene's wat te lang of waren ze overbodig
Spoiler
Voor de rest was ik aangenaam verrast aangezien ik toch al wat negatieve kritieken had gehoord/gelezen

Laatst gewijzigd op 27-05-2007 om 15:06.
Oud 27-05-2007, 15:04
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-05-2007 @ 15:59 :
Naja, dat had je van te voren kunnen weten.
Ik wilde 'm toch eens kijken. Er zaten echt heel veel fouten in.
Oud 27-05-2007, 18:21
Verwijderd
Peacock king: een yuen biao film zonder martial arts is als een porno film zonder porno. Als peacock king een porno film was, viel er weinig te rukken
Oud 27-05-2007, 19:21
Dexter_M
Dexter_M is offline
ziek dus lekker films kijken

the marine
lekkere b actie film 6/10

The hills have eyes 2(2007)
Erg matige film, af en toe leuk stukje. 4/10

Primeval
slechte krokodil film 3/10

Half past dead 2
gewoon erg slecht 3/10
Oud 27-05-2007, 21:31
BendeBen
BendeBen is offline
88 minutes

suffe kak.
Pacino is tegenwoordig een ijdele, ouwe lul die altijd de zelfde nep-bikkels speelt. opzouten met je geverfde haar en summertan smeerseltjes.
Oud 27-05-2007, 22:33
Verwijderd
8,5 (Otto e mezzo)

Ja vind ik wel een goed cijfer voor de desbetreffende film. Wat zijn al die zwartwit Italiaanse vrouwen toch enorm heet . Vette film
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten