Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2011, 23:19
Verwijderd
Ah laat ik ook maar even een vraagje hier neerzetten. Ik heb nu clozapine (leponex) helemaal afgebouwd. Daar ben ik op zich heel blij mee want ik had best veel last van de bijwerkingen. AP heb ik verder ook niet meer nodig. Ik heb alleen nu wel last van ontwenningsverschijnselen. Ik slaap nu al een tijd heel slecht en dat begint me echt parten te spelen. Daarnaast heb ik nu een hele snelle ontlasting. Ik snap dat ik hier doorheen moet, maar is er iets om het aangenamer te maken?
Advertentie
Oud 23-01-2011, 20:50
Verwijderd
Hoe zit het met temazepam en prozac.
Iemand ervaring?
Oud 23-01-2011, 20:56
darkfairy
darkfairy is offline
@Queasy temazepam heb ik voor een paar dagen gehad.
mijn ervaring is dat je er goed van in slaapt valt.
Oud 24-01-2011, 17:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ah laat ik ook maar even een vraagje hier neerzetten. Ik heb nu clozapine (leponex) helemaal afgebouwd. Daar ben ik op zich heel blij mee want ik had best veel last van de bijwerkingen. AP heb ik verder ook niet meer nodig. Ik heb alleen nu wel last van ontwenningsverschijnselen. Ik slaap nu al een tijd heel slecht en dat begint me echt parten te spelen. Daarnaast heb ik nu een hele snelle ontlasting. Ik snap dat ik hier doorheen moet, maar is er iets om het aangenamer te maken?
Dat slechte slapen kan ook van de prednison komen of slik je dat niet meer? Had ik ook vaak maar dan vooral de eerste nachten, daarna trok het wel weer een beetje bij.
Oud 25-01-2011, 10:01
Nebel
Nebel is offline
@ Queasy: van temazepam val je makkelijk in slaap is mijn ervaring. Het werkt niet superlang dus de volgende dag ben je niet suf (als je tenminste netjes geen alcohol drinkt). Je raakt er wel snel aan gewend.
Oud 25-01-2011, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Dat slechte slapen kan ook van de prednison komen of slik je dat niet meer? Had ik ook vaak maar dan vooral de eerste nachten, daarna trok het wel weer een beetje bij.
ja ik slik nu nog 60mg prednison, eerst 80. Maar dit slik ik nu 2/3 maanden en het is pas de afgelopen weken dat ik zo slecht slaap. Misschien is het wel een combinatie van prednison en het afbouwen de clozapine. Ik heb inderdaad van meer mensen gehoord dat je van prednison slecht gaat slapen. Ik heb overigens gisteren melatonine gekregen, maar dit heeft niet echt geholpen. Hoort melatonine meteen te werken of moet je daar ook een spiegel van opbouwen?
Oud 25-01-2011, 14:02
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ja ik slik nu nog 60mg prednison, eerst 80. Maar dit slik ik nu 2/3 maanden en het is pas de afgelopen weken dat ik zo slecht slaap. Misschien is het wel een combinatie van prednison en het afbouwen de clozapine. Ik heb inderdaad van meer mensen gehoord dat je van prednison slecht gaat slapen. Ik heb overigens gisteren melatonine gekregen, maar dit heeft niet echt geholpen. Hoort melatonine meteen te werken of moet je daar ook een spiegel van opbouwen?
Heb je melatonine gekocht of gekregen? De melatonine die je koopt is namelijk 50x minder sterk dan die op recept.
Oud 25-01-2011, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Heb je melatonine gekocht of gekregen? De melatonine die je koopt is namelijk 50x minder sterk dan die op recept.
gekregen. 3mg.
Oud 25-01-2011, 16:23
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
gekregen. 3mg.
Oke, volgens mij zou het binnen een paar dagen moeten werken dan. Dat deed het bij in ieder geval. Ik word er niet slaperig. Het is meer, als ik in slaap val, slaap ik beter door. Maar als ik niet kan slapen, zorgt melatonine er niet voor dat ik wel slaap. Wat dat betreft is temazepam met melatonine dus wel een gunstige combo.
Oud 25-01-2011, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Oke, volgens mij zou het binnen een paar dagen moeten werken dan. Dat deed het bij in ieder geval. Ik word er niet slaperig. Het is meer, als ik in slaap val, slaap ik beter door. Maar als ik niet kan slapen, zorgt melatonine er niet voor dat ik wel slaap. Wat dat betreft is temazepam met melatonine dus wel een gunstige combo.
Oh, ik begreep juist dat melatonine voor het inslapen is en ik mocht nu juist geen temazepam nemen... Maar goed, morgen ga ik sowieso overleggen. Als ik nou vannacht weer niks slaap wil ik morgen gewoon even voor 1 nacht een hoge dosis van het een of ander, ga ik dan weer proberen met melatonine.
Oud 26-01-2011, 21:56
kroot
kroot is offline
Citaat:
Iemand ervaring?
heb niet ervaring met de combinatie, wel met temazepam. bij mijn helpt het wel om snel in te slapen. maar het is erg verslavend. mijn psych wil het me ook eigenlijk niet voorschrijven. ik hebben het wel eens paar dagen achterelkaar gebruikt en dat was geen succes. maar als je er voorzichtig mee bent, is het prima.
Oud 30-01-2011, 20:11
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik zou nu ook geen temazepam nemen, anders weet je straks echt niet waar wat van komt. Plus de gewenning van welke pam dan ook die vrij snel om de hoek komt kijken. Of nouja de gewenning, ik heb al vrij snel na een aantal dagen temazepam dat ik dan de nacht zonder weer onwijs-niet inslaap.

Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik temazepam langere tijd op een zo onregelmatig mogelijke manier slik. Uitzonderingen daargelaten. Vandaar de ervaring.
Oud 11-02-2011, 16:30
hmkey
hmkey is offline
Citaat:
Ik zou nu ook geen temazepam nemen, anders weet je straks echt niet waar wat van komt. Plus de gewenning van welke pam dan ook die vrij snel om de hoek komt kijken. Of nouja de gewenning, ik heb al vrij snel na een aantal dagen temazepam dat ik dan de nacht zonder weer onwijs-niet inslaap.

Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik temazepam langere tijd op een zo onregelmatig mogelijke manier slik. Uitzonderingen daargelaten. Vandaar de ervaring.
Ja das echt een probleem met de inslapers.
Bij doorslapers is dat een stuk minder, slecht slapen, een soort van direct rebound effect de dag erna
Oud 23-02-2011, 19:41
Eend
Eend is offline
Iemand hier bekend met Abilify?
Oud 23-02-2011, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Iemand hier bekend met Abilify?
Zelf niet gebruikt, maar ik ken wel veel mensen die het gebruiken en die zijn over het algemeen vrij positief
Oud 25-02-2011, 20:50
Eend
Eend is offline
gelukkig
Oud 26-02-2011, 00:52
Verwijderd
Heb je nog specifieke vragen?
Oud 26-02-2011, 13:08
hmkey
hmkey is offline
Citaat:
Heb je nog specifieke vragen?
Ja ik!
Wat is/merk je van de werking?
Oud 26-02-2011, 13:18
Verwijderd
Nou de meeste mensen (misschien eigenlijk wel iedereen die ik ken) zijn tijdens gebruik psychose-vrij!
zij werden er wel onrustig van, vooral de eerste weken. Het werkt alleen niet zo snel als zyprexa.
Oud 15-03-2011, 19:23
Eend
Eend is offline
Ik ben wel psychosevrij ja
Oud 30-03-2011, 20:44
Nebel
Nebel is offline
Weet iemand wat de lange termijn bijwerkingen zijn van Lexapro? Dat de eerste paar dagen/2 weken rot zijn maakt me niet zo uit. Welke invloed heeft het op concentratievermogen en gewicht?
Oud 30-03-2011, 21:00
darkfairy
darkfairy is offline
ik gebruik ongeveer 2 jaar lexapro.
volgens mij heeft het geen invloed op je gewicht.
en met concentratievermogen merk ik er ook niks van.
Oud 30-03-2011, 21:12
Eend
Eend is offline
Ik slik ook een aantal maanden lexapro en heb nog steeds geen bijwerking opgemerkt
Oud 16-04-2011, 16:51
Verwijderd
Ik slik 40mg Citalopram en 0,5mg Abillify.
Ik merk dat het allebei mijn prikkels en gevoelens enz dempt.
Alleen van mijn terugkerende gedachte`s kom ik maar moeilijk van af .
Oud 06-05-2011, 19:24
Eend
Eend is offline
Das weinig Abilify Ik slik 10mg
Oud 08-05-2011, 12:23
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Das weinig Abilify Ik slik 10mg
Seroquel kan ook zoveel verschillen. Wordt tussen de 25 en 1200 mg voorgeschreven.
Oud 08-05-2011, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Seroquel kan ook zoveel verschillen. Wordt tussen de 25 en 1200 mg voorgeschreven.
Seroquel wel, maar Abilify is alleen te verkrijgen in tabletten van 10 mg (en hoger), dus het lijkt me wel heel moeilijk om er dan 0.5 mg van te maken. Het moet of een andere dosis zijn of een ander medicijn (Risperdal misschien? Die heb ik wel eens in 0.25 mg zelfs gehad).
Oud 09-05-2011, 13:25
Eend
Eend is offline
of ze bedoelde een half tablet?
Oud 05-06-2011, 15:01
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik ga volgende week starten met Nortrilen. Ik zie erg op tegen de bijwerkingen. Iemand ervaring?
Daarnaast slik ik nog Seroquel in lage dosis, 50 mg.
Oud 14-06-2011, 07:31
sananana
sananana is offline
Ik gebruik St. Janskruid? Iemand ervaring?
Oud 14-06-2011, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar ik hoop dat je weet dat de pil dan niet betrouwbaar is? Voor het geval je de pil gebruikt.
Oud 14-06-2011, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Yep. Deed helemaal niks. Maar onderzoek suggereert dat het wel effectief kan zijn voor (milde) depressies.

En Lentekriebel heeft gelijk, Sint-Janskruid vermindert de werkzaamheid van allerlei medicijnen, waarvan de pil de meest gebruikte is, dus het is oppassen geblazen.
Oud 14-06-2011, 15:14
sananana
sananana is offline
^ ja dat wist ik en die gebruik ik niet, maar dankjullie!
Oud 19-06-2011, 17:50
hmkey
hmkey is offline
Paroxetine 20mg Seroquel 25mg en zo nu en dan een pammetje hier
Oud 01-08-2011, 15:36
darkfairy
darkfairy is offline
heeft er iemand ervaring met remeron?.
ze zeide dat het een AD is.
maar ik krijg het voor het slapen vanaf vanavond.
want ze zeggen dat je er heel goed van kunt slapen.
Oud 06-08-2011, 23:59
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik sliep redelijk ok op Remeron, maar ben er veel van aangekomen. Ik vond daarnaast de soltabs prettiger dan de'gewone' tabletten.

Het is inderdaad eigenlijk een AD.
Oud 14-12-2011, 08:30
Yora
Yora is offline
Citaat:
Iemand ervaring?
ik raad oxazepam aan. temazepam wordt je zo high van, net drugs
oxazepam maakt me heerlijk rustig wanneer ik dat echt nodig heb.
en prozac, is dat niet een soort van xanax?
Oud 14-12-2011, 08:54
Verwijderd
Volgens mij heb ik dat bericht echt een eeuw geleden geschreven.
Oud 07-05-2012, 18:56
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb een vraag.
ik ben vandaag al 2 lorazeoam van 1mg op.
dat is het aantal dat ik voor zo nodig op een dag mag.
maar ik voel me nog steeds behoorlijk angstig.

dus nou mijn vraag.
zou het kwaad kunnen als ik nou nog een lorazepam pak?.
Oud 07-05-2012, 20:39
Verwijderd
Echt kwaad kan het niet denk ik, maar het lijkt mij verstandiger dit niet zomaar te doen. Als het echt crisis is, dan kun je beter een hulpverlener bellen. Dan kunnen zij beoordelen of het verstandig is om iets extra's te nemen.

Ik zou sowieso alleen pammetjes slikken als het echt niet anders kan. Als je het vaak gebruikt, heb je steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Het blijven verslavende middelen.
Oud 07-05-2012, 21:42
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Echt kwaad kan het niet denk ik, maar het lijkt mij verstandiger dit niet zomaar te doen. Als het echt crisis is, dan kun je beter een hulpverlener bellen. Dan kunnen zij beoordelen of het verstandig is om iets extra's te nemen.

Ik zou sowieso alleen pammetjes slikken als het echt niet anders kan. Als je het vaak gebruikt, heb je steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Het blijven verslavende middelen.
ik heb het toch maar bij die 2 gehouden

en ja ik weet dat pammetjes verslavend zijn
ik probeer het ook zo weinig mogelijk te pakken
maar psycholoog en psychiater zeggen dat ik het zelfs te weinig pak.
Oud 08-05-2012, 12:22
darkfairy
darkfairy is offline
Ik heb van de psychiater voor zeven nachten temazepam om in slaap te komen. Maar mijn vraag. is kan ik dat samen met mijn lorazepam die ik voor zo nodig heb slikken ?
Oud 08-05-2012, 12:25
Pluis
Pluis is offline
ja dat gaat samen, maar de temazepam moet je dus 's avonds gebruiken en niet tussendoor. en neem de temazepam niet na 12 uur 's nachts want anders loop je het risico dat je de rest van de volgende dag slaperig blijft.
Oud 08-05-2012, 12:32
darkfairy
darkfairy is offline
Temazepam neem ik voor het slapen maar die lorazepam neem ik alleen voor zo nodig en die heb ik nou nogal nodig vandaar de vraag
Oud 08-05-2012, 12:44
Pluis
Pluis is offline
ja dat gaat wel, die is vanavond allang weer uitgewerkt.
Oud 08-05-2012, 12:49
Verwijderd
En als je temazepam slikt, heb je 's avonds waarschijnlijk geen lorazepam nodig. Als het bijna bedtijd is en je voelt je onrustig, zou ik geen lorazepam meer nemen, maar een temazepam en proberen te slapen.
Oud 08-05-2012, 14:16
darkfairy
darkfairy is offline
Die lorazepam Probeer ik zoiezo in de avond niet te nemen want dan heb ik ook seroquel en mirtazepine
Oud 08-05-2012, 14:42
Verwijderd
Ah dan is het geen probleem denk ik
Oud 13-05-2012, 16:45
darkfairy
darkfairy is offline
Medicijnen en twee biertjes samen kan dat kwaad
Oud 13-05-2012, 18:21
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Medicijnen en twee biertjes samen kan dat kwaad
als je doelt op je pammetjes en alle andere medicijnen met een gele sticker: drank komt veel harder aan als je die medicijnen gebruikt.

Regels voor berichten