Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2007, 15:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Als je voldoende eet, heb je vaak ook minder de neiging om ongezonde dingen te eten, omdat je dan al vol zit. Natuurlijk werkt dat niet altijd, maar al werkt het maar 50% van de keren, dan is dat toch al de helft.
Haha, die regel gaat voor mij helaas niet op. Ik zit nooit vol. Ik kan echt gigantische hoeveelheden wegstouwen. Ik doe 't meestal niet, maar ik kan 't wel. Feestjes zijn voor mij geen goede plek, want met een beetje alcohol is de rem weg en verander ik in een vuilnisbak.
Oud 26-10-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ik kan echt gigantische hoeveelheden wegstouwen.
Wat is volgens jou 'een gigantische hoeveelheid'? (Dit omdat je bij wat je nu eet vraagt of je teveel eet. Je eet te weinig, misschien dat hetgeen jij een 'gigantische hoeveelheid' vindt in werkelijkheid best meevalt.)

En overdag drink je normaal gesproken vast geen alcohol en is het misschien aan stukje minder dan op bv. een feestje?

En zoals ik al zei: al werkt het maar de helft van de keren, dat is iig meer dan niets.
Oud 26-10-2007, 21:49
knir
knir is offline
Het klinkt een beetje alsof je toch geen zin hebt om iets te veranderen, ookal weet je wel dat je huidige methode niet werkt. Je kan het toch proberen, beetje je patroon doorbreken, alles helemaal omgooien? Maak er een leuk project van ofzo
Oud 27-10-2007, 09:21
Verwijderd
Op feestjes is het inderdaad moeilijk om je in te houden. Maar ga dan gewoon ver van de hapjes vandaan zitten, dat schijnt te helpen
Oud 27-10-2007, 10:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb een vraagje... De afgelopen week ben ik in één klap drie kilo afgevallen, waar ik echt ontzettend van baal want ik heb er juist zo hard voor gewerkt om boven die 45 te zitten en daar zit ik nu dus weer onder. Maar nu vroeg ik mij af of ik nu weer sneller zou aankomen omdat het echt in een paar dagen is gebeurd, of dat ik eigenlijk weer helemaal opnieuw moet beginnen?
Oud 27-10-2007, 10:17
Yana
Yana is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje... De afgelopen week ben ik in één klap drie kilo afgevallen, waar ik echt ontzettend van baal want ik heb er juist zo hard voor gewerkt om boven die 45 te zitten en daar zit ik nu dus weer onder. Maar nu vroeg ik mij af of ik nu weer sneller zou aankomen omdat het echt in een paar dagen is gebeurd, of dat ik eigenlijk weer helemaal opnieuw moet beginnen?
Waarschijnlijk eet je nog steeds te weinig en begint je stofwisseling inmiddels weer wat normaler te werken.. dan val je ook af van meer eten. Of eet je echt minstens 2000 kcal per dag inmiddels?
Oud 27-10-2007, 10:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Waarschijnlijk eet je nog steeds te weinig en begint je stofwisseling inmiddels weer wat normaler te werken.. dan val je ook af van meer eten. Of eet je echt minstens 2000 kcal per dag inmiddels?
De afgelopen dagen heb ik amper de 500 gehaald denk ik, momenteel is het mijn grootste zorg om niet over te geven. Maar ik hoop dat het snel beter gaat en dan eet ik tussen de 1500 en 2000 en eerst kwam ik daar, langzaam maar zeker, mee aan. Alleen vroeg ik me nu dus af of ik sneller weer op mijn oude gewicht terug zou komen omdat ik ziek was en eerst wel een stukje meer woog, of dat het even langzaam zal gaan als altijd.
Oud 27-10-2007, 16:41
indigo
indigo is offline
Citaat:
Aw, das naar. Maar echt 3kg verliezen kun je in principe niet in een week, waarschijnlijk heb je vooral vocht verloren (doordat je ziek was?). Het zou best kunnen dat het er weer wat sneller aanzit. Drink iig genoeg!
Overigens lijkt het me echt niet goed dat je zo tegen het overgeven moet vechten. Dat hoort een gezond lichaam niet te doen! (Of zit daar ook iets psychisch achter?) Ik weet dat je al wel eens naar de huisarts bent gegaan, maar heeft hij je ook verder kunnen helpen?

Succes iig
Oud 27-10-2007, 18:56
Verwijderd
Trimm Trabb, probeer ook onderscheid te maken tussen vormen van 'vol zitten'; het kan zijn dat je gewoon genoeg hebt gehad om je honger/trek te stillen, of het kan zo zijn dat je echt geen pap meer kan zeggen. De bedoeling van een maaltijd is dat eerste, niet dat tweede, en ik denk dat Leonoor ook dat eerste bedoelde met 'voelen wanneer je vol zit'

Vogelvrij, als het zo snel ging was het waarschijnlijk een gewone gewichtsschommeling en schommel je wel weer terug. Als mensen ziek zijn verbranden ze wel meer maar niet zo veel dat je een halve kilo vet per dag kwijtraakt. Het is dan natuurlijk wel belangrijk om je goede eetpatroon van voordat je ziek werd weer op te pakken.
Oud 27-10-2007, 20:56
palindrome
palindrome is offline
@ Trimm Trabb: volkoren boterhammen zijn ook beter en vullen meer dan witbrood waarvan de meeste van die broodjes over het algemeen gemaakt zijn. Dus misschien kun je toch beter volkoren brood eten?
Daarnaast zou ik inderdaad meer drinken, grotere hoeveelheden groenten en fruit eten en minder verzadigde vetten (zoals in sausjes op je broodjes, en pecanbroodjes enzo) en proberen regelmatiger te eten.
Oud 28-10-2007, 09:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Aw, das naar. Maar echt 3kg verliezen kun je in principe niet in een week, waarschijnlijk heb je vooral vocht verloren (doordat je ziek was?). Het zou best kunnen dat het er weer wat sneller aanzit. Drink iig genoeg!
Overigens lijkt het me echt niet goed dat je zo tegen het overgeven moet vechten. Dat hoort een gezond lichaam niet te doen! (Of zit daar ook iets psychisch achter?) Ik weet dat je al wel eens naar de huisarts bent gegaan, maar heeft hij je ook verder kunnen helpen?

Succes iig
Van de huisarts heb ik gewoon medicijnen tegen het overgeven gekregen, maar die gebruik ik liever niet. En mijn overgeven is psychisch ja, volgens mij is mijn lichaam in principe wel gezond. Beetje zwak momenteel
Oké, ik zal dan maar snel proberen terug te schommelen.
Oud 28-10-2007, 11:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm Trabb, probeer ook onderscheid te maken tussen vormen van 'vol zitten'; het kan zijn dat je gewoon genoeg hebt gehad om je honger/trek te stillen, of het kan zo zijn dat je echt geen pap meer kan zeggen. De bedoeling van een maaltijd is dat eerste, niet dat tweede, en ik denk dat Leonoor ook dat eerste bedoelde met 'voelen wanneer je vol zit'
Dat is idd iets wat ik moet leren, want van kleins af aan heb ik al te horen gekregen dat ik niet moest zeuren en m'n bord moest leegeten, wat ervoor heeft gezorg dat die grens niet altijd meer merkbaar is.
Ik probeer nu ook al kleinere porties voor mezelf op te scheppen bij 't avondeten zodat ik eventueel nog iets erbij kan nemen als het nodig is ipv dat ik m'n bord leegwerk en bijna ontplof.

@ palindrome: De broodjes die ik eet zijn altijd donkerbruine volkoren broodjes, want ja, die verkopen we ook.

Ik ga iedergeval proberen er op te letten. Bedankt allemaal.
Oud 30-10-2007, 20:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoeveel eieren mag je nou ook al weer eten per week voor het slecht voor je wordt (qua cholesterol enzo)? Is 3 al te veel?
Oud 30-10-2007, 21:10
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij is dat hele slecht voor je cholestrol verhaal alweer achterhaald dus drie eieren moet zeker kunnen.
Oud 31-10-2007, 12:37
Calyx
Calyx is offline
Eieren en cholesterol (bron voedingscentrum)

In eieren zitten veel waardevolle voedingsstoffen, zoals vitamines en mineralen. Er zit ook cholesterol in. Wie veel cholesterol binnenkrijgt, kan een wat hoger cholesterolgehalte in het bloed krijgen. Vandaar dat het verstandig is niet te veel eieren te eten.

Voor de gezondheid is een eitje of drie per week geen probleem. Eet u weinig of geen vlees, dan kan het een eitje meer zijn. Daarbij gaat het om gemiddelden. Een keertje méér eieren eten, zoals met Pasen, kan geen kwaad.

Bij het cholesterolgehalte in het bloed speelt het cholesterol in eten sowieso maar een kleine rol. Veel belangrijk is het om niet te veel verzadigd vet te eten. Bijvoorbeeld door te kiezen voor magere zuivel en magere vleeswaren, en te bakken in zachte margarine, vloeibaar bak en braad of olie. Let dus ook op waar u uw ei in bakt en doe er liever ham bij dan ontbijtspek!
Oud 31-10-2007, 13:13
Verwijderd
Als je een beetje rondneust op google is vooral te lezen dat het ei = slecht verhaal inderdaad achterhaald is. Iedere dag een paar eieren is misschien niet echt goed, maar dat geldt voor alles waar je te veel van eet.
Iedere dag een ei kan best, als je verder niet te veel cholesterol binnenkrijgt op een dag. Als je bijvoorbeeld wel veel kaas eet enzo, zou ik het in de gaten houden. Maar 3 eieren moet zeker wel kunnen.
Oud 01-11-2007, 16:46
poppelientje
poppelientje is offline
ik lees hier al een tijdje mee, maar nu heb ik zelf ook een vraagje.
de laatste tijd heb ik gewoon ontzettend veel moeite om van al het lekkere eten af te blijven. ik woon sinds een paar maandjes echt op mezelf, en niemand 'controleert' me dus als het ware met eten. het is niet zo dat ik ongezond eet, want snoepgoed ik eet zelden. het is meer dat als ik trek heb, dat ik me vol ga stoppen met 'gezond' eten, zoals boterhammen. niet eens zozeer omdat ik honger heb, maar gewoon om iets in m'n mond te hebben. erg vervelend.
ik heb dit altijd in bepaalde mate gehad, maar dat had geen invloed op m'n gewicht. de laatste tijd wordt het alleen wel erger. ik weeg inmiddels 58 kg bij een lengte van 1.65 (een paar weken geleden nog 56, waarbij ik dus ook al hartstikke lang stabiel bleef).Het is niet dat 58 teveel is, maar ik krijg m'n broeken gewoon niet goed meer dicht en ik heb geen geld om nieuwe te kopen.
iemand tips hoe ik geleidelijk aan weer terug kan gaan naar de 56? of gewoon tips hoe ik 'normale porties' kan eten (want het gaat mis met de maaltijden)?
Oud 01-11-2007, 17:37
Breg
Breg is offline
Citaat:
ik lees hier al een tijdje mee, maar nu heb ik zelf ook een vraagje.
de laatste tijd heb ik gewoon ontzettend veel moeite om van al het lekkere eten af te blijven. ik woon sinds een paar maandjes echt op mezelf, en niemand 'controleert' me dus als het ware met eten. het is niet zo dat ik ongezond eet, want snoepgoed ik eet zelden. het is meer dat als ik trek heb, dat ik me vol ga stoppen met 'gezond' eten, zoals boterhammen. niet eens zozeer omdat ik honger heb, maar gewoon om iets in m'n mond te hebben. erg vervelend.
ik heb dit altijd in bepaalde mate gehad, maar dat had geen invloed op m'n gewicht. de laatste tijd wordt het alleen wel erger. ik weeg inmiddels 58 kg bij een lengte van 1.65 (een paar weken geleden nog 56, waarbij ik dus ook al hartstikke lang stabiel bleef).Het is niet dat 58 teveel is, maar ik krijg m'n broeken gewoon niet goed meer dicht en ik heb geen geld om nieuwe te kopen.
iemand tips hoe ik geleidelijk aan weer terug kan gaan naar de 56? of gewoon tips hoe ik 'normale porties' kan eten (want het gaat mis met de maaltijden)?
Ik heb ook vaak dat ik gewoon 'iets' in mn mond moet hebben, dat ik 'iets' moet kauwen. Oplossing daarvoor: kauwgom. Voor mij helpt het. Ik heb vaak meerdere soorten in huis omdat ik het anders snel zat wordt, maar ik denk dat ik makkelijk een half pakje per dag wegkauw. Voordeel van kauwgom is, is dat het niet weggaat, je kan er makkelijk een halfuur of uur op kauwen.

Als ik het gevoel heb dat ik iets smaakvollers in mn mond wil hebben, probeer ik altijd eerst te drinken, en kijk daarna of ik nog steeds iets wil eten.

En misschien kan je meer gaan bewegen, dan maakt het ook niet uit als je meer eet. Sowieso is afleiding vaak de beste 'remedie' tegen eten terwijl je geen honger hebt.
Oud 02-11-2007, 14:56
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Het is niet dat 58 teveel is, maar ik krijg m'n broeken gewoon niet goed meer dicht en ik heb geen geld om nieuwe te kopen.
dat is echt de reden om af te gaan vallen.
Hmmm nou, normale porties, ik weet niet, ik ben ook brood/tosti liefhebber en de drang om een lekkere tosti te maken is minder als ik daarvoor brood moet ontdooien.
Oud 03-11-2007, 08:17
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Even vraagje voor degene die "normaal" omgaan met eten...:
Als jullie om 9 uur ontbijten, dan om half 12 een stuk taart eten, hoe doe je dit dan met de lunch? Dit had ik namelijk gister en toen hebben we om half 1 toch gelunchd, maar dan minder boterhammen dan dat ik anders neem. Is dit een "normale/goede" oplossing?
(moet er nogsteeds beetje achterkomen hoe nou een "normaal" eetpatroon is...eten op gevoel, of standaard elke dag zelfde aantal boterhammen enz..)
Oud 03-11-2007, 08:36
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ligt eraan. Als ik na die taart nog honger heb, neem ik nog een paar boterhammen. Als ik daarna geen honger heb niet..
Oud 03-11-2007, 09:20
Verwijderd
@ikkuh15: Dan lunch ik zodra ik trek krijg. Ik vind jouw oplossing trouwens goed (en in jouw geval misschien wel beter, tenzij je al 'objectief op gevoel' (tegenstrijdig, maar je begrijpt me vast wel ) kunt eten).
Oud 03-11-2007, 09:27
Maija
Maija is offline
Citaat:
Even vraagje voor degene die "normaal" omgaan met eten...:
Als jullie om 9 uur ontbijten, dan om half 12 een stuk taart eten, hoe doe je dit dan met de lunch? Dit had ik namelijk gister en toen hebben we om half 1 toch gelunchd, maar dan minder boterhammen dan dat ik anders neem. Is dit een "normale/goede" oplossing?
(moet er nogsteeds beetje achterkomen hoe nou een "normaal" eetpatroon is...eten op gevoel, of standaard elke dag zelfde aantal boterhammen enz..)
Ja, dat vindt ik een normale oplossing, ligt eraan hoeveel minder boterhammen en hoe je de rest van de dag eet (of je aan het lijnen bent ofniet)

ja, het is soms best moeilijk om je een goed eetpatroon aan te wennen. (Vooral als je college's enz hebt.)
'gelukkig' (voor mijn eetpatroon) heb ik nu stage. Dus ik hoef eigenlijk niet meer na te denken.
5 uur opstaan eten, 8 uur op stage,half 10 koffiepauze,12 uur lunch, half 3 koffie,kwart voor 5 trein terug,8 thuis avondeten
(het verschilt natuurlijk wel wat je eet, maar ik eet op die momenten altijd wat (ook al is het maar 1 boterham, of 2 mandarijntjes)
Zo heb je toch je vaste eetmomenten, en ik merk ook dat als ik er een oversla (bv als het druk is in de trein terug en ik een bekende zie en niet durf te eten (ja dat is mijn fout!!) dan trek ik de terugreis ook niet meer.

Dus niet gaan overslaan of iets.
Oud 03-11-2007, 20:37
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Bedankt voor jullie antwoorden
heb ik 't dus tog wel goed opgelost (zo leer ik nog 's wat normaal is )
Oud 06-11-2007, 11:01
Maija
Maija is offline
Ik eet graag Super Noodles.Alleen vraag ik me (al een tijdje) af hoeveel kal er nou in zo'n portie zitten.
op de verpakking staat Inhoud 82 gram - 1 portie is ongeveer 200 gram - en voedingswaarden 231 kcal per 100 gram.

Natuurlijk is het verschil tussen bijna 500 kal, en net 200 kal erg groot. Vooral omdat ik het in het weekend ook graag als middageten eet met een broodje, en s'avonds dan nog gewoon warm.

Hebben jullie misschien een idee?
Oud 06-11-2007, 11:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik eet graag Super Noodles.Alleen vraag ik me (al een tijdje) af hoeveel kal er nou in zo'n portie zitten.
op de verpakking staat Inhoud 82 gram - 1 portie is ongeveer 200 gram - en voedingswaarden 231 kcal per 100 gram.

Natuurlijk is het verschil tussen bijna 500 kal, en net 200 kal erg groot. Vooral omdat ik het in het weekend ook graag als middageten eet met een broodje, en s'avonds dan nog gewoon warm.

als je het lekker vindt, geniet er dan lekker van...
Oud 06-11-2007, 11:24
Calyx
Calyx is offline
Citaat:

200 kcal d8 ik
En indd geniet ervan
Oud 06-11-2007, 11:44
Maija
Maija is offline
Ja, dat doe ik zeker!

Bedankt voor je anwtoord.
Oud 06-11-2007, 19:43
goeltje
goeltje is offline
Ik eet zo van die noodles van de carrefour en daar stond op dacht ik '80kcal per 100g' wat dus duidelijk bedoeld is NA het "koken" Zo een potje weegt na het "koken" iets van een 360g dacht ik. Wat dus maakt dat zo 1 potje je ongeveer 280 kcal oplevert.
Maar bij jou heb ik er dus geen enkel idee van. Het lijkt me te weinig voor droog gewicht, maar teveel voor gekookt. Dus sorry, ik kan je niet helpen ^^ Maar ik weet wel dat er ook van die noodleszakjes zijn die in totaal een goeie 400kcal oplevert, wat dus wel een hoop is vind ik, terwijl daar opzich niet zoveel verschil in zit met die potjes die ik eet.
Oud 07-11-2007, 15:08
AzN
AzN is offline
Ik vroeg me af of kruiden en specerijen (peper, kerrie, komijn, nootmuskaat) calorieën bevatten?

Offtopic:
Sarah, hoe komt 't dat je zoveel weet over voeding? Of lijkt dat maar zo?
Oud 07-11-2007, 18:26
indigo
indigo is offline
Kruiden en specerijen bevatten volgens mij geen calorieën. En anders waarschijnlijk zo weinig dat het verwaarloosbaar is. (Kruiden zijn immers vaak gedroogde planten, vergelijkbaar met groenten, die al zeer weinig calorieën bevatten. Voor zout en peper weet ik het niet, maar ik neem aan dat je daar niet een heleboel van gebruikt .)
Oud 07-11-2007, 19:40
Nonaj
Nonaj is offline
wow, dit is het eerste topic van mij dat de 500 replies haalt denk ik
Oud 08-11-2007, 14:26
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Ik vroeg me af of kruiden en specerijen (peper, kerrie, komijn, nootmuskaat) calorieën bevatten?

Offtopic:
Sarah, hoe komt 't dat je zoveel weet over voeding? Of lijkt dat maar zo?
In bijvoorbeeld Kerrie zitten wel kcal, maja dat is wel verwaarloosbaar. Want dat staat er dan op per 100 gram en de meeste mensen doen maar een heeel klein beetje kruiden door het eten...
dus eigenlijk geen kcal
Oud 09-11-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
... bijvoorbeeld Kerrie ...
... de meeste mensen doen maar een heeel klein beetje kruiden door het eten...
dus eigenlijk geen kcal
hehe, met de soeplepels tegelijk, hierzo
echt jum, curry
Oud 09-11-2007, 15:33
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
hehe, met de soeplepels tegelijk, hierzo
echt jum, curry
Ja kerriesaus, maar geen soeplepels kerriepóeder neem ik aan?
Oud 10-11-2007, 15:57
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Heeft er hier iemand ervaring met een dieetist?
Oud 10-11-2007, 16:38
Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Heeft er hier iemand ervaring met een dieetist?
Ja daar heb ik ervaring mee, wat wil je weten?
Oud 10-11-2007, 20:28
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Ja daar heb ik ervaring mee, wat wil je weten?
Hoe het een beetje in zijn werk gaat en of het voor jou een beetje geholpen heeft? Kreeg vandaag de 'tip' om maar naar de dieetist te gaan omdat ik 'zo' nooit een danser kan worden en dus moet afvallen. Maandag dus maar ff afspraak met huisarts maken om verwijzing te krijgen ofzow.. Maar ben nu onwijs benieuwd hoe dat gaat in zijn werk gaat.
Oud 11-11-2007, 07:18
Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Hoe het een beetje in zijn werk gaat en of het voor jou een beetje geholpen heeft? Kreeg vandaag de 'tip' om maar naar de dieetist te gaan omdat ik 'zo' nooit een danser kan worden en dus moet afvallen. Maandag dus maar ff afspraak met huisarts maken om verwijzing te krijgen ofzow.. Maar ben nu onwijs benieuwd hoe dat gaat in zijn werk gaat.
Dat verschilt natuurlijk per dietiste. Ik moet er heen omdat ik moet aankomen, maar toen ik de 1e keer daarkwam moest ik vertellen wat ik zoal at op een dag & wat niet, op de hand daarvan werd een lijstje gemaakt. Telkens kwam daar iets bij (omdat ik dus moest aankomen). Wegen doe ik daar niet (loop ook bij een kinderarts, daar word ik gewogen), maar ik ga er van uit dat jij je daar wel word gewogen. Ik hoop dat ik je een beetje een duidelijker beeld heb kunnen geven en anders is er vast nog wel iemand op dit forum die dat kan
Oud 11-11-2007, 15:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Dat verschilt natuurlijk per dietiste. Ik moet er heen omdat ik moet aankomen, maar toen ik de 1e keer daarkwam moest ik vertellen wat ik zoal at op een dag & wat niet, op de hand daarvan werd een lijstje gemaakt. Telkens kwam daar iets bij (omdat ik dus moest aankomen). Wegen doe ik daar niet (loop ook bij een kinderarts, daar word ik gewogen), maar ik ga er van uit dat jij je daar wel word gewogen. Ik hoop dat ik je een beetje een duidelijker beeld heb kunnen geven en anders is er vast nog wel iemand op dit forum die dat kan
Dankje!! Ik vind het nu toch best wel een beetje spannend. Maar ff doorzetten en morgen de huisarts bellen. Dankje voor je uitleg.
Oud 11-11-2007, 17:18
Mara
Mara is offline
Ehm, 'zo'? Wat is zo?

Ik heb gehoord dat dat danswereldje nogal gestoord kan zijn, vooral hogerop. Zorg er gewoon voor dat 't allemaal wel gezond blijft en je tevreden bent met jezelf, dat je je er niet slecht bij voelt.
Oud 11-11-2007, 19:43
Maija
Maija is offline
Citaat:
Ehm, 'zo'? Wat is zo?

Ik heb gehoord dat dat danswereldje nogal gestoord kan zijn, vooral hogerop. Zorg er gewoon voor dat 't allemaal wel gezond blijft en je tevreden bent met jezelf, dat je je er niet slecht bij voelt.
Precies.

Maar ik vind het daarom juist goed dat je gaat lijnen met een dieetiste. Ik ken namelijk genoeg mensen in de danswereld die heel goed konden dansen maar zich te dik voelden en door het doorslaan in lijnen niet meer konden dansen (geen kracht, geen concentratie etc.) omdat ze te weinig aten.
En zo toch wel een mooie carriere weggooien plus nog zoveel meer.

Dus let op. Ik weet niet hoe veel je weegt, maar ga 1. niet te snel afvallen 2. niet teveel afvallen.
Oud 11-11-2007, 19:55
Bloem
Bloem is offline
En 3) let erop dat je bij een goede dieetiste terecht komt die verstand heeft van goede voeding voor mensen die intensief sporten, want als je toevallig bij een in 1930 afgestuurde tuthola terecht komt die daarna nooit meer is bijgeschoold word je met een beetje pech alsnog op een dieet van rauwe wortels en zuurkoolsap gezet.
Oud 11-11-2007, 21:42
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Wat lief allemaal deze reacties. Ik zal er zeker op letten. En ik doe wel voorzichtig, want nu snel afvallen, betekent alsnog geen danscarriere.. En daar doe ik het juist voor!!!
Hoop dat ze inderdaad geen oude tuthola is, maar gewoon iemand die er verstand van heeft (en een beetje lief is..)
Spannend!
Oud 12-11-2007, 10:44
Maija
Maija is offline
Veel succes,

Zolang ze niet gaan praten van kal. iname onder de 1700 kal. vind ik het al goed. , maar er zijn nog zoveel dingen meer om op te letten.

-
Ik ben 3 kilo afgevallen (in een week), omdat ik ziek ben/was. (laatste dag uitzieken hoop ik) Ik hoef niet over te geven, en probeer toch nog gewoon goed te eten. Hier ben ik erg van geschokken. Ik hoop niet dat ik teveel spieren heb afgebroken.. (want dit is zeker geen vetweefsel wat verbrand is )
Nu maar even pannekoeken eten, zolang ik honger heb en ik kreeg opeens trek in pannekoeken.. Moet toch wat binnekrijgen.

-
Vervolg, na een halve pannekoek zit ik alweer propvol.

Laatst gewijzigd op 12-11-2007 om 10:55.
Oud 12-11-2007, 12:18
Bloem
Bloem is offline
Oh, verheug je niet teveel op blijvend gewichtsverlies door ziekte, ik val soms door omstandigheden 10 kilo af in een maand maar dat zit er weer een maand later ook allemaal weer aan
Oud 12-11-2007, 14:48
Maija
Maija is offline
Citaat:
Oh, verheug je niet teveel op blijvend gewichtsverlies door ziekte, ik val soms door omstandigheden 10 kilo af in een maand maar dat zit er weer een maand later ook allemaal weer aan
ik verheug me daar ook helemaal niet op.. ik wil juist graag stabiel blijven qua gewicht.
Oud 12-11-2007, 17:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn gewicht is er helaas niet 'vanzelf' weer bijgekomen nadat ik ziek was geweest, dus het was zeker niet alleen vocht. En blegh, ik zit alweer bijna op mijn oude gewicht en nu voelt het alsof het allemaal voor niets is geweest. Al die keren dat ik heb geworsteld om meer te eten en nu ben ik weer bij het beginpunt. Bah.

O, maar dit is geen klaagtopic over je gewicht, ik weet het. Maar eigenlijk heb ik verder geen vraag of zo, ik wou alleen even zeggen dat je gewicht niet vanzelf terugkomt als je ziek bent geweest.
Oud 12-11-2007, 19:01
Bloem
Bloem is offline
Oke, je gewicht zal vermoedelijk net zo snel weer terugkomen míts je een normaal, gezond en stabiel eetpatroon hebt.

Maija, beterschap
Oud 13-11-2007, 08:15
flyaway
flyaway is offline
Bijna vol dus niemand zal deze post lezen
Topic gesloten

Regels voor berichten