![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En overdag drink je normaal gesproken vast geen alcohol en is het misschien aan stukje minder dan op bv. een feestje? En zoals ik al zei: al werkt het maar de helft van de keren, dat is iig meer dan niets. |
![]() |
|
Ik heb een vraagje... De afgelopen week ben ik in één klap drie kilo afgevallen, waar ik echt ontzettend van baal want ik heb er juist zo hard voor gewerkt om boven die 45 te zitten en daar zit ik nu dus weer onder. Maar nu vroeg ik mij af of ik nu weer sneller zou aankomen omdat het echt in een paar dagen is gebeurd, of dat ik eigenlijk weer helemaal opnieuw moet beginnen?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens lijkt het me echt niet goed dat je zo tegen het overgeven moet vechten. Dat hoort een gezond lichaam niet te doen! (Of zit daar ook iets psychisch achter?) Ik weet dat je al wel eens naar de huisarts bent gegaan, maar heeft hij je ook verder kunnen helpen? Succes iig ![]()
|
Verwijderd
|
Trimm Trabb, probeer ook onderscheid te maken tussen vormen van 'vol zitten'; het kan zijn dat je gewoon genoeg hebt gehad om je honger/trek te stillen, of het kan zo zijn dat je echt geen pap meer kan zeggen. De bedoeling van een maaltijd is dat eerste, niet dat tweede, en ik denk dat Leonoor ook dat eerste bedoelde met 'voelen wanneer je vol zit'
![]() Vogelvrij, als het zo snel ging was het waarschijnlijk een gewone gewichtsschommeling en schommel je wel weer terug. Als mensen ziek zijn verbranden ze wel meer maar niet zo veel dat je een halve kilo vet per dag kwijtraakt. Het is dan natuurlijk wel belangrijk om je goede eetpatroon van voordat je ziek werd weer op te pakken. |
![]() |
|
@ Trimm Trabb: volkoren boterhammen zijn ook beter en vullen meer dan witbrood waarvan de meeste van die broodjes over het algemeen gemaakt zijn. Dus misschien kun je toch beter volkoren brood eten?
Daarnaast zou ik inderdaad meer drinken, grotere hoeveelheden groenten en fruit eten en minder verzadigde vetten (zoals in sausjes op je broodjes, en pecanbroodjes enzo) en proberen regelmatiger te eten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oké, ik zal dan maar snel proberen terug te schommelen.
||
Citaat:
Ik probeer nu ook al kleinere porties voor mezelf op te scheppen bij 't avondeten zodat ik eventueel nog iets erbij kan nemen als het nodig is ipv dat ik m'n bord leegwerk en bijna ontplof. @ palindrome: De broodjes die ik eet zijn altijd donkerbruine volkoren broodjes, want ja, die verkopen we ook. ![]() Ik ga iedergeval proberen er op te letten. Bedankt allemaal. ![]()
|
Eieren en cholesterol (bron voedingscentrum)
In eieren zitten veel waardevolle voedingsstoffen, zoals vitamines en mineralen. Er zit ook cholesterol in. Wie veel cholesterol binnenkrijgt, kan een wat hoger cholesterolgehalte in het bloed krijgen. Vandaar dat het verstandig is niet te veel eieren te eten. Voor de gezondheid is een eitje of drie per week geen probleem. Eet u weinig of geen vlees, dan kan het een eitje meer zijn. Daarbij gaat het om gemiddelden. Een keertje méér eieren eten, zoals met Pasen, kan geen kwaad. Bij het cholesterolgehalte in het bloed speelt het cholesterol in eten sowieso maar een kleine rol. Veel belangrijk is het om niet te veel verzadigd vet te eten. Bijvoorbeeld door te kiezen voor magere zuivel en magere vleeswaren, en te bakken in zachte margarine, vloeibaar bak en braad of olie. Let dus ook op waar u uw ei in bakt en doe er liever ham bij dan ontbijtspek!
|
Verwijderd
|
Als je een beetje rondneust op google is vooral te lezen dat het ei = slecht verhaal inderdaad achterhaald is. Iedere dag een paar eieren is misschien niet echt goed, maar dat geldt voor alles waar je te veel van eet.
Iedere dag een ei kan best, als je verder niet te veel cholesterol binnenkrijgt op een dag. Als je bijvoorbeeld wel veel kaas eet enzo, zou ik het in de gaten houden. Maar 3 eieren moet zeker wel kunnen. |
![]() |
|
![]() |
ik lees hier al een tijdje mee, maar nu heb ik zelf ook een vraagje.
de laatste tijd heb ik gewoon ontzettend veel moeite om van al het lekkere eten af te blijven. ik woon sinds een paar maandjes echt op mezelf, en niemand 'controleert' me dus als het ware met eten. het is niet zo dat ik ongezond eet, want snoepgoed ik eet zelden. het is meer dat als ik trek heb, dat ik me vol ga stoppen met 'gezond' eten, zoals boterhammen. niet eens zozeer omdat ik honger heb, maar gewoon om iets in m'n mond te hebben. erg vervelend. ik heb dit altijd in bepaalde mate gehad, maar dat had geen invloed op m'n gewicht. de laatste tijd wordt het alleen wel erger. ik weeg inmiddels 58 kg bij een lengte van 1.65 (een paar weken geleden nog 56, waarbij ik dus ook al hartstikke lang stabiel bleef).Het is niet dat 58 teveel is, maar ik krijg m'n broeken gewoon niet goed meer dicht en ik heb geen geld om nieuwe te kopen. iemand tips hoe ik geleidelijk aan weer terug kan gaan naar de 56? of gewoon tips hoe ik 'normale porties' kan eten (want het gaat mis met de maaltijden)? |
![]() |
||
Citaat:
Als ik het gevoel heb dat ik iets smaakvollers in mn mond wil hebben, probeer ik altijd eerst te drinken, en kijk daarna of ik nog steeds iets wil eten. En misschien kan je meer gaan bewegen, dan maakt het ook niet uit als je meer eet. Sowieso is afleiding vaak de beste 'remedie' tegen eten terwijl je geen honger hebt.
||
Citaat:
![]() Hmmm nou, normale porties, ik weet niet, ik ben ook brood/tosti liefhebber en de drang om een lekkere tosti te maken is minder als ik daarvoor brood moet ontdooien.
|
![]() |
Even vraagje voor degene die "normaal" omgaan met eten...:
Als jullie om 9 uur ontbijten, dan om half 12 een stuk taart eten, hoe doe je dit dan met de lunch? Dit had ik namelijk gister en toen hebben we om half 1 toch gelunchd, maar dan minder boterhammen dan dat ik anders neem. Is dit een "normale/goede" oplossing? (moet er nogsteeds beetje achterkomen hoe nou een "normaal" eetpatroon is...eten op gevoel, of standaard elke dag zelfde aantal boterhammen enz..)
||
Citaat:
ja, het is soms best moeilijk om je een goed eetpatroon aan te wennen. (Vooral als je college's enz hebt.) 'gelukkig' (voor mijn eetpatroon) heb ik nu stage. Dus ik hoef eigenlijk niet meer na te denken. 5 uur opstaan eten, 8 uur op stage,half 10 koffiepauze,12 uur lunch, half 3 koffie,kwart voor 5 trein terug,8 thuis avondeten (het verschilt natuurlijk wel wat je eet, maar ik eet op die momenten altijd wat (ook al is het maar 1 boterham, of 2 mandarijntjes) Zo heb je toch je vaste eetmomenten, en ik merk ook dat als ik er een oversla (bv als het druk is in de trein terug en ik een bekende zie en niet durf te eten (ja dat is mijn fout!!) dan trek ik de terugreis ook niet meer. Dus niet gaan overslaan of iets.
|
Ik eet graag Super Noodles.Alleen vraag ik me (al een tijdje) af hoeveel kal er nou in zo'n portie zitten.
op de verpakking staat Inhoud 82 gram - 1 portie is ongeveer 200 gram - en voedingswaarden 231 kcal per 100 gram. Natuurlijk is het verschil tussen bijna 500 kal, en net 200 kal erg groot. Vooral omdat ik het in het weekend ook graag als middageten eet met een broodje, en s'avonds dan nog gewoon warm. Hebben jullie misschien een idee?
||
Citaat:
||
Citaat:
En indd geniet ervan ![]()
|
Ik eet zo van die noodles van de carrefour en daar stond op dacht ik '80kcal per 100g' wat dus duidelijk bedoeld is NA het "koken" Zo een potje weegt na het "koken" iets van een 360g dacht ik. Wat dus maakt dat zo 1 potje je ongeveer 280 kcal oplevert.
Maar bij jou heb ik er dus geen enkel idee van. Het lijkt me te weinig voor droog gewicht, maar teveel voor gekookt. Dus sorry, ik kan je niet helpen ^^ Maar ik weet wel dat er ook van die noodleszakjes zijn die in totaal een goeie 400kcal oplevert, wat dus wel een hoop is vind ik, terwijl daar opzich niet zoveel verschil in zit met die potjes die ik eet. |
![]() |
|
Kruiden en specerijen bevatten volgens mij geen calorieën. En anders waarschijnlijk zo weinig dat het verwaarloosbaar is. (Kruiden zijn immers vaak gedroogde planten, vergelijkbaar met groenten, die al zeer weinig calorieën bevatten. Voor zout en peper weet ik het niet, maar ik neem aan dat je daar niet een heleboel van gebruikt
![]()
||
![]() |
Citaat:
dus eigenlijk geen kcal
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind het daarom juist goed dat je gaat lijnen met een dieetiste. Ik ken namelijk genoeg mensen in de danswereld die heel goed konden dansen maar zich te dik voelden en door het doorslaan in lijnen niet meer konden dansen (geen kracht, geen concentratie etc.) omdat ze te weinig aten. En zo toch wel een mooie carriere weggooien plus nog zoveel meer. Dus let op. Ik weet niet hoe veel je weegt, maar ga 1. niet te snel afvallen 2. niet teveel afvallen.
|
En 3) let erop dat je bij een goede dieetiste terecht komt die verstand heeft van goede voeding voor mensen die intensief sporten, want als je toevallig bij een in 1930 afgestuurde tuthola terecht komt die daarna nooit meer is bijgeschoold word je met een beetje pech alsnog op een dieet van rauwe wortels en zuurkoolsap gezet.
|
![]() |
|
![]() |
Wat lief allemaal deze reacties. Ik zal er zeker op letten. En ik doe wel voorzichtig, want nu snel afvallen, betekent alsnog geen danscarriere.. En daar doe ik het juist voor!!!
Hoop dat ze inderdaad geen oude tuthola is, maar gewoon iemand die er verstand van heeft (en een beetje lief is..) Spannend! |
![]() |
|
Veel succes,
Zolang ze niet gaan praten van kal. iname onder de 1700 kal. vind ik het al goed. ![]() - Ik ben 3 kilo afgevallen (in een week), omdat ik ziek ben/was. (laatste dag uitzieken hoop ik) Ik hoef niet over te geven, en probeer toch nog gewoon goed te eten. Hier ben ik erg van geschokken. Ik hoop niet dat ik teveel spieren heb afgebroken.. (want dit is zeker geen vetweefsel wat verbrand is ![]() Nu maar even pannekoeken eten, zolang ik honger heb en ik kreeg opeens trek in pannekoeken.. ![]() - Vervolg, na een halve pannekoek zit ik alweer propvol.
Laatst gewijzigd op 12-11-2007 om 10:55. |
![]() |
||
Citaat:
|
Mijn gewicht is er helaas niet 'vanzelf' weer bijgekomen nadat ik ziek was geweest, dus het was zeker niet alleen vocht. En blegh, ik zit alweer bijna op mijn oude gewicht en nu voelt het alsof het allemaal voor niets is geweest. Al die keren dat ik heb geworsteld om meer te eten en nu ben ik weer bij het beginpunt. Bah.
O, maar dit is geen klaagtopic over je gewicht, ik weet het. Maar eigenlijk heb ik verder geen vraag of zo, ik wou alleen even zeggen dat je gewicht niet vanzelf terugkomt als je ziek bent geweest.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #21 flyaway | 500 | 10-03-2008 19:17 |