Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2011, 11:19
HangInThere
HangInThere is offline
Well said
Oud 08-05-2011, 20:47
Diamera
Diamera is offline
Hoe komt het dat meisjes of vrouwen die met elkaar leven wel eens nagenoeg gelijktijdige menstruatiecycli krijgen? Ik hoor het wel eens, is dat überhaupt wel zo?
Oud 09-05-2011, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe komt het dat meisjes of vrouwen die met elkaar leven wel eens nagenoeg gelijktijdige menstruatiecycli krijgen? Ik hoor het wel eens, is dat überhaupt wel zo?
Het is wel zo, maar hoe het komt is nog niet helemaal duidelijk. Volgens mij gaan de meeste mensen ervanuit dat dit komt door feromonen die menstruerende vrouwen uitscheiden, waar de cycli van de samenwonende vrouwen dan weer op reageren.
Oud 11-05-2011, 22:16
Hulk
Hulk is offline
Het is eigenlijk wel zeker dat dat door feromonen komt. Mannelijke feromonen beinvloeden de cyclus ook trouwens, die wordt dan korter.
De vraag is eerder waarom het zo gebeurd. Vanuit evolutionair opzicht zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat het dan aannemelijker is dat vrouwen tegelijk zwanger worden en en dus tegelijk kinderen krijgen, wat de overlevingskansen van de kinderen vergroot.
Oud 12-05-2011, 06:47
HangInThere
HangInThere is offline
Hoe zou het de overlevingskans vergroten volgens jou?
Oud 12-05-2011, 09:33
Verwijderd
@Diamera: Dat is echt zo. Ik heb drie zussen en toen we nog allemaal thuis woonden, overlapten de menstruatie van mijn zus, zusje, moeder en mij zich met ongeveer 3/4 dagen. Nu wonen alleen mijn zusje, moeder en ik nog thuis en de menstruatie van mijn zusje en mij overlapt zich nog steeds met een aantal dagen. Mijn andere twee zussen zijn het huis en uit daar is de cyclus van verandert en nu zijn we niet meer tegelijk ongesteld.
Toen mijn zus de pil begon te slikken en wij allemaal nog niet, verschoof onze menstruatie zich langzaam naar de stopweek van mijn zus. Het is echt zo.

Wat breek je als je een oogkas breekt? Heb het deze week al drie keer gehoord maar ik heb geen idee, eigenlijk. Het zal wel een heel logisch iets zijn, maar ik kan me er niks bij voorstellen
Oud 12-05-2011, 09:59
Volk
Volk is offline
Wat voor invloed heeft sperma op je tanden?
Oud 12-05-2011, 11:12
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Wat breek je als je een oogkas breekt? Heb het deze week al drie keer gehoord maar ik heb geen idee, eigenlijk. Het zal wel een heel logisch iets zijn, maar ik kan me er niks bij voorstellen
Boven je oog (bij je wenkbrauw) zit een boogvorming bot, onder je oog ook. Voel zelf maar. Dat onderste bot is het breekbaarst, maar het bovenste bot kan ook breken. Dan breek je dus je oogkas. Die botten houden je oog en alle shit daarin en -achter op z'n plek, dus vooral als het onderste bot breekt, kan er spul, eh, weglekken.
Oud 12-05-2011, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Wat voor invloed heeft sperma op je tanden?
Niet zo veel. Het is niet zo basisch dat dat slecht is voor je tanden. Het bevat, net zoals voedsel, wel voedingsstoffen waar bacteriën die tandbederf veroorzaken op kunnen gedijen, maar het is niet suikerrijk ofzo dus dat zal ook wel loslopen.
Oud 12-05-2011, 13:26
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hoe zou het de overlevingskans vergroten volgens jou?
Dan kunnen andere vrouwen van de stam de verzorging van de kinderen overnemen als er iets met je eigen moeder gebeurd, het is ook een voordeel als er meerdere vrouwen met melkproductie zijn denk ik.

Maar verder weet ik het niet, maar het lijkt me wel waarschijnlijk je ziet bij heel veel diersoorten dat de vrouwtjes omstreeks hetzelfde moment drachtig worden.
Oud 12-05-2011, 13:28
Hulk
Hulk is offline
Sperma is trouwens goed voor je tanden, het best zorg je dat er vlak voor het slapengaan nog wat op je tanden komt
Oud 12-05-2011, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Dan kunnen andere vrouwen van de stam de verzorging van de kinderen overnemen als er iets met je eigen moeder gebeurd, het is ook een voordeel als er meerdere vrouwen met melkproductie zijn denk ik.

Maar verder weet ik het niet, maar het lijkt me wel waarschijnlijk je ziet bij heel veel diersoorten dat de vrouwtjes omstreeks hetzelfde moment drachtig worden.
Maar bij diersoorten wordt er over het algemeen maar in één seizoen gepaard, waardoor de nakomelingen ongeveer even oud zijn. Bij vrouwen gaat het dan om enkele weken. Iemand met een baby van 3 weken is niet slechter in het helpen met de opvoeding van een pasgeborene dan iemand met een baby die óók pasgeboren is - integendeel juist, eigenlijk. Al zal het in de praktijk niet zo'n vaart lopen omdat mensen, als nestblijvers, niet zo heel vruchtbaar zijn, waardoor paren op een vruchtbaar moment alsnog maar 20% kans op bevruchting geeft.

Maargoed, het synchroon lopen van menstruaties zou natuurlijk ook gewoon een bijproduct van andere eigenschappen kunnen zijn.
Oud 13-05-2011, 13:38
Imaginairy
Imaginairy is offline
Hoe kunnen neusamandelen weer aangroeien?
Oud 14-05-2011, 08:45
Pluis
Pluis is offline
Een neusamandel is niet zoals een keelamandel, een bolletje dat je in het geheel verwijdert. Een neusamandel is meer een groot vlak met afweercellen die op je neus/keel achterwand zitten. Tijdens een neusamandelverwijdering, wordt er met een soort van kaasschaaf (ja echt) een groot deel van die cellen afgeschraapt, en je kan je dus wel voorstellen dat er dan ook altijd wat neusamandel blijft zitten. Soms groeit dit weer aan.
Oud 14-05-2011, 19:27
Volk
Volk is offline
Waarom moeten amandelen soms verwijderd worden? En wat gebeurt er als je ze niet weghaalt?
Oud 14-05-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Waarom moeten amandelen soms verwijderd worden? En wat gebeurt er als je ze niet weghaalt?
Amandelen worden verwijderd als mensen (meestal kinderen) chronisch ontstoken amandelen hebben en daardoor telkens weer keelontstekingen en neusverkoudheden hebben die niet goed overgaan. Als je ze niet weghaalt, blijf je daar dus last van hebben.
Oud 25-05-2011, 10:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vraag me altijd af of je dik kunt worden van olijfolie als glijmiddel voor anale seks gebruiken. Ofwel, neemt je verteringssysteem dingen ook op als ze er verkeerd om doorheen gaan?
Oud 25-05-2011, 11:17
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik vraag me altijd af of je dik kunt worden van olijfolie als glijmiddel voor anale seks gebruiken. Ofwel, neemt je verteringssysteem dingen ook op als ze er verkeerd om doorheen gaan?
Ergens verwacht ik wel dat er iets opgenomen wordt, net als bij zetpillen en alcohol-tampons. Maar ik denk dat je heel veel en heel vaak anale seks met olijfolie moet hebben voor je er dik van wordt. Of superpassief seks hebben. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Oud 25-05-2011, 11:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is waar, je verbrandt het natuurlijk weer net zo hard.
Oud 25-05-2011, 12:45
Verwijderd
Om vetten zoals olijfolie op te nemen heb je gal nodig, en dat zit vooral in je dunne darm. Je endeldarm neemt nauwelijks vet op.
Oud 14-06-2011, 11:44
igfy
igfy is offline
Over het tegelijk ongesteld worden hoorde ik ooit eens dat dit evolutionair handig was omdat de geur van bloed roofdieren aantrekt. Als alle vrouwen tegelijk ongesteld zijn liep je maar een week per maand risico, terwijl je ander misschien de hele maand risico loopt als groep.

Ik weet trouwens niet hoe waar dit is...
Oud 14-06-2011, 15:37
Imaginairy
Imaginairy is offline
Het lijkt me niet waar. Laatst heeft over dit onderwerp volgens mij nog iets in de Quest gestaan. Evolutionair voordeel zou eerder zitten in het tegelijk zwanger raken / baren / opvoeden van de kinderen. Maar ook dat is een gok. Veel wetenschappers denken dat het niet ergens voor dient, maar dat het een bijverschijnsel van feromonen is.
Oud 15-06-2011, 14:33
Verwijderd
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag het me al een tijd af:
Als mens zijnde zijn 'we' best wel geëvolueerd (schrijf je dat zo?). Van holemens (met dus een andere bouw) naar moderne mens, van veel lichaamsbeharing naar bijna niets, etc etc. Ik vraag me af hoe ver dit doorgaat. En nog specifieker: Ik las laatst dat bijna de helft van alle Nederlanders overgewicht heeft. In Amerika zal dit waarschijnlijk nog veel hoger liggen. Is het zo dat, wanneer we met z'n allen overgewicht blijven kweken en steeds dikker worden, we er over tweehonderd jaar (ofzo) ook op gebouwd zijn dat we overgewicht hebben? Ik bedoel, nu slibben aderen dicht en krijg je hartproblemen. Kan het zijn dat je, wanneer je met z'n allen evolueert dat dat steeds minder wordt omdat je gewoon meer gebouwd bent op overgewicht en je lichaam (met alle organen enzo) er zich op aanpast?

Of ben ik nu heel erg sciencefinction bezig?
Oud 15-06-2011, 15:02
Macrador
Macrador is offline
Het feit dat natuurlijke selectie niet meer bestaat bij de mens maakt onze evolutie wel een beetje kapot. En ik denk dat onze lichamen zich niet zouden aanpassen, maar dat mensen die beter tegen verdikken en cholesterol en dergelijke kunnen meer zouden voorkomen door hun betere overlevingskansen.
Oud 15-06-2011, 15:24
Volk
Volk is offline
Ik denk dat dikke mensen zichzelf wel de wereld uit helpen op een gegeven moment. Of dat het er minder worden. Voor overleving is op het op dit moment belangrijker dat je informatie snel kunt opnemen en verwerken, wie dat niet kan blijft achter. Je ziet nu al een soort van tweedeling tussen domme en slimme mensen. Slimme mensen hebben duidelijk het voordeel en die kiezen ook vaker voor slimme mensen. Als dat genoeg door blijft gaan zou het zomaar kunnen dat op een dag slimme en domme mensen niet meer kunnen voortplanten. Maar met evolutie weet je dus nooit wat er gaat gebeuren.

Het lijkt me in ieder geval heel sterk dat iets dat zo slecht voor je is als overgewicht behouden blijft. Het heeft geen enkel voordeel, behalve dan misschien minder last van de overgang. Maar je hersenen worden er kleiner van, je hebt minder conditie kunt minder dan normale mensen, hebt een trager reactie vermogen, gaat eerder dood.

Maar ik weet het natuurlijk ook niet echt, dit is het eerste dat in me opkomt. Meestal zijn het niet de negatieve aspecten die behouden blijven, eerder de neutrale of positieve. Misschien kunnen we straks overtollig vet gewoon uitpoepen... wie weet.
Oud 15-06-2011, 15:48
Macrador
Macrador is offline
Al die dingen moeten dan via genmutaties die kunnen worden doorgegeven en ik denk niet dat in onze wereld nog gaat.
Oud 15-06-2011, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vraag het me al een tijd af:
Als mens zijnde zijn 'we' best wel geëvolueerd (schrijf je dat zo?). Van holemens (met dus een andere bouw) naar moderne mens, van veel lichaamsbeharing naar bijna niets, etc etc. Ik vraag me af hoe ver dit doorgaat. En nog specifieker: Ik las laatst dat bijna de helft van alle Nederlanders overgewicht heeft. In Amerika zal dit waarschijnlijk nog veel hoger liggen. Is het zo dat, wanneer we met z'n allen overgewicht blijven kweken en steeds dikker worden, we er over tweehonderd jaar (ofzo) ook op gebouwd zijn dat we overgewicht hebben? Ik bedoel, nu slibben aderen dicht en krijg je hartproblemen. Kan het zijn dat je, wanneer je met z'n allen evolueert dat dat steeds minder wordt omdat je gewoon meer gebouwd bent op overgewicht en je lichaam (met alle organen enzo) er zich op aanpast?

Of ben ik nu heel erg sciencefinction bezig?
Eh ja, dat is best wel erg science fiction. Overgewicht is natuurlijk ongezond voor de mens, maar waar het uiteindelijk om gaat qua 'evolutionair succes' is niet hoe oud je wordt (dat maakt op zichzelf geen bal uit), maar hoeveel kinderen je krijgt (en hoeveel kinderen die op hun beurt weer krijgen, etc.). Aangezien overgewicht-gerelateerde ziekten vaak pas na 40 optreden, vraag ik me af of er echt evolutionair voordeel is aan "beter met overgewicht om kunnen gaan". Merkbare evolutionaire veranderingen duren bij de mens ook heeeeeeeeeel wat langer dan 200 jaar. In pakweg 8 generaties gebeurt er echt niet zoveel met de distributie van genen (en ik kan je praktisch garanderen dat er in ieder geval geen nieuwe eigenschappen zullen ontstaan die niet nu al in de bevolking voorkomen). Tot slot is het vrij zinloos om te speculeren over de invloed van een trend van de laatste paar decennia (in slechts een deel van de wereld) op een proces dat je eerder in termen van millennia moet bekijken.
Oud 15-06-2011, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Al die dingen moeten dan via genmutaties die kunnen worden doorgegeven en ik denk niet dat in onze wereld nog gaat.
Waarom niet? Wat is er zo speciaal aan 'onze wereld'? Het meest recente en bekendste voorbeeld van een gen-mutatie die zich toch redelijk heeft verspreid is lactose-tolerantie in volwassenheid, plusminus 5,000 - 6,000 jaar geleden (tsja, zo vaak doen nuttige gen-mutaties zich nu eenmaal niet voor). Maar dat zijn allemaal wel echt hele-lange-termijn-processen (een meerderheid van de wereld is ook nu nog gewoon lactose-intolerant).
Oud 15-06-2011, 16:14
Verwijderd
Overgewicht veroorzaakt wel polycysteus ovariumsyndroom, wat inmiddels 10% van de Amerikaanse vrouwen tussen 20 en 50 heeft, en wat de belangrijkste oorzaak is van verminderde vruchtbaarheid. Dus wat dat betreft is de kans dat mensen met overgewicht zich voortplanten zeker wel lager.
Alleen is overgewicht dan weer meestal niet of nauwelijks genetisch, dus ik denk dat dat niet zo veel effect zal hebben.
Oud 15-06-2011, 16:21
Volk
Volk is offline
Citaat:
Overgewicht veroorzaakt wel polycysteus ovariumsyndroom, wat inmiddels 10% van de Amerikaanse vrouwen tussen 20 en 50 heeft, en wat de belangrijkste oorzaak is van verminderde vruchtbaarheid. Dus wat dat betreft is de kans dat mensen met overgewicht zich voortplanten zeker wel lager.
Alleen is overgewicht dan weer meestal niet of nauwelijks genetisch, dus ik denk dat dat niet zo veel effect zal hebben.
Maar als je ouders overgewicht hebben zullen je kinderen dat toch ook eerder hebben? Of is dat een heel onlogische gedachte?
Oud 15-06-2011, 16:35
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Maar als je ouders overgewicht hebben zullen je kinderen dat toch ook eerder hebben? Of is dat een heel onlogische gedachte?
Dat is inderdaad een niet logische gedachte
Oud 15-06-2011, 16:36
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Waarom niet? Wat is er zo speciaal aan 'onze wereld'? Het meest recente en bekendste voorbeeld van een gen-mutatie die zich toch redelijk heeft verspreid is lactose-tolerantie in volwassenheid, plusminus 5,000 - 6,000 jaar geleden (tsja, zo vaak doen nuttige gen-mutaties zich nu eenmaal niet voor). Maar dat zijn allemaal wel echt hele-lange-termijn-processen (een meerderheid van de wereld is ook nu nog gewoon lactose-intolerant).
Omdat wij nu iedereen zo veel mogelijk proberen te redden en helpen. Vruchtsbaarheidbehandelingen, kunstmatige inseminatie, veel medicijnen. En zo veel van de 'slechtere' genen ook nog doorgeven. Toch in mijn ogen.
Oud 15-06-2011, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Dat is vaak wel zo, maar dat komt dan meestal doordat kinderen de slechte eetgewoontes van hun ouders aanleren. Dus dat kun je niet echt evolutie noemen.
Oud 15-06-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef:
Ahh, dat wist ik niet, weer wat nieuws geleerd. Al hoeft dat niet per se te betekenen dat mensen met overgewicht, als groep, minder kinderen hebben (hormoon-behandelingen, IVF, etc.). Who knows.

Citaat:
Tsja, er is ook nog zoiets als opvoeding natuurlijk. (Epigenetische effecten zijn ook mogelijk, trouwens.)

Citaat:
Omdat wij nu iedereen zo veel mogelijk proberen te redden en helpen. Vruchtsbaarheidbehandelingen, kunstmatige inseminatie, veel medicijnen. En zo veel van de 'slechtere' genen ook nog doorgeven. Toch in mijn ogen.
Het is waar dat er tegenwoordig technologisch het een en ander mogelijk is, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is voor een nieuwe mutatie om zich door de populatie te verspreiden, als het voordeel geeft qua aantal kinderen. Tenslotte heeft nog steeds niet iedereen evenveel kinderen. (En wij laten het overgrote deel van de wereld dat helemaal geen toegang heeft tot dit soort technieken buiten beschouwing.) Misschien dat het proces wat vertraagd is, maar goed, dat soort processen zijn sowieso al zo traag dat het moeilijk te bepalen is.
Oud 15-06-2011, 17:06
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat is vaak wel zo, maar dat komt dan meestal doordat kinderen de slechte eetgewoontes van hun ouders aanleren. Dus dat kun je niet echt evolutie noemen.
Ik bedoelde het ook niet als evolutie. Ik bedoelde alleen dat mindervruchtbare mensen dan dus ook weer mindervruchtbare kinderen krijgen, waardoor er steeds minder kinderen komen. Dus dan heb je toch een soort effect omdat het toch op een manier van generatie op generatie wordt overgedragen.
Oud 26-07-2011, 06:29
sanni
sanni is offline
Wat ik mij eigenlijk af vroeg: hoe goed ik mijn wondjes ook schoon maak en hoe klein een wondje sneetje schrammetje of wat dan ook is, dit altijd lijkt te ontsteken. Hoe kan dit?
Oud 26-07-2011, 19:58
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Wat ik mij eigenlijk af vroeg: hoe goed ik mijn wondjes ook schoon maak en hoe klein een wondje sneetje schrammetje of wat dan ook is, dit altijd lijkt te ontsteken. Hoe kan dit?
Ieder wondje, of het nou schoon is of vies, brengt een ontstekingsreactie te weeg in je lijf om het te herstellen. Het verschil tussen een ontsteking die kwaad kan en een ontsteking waarbij genezing optreedt is de aanwezigheid van bacteriën die daar niet horen. Als er beestje zitten dan krijg je pus, en dat zorgt ervoor dat het niet heelt. Zitten er geen beestjes, dan doet het ook pijn, en wordt het ook rood en een beetje dik, maar dat gaat vanzelf weer over als het wondje eenmaal dicht zit.
Als je echt steeds pussige ontstekingen hebt, dan is er misschien toch iets mis met hoe jij wondjes schoonmaakt.
Oud 27-07-2011, 18:08
jody9911
jody9911 is offline
kun je even lang leven met 1 long als met 2?
Oud 27-07-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
kun je even lang leven met 1 long als met 2?
Met 1 long kun je prima leven, zo lang je verder gezond bent, maar je bent dan wel veel kwetsbaarder. Als je bijvoorbeeld dan een longontsteking krijgt, heb je geen reserves. Daardoor zullen mensen met 1 long gemiddeld toch minder lang leven dan met 2, ook als je er al statistisch rekening mee houdt dat er natuurlijk niet voor niets een long verwijderd was.
Oud 28-07-2011, 07:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wanneer krijg je meer calorieën binnen in deze hypothetische situatie:
-wanneer je een half pond biefstuk heel rustig opeet en elke hap volledig fijnkauwt
of:
-wanneer je een heel pond biefstuk in één keer doorslikt?

of elk ander soort eten dat niet zomaar oplost in je maag.
Oud 31-07-2011, 16:58
Verwijderd
als je een scheet laat in bad, loopt er dan water in je darmen en kan dit slechte gevolgen hebben?
Oud 31-07-2011, 17:08
shawtybaby
shawtybaby is offline
hoe zou mensenvlees smaken haha
in weze hetzelfde als een dier ?
maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om aan een lijk te peuzelen ;o
Oud 31-07-2011, 18:21
Verwijderd
Citaat:
hoe zou mensenvlees smaken haha
in weze hetzelfde als een dier ?
maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om aan een lijk te peuzelen ;o
Volgens mij smaakt mensenvlees een beetje zoutig aangezien het ook zoutig smaakt als je aan je vingers likt
Oud 31-07-2011, 20:06
Verwijderd
Als je google gebruikt, krijg je bij de eerste hit een paar suggesties. Mensenvlees zou smaken naar licht rundvlees.

En, ik vond dit:
Citaat:
Omdat kannibalisme als taboe geldt, is er vrij weinig bekend over hoe mensenvlees nu precies smaakt. William Buehler Seabrook, een journalist, heeft naar eigen zeggen in of vlak voor 1931 vlees geconsumeerd van een gezond persoon die in een ongeluk was omgekomen. Hij vond de smaak en structuur van het vlees erg op kalfsvlees lijken. Ook ontbraken volgens hem de sterke bijsmaken die bijvoorbeeld varkensvlees, geitenvlees en wild hebben. De Japanse kannibaal Issei Sagawa, die in 1981 de Nederlandse studente Renee Hartevelt vermoordde en delen van haar vlees rauw consumeerde, vond het vlees 'zacht als tonijn'.
Het komt van wikipedia, maar er staat verder geen bronvermelding bij, dus ik zou het niet ál te serieus nemen .
Oud 01-08-2011, 11:27
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
als je een scheet laat in bad, loopt er dan water in je darmen en kan dit slechte gevolgen hebben?
Nee dan loopt er geen water in je darmen. Als je een scheet laat dan is de druk in je darmen hoger dan daarbuiten (anders komt de scheet immers ook niet naar buiten) en gaat de lucht dus naar buiten, en water kan niet naar binnen. Zodra de scheet eruit is sluit je kringspier zich weer dus dan blijft het water wel buiten.
Oud 01-08-2011, 12:26
Volk
Volk is offline
Hebben mannen ook een cyclus? Dat ze op bepaalde momenten vruchtbaarder zijn ofzo?
Oud 01-08-2011, 19:04
Imaginairy
Imaginairy is offline
Citaat:
Hebben mannen ook een cyclus? Dat ze op bepaalde momenten vruchtbaarder zijn ofzo?
Nee.

Er is een grote kans dat mensenvlees naar varkensvlees smaakt, aangezien varkensvlees en mensenvlees erg op elkaar lijkt. Daarom is orgaandonatie varken-mens theoretisch gezien ook mogelijk. En het bevat evenveel calorieën

Draaideurpoes: Het zoutige dat je proeft, is zweet e.d. Dat is alleen het bovenste stukje, en het proeft zo zout omdat het water verdampt is, want zoveel zout zit er niet in zweet. In bloed en weefselvloeistof zit volgens mij minstens net zoveel. Maar in bloed zit bijvoorbeeld ook ijzer, wat erg sterk smaakt, dus het zout in bloed proef je niet. Ik denk dus niet dat mensenvlees erg zout is.
Oud 03-08-2011, 13:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee dan loopt er geen water in je darmen. Als je een scheet laat dan is de druk in je darmen hoger dan daarbuiten (anders komt de scheet immers ook niet naar buiten) en gaat de lucht dus naar buiten, en water kan niet naar binnen. Zodra de scheet eruit is sluit je kringspier zich weer dus dan blijft het water wel buiten.
Dit, plus dat als er wel water in je darmen loopt, dat weinig kwaad kan. Je darmen zijn immers waterbestendig. Er komt ook van de andere ingang af water in.
Oud 04-08-2011, 20:24
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Overgewicht veroorzaakt wel polycysteus ovariumsyndroom, wat inmiddels 10% van de Amerikaanse vrouwen tussen 20 en 50 heeft, en wat de belangrijkste oorzaak is van verminderde vruchtbaarheid.
Wát? Ik heb daar een keer iets over gezien op tv, maar ik dacht dat het niet echt veel voorkwam.
Jezusmina, 10 procent
Oud 05-08-2011, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Dit, plus dat als er wel water in je darmen loopt, dat weinig kwaad kan. Je darmen zijn immers waterbestendig. Er komt ook van de andere ingang af water in.
Dit is niet echt een juist argument. Met deze redenatie kun je heel wat dingen verkeerd doen.
Topic gesloten

Regels voor berichten