Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Oh, bij de eerste echo (met een ouderwets apparaat) zagen we ook voornamelijk de schedel en ruggegraat... M'n vrouw kon gelukkig lachen om mijn "Alien" opmerking, dus "parasiet" vinden we ook helemaal niet erg hoor. Technisch gesproken is het dat ook gewoon
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik kon het ook niet laten om naar dat vervolg op baby boom te zappen, terwijl ik eerst de veel stoerdere film Snatch zat te kijken ![]() Vond het alleen jammer dat er zo lang werd gedaan over maar een paar stellen - dat Kitty en Marinjo een beetje vreemd zijn weten we nu wel - want ik had er graag meer voorbij zien komen. Wel zielig ja die vroeggeboren kindjes, is moeilijk om te zien. Ik ben wel benieuwd naar die dysfunctionele stellen/gezinnen eigenlijk ![]()
|
Verwijderd
|
Ohhh leukleukleuk babyboom vervolg! Ik ga meteen ff kijken.
Zijn er hier trouwens ook mensen die de show Jon & Kate plus 8 kijken/hebben gezien/ervan gehoord hebben? Deze dus; http://en.wikipedia.org/wiki/Jon_&_Kate_Plus_8 Elke woensdag op tv hier, en ik en mijn vriend vinden het zo'n leuke show. Die moeder is gewoon helemaal geweldig. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Sinds donderdag. En tis idd snel, maar het was dan ook niet echt gepland ![]() Maar zoals m'n vriend zegt: wel erg gewenst. ![]() En tsja, dat ik het hier post... Ik kan het gewoon simpelweg niet voor me houden ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, gefeliciteerd Quin
![]() En ontopic: voor mij is het allemaal niet zo relevant meer ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor je het weet heb je een waarschuwing in je inbox van één of andere vrouwelijke forumbaas. Mijn moeder was trouwens 28 toen ze mij kreeg, en op haar 26ste kreeg ze mijn zus. 26 mensen, 26. En dat was in een tijd waarin het vanzelfsprekender was dat vrouwen al vrij jong aan het baren gingen. Aan de andere kant.. als je geen studiebaan en of carriere ambities hebt om na te streven.. dan is de moederschapswil een vrij logische gevolgtrekking. Geen bevredigend doel in je leven, dan maar letterlijk een doel 'maken'
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 13-07-2008 om 16:02. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ken trouwens een stel, waar ik een tijd als huishoudelijke hulp heb gewerkt, die na hun studie eerst aan kinderen zijn begonnen direct. Zodra de kinderen (2 kinderen) naar de basisschool gingen zijn ze begonnen met carriere maken, waarbij ze steeds allebei een helft van de week thuis werkten zodat de kinderen gewoon ouders om zich heen hadden. Beiden hebben nu een supersuccesvol bedrijf, nu de kinderen uit huis zijn, zijn eind 40 en nog steeds dik aan het carriere maken (panden bijkopen, bedrijf opstarten op nieuwe plekken etc.) Ze wonen in een kast van een huis met jacuzzi in de tuin, eigen sauna, eigen studio en thuisbioscoop incl. megascherm en bioscoopstoelen
![]() Kijk, dat is dus eigenlijk een uitstekende volgorde. Je bent nog superenergiek en fit in de babyjaren van de kinderen en zodra ze naar school gaan pas eind 20 waardoor je tijd zat hebt om nog carierre te gaan maken. Je hoeft geen carrierestop in te lassen omdat je ineens zwanger bent en je baas heeft er dus ook geen last van. En van al je grootverdiende centen kun je vervolgens lekker met zn tweetjes gaan leven en reizen e.d. Het idee dat kinderen en carriere niet samengaan is echt wel flink achterhaald inmiddels. Ik ken meer voorbeelden die het wel combineren en succesvol zijn dan niet, eigenlijk? Vooral de eigen bedrijven (waarbij thuis werken heel goed mogelijk is) doen het supergoed van wat ik zie. |
![]() |
|
Ik kan je vertellen dat kinderen sowieso veel tijd, geld en inspanning kosten, niet bepaald goed voor je welvaartsfactor, vrijheid en flexibiliteit.
En afhankelijk van je ambities kan het hebben van kinderen veel of niet veel in de weg staan. In het geval van een eigen bedrijfje kan het over het algemeen meevallen (afhankelijk van het soort bedrijf natuurlijk) Maarja het maakt niet zo uit, want voor iemand die een kind/kinderen werkelijk als een zegen ziet zal het hebben van een kind/kinderen geen (groot) probleem vormen. Dus waar het op neer komt is simpel, waar het vooral om gaat is hoe je er zelf tegenover staat.
|
Verwijderd
|
Ja, daar hangt het inderdaad helemaal vanaf. Ik ben zelf een persoon die sowieso het geluk niet ziet van welvaart en carriere en daar zelf ook weinig voldoening uit haalt. Ik ben totaal niet materialistisch ingesteld en kan een fikse financiële tegenvaller krijgen zonder daar ook maar een seconde van wakker te liggen. Ik hecht voornamelijk waarde aan geld doordat dat nu eenmaal van mij verlangt wordt, maar als het zou kunnen zou ik mijn leven het liefste vullen met vrijwilligerswerk. In zo'n geval kan een kind dus nooit roet in het eten gooien wat carriere betreft, want die wilde ik toch al niet maken
![]() Gelukkig zijn we allemaal verschillend eh ![]() |
![]() |
|
mwah gelukkig, het zij zo. Als we allemaal hetzelfde waren, dan zou er ook geen onderscheid gemaakt worden.
Het maakt de wereld wel interessanter.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En zo zie ik het ook eigenlijk voor mijzelf gaan, het is hard werken dat tegelijk kinderen (al zitten ze al op school) en dan werken... maar het beloont wel. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar aan de andere kant vind ik het wonderbaarlijk dat er al echt een soort wezen (mja, soort alien ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Door Quins zwangerschap hebben we het er weer eens over gehad en ook met zijn ouders gepraat over hoe je die beslissing maakt, wanneer je de knoop nou doorhakt. Zij zeiden dat je het, als je het wilt, gewoon moet doen en we zijn het er wel over eens dat als ik al afgestudeerd en werkend was we niet meer zouden wachten. Maar, ik wil gewoon niet mijn studie er -bewust- voor onderbreken.. dus wordt het op z'n vroegst in mijn laatste jaar dat de voorbehoedsmiddelen het raam uit gaan. Nog 2,5 jaar, ongeveer..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mn vriend had mij een beetje aangepraat dat ik wel eens zwanger kon zijn haha. (grotere boobs, misselijk en flauwval neigingen) Ik voor de zekerheid maar een test gedaan en was dus negatief. Ik had er al niet op gerekend, maar ik merkte wel dat mijn vriend lichtelijk teleurgesteld was. Maarja..niet zo heel gek als je 29 bent
![]() Het is dat ik nog 3 jaar studie wil doen, maar zo als het er nu voor staat wil ik na mijn studie toch wel een baby. Als mn dude en ik bij elkaar blijven is dat ook wel het beste omdat hij anders toch wel oud wordt. Maar over een uur denk ik er weer anders over. ![]() @Quin; gefeliciteerd! ben ik nou de enige die niet weet wwat je echte nick is? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar nu wel *wijzigt post* dankje thee muts ![]() Dan vind ik het nog leuker ![]() ![]() Quin ik vind het echt superleuk voor je ![]() ![]() Je wordt vast een goede moeder ![]()
|
Verwijderd
|
ohh haha..ik zie het! Nu vind ik het inderdaad nog leuker omdat ik weet wie je bent
![]() En waarom verwacht je negatieve reacties? Ik denk dat minimaal 90% het er over eens is dat jij gewoon een super mama zal worden ![]() OT: Gisteren nog even over babies gehad. Hij heeft gezegd dat hij het inderdaad leuk had gevonden als ik zwanger was geweest. Het is dat ik een nieuwe baan en studie heb, anders had ik het ook leuk gevonden. Het deed hem erg goed om dat te horen, omdat hij zichzelf dan toch nog papa ziet worden voor zn 35ste ![]() |
![]() |
|
Zondag op visite geweest bij vriendin van hem die een kleintje heeft van +-4mnd.
En we hadden het er naderhand over dat hij een kind wil vóór zn 33ste. Hij is nu bijna 30. ![]() ![]() Ehm... ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
jullie gaan dat geweldig doen samen, heel zeker van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij waren gister in de boekhandel, en hij bleef staan bij zo'n heel rek met van die zwangerschaps boeken, pakt hij van die knuffelbeesten op enzo, en ook een boek voor kinderen wat heel schattig uitlegt waar babies vandaan komen enzo.
Ik vond het wel heel leuk dat hij ook nieuwsgierig is en ook kinderen wil, maar als hij dat doet is het maar eng, en zo echt al, daar zijn we nog niet aan toe zeg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Hmmm, we gaan het er nog wel over hebben. @ lilything: Over een startdatum praten is inderdaad beter. ![]()
|
Verwijderd
|
zit hier zo ongeveer wel in angstzweet te baden.. M'n vriendin is op vakantie en ik kan d'r niet goed bereiken maar ik vermoed wel dat ze zwanger is... Ze moet een dezer dagen ongesteld worden en daarom wil ik d'r gewoon even spreken om te vragen of dat ook het geval is.. zou me met een stuk rustiger hart ook op vakantie laten gaan..
Kinderen lijken me hartstikke leuk maar voorlopig nog even niet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger? Francisss | 19 | 26-01-2016 22:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger? pinkxdevil | 17 | 17-11-2009 19:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
8 weken zwanger Vuur_Sterretje | 156 | 19-09-2007 21:04 | |
De Kantine |
Zwanger gemaakt in je slaap Little Phoebe | 59 | 20-08-2006 01:39 | |
Werk, Geld & Recht |
zwanger en een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.. bokky | 3 | 28-03-2005 00:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
3 dagen vruchtbaar he ??? Verwijderd | 32 | 12-04-2002 12:11 |