Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2008, 17:24
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:

Owja inderdaad zeg, ik heb echt een hekel aan verhuizen en aan dingen weggooien bekkeninstabiliteit lijkt me echt supervervelend, als je dat nu al hebt, zal het nog wel ietsje erger worden Heb jij trouwens wel laten opmeten of een gemiddeld groot hoofdje door de 'uitgang' kan?
Haha nee, dat meten ze niet op. Als het niet gaat, dan krijg je gewoon een spoedkeizersnede. Echter hebben ze bij mij vrij recentelijk (nu ongeveer een jaar geleden) al vertelt dat mijn bekken heel erg smal is, wat ze ontdekte na een inwendig onderzoek. Daarnaast staat mijn bekken scheef, en liggen mijn rugwervels na een val van 1 van mijn sportpaarden (jaren geleden) aan diggelen. Ik hoop op een natuurlijke bevalling, maar de kans is erg groot dat het een keizersnede gaat worden.
Oud 10-07-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Jawel, het is iemands kindje, die noem je toch geen parasiet.
Gelukkig heb ik niet zo'n last van misplaatst politiek correct zijn
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 18:18
Gunkan
Gunkan is offline
Oh, bij de eerste echo (met een ouderwets apparaat) zagen we ook voornamelijk de schedel en ruggegraat... M'n vrouw kon gelukkig lachen om mijn "Alien" opmerking, dus "parasiet" vinden we ook helemaal niet erg hoor. Technisch gesproken is het dat ook gewoon Maar dan wel een hele lieve die gelukkig niet moordzuchtig is
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 18:28
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Uit 'respect' ofzo voor de zwangeren hier vind ik niet dat je het parasiet moet noemen.

Hihi, ik lijk Charlotte uit Sex and the City wel
dat hihi van charlotte heb je er volgens mij later bijgezet maar inderdaad die verplaatst zich ook altijd teveel in de denkwijze van een ander en gaat het dan opnemen voor hetgene zij denkt dat de ander denkt, terwijl de ander dat helemaal niet denkt of vindt, snap je?
Oud 10-07-2008, 19:46
Verwijderd
Ik vind het ook een parasiet Maar wel een leuke dan
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig heb ik niet zo'n last van misplaatst politiek correct zijn
Ik ben normaal echt nooit zo politiek correct.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 10:55
Iduna
Iduna is offline
Gisteren was Baby boom weer op tv. Ik had het nooit eerder gezien, maar het is dus een vervolg op de verhalen van eerder. Eentje was echt heel zielig.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 11:55
stout!
stout! is offline
Citaat:
Ik ben normaal echt nooit zo politiek correct.
Waarom nu dan wel?

Ik kon het ook niet laten om naar dat vervolg op baby boom te zappen, terwijl ik eerst de veel stoerdere film Snatch zat te kijken . Ik wilde weten hoe het verder was gegaan.
Vond het alleen jammer dat er zo lang werd gedaan over maar een paar stellen - dat Kitty en Marinjo een beetje vreemd zijn weten we nu wel - want ik had er graag meer voorbij zien komen. Wel zielig ja die vroeggeboren kindjes, is moeilijk om te zien.
Ik ben wel benieuwd naar die dysfunctionele stellen/gezinnen eigenlijk .
Oud 11-07-2008, 12:08
Verwijderd
Ik vind Margreet wel erg leuk met haar twee kindjes, maar ik kwam er te laat achter dat Babyboom erop was, dus heb ik maar een klein stukje gezien.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 12:50
Verwijderd
Ohhh leukleukleuk babyboom vervolg! Ik ga meteen ff kijken.

Zijn er hier trouwens ook mensen die de show Jon & Kate plus 8 kijken/hebben gezien/ervan gehoord hebben?

Deze dus; http://en.wikipedia.org/wiki/Jon_&_Kate_Plus_8
Elke woensdag op tv hier, en ik en mijn vriend vinden het zo'n leuke show. Die moeder is gewoon helemaal geweldig.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Vond het alleen jammer dat er zo lang werd gedaan over maar een paar stellen - dat Kitty en Marinjo een beetje vreemd zijn weten we nu wel - want ik had er graag meer voorbij zien komen. Wel zielig ja die vroeggeboren kindjes, is moeilijk om te zien.
Ik ben wel benieuwd naar die dysfunctionele stellen/gezinnen eigenlijk .
QFT
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 09:23
Quin
Quin is offline

Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 09:44
Verwijderd
Ah ik ben echt superblij voor je, maar ook een beetje jaloers Sinds wanneer weet je het?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 09:47
Verwijderd
Zelfs ik ben een heel klein beetje jaloers en ik was deze week nog zo blij dat ik juist níet zwanger was
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 10:35
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ah ik ben echt superblij voor je, maar ook een beetje jaloers Sinds wanneer weet je het?
Dat ja. Wel vroeg om het ook al kenbaar te maken, maar ik weet eerlijk gezegd zelf ook niet of ik het wel overal een tijdje voor mezelf zou kunnen houden
Oud 13-07-2008, 10:58
zeep007
zeep007 is offline
wow idd snel! maar gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 11:48
Quin
Quin is offline
Citaat:

Sinds donderdag. En tis idd snel, maar het was dan ook niet echt gepland

Maar zoals m'n vriend zegt: wel erg gewenst. We zijn er toch heel erg blij mee, ook al zouden we zelf nog even wachten.

En tsja, dat ik het hier post... Ik kan het gewoon simpelweg niet voor me houden
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 13:27
Crimson
Crimson is offline
Welke user ben jij eigenlijk?
Edit: nevermind, ik weet het al. Super voor je echt gaaf al die babys hier, haha
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 15:21
Verwijderd
Haha, gefeliciteerd Quin (ik heb het ook al ontcijferd).

En ontopic: voor mij is het allemaal niet zo relevant meer *klik*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 15:50
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
ik wil ook een kindje. Ik kan niet wachten tot ik dat kleine mormeltje mag baren oh, ik hoop dat m'n vriendin goeie zwemmertjes heeft
Je kunt beter oppassen met zulke uitspraken in zwangerschapstopics. (en bij andere vrouw-gevoelige onderwerpen)
Voor je het weet heb je een waarschuwing in je inbox van één of andere vrouwelijke forumbaas.

Mijn moeder was trouwens 28 toen ze mij kreeg, en op haar 26ste kreeg ze mijn zus.
26 mensen, 26. En dat was in een tijd waarin het vanzelfsprekender was dat vrouwen al vrij jong aan het baren gingen.

Aan de andere kant.. als je geen studiebaan en of carriere ambities hebt om na te streven.. dan is de moederschapswil een vrij logische gevolgtrekking.
Geen bevredigend doel in je leven, dan maar letterlijk een doel 'maken'

Laatst gewijzigd op 13-07-2008 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 15:59
Verwijderd
Ik ken trouwens een stel, waar ik een tijd als huishoudelijke hulp heb gewerkt, die na hun studie eerst aan kinderen zijn begonnen direct. Zodra de kinderen (2 kinderen) naar de basisschool gingen zijn ze begonnen met carriere maken, waarbij ze steeds allebei een helft van de week thuis werkten zodat de kinderen gewoon ouders om zich heen hadden. Beiden hebben nu een supersuccesvol bedrijf, nu de kinderen uit huis zijn, zijn eind 40 en nog steeds dik aan het carriere maken (panden bijkopen, bedrijf opstarten op nieuwe plekken etc.) Ze wonen in een kast van een huis met jacuzzi in de tuin, eigen sauna, eigen studio en thuisbioscoop incl. megascherm en bioscoopstoelen Ohja, en als ze op vakantie gaan nemen de kinderen de bedrijven tijdelijk waar!

Kijk, dat is dus eigenlijk een uitstekende volgorde. Je bent nog superenergiek en fit in de babyjaren van de kinderen en zodra ze naar school gaan pas eind 20 waardoor je tijd zat hebt om nog carierre te gaan maken. Je hoeft geen carrierestop in te lassen omdat je ineens zwanger bent en je baas heeft er dus ook geen last van. En van al je grootverdiende centen kun je vervolgens lekker met zn tweetjes gaan leven en reizen e.d.

Het idee dat kinderen en carriere niet samengaan is echt wel flink achterhaald inmiddels. Ik ken meer voorbeelden die het wel combineren en succesvol zijn dan niet, eigenlijk? Vooral de eigen bedrijven (waarbij thuis werken heel goed mogelijk is) doen het supergoed van wat ik zie.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 16:17
Inanis
Inanis is offline
Ik kan je vertellen dat kinderen sowieso veel tijd, geld en inspanning kosten, niet bepaald goed voor je welvaartsfactor, vrijheid en flexibiliteit.
En afhankelijk van je ambities kan het hebben van kinderen veel of niet veel in de weg staan.
In het geval van een eigen bedrijfje kan het over het algemeen meevallen (afhankelijk van het soort bedrijf natuurlijk)

Maarja het maakt niet zo uit, want voor iemand die een kind/kinderen werkelijk als een zegen ziet zal het hebben van een kind/kinderen geen (groot) probleem vormen.

Dus waar het op neer komt is simpel, waar het vooral om gaat is hoe je er zelf tegenover staat.
Oud 13-07-2008, 16:35
Verwijderd
Whoo, proficiat!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 16:39
Verwijderd
Ja, daar hangt het inderdaad helemaal vanaf. Ik ben zelf een persoon die sowieso het geluk niet ziet van welvaart en carriere en daar zelf ook weinig voldoening uit haalt. Ik ben totaal niet materialistisch ingesteld en kan een fikse financiële tegenvaller krijgen zonder daar ook maar een seconde van wakker te liggen. Ik hecht voornamelijk waarde aan geld doordat dat nu eenmaal van mij verlangt wordt, maar als het zou kunnen zou ik mijn leven het liefste vullen met vrijwilligerswerk. In zo'n geval kan een kind dus nooit roet in het eten gooien wat carriere betreft, want die wilde ik toch al niet maken Ik denk zelfs dat ik met kinderen meer geld zal gaan hebben dan zonder, omdat ik veel meer reden heb er moeite voor te doen.. ik zal dan dus sneller proberen om hogerop te komen of carriere te maken, dan wanneer ik alleen mijn eigen mondje had om te voeden.

Gelukkig zijn we allemaal verschillend eh
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 16:57
Inanis
Inanis is offline
mwah gelukkig, het zij zo. Als we allemaal hetzelfde waren, dan zou er ook geen onderscheid gemaakt worden.
Het maakt de wereld wel interessanter.
Oud 13-07-2008, 17:55
Quin
Quin is offline
Oh... en over dat parasieten-gedoe: dat is het dus echt wel!
Ik ben zooo moe, slaap minstens 12 uur per etmaal en ben dan nog moe

Zo ziet mijn 'baby' er op dit moment uit:

Hartje gaat al kloppen over 4 dagen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 20:11
Velma
Velma is offline
Brrr als ik dat plaatje zie word ik weer helemaal van al mijn ideeën afgezet. Misschien toch maar enthousiaster in het draagmoederschap gaan verdiepen

Maar gefeliciteerd hoor Quindinges, ieder z'n meug
Oud 13-07-2008, 20:46
Verwijderd
Citaat:
carriere maken en kindertjes verhaal
Klinkt een beetje als mijn pa&ma, die zijn ook vroeg begonnen, allemaal best vlak achter elkaar, mijn moeder was 24 (?) toen ze mij kreeg en eigenlijk na de 4de baby, dus toen mijn moeder bijna 30 was zijn ze een eigen bedrijf begonnen etc. etc. en het gaat nu heel erg goed, er woont nog maar 1 thuis van al het kroost en het bedrijf is goed op gang.

En zo zie ik het ook eigenlijk voor mijzelf gaan, het is hard werken dat tegelijk kinderen (al zitten ze al op school) en dan werken... maar het beloont wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 21:24
Quin
Quin is offline
Citaat:
Brrr als ik dat plaatje zie word ik weer helemaal van al mijn ideeën afgezet. Misschien toch maar enthousiaster in het draagmoederschap gaan verdiepen

Maar gefeliciteerd hoor Quindinges, ieder z'n meug
Mja, hij ziet er nog wel een beetje eng uit, haha. Maar dat vinden we juist wel grappig. We noemen m 'gedrocht'

Maar aan de andere kant vind ik het wonderbaarlijk dat er al echt een soort wezen (mja, soort alien ) gevormd is in die 2,5 week...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Mja, hij ziet er nog wel een beetje eng uit, haha. Maar dat vinden we juist wel grappig. We noemen m 'gedrocht'

Maar aan de andere kant vind ik het wonderbaarlijk dat er al echt een soort wezen (mja, soort alien ) gevormd is in die 2,5 week...
Ja, ik vind dat zo'n raar idee, dat zoiets echt zo klein begint en dan ineens een kloppend hartje krijgt enzo. Ik kan niet wachten
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 08:57
Verwijderd
Oh quin, wat gaaf!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 09:17
Gunkan
Gunkan is offline
Quin, hartstikke gefeliciteerd! /o/
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 09:30
Verwijderd
Door Quins zwangerschap hebben we het er weer eens over gehad en ook met zijn ouders gepraat over hoe je die beslissing maakt, wanneer je de knoop nou doorhakt. Zij zeiden dat je het, als je het wilt, gewoon moet doen en we zijn het er wel over eens dat als ik al afgestudeerd en werkend was we niet meer zouden wachten. Maar, ik wil gewoon niet mijn studie er -bewust- voor onderbreken.. dus wordt het op z'n vroegst in mijn laatste jaar dat de voorbehoedsmiddelen het raam uit gaan. Nog 2,5 jaar, ongeveer..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Door Quins zwangerschap hebben we het er weer eens over gehad en ook met zijn ouders gepraat over hoe je die beslissing maakt, wanneer je de knoop nou doorhakt. Zij zeiden dat je het, als je het wilt, gewoon moet doen en we zijn het er wel over eens dat als ik al afgestudeerd en werkend was we niet meer zouden wachten. Maar, ik wil gewoon niet mijn studie er -bewust- voor onderbreken.. dus wordt het op z'n vroegst in mijn laatste jaar dat de voorbehoedsmiddelen het raam uit gaan. Nog 2,5 jaar, ongeveer..
Dat is bij ons nu ook het plan. Ook die 2,5 jaar trouwens
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 15:10
Verwijderd
Mn vriend had mij een beetje aangepraat dat ik wel eens zwanger kon zijn haha. (grotere boobs, misselijk en flauwval neigingen) Ik voor de zekerheid maar een test gedaan en was dus negatief. Ik had er al niet op gerekend, maar ik merkte wel dat mijn vriend lichtelijk teleurgesteld was. Maarja..niet zo heel gek als je 29 bent

Het is dat ik nog 3 jaar studie wil doen, maar zo als het er nu voor staat wil ik na mijn studie toch wel een baby. Als mn dude en ik bij elkaar blijven is dat ook wel het beste omdat hij anders toch wel oud wordt.
Maar over een uur denk ik er weer anders over.

@Quin; gefeliciteerd!
ben ik nou de enige die niet weet wwat je echte nick is?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Mn vriend had mij een beetje aangepraat dat ik wel eens zwanger kon zijn haha. (grotere boobs, misselijk en flauwval neigingen) Ik voor de zekerheid maar een test gedaan en was dus negatief. Ik had er al niet op gerekend, maar ik merkte wel dat mijn vriend lichtelijk teleurgesteld was. Maarja..niet zo heel gek als je 29 bent

Het is dat ik nog 3 jaar studie wil doen, maar zo als het er nu voor staat wil ik na mijn studie toch wel een baby. Als mn dude en ik bij elkaar blijven is dat ook wel het beste omdat hij anders toch wel oud wordt.
Maar over een uur denk ik er weer anders over.

@Quin; gefeliciteerd!
ben ik nou de enige die niet weet wwat je echte nick is?
Kijk dan es naar het plaatje in die banner
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is bij ons nu ook het plan. Ook die 2,5 jaar trouwens
Toevallig Nou, over 2,5 jaar maar eens kijken of we ons allebei aan het "plan" gehouden hebben!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 19:33
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Kijk dan es naar het plaatje in die banner
Ik snapte het ook niet

Maar nu wel *wijzigt post* dankje thee muts

Dan vind ik het nog leuker
Quin ik vind het echt superleuk voor je
Je wordt vast een goede moeder
Oud 14-07-2008, 19:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
@ Lilything: ja, die idd
Oud 15-07-2008, 08:19
Quin
Quin is offline
Hee, wat cool! Die banners verspringen elke dag Ben benieuwd wat ze over 37 weken doen

Ik vind het echt heel fijn om te zien dat iedereen zo blij voor me is. Ik was toch echt wel voorbereid op een hoop 'zou je dat nou wel doen's maar dit voelt veel beter
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 08:37
Verwijderd
ohh haha..ik zie het! Nu vind ik het inderdaad nog leuker omdat ik weet wie je bent

En waarom verwacht je negatieve reacties? Ik denk dat minimaal 90% het er over eens is dat jij gewoon een super mama zal worden

OT: Gisteren nog even over babies gehad. Hij heeft gezegd dat hij het inderdaad leuk had gevonden als ik zwanger was geweest. Het is dat ik een nieuwe baan en studie heb, anders had ik het ook leuk gevonden. Het deed hem erg goed om dat te horen, omdat hij zichzelf dan toch nog papa ziet worden voor zn 35ste
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 09:53
Signy
Signy is offline
Zondag op visite geweest bij vriendin van hem die een kleintje heeft van +-4mnd.
En we hadden het er naderhand over dat hij een kind wil vóór zn 33ste. Hij is nu bijna 30. Dus ik schrok eigenlijk wel lichtelijk. Das al over 3 jaar en dus over 2 jaar al zwanger zijn...
Ehm...
Oud 15-07-2008, 11:43
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Zondag op visite geweest bij vriendin van hem die een kleintje heeft van +-4mnd.
En we hadden het er naderhand over dat hij een kind wil vóór zn 33ste. Hij is nu bijna 30. Dus ik schrok eigenlijk wel lichtelijk. Das al over 3 jaar en dus over 2 jaar al zwanger zijn...
Ehm...
Ik vind dat eigenlijk wel leuke gesprekken die ik laatste tijd ook wel voer, maar ik ben er totaal nog niet aan toe hoor Wees blij dat je er nu al over geďnformeerd wordt Misschien kun je beter praten over een startdatum om ervoor te gaan ipv dan moet het kindje er zijn, dan voelt het denk ik anders als het allemaal niet zo snel wil lukken
Oud 15-07-2008, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het echt heel fijn om te zien dat iedereen zo blij voor me is. Ik was toch echt wel voorbereid op een hoop 'zou je dat nou wel doen's maar dit voelt veel beter
je hebt er de leeftijd voor, je hebt de liefde van je leven, als ik me niet vergis wonen jullie samen en hebben jullie een inkomen, je hebt het kortom gewoon helemaal voor elkaar, dus waarom niet?! oké, jullie zijn nog geen 7 jaar samen, maar jullie kénnen mekaar al zooveeeeel langer en beter dan de meeste koppels als ze eraan beginnen, dat de mensen in de omgeving ook wel zullen beseffen dat jullie echt wel weten wat jullie doen, dus kan ik me niet voorstellen dat er ook maar iémand 'zou je dat nou wel doen?' zal vragen.

jullie gaan dat geweldig doen samen, heel zeker van.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 11:59
Gunkan
Gunkan is offline
@ Signy:
Zeg, als 't idee je niet aanstaat, dan moet je dat natuurlijk gewoon zeggen heh? Het is niet iets dat een van jullie beiden kan beslissen; jullie moeten d'r beiden achter staan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 12:49
Verwijderd
Wij waren gister in de boekhandel, en hij bleef staan bij zo'n heel rek met van die zwangerschaps boeken, pakt hij van die knuffelbeesten op enzo, en ook een boek voor kinderen wat heel schattig uitlegt waar babies vandaan komen enzo.

Ik vond het wel heel leuk dat hij ook nieuwsgierig is en ook kinderen wil, maar als hij dat doet is het maar eng, en zo echt al, daar zijn we nog niet aan toe zeg.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 13:55
Signy
Signy is offline
Citaat:
@ Signy:
Zeg, als 't idee je niet aanstaat, dan moet je dat natuurlijk gewoon zeggen heh? Het is niet iets dat een van jullie beiden kan beslissen; jullie moeten d'r beiden achter staan.
Dat weet ik ook wel hoor. Maar hij klonk wel resoluut.
Hmmm, we gaan het er nog wel over hebben.
@ lilything: Over een startdatum praten is inderdaad beter.
Oud 15-07-2008, 17:33
Verwijderd
zit hier zo ongeveer wel in angstzweet te baden.. M'n vriendin is op vakantie en ik kan d'r niet goed bereiken maar ik vermoed wel dat ze zwanger is... Ze moet een dezer dagen ongesteld worden en daarom wil ik d'r gewoon even spreken om te vragen of dat ook het geval is.. zou me met een stuk rustiger hart ook op vakantie laten gaan..

Kinderen lijken me hartstikke leuk maar voorlopig nog even niet
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 18:21
Verwijderd
Dan had je maar veilig moeten batsen.

En was jij ook niet de jongen die zijn meisje niet meer vertrouwde? Hoe weet je dan dat het van jou is?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 18:51
Verwijderd
Citaat:
zit hier zo ongeveer wel in angstzweet te baden.. M'n vriendin is op vakantie en ik kan d'r niet goed bereiken maar ik vermoed wel dat ze zwanger is... Ze moet een dezer dagen ongesteld worden en daarom wil ik d'r gewoon even spreken om te vragen of dat ook het geval is.. zou me met een stuk rustiger hart ook op vakantie laten gaan..

Kinderen lijken me hartstikke leuk maar voorlopig nog even niet
waarom vermoed je dat ze zwanger zou zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten