Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2008, 11:27
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Het was ook bedoeld als een persoonlijke mening, niet als een commentaar. Als ik naar Amsterdam zou gaan zou ik enorm balen van de aftansheid van die stad, de drukte, het gebrek aan ruimte en natuur. Ik zou me opgesloten voelen tussen al die huizen en de eindeloosheid ervan. Ik zou het jammer vinden dat ik ver weg woon van de mooie bossen en zandgronden van het oosten, dat ik me blauw moet betalen aan een fatsoenlijke woning etc. Bovendien zou ik me er nooit veilig voelen. Ik heb geen zin om in een stad te wonen waar ik altijd over mijn schouder kijk.
Maar waar is het dan wel lekker wonen in NL? dat is iets wat ik me dus constant afvraag als iemand het antwoord weet, hou ik me aanbevolen
Oud 02-09-2008, 11:29
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Maar waar is het dan wel lekker wonen in NL? dat is iets wat ik me dus constant afvraag als iemand het antwoord weet, hou ik me aanbevolen
Wageningen vind ik persoonlijk heel fijn wonen. Het is ruim, gezellig, maar niet gedwongen gezellig. Het heeft wel iets multicultureels, maar als je niet wil, hoef je niet. Het is niet te groot, maar ook niet te klein en je kan voor je meeste boodschappen goed terecht. Woningen zijn wel redelijk duur, maar er zijn goede alternatieven in de buurt, zoals Heteren, Renkum en Rhenen. En het is hier redelijk veilig. (ter illustratie: "Het is zo fijn dat je hier ook 's avonds alleen over straat kan" - uit Amsterdam afkomstige student)

Voor echt mooie natuur kan je natuurlijke terecht in de Achterhoek (vanaf 15km voorbij Arnhem), Overijssel en Drenthe.
Oud 02-09-2008, 11:34
Verwijderd
Citaat:
(ter illustratie: "Het is zo fijn dat je hier ook 's avonds alleen over straat kan" - uit Amsterdam afkomstige student)

ik heb van horen zeggen dat je op woensdagavonden ook best alleen over straat kan in Amsterdam anders hoor
Oud 02-09-2008, 11:35
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Wageningen vind ik persoonlijk heel fijn wonen. Het is ruim, gezellig, maar niet gedwongen gezellig. Het heeft wel iets multicultureels, maar als je niet wil, hoef je niet. Het is niet te groot, maar ook niet te klein en je kan voor je meeste boodschappen goed terecht. Woningen zijn wel redelijk duur, maar er zijn goede alternatieven in de buurt, zoals Heteren, Renkum en Rhenen. En het is hier redelijk veilig. (ter illustratie: "Het is zo fijn dat je hier ook 's avonds alleen over straat kan" - uit Amsterdam afkomstige student)

Voor echt mooie natuur kan je natuurlijke terecht in de Achterhoek (vanaf 15km voorbij Arnhem), Overijssel en Drenthe.
Hmm, is wageningen geen erge studentenstad?
Die natuur is zeker prachtig, maar toch is er minder te beleven
hmm ik ga er een topicje van maken
Oud 02-09-2008, 11:41
Verwijderd
Citaat:
@ belize: sterkte... verbroken relaties zijn altijd kut
Thanks!

Wat een toeval dat het hier nu ineens over compromissen en verhuizen gaat...De grootste reden waarom mijn relatie toch uit is gegaan had ook daar mee te maken. Ik kon niet langer de relatie op afstand houden (NL-UK) en was eigenlijk van plan daar heen te gaan na de kerst. Maar afgelopen zomer toen ik bij hem was, realiseerde ik me toch dat ik daar echt niet kon wonen. De enige reden dat ik het wel zou doen was voor hem, maar het was niet genoeg. Helaas is het voor hem vanwege studie/taal/gezondheid/geld veel moeilijker om hierheen te komen, dus dat was ook geen optie. Ik baal er enorm van maar denk dat het toch een goede beslissing is geweest. Het was echt verstand vs. gevoel en dit keer heeft mijn verstand gewonnen.
Oud 02-09-2008, 11:43
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hmm, is wageningen geen erge studentenstad?
Die natuur is zeker prachtig, maar toch is er minder te beleven
hmm ik ga er een topicje van maken
Waar is topic?
Oud 02-09-2008, 11:48
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Waar is topic?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1712197
Oud 02-09-2008, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Ok samenvattend: dus vanwege jouw gevoelens voor hem en omdat hij jou meer kon bieden daar dan jij hem op dat moment in Amsterdam.

Andere gekke vraag: hoe doet zoiets het op je c.v.: een studie in zeeland?

Denk je niet dat één van de twee altijd heimwee houdt als je voor de plaatst van één van de twee kiest? Is het niet beter om iets van 'meeting in the middle' te doen? Samen alles weer opnieuw opbouwen in een plek die je allebei wel wat lijkt
Als je het zo bekijkt, staan gevoelens erbuiten want hij voelde voldoende voor mij om naar Amsterdam te komen. Ook kon hij mij niet meer bieden dan ik hem, maar kon Zeeland ons meer bieden dan Amsterdam ons dat kon. Voor mij is dat een cruciaal verschil in hoe je het uitlegt. Ik heb een jaar in een somber gat in Finland gewoond en sinds dat avontuur was ik mijn binding met Amsterdam als enige mogelijke woonplaats helemaal kwijt. Ik wilde JUIST ervaren hoe het is om op andere plekken te wonen, om mijn ervaringswereld te verrijken. Ik heb ook geen seconde spijt gehad van mijn beslissing.

Op mijn CV maakt een studie in Zeeland geen enkel verschil. Het is een HBO-studie Social Work en geen zorgverlener die er naar gaat kijken aan welke school ik die studie dan heb gevolgd.

Ik heb geen heimwee meer, dus ik denk niet dat één van de twee altijd heimwee houdt. Er is geen regeltje voor wat je het beste kunt doen, ieder stel moet dat voor zichzelf bepalen. Zeeland is voor nu mijn thuis. Ik heb hier ons huisje, mijn vriend, mijn familie (want met zijn familie ben ik door het vele contact ook close geworden), onze katten, mijn opleiding. Ja, mijn eigen familie zit wat verder weg en ja mijn vriendinnen kan ik niet zomaar zien wanneer ik dat wil, maar het contact is voldoende om bevredigend te zijn. Sommige mensen zie ik zelfs meer dan toen ik in Amsterdam woonde, gewoon omdat we nu bewust moeten afspreken.
Oud 02-09-2008, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Het was ook bedoeld als een persoonlijke mening, niet als een commentaar. Als ik naar Amsterdam zou gaan zou ik enorm balen van de aftansheid van die stad, de drukte, het gebrek aan ruimte en natuur. Ik zou me opgesloten voelen tussen al die huizen en de eindeloosheid ervan. Ik zou het jammer vinden dat ik ver weg woon van de mooie bossen en zandgronden van het oosten, dat ik me blauw moet betalen aan een fatsoenlijke woning etc. Bovendien zou ik me er nooit veilig voelen. Ik heb geen zin om in een stad te wonen waar ik altijd over mijn schouder kijk.
Je beseft je wel dat het gewoon is wat je gewend bent en wat vertrouwd voor je is, hoop ik? In ieder geval kan je in Amsterdam gewoon alleen over straat 's nachts (ik heb er echt nog nooit iets "crimineels" meegemaakt), maar zou ik dat in bijvoorbeeld Rotterdam ook niet durven omdat ik daar niet vertrouwd ben. Ik voel me in ieder geval niet veiliger in Zeeland, eerder onveiliger eigenlijk. Mede door een aantal ervaringen van mensen hier, door de enorm afgelegen weggetjes en ook gewoon doordat ik hier niet vertrouwd ben als in Amsterdam.
Oud 02-09-2008, 12:25
Verwijderd
Citaat:

Maar ik was gewoon een beetje geïrriteerd omdat mensen zeiden dat ik blijkbaar niets over heb voor mijn vriendin.
Ik bedoelde dat in ieder geval niet op die manier, maar meer zoals Dusjcrib vervolgens zei. En ik probeer ook helemaal niet te oordelen over de kwaliteit van jou relatie, maar ik geef je de indruk die ik kreeg uit jou posts. Je bent niet blij met de situatie zo die nu is, en er is het komende jaar in elk geval geen oplossing. Daar ging ik op in.

Ikzelf heb mij ook al eens verloren in een relatie, en weet dat een lange afstand gewoon rot is. Op die manier is ook niet goed; dat snap ik, in dit geval bedoelde ik meer een tussenweg vinden waar beide partijen zich niet totaal wegcijferen, maar wel een compromis kunnen sluiten.

En omg ik zou echt nooit in a'dam, of ook maar in de buurt kunnen wonen. Veeeeels te druk. Ik vond mijn laatste apartement (downtown Charlottetown, 32,000 inwoners) al helemaal niet fijn. Ik ga even in het andere topic reageren.
Oud 02-09-2008, 17:01
metallica
metallica is offline
Het voelt echt gek om hem vanaf Utrecht te bellen. Het is fijn om wat te kletsen en zijn stem te horen, maar ik ben me zo bewust van de afstand. Das niet fijn, ik hoop dat hij snel klaar is in Maastricht
Oud 02-09-2008, 18:02
I C U
I C U is offline
Zometeen komt ie weer langs Goedzo!

En stage was vandaag zinvol, dus wel fijn!
Oud 02-09-2008, 21:29
Luna
Luna is offline
even afkicken na een maand 24/7 samen te zijn geweest, ik mis m stiekem wel een beetje<3
Oud 02-09-2008, 21:51
Qimm
Qimm is offline
Realtie advies geven aan je moeder... te bizar voor woorden. Maar ze neemt nu eindelijk de juiste beslissing en dat is fijn.

[edit]
Vervolgens gaan we verder het zelfde advies te geven aan m'n vader. Sinds wanneer ben ik de volwassene hier?

Laatst gewijzigd op 02-09-2008 om 22:38.
Oud 02-09-2008, 23:51
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Op relationeel gebied gaat het prima. Op zich is er niemand maar het is heerlijk om leuke dingetjes met vriendinnetjes te doen en om gewoon wat rond te scharrelen. Stom dat hij een vriendin had. Maar dat vond hij zelf ook (A)

Vanavond afgesproken dat we met een paar vriendinnetjes naar center parcs gaan of zo binnenkort <3333

Verder is mijn ex echt lachwekkend.
Oud 03-09-2008, 08:06
ST*R
ST*R is offline
Ik wil hem maar hij mag ook wel een keer uit zichzelf smsen. Verder is mijn leven een beetje rustig nu, want druk aan m'n bach project.
Oud 03-09-2008, 08:19
Sherco
Sherco is offline
Omg, gisteren veels te veel gedronken omdat ik zenuwachtig was omdat hij ook op de borrel zou zijn. Ik weet niet meer wat ik allemaal gezegd heb, ik weet nog wel wat hij gezegd heeft...
Oud 03-09-2008, 08:51
Verwijderd
Het is fijn om hem nou ook doordeweeks te kunnen zien!
Verder gaat het nog steeds heeel goed
Oud 03-09-2008, 12:21
KreZor
KreZor is offline
Goed . Net terug van vakantie (eerste keer primitief backpacken in een vreemd land) en voor het eerst geen ruzie gehad. Was echt een relatieboost .
Oud 03-09-2008, 12:22
Verwijderd
[offtopic]Volgens mij is die update nog niet helemaal goed gegaan, als ik de formaten van de avatars zie nu :')]/offtopic]
Oud 03-09-2008, 12:33
Verwijderd
Nee, mijn hemel

OT: Jaa het is zo fijn om al mijn vrienden weer te zien! Toch het voordeel van een maand weggaan, mensen zijn zowaar blij als je weer terug bent! <3
Oud 03-09-2008, 12:44
snoopy
snoopy is offline
ieuw, nee idd... Jouw avatar is ineens eng, Dusjcrib
Oud 03-09-2008, 13:00
Miek
Miek is offline
Allebei weer druk jammer zo na een leuke vakantie
Oud 03-09-2008, 13:16
Verwijderd
Citaat:
ieuw, nee idd... Jouw avatar is ineens eng, Dusjcrib
Ik weet het! Ik schrik er zelf telkens opnieuw weer van

Edit: Aaaah, vriendinnetje belde net die een jaar in Australië heeft gewoond dat ze terug is en volgende week wil komen eten. Ik heb er superveel zin in haar EINDELIJK weer te zien Zij heeft ons huis en onze katten etc. allemaal ook nog helemaal niet gezien.. ik ben zo benieuwd wat ze ervan vindt!

Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 13:25.
Oud 03-09-2008, 15:32
__
__ is offline
heel veel van niks.. maar dat is ook wel leuk voor een keer

(verder wou ik gewoon even testen hoe mijn avatar er nu uit zou zien dus vandaar!)
edit: normaal dus gelukkig haha
Oud 03-09-2008, 16:20
Neko*
Neko* is offline
Ik houd van hem, en hoe we met elkaar omgaan. <3

Edit:
En zaterdag lekker met studerende vriendinnen uit eten en daarna wat drinken! Erg veel zin in, ze moeten me alles vertellen over intro, en het op kamers wonen in Verweggistan.

Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 16:23. Reden: toevoeging!
Oud 03-09-2008, 16:45
metallica
metallica is offline
Ow, ik dacht het het morgen al vrijdag was, dus zei ik gisteren ik bel je morgen wel. Maar jammer genoeg is dat niet zo, dus dan toch maar gezellig bellen vandaag
Oud 03-09-2008, 17:48
I C U
I C U is offline
Damn, it's purple!

Maarrem, hij is leuk en ik wil naast 'm slapen, vrijdag! ZIN!
Oud 03-09-2008, 17:49
miekmuis
miekmuis is offline
En toen stuurde mijn vriendinnetje hem naar mij nadat hij bij haar en haar vriend op visite was geweest en hebben we ech weer een heerlijke avond samen gehad en dit keer wilde ik echt niet dat hij nog weg zou gaan 's nachts dus is hij bij mij blijven slapen. Oef fijn.
Oud 03-09-2008, 19:15
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Als je het zo bekijkt, staan gevoelens erbuiten want hij voelde voldoende voor mij om naar Amsterdam te komen. Ook kon hij mij niet meer bieden dan ik hem, maar kon Zeeland ons meer bieden dan Amsterdam ons dat kon. Voor mij is dat een cruciaal verschil in hoe je het uitlegt. Ik heb een jaar in een somber gat in Finland gewoond en sinds dat avontuur was ik mijn binding met Amsterdam als enige mogelijke woonplaats helemaal kwijt. Ik wilde JUIST ervaren hoe het is om op andere plekken te wonen, om mijn ervaringswereld te verrijken. Ik heb ook geen seconde spijt gehad van mijn beslissing.

Op mijn CV maakt een studie in Zeeland geen enkel verschil. Het is een HBO-studie Social Work en geen zorgverlener die er naar gaat kijken aan welke school ik die studie dan heb gevolgd.

Ik heb geen heimwee meer, dus ik denk niet dat één van de twee altijd heimwee houdt. Er is geen regeltje voor wat je het beste kunt doen, ieder stel moet dat voor zichzelf bepalen. Zeeland is voor nu mijn thuis. Ik heb hier ons huisje, mijn vriend, mijn familie (want met zijn familie ben ik door het vele contact ook close geworden), onze katten, mijn opleiding. Ja, mijn eigen familie zit wat verder weg en ja mijn vriendinnen kan ik niet zomaar zien wanneer ik dat wil, maar het contact is voldoende om bevredigend te zijn. Sommige mensen zie ik zelfs meer dan toen ik in Amsterdam woonde, gewoon omdat we nu bewust moeten afspreken.
Ok, mooi Ja je creeërt eigenlijk je eigen thuis samen
Oud 03-09-2008, 19:22
Dith
Dith is offline
Ik wil 'm bij me hebben. Maar goed, dat wil ik altijd.
Oud 03-09-2008, 20:56
Pluis
Pluis is offline
De ene dag is alles kut, en de volgende dag zie je ineens weer overal leuke jongens lopen. Wat heb ik toch een raar brein
Oud 03-09-2008, 23:13
Verwijderd
mijn ava is zo mooi nu, daarom post ik even!
Oud 04-09-2008, 07:10
metallica
metallica is offline
Morgen is het alweer vrijdag! Ik heb besloten hem volgende week te verrassen en door de weeks eens langs te komen
Oud 04-09-2008, 08:36
Verwijderd
haha dat was een leuke date
Oud 04-09-2008, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Morgen is het alweer vrijdag! Ik heb besloten hem volgende week te verrassen en door de weeks eens langs te komen
Dat is echt tof Ik heb dat ook wel eens gedaan, echt een succes

PFff ik mis hem echt.
Oud 04-09-2008, 10:08
Verwijderd
*splutter* Oh god dan moet hij niet dat soort dingen gaan zeggen, dat deden we niet. Godver. Als dat ene ding nu gewoon helemaal goed zat dan zou ik hier voor gaan maar nu wéét ik het gewoon niet argh *haartrekt*
Oud 04-09-2008, 10:18
Verwijderd
Het gaat goed, hij had tegen een vriendin van me gezegd (over een schoolopdracht die ik moest maken) dat ik een persoon moest pakken en daa een musical omheen moest maken. Ik heb me scheef gelachen (nu niet zo grappig, maar toen wel. ) Hij is lief.
Oud 04-09-2008, 13:55
Idunarara
Idunarara is offline
Kleine inzinking gehad op school, achterlijke mensen zijn het. Een derde van de klas lijdt aan grootheidswaanzin en heeft de constante drang alle aandacht op te eisen. Een derde is semi-autistisch en nog zo jong dat het pijn doet, en de laatsten zijn enigszins normaal maar hebben zo weinig puf dat ik daar ook niet gelukkig van wordt.

Nou, klotezooi dus, en met een halve paniekaanval naar mijn vriend toegefietst, die heel erg lief was en me echt geruststelde. Ik ga dit jaar gewoon puur om mijn p te halen naar die school en negeerd ie mensen gewoon half. Ik heb een rijk gevuld sociaal leven dus ik heb ook echt geen behoefte aan nieuwe vrienden.

En met hem gaat het heel goed. Voor ons doen zijn we heel veel bij elkaar geweest en het was ook echt fijn, maar nu is het -voornamelijk voor hem- wel goed dat hij een paar dagen weggaat. Zie hem minstens vier dagen niet, niet geheel onoverkomelijk maar ik zit vreselijk jaloersig te stressen. Maar wat heeft het in hemelsnaam voor een zin om nu alvast boos en chagerijnig en teruggetrokken te reageren op onbekende vrouwen als er helemaal geen zak gebeurd en al zou er iets gebeuren ik het waarschijnlijk toch niet te weten kom en uberhaupt niks betekenen. Ik word er gek van, maar vanaf nu niet meer, jaloezie kan sterven!
Oud 04-09-2008, 14:06
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Muh, eenzaam
Oud 04-09-2008, 14:10
Verwijderd
ik post ook even voor mijn ava
Oud 04-09-2008, 15:00
Rob
Rob is offline
Woei! Ze is er zometeen weer. Zin in.
Alles gaat eigenlijk prima tussen ons twee. Niets te klagen!
Oud 04-09-2008, 16:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Ik heb een tip voor je, laat het em wel even weten
Ookal is de verrassing er dan af
Oud 04-09-2008, 17:14
__
__ is offline
Citaat:
ik post ook even voor mijn ava
aawwwww hoe schattig is die ava van jou zo! echt heeeeel schattig

ot: pff ik lijk wel obsessed
Oud 04-09-2008, 17:54
Verwijderd
Wij zijn zo vreselijk gelukkig samen dat het bijna walgelijk is.
Oud 04-09-2008, 18:02
Verwijderd
Citaat:
haha dat was een leuke date

nice, date nr 2 staat in de planning.. ze is spontaan, bijdehand en sexy.. ik dig haar wel
Oud 04-09-2008, 18:14
Verwijderd
Hmm we hebben vandaag twee keer gebeld, gewoon over niets en omdat ik met o.a. zijn vrienden biertjes zat te drinken. Ik zie hem waarschijnlijk morgen en daar heb ik best zin in! Het stelt waarschijnlijk niet zoveel voor, maar het is wel fijn om iemand in je hoofd te hebben en zin te hebben in iemand.
Oud 04-09-2008, 19:40
I C U
I C U is offline
Leuke dag vandaag, geborreld met collega's, Koehandel gespeeld en gewonnen Veel mensen vandaag gesproken, ook een klasgenoot waarmee ik binnenkort toch echt es wat moet gaan drinken en zo meer. Leuke dag zo En enigszins onder invloed, ook dat nog, tijd geleden dat ik bier op heb

Regels voor berichten