Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 20:25
MTpower
MTpower is offline
Ghehe, ik hoop uiteraard ook dat ik er dit keer wat langer mee doe
Dit keer is het overigens de 150pk versie, de vorige was de 115pk gti.

Zal morgen even een fotootje schieten, er zit nog wel wat werk aan, maar moet hem eerst even klaar maken voor de APK keuring begin september. Daarna nog wat cosmetisch werk (nieuwe achterklep o.a.).
Oud 28-07-2010, 01:28
KIET
KIET is offline
Ik moet de foto's nog uitzoeken dus er volgen er deze week nog wel wat meer, met wat meer info over de rit, maar ik moet toch even twee hoog(s)tepunten alvast posten van afgelopen weekend:

Oud 06-08-2010, 16:29
Verwijderd
Vandaag konden we 'm ophalen

Laatst gewijzigd op 06-08-2010 om 17:05.
Oud 06-08-2010, 17:13
Qimm
Qimm is offline
hij is leuk sarah
Oud 06-08-2010, 23:25
Methuselah
Methuselah is offline
Wat een archilelijke kleur, sorry.
Oud 09-08-2010, 00:19
KIET
KIET is offline
Niets mis met dat kleurtje hoor Lekker vrolijk. Wat mij betreft een stuk beter dan grijs/zwart of dat zalmroze waar je ze heel vaak in ziet. Veel plezier ermee
Oud 09-08-2010, 08:48
Verwijderd
Bedankt
En het is misschien meer een scooterkleur dan een autokleur, maar dat past wel bij het formaat
Oud 09-08-2010, 09:05
Verwijderd
Ik vind 'm zo wel een kek autootje eigenlijk.; Bij mijn ouders in de straat staat dat ding in het "stoeptegelgrijs" ('t zal vast een hippe naam hebben, maar echt, het is precies een stoeptegel ) en dan is het gewoon een saai, klein autootje.
Veel plezier ermee!
Oud 28-08-2010, 18:51
Verwijderd
Hier nog de beloofde foto's van mijn (inmiddels niet meer zo) nieuwe auto (een Fiësta 1.25 16V Celebration). Hij bevalt tot nu toe goed

Laatst gewijzigd op 17-09-2010 om 06:45.
Oud 28-08-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Hier nog de beloofde foto's van mijn (inmiddels niet meer zo) nieuwe auto (een Fiësta 1.25 16V Celebration). Hij bevalt tot nu toe goed

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi
Oud 28-08-2010, 19:55
Verwijderd

Ik wou eerlijk gezegd een eerst de 1.8 VT-I DHOC VTEC motorisatie...
...tot ik de wegtaks en verzekeringspremie zag.
Het werd dan mare een brave, doch efficiënte 1.4 liter.
Zeker geen scheurijzer, maar hij brengt je wel vlot van A naar B. Ook 13 jaar nadat hij voor het eerst de openbare weg zag.
Oud 01-09-2010, 19:37
MTpower
MTpower is offline
Ik heb zojuist dit monster gekocht

Oud 01-09-2010, 19:43
KIET
KIET is offline
Waarom?
Je had toch een Golf III?
Oud 01-09-2010, 19:47
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Waarom?
Je had toch een Golf III?
Distributieriem was van tijd gesprongen, kleppen aan gort, geen zin/tijd om dat blok uit elkaar te trekken dus weggedaan
Heb deze even voor tijdelijk
Oud 01-09-2010, 19:54
KIET
KIET is offline
Gaat lekker met jou en je Golfjes
Maar waarom in vredesnaam een Cinquecento? Was er niets anders in de omgeving voor een schappelijke prijs?

Wat ben je trouwens van plan om hierna te doen dan, aangezien dit kennelijk een tijdelijke auto is. Wel een andere vervanger, want erg lang zie ik jou in zo'n Fiatje niet rijden
Oud 01-09-2010, 20:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gaat lekker met jou en je Golfjes
Maar waarom in vredesnaam een Cinquecento? Was er niets anders in de omgeving voor een schappelijke prijs?

Wat ben je trouwens van plan om hierna te doen dan, aangezien dit kennelijk een tijdelijke auto is. Wel een andere vervanger, want erg lang zie ik jou in zo'n Fiatje niet rijden
Ja, ik baalde er echt enorm hard van dat ik die ene had geprakt toen het blok van de nieuwe ermee kapte... Die geprakte was zo'n heerlijke auto

En er staat wel meer voor dezelfde prijs, maar deze is van een vrouw geweest die pas is overleden. De weduwenaar wilde er zo snel mogelijk vanaf, dus heb hem voor een zeer scherpe prijs kunnen kopen. Zit een klein roestplekje bij het raam dat ik zelf wel weg kan halen (niet doorgerot) en een klein deukje in de achterklep. De achterbank heeft een klein scheurtje en het stuur is niet mijn smaak (regenboogkleuren ), maar dat zijn geen dingen waar je van schrikt...
Voor hetzelfde geld had ik ook een weggeroeste fiesta kunnen kopen of een fiat tipo met een scheve motorkap
Oud 02-09-2010, 23:32
MiBe
MiBe is offline
Wat is zeer scherp?

@KIET: Ik vind het nog best een leuke auto eigenlijk, vooral de kleur
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Oud 03-09-2010, 08:49
Qimm
Qimm is offline
leuk koekblikje :')

Met z'n oudere broertje in de zon
Oud 03-09-2010, 19:19
Verwijderd
MX-5 is prachtige wagen ^^
alleen vind ik de deurgrepen van de laatste generatie niet mooi, die horen thuis op een sedan en verbrodden het zijaanzicht van de wagen.

Oud 03-09-2010, 19:56
KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat is zeer scherp?

@KIET: Ik vind het nog best een leuke auto eigenlijk, vooral de kleur
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik heb niets tegen de auto, maar het verbaasde me meer dat hij zo'n ding gekocht heeft Gezien zijn autoverleden is een Cinquecento niet echt wat je verwacht
Ik had ook begrepen dat het een vrij krap wagentje was, maar dat terzijde.

En bedankt!
Oud 27-09-2010, 18:12
KIET
KIET is offline
Ik heb geen zin om 10 euro (!) te lappen voor een grotere en watermerkvrije foto, dus dan hier maar mee:

Laatst gewijzigd op 27-09-2010 om 18:59.
Oud 27-09-2010, 19:13
Verwijderd
Je ziet dat watermerk bijna niet, dus commercieel zal het voor hen wel en flop zijn

Schoon foto ^^
Oud 27-09-2010, 19:16
KIET
KIET is offline
Dat komt omdat ik in de tussentijd stiekem een grotere foto met een minder aanwezig watermerk heb gevonden Die ik eerst had was bijna één en al watermerk.
Oud 27-09-2010, 20:09
Verwijderd
Koalavelgen toch? Of beren?
Oud 27-09-2010, 20:28
KIET
KIET is offline
Beren - en ik kreeg van mijn buurjongen te horen dat zelfs zíjn gasten hadden uitgewezen dat ze vonden dat er zulke gave velgen op zaten
Oud 27-09-2010, 23:30
MTpower
MTpower is offline
Nürburgring?
Nog nooit geweest, maar zou er graag eens heen gaan

Overigens valt het met de ruimte in de cinquecento heel erg mee. Ik kan er met mijn 1.90 en 100kg erg ruim in zitten
Had ik zelf ook niet gedacht toen ik er voor ging kijken moet ik eerlijk zeggen
Oud 28-09-2010, 21:12
KIET
KIET is offline
Uiteraard
Is wel de moeite waard. Misschien dit jaar niet meer, tenzij oktober onverwachts een goede nazomer brengt, maar normaal met een beetje mooi weer is er altijd wel iets leuks om te bekijken. En om zelf een rondje te rijden natuurlijk, dat is helemaal mooi Met een 'gewone' auto ben je stiekem wel ontzettend traag tussen al dat sportieve spul, vaak met meer ervaren rijders ook, maar gaaf is het wel

Er stond mij een verhaal bij van iemand die zich amper in zo'n ding kon wurmen, ondanks dat hij normale afmetingen had. Maar misschien dat hij wat overdreef want ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat een kleine Fiat van binnen (voorin in ieder geval) nog verrassend ruim kan zijn
Oud 28-09-2010, 21:52
MTpower
MTpower is offline
Voorin inderdaad, de achterbank is eigenlijk zinloos... of toch niet, want in de kofferbak past niks, dus gooi ik alles op de achterbank
Oud 29-09-2010, 19:14
KIET
KIET is offline
Ja, dat is bij de mijne ook zo. Die achterbank heeft een hele diepe zitting, en kinderen passen er nog wel in maar een volwassene kan (mede door die zitting) gewoon z'n knieën niet kwijt. En de voorstoelen zijn niet verstelbaar. Dus dat is wel jammer, want de bank zelf zit volgens mij best prima

Wat wel wazig is, is dat de bank ook naar beneden kan. Waarom weet ik niet, want behalve dat er gewoon een metalen plaat achter zit, zit de motor ook achterin
Oud 12-10-2010, 15:14
Pluis
Pluis is offline
Ik heb een auto gekocht

ik moet alleen nog een maandje wachten voor ie echt van mij is (eigenaar is nog bezig met een andere zoeken)
maar het is iig een mitsubishi colt uit '93 en hij is rood en tof Hij heeft alleen geen stuurbekrachtiging, dus dat wordt spierballen kweken foto komt zodra ik hem heb
Oud 12-10-2010, 16:04
MTpower
MTpower is offline
Gaaf!
Opzich is stuurbekrachtiging op zo'n klein autootje niet echt nodig. Het is alleen met inparkeren dat het wel eens handig zou kunnen zijn, maar ach
Oud 12-10-2010, 21:38
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Gaaf!
Opzich is stuurbekrachtiging op zo'n klein autootje niet echt nodig. Het is alleen met inparkeren dat het wel eens handig zou kunnen zijn, maar ach
En zelfs dat valt nog wel mee als je de banden iets harder oppompt.
Oud 12-10-2010, 22:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En zelfs dat valt nog wel mee als je de banden iets harder oppompt.
Alleen slijten ze dan sneller (de banden) en is de wegligging niet optimaal
Oud 13-10-2010, 08:50
Verwijderd
Och, je went sowieso vrij snel aan het ontbreken van stuurbekrachtiging dan steek je maar een keertje extra bij het parkeren. En het voordeel is dat als je daarna in een auto mét stuurbekrachtiging rijdt, je dat beter kunt waarderen
Oud 13-10-2010, 14:51
Pluis
Pluis is offline
Mja het was wel even gek, draaien zonder stuurbekrachtiging
maar ik kan hem lekker goedkoop verzekeren (27 euro per maand ) en hij is heel licht dus weinig wegenbelasting.
alleen nog even kijken naar een wat rug-vriendelijkere stoel
Oud 13-10-2010, 15:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mja het was wel even gek, draaien zonder stuurbekrachtiging
maar ik kan hem lekker goedkoop verzekeren (27 euro per maand ) en hij is heel licht dus weinig wegenbelasting.
alleen nog even kijken naar een wat rug-vriendelijkere stoel
Is er geen sportuitvoering van de Colt geweest? Die zijn meestal uitgerust met (semi)kuipstoeltjes, die normaal gesproken veel meer steun geven.
Als je iets anders wilt is de kans groot dat je dingen om moet gaan laten lassen en dat kan vrij prijzig worden
Oud 13-10-2010, 15:22
Verwijderd
Het hele interieur dat er nu in zit is gewoon echt op. Dus zelfs stoelen van een colt van de sloop zouden al een verbetering zijn. Ik kan zo van de Colt geen sportuitvoering vinden, wel van de Swift, maar ik weet niet of die stoelen passen

(En omlassen enzo dat kan hier thuis wel )
Oud 13-10-2010, 15:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
(En omlassen enzo dat kan hier thuis wel )
Kijk aan, dat scheelt een hoop
Oud 13-10-2010, 15:42
Verwijderd
Och, kwestie van een lasapparaat hebben en een pa en buurman die ingenieur zijn en dat soort dingen leuk vinden om mee te prutsen
Mijn buurman kwam ook altijd even kijken en "advies geven" toen m'n buurjongen en ik zaten te knutselen aan de Golf I Cabrio
Oud 13-10-2010, 19:08
KIET
KIET is offline
Eigenlijk bijna nooit echt last gehad van geen stuurbekrachtiging in m'n auto. Je mist het vooral een beetje als je 80 haarspeldbochten moet nemen om een berg over te gaan Maar zelfs dat wil prima, al weegt de 121 nog iets minder. In de Saab merk je het overigens wel, maar daarin gaat alles zwaar
Overigens merk ik wel wat verschil met de bredere berenvelgen, die sturen een klein beetje zwaarder dan de smallere gewone banden.

Wat was er trouwens mis met die 121 dat het liever een Colt met een afgetrapt interieur werd?
Oud 13-10-2010, 19:19
Verwijderd
De 121 was al verkocht en de colt is voor een spotprijsje van een bekende overgenomen.
Oud 13-10-2010, 19:45
Qimm
Qimm is offline
niet zo veel lullen, foto's van die Colt
Oud 13-10-2010, 19:50
Verwijderd
Die komen pas over een maand ongeveer
Oud 13-10-2010, 21:52
KIET
KIET is offline
Citaat:
De 121 was al verkocht en de colt is voor een spotprijsje van een bekende overgenomen.
Tja, dat kan gebeuren
Overigens heb je best kans dat met een beetje zoeken je gewoon stoelgeleiders kan vinden die aansluiten op de Colt; even maten meten (of ze in het geheel meenemen) en kijken op de sloop of er wat overeen komt. Misschien iets uit een andere Mitsubishi of een latere Colt als je iets anders wil dan wat er in hoort. Die dingen zitten met een paar dikke bouten vast doorgaans. Sowieso is het overzetten van een interieur geen bijster ingewikkelde kluis, bij dit soort auto's is het doorgaans een kwestie van schroeven en boutjes
Oud 14-10-2010, 19:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Die komen pas over een maand ongeveer
tis een fototopic
Oud 23-10-2010, 18:32
Methuselah
Methuselah is offline
Heb net een wagentje gekocht.

Alfa 147 1.9 JTDm, 90k km. 8500 Euro, en hij krijgt nog een nieuwe distributieriem als extraatje. Valt denk ik nog wel mee, qua prijs.

Oud 23-10-2010, 22:38
Verwijderd
Net wagentje hoor Belg. Ook nog wat leuke opties erop?
Oud 23-10-2010, 22:42
KIET
KIET is offline
Prima keuze Ik had die ook sterk overwogen en een paar bekeken voordat ik besloten het toch nog even goedkoop te houden. Het schijnen toch betrekkelijk probleemvrije auto's te zijn (in ieder geval voor Alfa Romeo's doen dan). Die distributieriem moet je wel echt goed in de gaten houden dus fijn dat die vervangen wordt, dat moet bij de diesel om de 120.000 km of 3 jaar en dat luistert bij die Alfa's vaak wel vrij nauw. Dus je kan alvast beginnen met sparen voor over 3 jaar

Veel plezier ermee!
Oud 25-10-2010, 12:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Net wagentje hoor Belg. Ook nog wat leuke opties erop?
Boordcomputer, achttal airbags, 15" lichtmetalen velgen, multifunctioneel sportstuur, centrale vergrendeling met afstandsbediening, radio-cd speler... Niets al te geks.

ABS en ASR ook, als ik me niet vergis, elektrische ramen vooraan, elektrische achteruitkijkspiegels. Nu ja, dat is alles wat ik me herinner.
Oud 25-10-2010, 12:36
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Prima keuze Ik had die ook sterk overwogen en een paar bekeken voordat ik besloten het toch nog even goedkoop te houden. Het schijnen toch betrekkelijk probleemvrije auto's te zijn (in ieder geval voor Alfa Romeo's doen dan). Die distributieriem moet je wel echt goed in de gaten houden dus fijn dat die vervangen wordt, dat moet bij de diesel om de 120.000 km of 3 jaar en dat luistert bij die Alfa's vaak wel vrij nauw. Dus je kan alvast beginnen met sparen voor over 3 jaar

Veel plezier ermee!
Thanks, vanavond betalen en dan hopelijk in 't weekend of begin volgende week van mij.

Regels voor berichten