Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2009, 09:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar dat is dan ook wel een onhandige tijd voor hoorcollege Misschien daarvoor een boterham en als je weer terug bent de rest van je middageten?

OT: Ik krijg steeds maar hoofdpijn als ik ijverig probeer te studeren, pfff. En ik erger me aan huisgenoten en nu wil ik samenwonen, maar daar heb je geld voor nodig en het is crisis dus dat gaat voorlopig nog niet lukken
Oud 18-02-2009, 09:29
Verwijderd
@Yana: Er zijn veel mensen die tijdens colleges eten of inderdaad vlak ervoor en erna? En eventueel tussen de middag warm ipv 's avonds of een keer een dagje brood of iets makkelijks.
Oud 18-02-2009, 09:32
Yana
Yana is offline
Citaat:
Maar dat is dan ook wel een onhandige tijd voor hoorcollege Misschien daarvoor een boterham en als je weer terug bent de rest van je middageten?

OT: Ik krijg steeds maar hoofdpijn als ik ijverig probeer te studeren, pfff. En ik erger me aan huisgenoten en nu wil ik samenwonen, maar daar heb je geld voor nodig en het is crisis dus dat gaat voorlopig nog niet lukken
Het hoorcollege duurt tot 17:00... Ik moet om 12:00 weg omdat we van te voren nog wat moeten doorspreken, maar het is zo'n leuk lang hoorcollege. En dat strookt niet met mijn eetlijst. Of misschien wel, maar dan moet ik eten in zo'n zaal . Het zit allemaal te dicht op elkaar, en mn ochtendtussendoortje schiet er ook nogal bij in zo. En mijn middagtussendoortje dus ook. Dus uh, ja. Nee.Volgens mij gaat het niet echt "mijn lijst" worden vandaag

Lastig @ je huisgenoten en het samenwonen. Weinig tips, maar ik snap je probleem.
Oud 18-02-2009, 09:34
Yana
Yana is offline
Citaat:
@Yana: Er zijn veel mensen die tijdens colleges eten of inderdaad vlak ervoor en erna? En eventueel tussen de middag warm ipv 's avonds of een keer een dagje brood of iets makkelijks.
Nou ja, ik wil dus niet eten in zo'n collegezaal. Zeker niet een hele lunch. Dus ik eet maar om kwart voor 12 ofzo, en dan laat ik de tussendoortjes vervallen en dan eet ik wel zo gewoon mogelijk in de trein (lastig lastig) en eet ik savonds wel een iets groter tussendoortje. ofzo. Bla. Wat een geregel
Oud 18-02-2009, 09:36
Verwijderd
Je vroeg wat andere mensen deden, niet wat jij moest doen.

Als ik jou was, zou ik inderdaad van te voren eten en erna iets (of als je hoorcollege een pauze heeft misschien ergens even een rustig plekje opzoeken en daar een tussendoortje eten). En misschien voortaan wat vroeger ontbijten, zodat je wel een tussendoortje kunt nemen?
Oud 18-02-2009, 09:40
Yana
Yana is offline
Ja, ik was niet eerder wakker.. maar inderdaad, dit is niet zo handig.

En je hebt gelijk, ik vroeg eigenlijk alleen wat anderen deden zodat ik wist wat ik moest doen. Maar "eten in de zaal" wil ik dus (nog) niet, dus eigenlijk boeit het niet wat anderen doen want ik doe het toch niet

Maar dankje voor het meedenken! Ik kom er vast wel uit.
Oud 18-02-2009, 09:44
Verwijderd
Komt goed, meis. ({)
Oud 18-02-2009, 10:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eten tijdens college doe ik ook niet, hoor. Nou ja, vroeger wel, toen we nog pauzes kregen en we een grotere groep hadden, maar tegenwoordig hebben we met z'n vijven college en geen pauze, dus laat maar dan Maar misschien kun je nog iets van een tussendoortje eten voor college, als je bespreking hebt. Andere mensen eten dan vast ook iets, dat kun je misschien dan wel proberen Maar succes met die eetlijst en zo.

Ik schrijf. Want ik wil later een boek schrijven. En dat mensen dat dan lezen. En het leuk vinden. Dus ik schrijf.
Oud 18-02-2009, 10:25
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik moet naar de kapper, maar ik heb hier nog geen fijne kapper gevonden. Ik ben er de afgelopen jaren bij 2 geweest, eentje knipte wel goed, maar daar moest ik 8e extra betalen voor het föhnen en die andere (Brainwash) heeft me totaal niet geknipt zoals ik wilde, hoewel ik tijdens het knippen herhaaldelijk gezegd heb dat het korter moest. Voordeel van die kapper is wel dat je zo binnen kunt lopen en dat het erg goedkoop is. Misschien gewoon gaan en hopen op een andere kapster? *twijfel*

Net m'n scriptiebegeleider maar gemaild over de tijd en lokatie van m'n diploma-uitreiking. Tis al over een week en ik weet nog van niks. Meestal mailt hij wel snel terug en hij is ook wel bereid dingen voor mij na te vragen. Moet ook nog een powerpointpresentatie over m'n scriptie maken...

En grrrrr....uitzendbureaus. Misschien ben ik geschikter als ik mijn studie niet vermeld

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 10:45.
Oud 18-02-2009, 11:30
Verwijderd
Ik ben een slecht mens. Beetje mn onwijs interessante college skippen om toch de opdrachten voor dat vak af te krijgen. En dan straks nog met mijn groepsgenootje aan mn andere vak werken want dat moet morgen ingeleverd worden. Zucht. Dus nu zit ik op de grond in de loungeruimte (waarvan ik altijd vind dat het op de binnenkant van een oud schip lijkt) en nu ga ik orde op zaken stellen. Oh ja, en ik was sinds mijn vakantie 4 kilo aangekomen en dat pik ik niet dus huphuphop geen ongezonde dingen meer. Want ik heb destijds niet zo ontzettend veel geld gedokt om nu weer aan te komen. Dus. Oh ja. En ik wil graag een einde maken aan ieders leven die nog een keer aan me vraagt of ik een vriend heb, die weer over mijn gewicht praten (positief dan wel negatief) en aan iedereen die me 25 jaar of ouder schat. Want daar ben ik nu wel klaar mee ook.

If you love me got to know for sure
Cos it takes something more this time
Than sweet sweet lies
Before I open up my arms and fall
Losing all control
Oud 18-02-2009, 12:48
Dith
Dith is offline
Vréselijke rotdag.
Gisteren belachelijke ruzie met vriendje gehad. Hij maakt altijd een teringzooi van mijn kamer en zal nooit iets voor me opruimen of helpen met afwassen, ik kan daar echt niet tegen. Dus toen is hij met een boos hoofd naar huis gegaan en wil hij niet meer normaal met me praten, dolle boel dus.
En mijn papa heeft sinds gisteren enorm veel last van zijn hart, het is niet héél ernstig want hij krijgt pas volgende week vrijdag veel onderzoeken maar dan nog, het voelt niet prettig...

Dus vandaag lang in bed gelegen, college geskipt, me nog steeds niet gedoucht/aangekleed en nu heel de dag heartbreak high kijken. Vanavond bij vriendinnetje eten, even afleiding dus daar heb ik heel veel zin in. Maar blegh, rotdag.
Oud 18-02-2009, 13:25
Missy1234567890
Heartbreak high <33

OT: waarom ga ik niet naar buiten, even lekker de stad in (diploma-uitreikingoutfit kopen), ff in de zon? Morgen regent het waarschijnlijk weer. En ik heb verder toch niet echt iets te doen, ja, huishoudelijke dingetjes, maar niet heel dringend

M'n begeleider heeft mijn mail doorgestuurd naar de mensen die het zouden moeten weten. Ik kan natuurlijk ook de studentenbalie bellen...die moeten het toch ook weten?
Edit: niemand weet dus ergens van en het is al over een week...ahh ik snap het echt niet, hoe moeilijk kan het zijn om een diploma-uitreiking te organiseren?! M'n begeleiders hebben nog niet eens een datum doorgekregen... grrrrrrr

Pfft, er komt zo weinig uit m'n handen, ik wil gewoon regelmaat, normale tijd opstaan, actief dagje, normale tijd naar bed. Ik ga dit zo niet lang meer trekken

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 15:06.
Oud 18-02-2009, 15:45
Verwijderd
aaah kriebels, stressss. Ik moet iets gaan doen, maar huh wat? En bah wat onmogelijk dat ik zoveel moet lezen uit één boek dat ik niet hoef te kopen, maar ook niet uit de bieb kan lenen. In het studielandschap is het hartstikke onrustig, dus dat wordt dan kopiëren.. arrgh wat irritant! Ik wil een persoonlijke medische bibliotheek. (A)

Maar fijn dat internet het doet en misschien belt R. me zo even en straks lekker eten (ik kom echt aan met de seconde, zoveel als ik eet, het lijkt wel een nieuwe hobby ) en gezelllllig en dan ga ik echt weer studeren. Even nog AiS lezen tot 17u!
Oud 18-02-2009, 16:20
Verwijderd
'Cause everyday hurts a little more
and everyday hurts a little more
and I'll do anything
yes I'll do anything
to belong, to be strong
to say there's nothing wrong

Vandaag is het teveel. En zometeen gezellig eten bij een vriendin, jeej.. Ik heb even geen puf voor gezellige koetjeskalfjesklets en een avondmaaltijd met een kcal-aantal van 4 cijfers. Maar goed, pech gehad. Contact onderhouden is belangrijk.

En vandaag mis ik de tijd waarin ik helemaal ten onder kon gaan in eetgestoordheid en dat het daar veilig was. Dat ik mezelf kon verliezen en me kon focussen op afvallen-hongeren-braken en soortgelijke destructiviteit. Ik wil het niet meer zoals toen, maar het past ook niet meer in mijn leven. Misschien is dat wel waarom ik het wil: het was iets helemaal alleen van mij en dat heb ik nu niet. Ik renrenrenren van afspraak naar afspraak, van lievedochterspelen naar lievezuszijn, van gezellig met vriendje op de bank (en ondertussen een to-do-list opstellen en stressen) naar college naar geldverdienen naar vriendinnetje 1 naar vriendinnetje 2 naar m'n boeken en dan is er nog zoveel dat ik níet doe. Pauzeknop iemand? maar ik wil het allemaal zo graag doen en zo graag kunnen.
Wat een kutdagweek dit.
Oud 18-02-2009, 17:59
Nijn*
Nijn* is offline
*knuff* @ Ave (ik begrijp je heel erg goed)
@ Dith: Heartbreak High! <3 Waar heb je die vandaan?! Of kijk je op youtube?

OT: Zo, ik heb echt de minst productieve dag ooit gehad, maar whatever. Kijken of ik zo statistiek iig nog af kan krijgen en dan hopen dat ik morgenavond/vrijdagochtend nog een hoop kan doen. Maarrr, ik heb wel de allermooiste laarzen van de hele wereld gekocht van 200 naar 80 euro in de laatste uitverkoop, én in mijn maat wat echt nooit gebeurt (heb maat 42) dus ik beschouwde het maar als teken van boven Oh en blijkbaar is het heel moeilijk om een telefoon te vinden waar mijn oude simkaart in kan, die het in de VS doet en waarbij ik niet een nieuw abbo/prepaid hoef af te sluiten, zonder dat ik meteen 100+ euro kwijt ben. Pfft.

Oh en eh, wie zei er laatst iets over kamernet(of woningnet?) reacties? Want die wil ik eigenlijk wel!!
Oud 18-02-2009, 18:16
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben gewoon dagcoordinator geweest vandaag
Oud 18-02-2009, 20:55
Sens.
Sens. is offline
Ik voel me zo verschrikkelijk dom. Hoe komt het toch dat ik altijd van mij laat profiteren. En ook nadien vallen mij bepaalde rare opmerkingen op, maar tegen dat ik dat dan door heb is het te laat om daar nog iets over te zeggen.
Ik zit er ook vreselijk mee in dat een aantal van mijn vrienden dit gehoord hebben en nu in mijn plaats vreselijk
verontwaardigd zijn. Waardoor ik me niet alleen dom voel, maar ook een roddeltante. Waarna ik haar dus opnieuw ga verdedigen.

Kijk, ik vind het geen probleem om iemand te helpen. Maar die rare opmerkingen die pik ik niet en er zijn ook grenzen aan waarmee ik wil helpen. De laatste les heeft ze zelfs geen notities genomen, waarschijnlijk denkt ze dat ze mijn samenvatting mag hebben. Maar voor de verandering ga ik nu echt eens 'nee' zeggen. * herinnering aan mezelf*
Oud 18-02-2009, 23:53
Verwijderd
vrijdag kaartjes waldrock kopen
mezelf blij houden. dat helpt. tegen bepaalde vervelende herrineringen.
en dune luisteren ook
Oud 19-02-2009, 00:09
Verwijderd
mijn allerliefste collega, met adhd, waar ik me zo in herken..
ze rookt minder, geen 25 sigaretten per dag, sinds ze meer werkt..
blowt ook bijna nooit meer, tuurlijk geef ik dan een complimentje..
en gepraat over kraakpanden en lieve mensen..
en dat ze wel eens XTC gebruikt. wel eens. XTC. nee wtf.
oh de wereld is zo wereldvreemd. alles wat ik voel is zo uit verhouding, onwerkelijk.
de arme schat. maar ik kan haar onmogelijk helpen. dat moet ze zelf doen. oh wat vreselijk, en het is niet mijn leven dat ik in haar ogen naar de knoppen zie gaan.
het is haar ding. waarom is het zo ongeaccepteerd om mensen te helpen..waarom is dat zo zinloos..het klopt niet en het is niet eerlijk.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 00:18. Reden: losbandig typen en hypermobiliteit. cryptisch grapje.
Oud 19-02-2009, 00:16
Dith
Dith is offline
Citaat:
@ Dith: Heartbreak High! <3 Waar heb je die vandaan?! Of kijk je op youtube?

Oh en eh, wie zei er laatst iets over kamernet(of woningnet?) reacties? Want die wil ik eigenlijk wel!!
Ergens op internet is een man die vrijwel alle afleveringen (zo'n 8 van de 200 niet ofzo) toenertijd heeft opgenomen van de televisie en heeft omgezet naar dvd, en mijn papa is zo lief geweest om al die dvd's te kopieëren. Ben nu bij dvd 10 en heb er nog 44 te gaan.

En die kamernetreacties was ik ook. Ik weet dus niet zo goed hoe of wat maar ik heb pas één keer gereageerd en voor 13.95euro aan reacties gekocht (zijn er dat 15 ofzo?) dus als jij mij kan uitleggen hoe ik ze aan jou kan verkopen + prijs dan heb ik reacties voor jou haha.
Oud 19-02-2009, 07:24
Pruts0r
Pruts0r is offline
Woah, ik ben op tijd wakker. ^^ Eindelijk een keer. Ik ben zelfs te vroeg wakker, want ik had eigenlijk nog 45 minuten voor ik op moest staan. Dan maar om 10 over 9 naar het station toe en dan ben ik ruim op tijd voor school. =)
Oud 19-02-2009, 08:44
LilyB
LilyB is offline
Godvergodver ik ben echt boos. Sowieso wilde mijn vader al niet zo vaak naar mijn oma (overgrootoma, en ze woont best ver weg) maar als we erheen gaan wil ik altijd mee. Ál-tijd. En nu is ze ziek dus ik begreep best dat mijn vader alleen met mijn tante daarheen ging. Maar toen mocht mijn broertje van tien ineens wel mee, dus ik spring vanmorgen mn bed uit omdat ik hoor dat ze aan het weggaan zijn, en zei iets als dat ik toch wel mee mocht ofzo, omdat mn broertje het ook mocht en grote auto blabla. Zegt ie "Nee Lil, dat hebben we niet afgesproken." doeg - BAM - deur dicht, wegrijden. Echt, klootzak... ik zie m'n oma al weinig en nu is ze ziek en zometeen is ze er helemaal niet meer en dan mocht ik niet naar haar toe.
Oud 19-02-2009, 08:44
Verwijderd
Tuuuuuuurlijk. Ik heb toch niets beters te doen dus die extra colleges kunnen er nog wel bij.
Niet dus.
Oud 19-02-2009, 11:07
Missy1234567890
Nou, het lijkt er op dat het toch door gaat. M'n begeleider mailde net de locatie en tijd door en volgens hem krijg ik vandaag de uitnodiging voor de buluitreiking per e-mail omdat dat sneller gaat dan de post. Er was intern vanalles misgegaan en ze waren te laat gestart met de organisatie. Nouja, als alles nú dan maar wel goed gaat.

Vanmiddag naar de kapper, ik ga maar weer een andere uitproberen, misschien bevalt die wel. En daarna dan maar even kijken voor een leuke outfit. Morgen powerpointje maken (daar heb ik nog niemand over gehoord trouwens, maar het kan maar af zijn, desnoods voor niks)
Oud 19-02-2009, 12:01
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@Heksjuh: Ik hoop dat je vandaag thuisgebleven bent. Dan kan je lekker uitrusten en hopelijk wat herstellen, zodat je er morgen weer tegenaan kan. Maar als je echt misselijk bent moet je niet gaan morgen, ook al is het verplicht. Je bent een geldige reden, want anders kots je de sectiezaal onder.
Ik ben naar huis gegaan en ook naar pathologie zonder overgeven
Maar het was wel een ramp, ik was al misselijk voor het begon en ik kan eigenlijk niet twee uur lang staan dus ik voelde me er niet beter door. En uiteindelijk bleek dat het helemaal niet verplicht is.

Ik voel me nog niet helemaal goed, maar wel al een stuk beter gelukkig.
Vanmorgen weer naar de huisarts geweest. Nu heb ik pijnstillers en ik moet weer fysio, en over twee weken weer terug naar de huisarts. Ook lekkere communicatie tussen neuroloog en huisarts. De huisarts vroeg wat de neuroloog had aangeraden, dus pijnstillers en fysio. En of dat al gestart was, maar ik had helemaal geen pijnstillers gekregen en ik moest overleggen met de huisarts. Ik heb soms echt het gevoel dat iedereen maar iets doet en dat ze me een beetje heen en weer sturen. Van fysio naar huisarts, naar neuroloog, terug naar huisarts en terug naar fysio.

Ik word er wel een beetje moedeloos van. Ik hoop dat de pijnstillers helpen, maar ik ben ook niet van plan heel lang pijnstillers te nemen want van al die bijwerkingen uit de bijsluiter word ik ook niet zo vrolijk En ik heb helemaal geen tijd (en zin) om weer elke week naar fysiotherapie te gaan. Ik zie er een beetje tegenop omdat ik altijd zoveel napijn had

Ik wil gewoon gezond zijn. Kunnen trainen, lang kunnen staan, lang kunnen zitten, kunnen werken (ik ben echt bang dat dat niet gaat straks).

Ik ga maar eens proberen wat op te schieten met mijn schoolwerk. Alleen het boek dat ik nodig heb ligt op mijn kamer en ik ben thuis omdat ik vandaag vrij ben. Handig weer
Oud 19-02-2009, 12:58
Verwijderd
Het gaat wat beter met me. Nog niet dat ik zeg goed, maar beter. Ik kan iets helderder nadenken en dat scheelt. Ik zou alleen willen dat ik oprecht van dingen kon genieten, maar dat komt misschien nog. Zodadelijk heb ik gesprek met de arts en dan krijg ik te horen wat er in het behandelplan is besproken, ik ben benieuwd. In ieder geval wil ik voorlopig no gniet met de medicatie omlaag. Ik ben zo bang dat ik dan weer in een psychose beland. Eerst maar even wennen met deze dosis.
Oud 19-02-2009, 14:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gisteren naar de Claudia de Breij geweest, was leuk. Al was één liedje wel heel aangrijpend. Dus ik huilen, terwijl het verdorie caberet is

En ik heb een leuke website ontdekt waarbij je kaarten verstuurt en ontvangt naar/van mensen over de hele wereld en daar word ik blij van
Oud 19-02-2009, 14:20
metallica
metallica is offline
Jeej, vannacht op de bank geslapen... Ik was boos, zo boos. En er was niets gebeurd, maar toch ik was zo boos om de dingen die eerder zijn gebeurd maar niet uitgesproken, boos omdat hij weigert de communiceren, boos omdat ik nog steeds niet wil en alles zo zinloos is. En pff...
Oud 19-02-2009, 14:34
darkfairy
darkfairy is offline
spanning spanning spanning.
Oud 19-02-2009, 15:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik moet naar de kapper, maar ik heb hier nog geen fijne kapper gevonden. Ik ben er de afgelopen jaren bij 2 geweest, eentje knipte wel goed, maar daar moest ik 8e extra betalen voor het föhnen en die andere (Brainwash) heeft me totaal niet geknipt zoals ik wilde, hoewel ik tijdens het knippen herhaaldelijk gezegd heb dat het korter moest. Voordeel van die kapper is wel dat je zo binnen kunt lopen en dat het erg goedkoop is. Misschien gewoon gaan en hopen op een andere kapster? *twijfel*
Ik ging altijd naar Kniptiek (zit daar op dat kleine pleintje tegenover de Aldi en de bibliotheek). Vond dat altijd wel een fijne kapper, ga er soms nog wel eens heen. Is niet belachelijk duur en ze knippen wel goed
Oud 19-02-2009, 16:02
Verwijderd
Of niet weg gaan/betalen voor het zo is als je wilt? (Zou ik ook niet zo goed in zijn, maar op zich kan het wel.)
Oud 19-02-2009, 16:48
Missy1234567890
@ Daantje: ik ben nu bij kapper Schot geweest, vlakbij de Grote Markt. Het is wel goed bevallen, leuke kapster, goed geknipt, alleen wel duurder dan ik had verwacht. Maar op zich wel voor herhaling vatbaar

@ Leonoor: ik had al heel vaak gezegd dat ik het korter wilde en dat m'n voorste plukken korter moesten. En dan haalde ze er een tiende van een milimeter af dus had ze het korter gemaakt... () Op een gegeven moment had ik geen zin meer om steeds de discussie met haar aan te gaan, want daar begon het op te lijken. Toen heb ik het maar gelaten, het kost daar toch maar 12,50 en ik kon er wel weer tegenaan voor 1,5 maand.

OT: m'n hart gelucht bij de kapper over het hele werk zoeken gebeuren. Ik heb daar best lang gezeten terwijl mijn haar dacht ik helemaal niet zo ingewikkeld is. Maar nu is het weer kort en mooi Toen nog even rondje door de stad gelopen, maar niks leuks kunnen vinden voor m'n diploma-uitreiking. Weet iemand waar ze momenteel leuke rokjes hebben óf lange (long wear) zwarte broeken?

Oja, geen mail ontvangen...morgen voor de zekerheid maar even bellen. (maar )
Oud 19-02-2009, 17:24
Heksjuh
Heksjuh is offline
Marrel: gefeliciteerd!
Oud 19-02-2009, 19:07
Neko*
Neko* is offline
Oud 19-02-2009, 19:14
Yana
Yana is offline
Ik ga wie is de mol kijken, en dan naar bed. Fuck deze dag. Fuck deze week. Fuck het weekend en mijn fuck mijn dikheid. Morgen weer college, morgen weer draven en slim-doen en eten en aaaah.

Maar nu wil ik alleen maar slapen.
Oud 19-02-2009, 19:26
justhanna
justhanna is offline
Het is gewoon nog steeds allemaal teveel Pff. Ik weet dat ik mijn eigen grenzen moet respecteren maar volgens mij ga ik er alsnog keihard overheen... Ik weet ook niet wat ik nu eigenlijk wel zou willen...
Oud 19-02-2009, 20:12
Verwijderd
Ik ben echt niet blij. Ik keek net op de site van onze school en een aantal cijfers van tentamens staan erop. Ik had een 6.4 voor geschiedenis en een 7.1 voor wiskunde. Waar doe ik eigenlijk m'n best nog voor? Ik heb vanaf afgelopen zaterdag zo ongeveer constant geleerd en tentamens gemaakt en de resultaten tot nu toe zijn een 6.4 en een 7.1. Nou geweldig. Ik leer me helemaal gek en dan is dit het resultaat. Dan had ik toch net zo goed niet kunnen leren? Ik heb net keihard zitten janken in de kamer. Begon m'n moeder een heel verhaal dat als ik m'n best gedaan heb dat het dan goed is en dat ik met wat minder tevreden moet zijn en blabla. Maar ik doe niet met mijn best voor zulke cijfers. En ik wil ook niet tevreden zijn met zulke cijfers. Ik ben gewoon dom ofzo en kan het vwo niet. Ik voel me echt zo'n waardeloze nul.

@Forummers die ook vwo hebben gedaan: Wat voor cijfers haalden jullie in de bovenbouw van het vwo? Zessen, zevens of achten en hoger?
Oud 19-02-2009, 20:24
Verwijderd
@sjanne:ik haalde cijfers van 6en tot 10-en, voor sommige deed ik niets voor andere vakken werkte ik wel wat, maar eigenlijk veel te weinig. /kutpost.

ot: mijn dag is wel oke tot nu toe. Beetje druk maar van het weekend kan ik weer wat minder doen.

I could make you happy, make your dreams come true. There's nothing that I woudn't do.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 23:22.
Oud 19-02-2009, 20:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ sjanne067: bij mij verschilde het heel erg per vak (deed profiel N&G). Voor wiskunde, scheikunde, biologie en management en organisatie haalde ik meestal wel redelijke cijfers. Voor natuurkunde moest ik echt heel erg m'n best doen om een voldoende te halen. Dat vond ik echt heel moeilijk. Talen lagen me totaal niet en ik heb echt keihard gewerkt aan Duits, Frans en Engels maar haalde zelden een voldoende. Ik ben uiteindelijk dan ook geslaagd met twee vijven, voor Duits en Engels maar wél geslaagd. Nu ben ik vijf jaar verder en is er echt niemand meer die navraagt wat m'n cijfers waren op het vwo. Ik heb er echt altijd keihard voor gewerkt, zat avonden en weekenden te blokken maar ben maar op het randje geslaagd. Sommige mensen moeten er gewoon veel meer moeite voor doen dan anderen.
Oud 19-02-2009, 21:25
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Morgen weer college, morgen weer draven en slim-doen en eten en aaaah.
En theeleuten met een heel lief meisje en haar prachtige nieuwe laarzen bewonderen

OT: Hele dag met mijn kamer bezig geweest. Schoon gemaakt, alles weer eens opgeruimf en ben nog lang niet klaar maar het voelt al veel lekkerder! Morgen moet ik echt wel een hele hoop gaan doen want dat heb ik vandaag allemaal heerlijk voor me uit kunnen schuiven. Oh en ik vond zelf dat mijn rijles best wel goed ging, misschien niet perfect (maar m'n tijdelijke instructeur is ook ZO streng, ik word er echt zenuwachtig van en ga er de volgende keer echt wat van zeggen!) .. maar ach. Ik kreeg trouwens heel positief commentaar op mijn autobiografie, ik dacht dat ik er uren mee bezig zou zijn om het te verbeteren, maar waarschijnlijk heb ik het morgen in een uurtje af.
Oh en ik wil de prada-telefoon (a 500 euro) en nieuwe garderobe (net SATC-fillm weer gekeken) &zo. Ach ja.
Oud 19-02-2009, 21:26
indigo
indigo is offline
@Heksjuh: bijwerkingen in de bijsluiter zijn natuurlijk niet dezelfde als die je zelf ook krijgt. Pas als je zelf die bijwerkingen krijgt zou ik gaan minderen...
@sjanne: wees toch niet zo streng voor jezelf! Misschien ben je betere cijfers gewend uit de onderbouw van het VWO, maar het wordt toch ook gewoon moeilijker? Leren helpt echt niet altijd, helaas. Voor mij zelf verschilde het ook heel erg per vak: ik deed N&G met Latijn/Duits2/Frans2 (en later nog Geschiedenis2). In mijn profielvakken was ik echt niet goed (maar moest voor geneeskunde), daar haalde ik echt met móeite tussen de 5 en 6 voor, voor wiskunde vaak lager. Voor de andere vakken (talen) haalde ik veel makkelijker goede cijfers, maar voor mij was een 7.1 ook een cijfer waar ik dik tevreden mee was. Serieus, je mag ook trots zijn op het feit dat je de discipline op kunt brengen om goed te leren en daarmee ruim voldoende/goede cijfers te halen!

OT: whoej mijn vriendje is al de hele week hier (bij mijn ouders) om samen met mij op de hond te passen en het is tof . En ik loop bij met studeren (leuk blok!) en ik had mijn laatste tentamen gehaald, dus mag ik gewoon inschrijven voor mijn master . Nu alleen nog wat meer te doen vinden naast mijn studie (wtf, ik dans en zing en bestuur en het is niet genoeg ).
Oud 19-02-2009, 22:19
Missy1234567890
@ Sjanne: ik heb C&M gedaan met Latijn, Grieks, filosofie (ipv. Frans2) en aardrijkskunde en ik haalde voor de talen, geschiedenis en aardrijkskunde altijd tussen een 7 en een 8 en voor wiskunde a1 altijd rond een 6. Ik deed er altijd enorm veel voor, hele avonden leren en het weekend ook, ik herken me wel wat in jou. In welke klas zit jij nou eigenlijk? Want het viel me bij mij wel op dat ik vanaf de Tweede Fase (4e/5e klas) voor alle vakken gemiddeld 1 punt lager haalde dan in de onderbouw. Toen haalde ik ook nog vaak 9's, iets dat me in de bovenbouw nooit meer gelukt is.

En natuurlijk had je niet beter niet kunnen leren, want dan was het waarschijnlijk een onvoldoende geweest! En natuurlijk heb je je best wel gedaan, want je leert toch voor een 10? Je had echt niet meer kunnen doen dan wat je gedaan hebt, waarschijnlijk was het gewoon een lastige toets of was je erg moe of had je je dag niet. Niet zo negatief

OT: tóch wel een mail met de uitnodiging, in m'n hotmail ipv. studentmail. Raar, maar ik heb hem. Dus a.s. woensdag buluitreiking.
Oud 19-02-2009, 22:51
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga met mijn vriend naar Acda en de Munnik en daar heb ik zoveel zin in Die liedjes zijn om kippenvel van te krijgen, zo mooi<3

Nog maar 1 toets te gaan, woensdag, toch wel spannend. Verder heb ik er een heel goed gevoel over. Ik ben al bezig met de planningen en schema's. Het is echt mijn klas gewoon Dat maakt het leuk!
Oud 19-02-2009, 23:10
Verwijderd
I pull you from your tower, I take away your pain
And show you all the beauty you possess
If you'd only let yourself believe that
We are born innocent
Believe me adia, we are still innocent
It's easy, we all falter, does it matter?

Als ik alleen ben en die muziek luister - ik huil zo weer. Gaat dat ooit over? Zoveel dingen zijn zo ontzettend niet eerlijk. En ik voel me machteloos, wilde dat ik dingen kon veranderen, iets kan betekenen. Maar ik maak er zelf al een zooi van.

I do believe I failed you - I know I let you down. Ik deed het, en ik doe het nu nog steeds. Ik moet er van leren, leer dan kreng. Wees dan beter.
Oud 20-02-2009, 07:54
Dith
Dith is offline
Vandaag even snel afspreken met wat vriendinnetjes om te ontbijten en nog wat aan school te werken, daarna even snel werkcollege en dan begint het beste deel van de week; WEEEEEKEND.
Ga geen carnaval vieren maar wel een hoop andere leuke dingen doen.

Oh, en Metallica heeft een leuke/knappe huisgenoot.
Oud 20-02-2009, 10:31
Verwijderd
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarom doe ik Universiteit en niet gewoon MBO Dan hoef ik alleen maar te doen en niet analytisch te denken en een paper te schrijven over de rol van het vrouwelijke lichaam in de Christelijke tradities aan de hand van een door mij gekozen voorbeeldspersoon Kut met Peren!
Oud 20-02-2009, 11:00
Missy1234567890
@ Nattigheid: klinkt wel interessant! Maar tis vast niet makkelijk. Succes!

OT: ik ga nú naar de Kwantum en daarna een cadeautje voor vriendje kopen.

En hoe kom ik ooit uit dit rot ritme Ik wil gewoon werk, me nuttig voelen, structuur in m'n dag.
Oud 20-02-2009, 15:25
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
mijn allerliefste collega, met adhd, waar ik me zo in herken..
ze rookt minder, geen 25 sigaretten per dag, sinds ze meer werkt..
blowt ook bijna nooit meer, tuurlijk geef ik dan een complimentje..
en gepraat over kraakpanden en lieve mensen..
en dat ze wel eens XTC gebruikt. wel eens. XTC. nee wtf.
oh de wereld is zo wereldvreemd. alles wat ik voel is zo uit verhouding, onwerkelijk.
de arme schat. maar ik kan haar onmogelijk helpen. dat moet ze zelf doen. oh wat vreselijk, en het is niet mijn leven dat ik in haar ogen naar de knoppen zie gaan.
het is haar ding. waarom is het zo ongeaccepteerd om mensen te helpen..waarom is dat zo zinloos..het klopt niet en het is niet eerlijk.
hm, van 'wel eens' xtc gaat je leven niet naar de knoppen, tenzij er natuurlijk meer aan de hand is...
Oud 20-02-2009, 15:55
Verwijderd
@Missy1234567890: Meetlint erbij en zeggen hoeveel er precies van af moet of blijven zeggen tot ze er genoeg milimeters vanaf heeft gehaald (daar hoef je geen discussie over te voeren, toch? ). Maar het is nu gelukt en dat is het belangrijkste. Hebben winkels als de H&M en de C&A niet altijd lange zwarte broeken (ik heb alleen geen idee wat 'long wear' is )?
Oud 20-02-2009, 17:16
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Ik ga met mijn vriend naar Acda en de Munnik en daar heb ik zoveel zin in Die liedjes zijn om kippenvel van te krijgen, zo mooi<3
jaloers is.. maar ik ga in april en ben stiekem al geweest

Regels voor berichten