Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 18:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
huuuh waarom iedereen?
wacht pm maar ofzo ik snap er geen hol meer van
Kijk, twitter is 'what are you doing' kind of site en aangezien ik engelse mensen ken (en wat volg) is het wel fijn als iedereen weet 'What I'm doing'
En daarom doe ik het in het engels, wereldtaal ftw.

Snap je
Oud 26-05-2010, 18:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Er zijn ook mensen die geen Nederlands spreken waar je enigszins bevriend mee kan zijn en dan is het handiger om te twitten in 't Engels.

Maar als je moeite hebt met die van Pheebs hoef je de mijne volgens mij helemaal niet te checken.
Oud 26-05-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook mensen die geen Nederlands spreken waar je enigszins bevriend mee kan zijn en dan is het handiger om te twitten in 't Engels.

Maar als je moeite hebt met die van Pheebs hoef je de mijne volgens mij helemaal niet te checken.
Ik denk dat jij ook moeite hebt met mijn Engelse teksten.
Oud 26-05-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Kijk, twitter is 'what are you doing' kind of site en aangezien ik engelse mensen ken (en wat volg) is het wel fijn als iedereen weet 'What I'm doing'
En daarom doe ik het in het engels, wereldtaal ftw.

Snap je
Ik snap het
Weetje ik ben nu ook aan het chatten met een jongen uit australie waar ik ooit mee gezoend hebt en dat gaat zo: where do you live now, what do you studying, where do you go out,
Oud 26-05-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:

wacht ben jij die ene die naar pheeb in het engels twittert?
Oud 26-05-2010, 18:56
Verwijderd
Mijn passieve Engels is prima, actief is een beetje onderwerpsafhankelijk.
Oud 26-05-2010, 18:57
Rivka
Rivka is offline
Het is: 'what do you study' of 'what are you studying' lieve Queasy .
Oud 26-05-2010, 18:57
Verwijderd
halloo waarom kan iedereen hier fatsoenlijk engels?
Oud 26-05-2010, 18:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik denk dat jij ook moeite hebt met mijn Engelse teksten.
Ik heb sowieso moeite met wetenschappelijke taal, of het nou Engels is of niet.
Verwijderd
Omdat hier veel slimme mensen zitten.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
wacht ben jij die ene die naar pheeb in het engels twittert?
Ik ben ScruplesTheCat

En ik ben opgegroeid met Britse kinderprogramma's en heb nogal een obsessie met Engelsheid.
Verwijderd
Vermoedelijk door een hoge blootstelling aan die taal. Ik wou dat ik wat meer blootstelling aan het Frans had gehad in het verleden, dat had nu waarschijnlijk wel gescheeld.
Verwijderd
Citaat:
Het is: 'what do you study' of 'what are you studying' lieve Queasy .
jaa daarom dat weet ik dat het fout is, maar eeuh ik kan dat gewoon niet. Echt niet
Oud 26-05-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ScruplesTheCat
jaa cool die ja
Verwijderd
Citaat:
Vermoedelijk door een hoge blootstelling aan die taal. Ik wou dat ik wat meer blootstelling aan het Frans had gehad in het verleden, dat had nu waarschijnlijk wel gescheeld.
Frans kon ik juist eerder wel goed..
Verwijderd
Trouwens: als het dan toch in het Engels moet, dan wel graag op z'n Brits of op z'n Iers.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb sowieso moeite met wetenschappelijke taal, of het nou Engels is of niet.
Daarom.

Citaat:
The superfluid state of matter is characterized mainly by zero viscosity, analogous to the disappearance of electrical resistance for superconductors. One of the most common superfluids is 4He, which is superfluid below 2.17 K [9]. The superfluid state is furthermore characterized by delocalization of the constituent particles into one coherent state.
etc.
Oud 26-05-2010, 19:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
@Queasy: Omdat we allemaal te veel tv hebben gekeken en muziek luisteren. Kan me niet voorstellen dat we allemaal hebben opgelet op school

Hoe denk je dat ik Duits heb geleerd? Niet van school hoor
Oud 26-05-2010, 19:00
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
halloo waarom kan iedereen hier fatsoenlijk engels?
-Een native speaker vriendin
-Mijn Franse vriendin (waarmee ik ook veel Engels praat)
-Films
-Computer
-TV
-Amerikaanse familie
-Boeken

That was basically it .

Niet van school trouwens, daar leer ik echt geen fuck bij Engels. Bij Frans trouwens ook niet.
Oud 26-05-2010, 19:01
Verwijderd
Voor Duits geldt bij mij: passief is prima, actief is niet zo prima.
Verwijderd
Ik heb wel opgelet op school.
Rivka
Rivka is offline
Same here.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Daarom.

etc.
Mijn bff is afgestudeerd in Scheikunde en ik heb haar thesis ding doorgebladerd en ik dacht op pagina 1 al 'eh, whut?' terwijl haar Engels niet echt je van het is. (Zo zei ze tijdens haar presentatie 'waterstuffperoxide' )

@Commendatore: Ik heb nog wel een linkje naar mijzelf meezingende met Parklife van Blur. Cockney accent ftw!
Verwijderd
En Frans wordt aan gewerkt.

Maar ik ga even eten.
Oud 26-05-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Mijn bff is afgestudeerd in Scheikunde en ik heb haar thesis ding doorgebladerd en ik dacht op pagina 1 al 'eh, whut?' terwijl haar Engels niet echt je van het is. (Zo zei ze tijdens haar presentatie 'waterstuffperoxide' )
Waterstuff? Haha.
Oud 26-05-2010, 19:02
Verwijderd
Als ik engelse series keek las ik altijd alleen de ondertiteling
Vandaar dat ik niks opgeschoten ben, maar ik baal wel dat mijn niveau zo drastisch laag is dat ik nooit naar de universiteit kan als ik dat zou willen..
Wutt ik heb wél goed opgelet op school en kan het nog niet, maar dat komt omdat ze zeiden tegen mij:
je leert/kan het toch nooit
Oud 26-05-2010, 19:03
Verwijderd
Gewoon veel BBC kijken, die hebben ook nog eens hartstikke mooie programma's ook.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik heb wel opgelet op school.
Bij mij is dat de moeite waard gewoon niet, want ik ben heel geïnteresseerd en leergierig van mezelf. Maar mijn lerares Frans doet veel te makkelijke dingen/kan weinig orde houden en mijn leraar Frans heeft een te waardeloze uitspraak voor woorden/kan niet kijken.
Een meisje uit een andere klas had twee van de tien antwoorden gegeven op een SO'tje en kreeg een 9 . Wtf...
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Gewoon veel BBC kijken, die hebben ook nog eens hartstikke mooie programma's ook.
Ooh ja, BBC .
Verwijderd
Citaat:
Vandaar dat ik niks opgeschoten ben, maar ik baal wel dat mijn niveau zo drastisch laag is dat ik nooit naar de universiteit kan als ik dat zou willen..
Wutt ik heb wél goed opgelet op school en kan het nog niet, maar dat komt omdat ze zeiden tegen mij:
Waarom geloof je dat soort dingen dan? Je weet toch dat er hordes randdebielen rondlopen in het VK en de VS die toch behoorlijk Engels spreken.
Oud 26-05-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Bij mij is dat de moeite waard gewoon niet, want ik ben heel geïnteresseerd en leergierig van mezelf. Maar mijn lerares Frans doet veel te makkelijke dingen/kan weinig orde houden en mijn leraar Frans heeft een te waardeloze uitspraak voor woorden/kan niet kijken.
Een meisje uit een andere klas had twee van de tien antwoorden gegeven op een SO'tje en kreeg een 9 . Wtf...
Ik heb TVWO gedaan en dan leer je op school wel aardig Engels. Mijn Frans is ook waardeloos, hoewel ik teksten aardig kan begrijpen.
Oud 26-05-2010, 19:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
lekkere school

En je moet ook luisteren en de ondertitels tegelijk lezen, dan leer je het wel Of een liedje dat je mooi vindt, door een vertaalmachine halen. Googletranslate is volgens mij een die er geen debiele dingen van maakt.
Oud 26-05-2010, 19:05
JJoosje
JJoosje is offline
Ik moet nu een tekst over mezelf gaan schrijven in het Frans.. Dat kan ik echt niet!
Oud 26-05-2010, 19:06
Rivka
Rivka is offline
Mijn school is momenteel flink gammel. Er zijn constant docenten overspannen en er zijn vacatures all over the place die niemand wil hebben, dus nu hebben we een flink lerarentekort.
Oud 26-05-2010, 19:06
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik moet nu een tekst over mezelf gaan schrijven in het Frans.. Dat kan ik echt niet!
Zal ik je helpen? Wat moet je schrijven? Typ het, dan probeer ik het te vertalen. Ik verveel me toch de tering.
Oud 26-05-2010, 19:07
Rationeel
Rationeel is offline
i speaky very good english
Rationeel
Rationeel is offline
je parle francais tres excellement
Rivka
Rivka is offline
We all seeing that!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh God, ik moest mezelf op Dour verstaanbaar maken in het Frans. Wat een drama was dat.

"eeeh, je voudrais une hamburger avec des oignons et mayonaise svp."

en later moest ik een trui ruilen:

"Parlez vous Anglais ou Neerlandais?"
"eeeeh, a lieetle"
"Ehm, I bought this yesterday. It's too small. Can I have a sixe L please?"
"Eh?"
"Eh... Je achete... eh... hier et... trop petit. C'est une M. Changez pour L svp"
"Eh?"

Rationeel
Rationeel is offline
ich spreche gut deutsch
Oud 26-05-2010, 19:08
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
je parle francais tres excellement
Het is 'excellent', lieve schat .
Verwijderd
Ik kan een biertje bestellen in het Turks.
Rationeel
Rationeel is offline
goh
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je m'apelle JJoosje et je ne parle pas français klaar.
Oud 26-05-2010, 19:09
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Zal ik je helpen? Wat moet je schrijven? Typ het, dan probeer ik het te vertalen. Ik verveel me toch de tering.
Wil je dat echt doen?
Ik moet het morgen inleveren en dan gaat mijn lerares het nakijken. Dan moet ik het uit mijn hoofd leren en dat moet ik het gaan vertellen met de goede uitspraak.
Ik zal snel wat leuks sturen!
Oud 26-05-2010, 19:09
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Oh God, ik moest mezelf op Dour verstaanbaar maken in het Frans. Wat een drama was dat.

"eeeh, je voudrais une hamburger avec des oignons et mayonaise svp."
Ik weet niet zeker of hamburger hamburger betekent in het Frans, maar verder klinkt het prima hoor.
Oud 26-05-2010, 19:10
Verwijderd
Papa fume une pipe.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Wil je dat echt doen?

Ik zal snel wat leuks sturen!
Ja hoor, ik ben lief .

En oké!
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Je m'apelle JJoosje et je ne parle pas français klaar.

Jammer genoeg heb ik 17 punten gekregen om te behandelen.
Oud 26-05-2010, 19:11
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Papa fume une pipe.
Dan sluit je papa mooi aan bij je Frans-existentialistische sig .
Omg wat ben ik een nerd. Ik ben 14 en gebruik het woord existentialistisch .

Regels voor berichten