Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2010, 10:25
Verwijderd
Nope.
Advertentie
Oud 04-10-2010, 10:27
Verwijderd
Die dingen werden toch als eerste uitgebracht?
En wie heeft de rechtzaak van Wilders gekeken?
Ik lag nog te slapen.
Oud 04-10-2010, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Die dingen werden toch als eerste uitgebracht?
En wie heeft de rechtzaak van Wilders gekeken?
Ik lag nog te slapen.
Hij heeft zich gewraakt, zo begreep ik net (gesteld dat rechters partijdig zijn en dus om nieuwe rechters verzocht)
Oud 04-10-2010, 10:28
Verwijderd
Oei, dit kan nog interessant worden.
Oud 04-10-2010, 10:31
Verwijderd
Ach ik zou graag roepen dat Wilders niet zo moet zeuren maar opmerkingen als deze:

De raadsman struikelde vooral over de opmerking van rechtbankvoorzitter Jan Moors die zich tijdens het proces afvroeg of de proceshouding van Wilders voortkwam uit zijn door sommigen geconstateerde neiging stellingen te poneren maar de discussie uit de weg te gaan.

''Het lijkt er een beetje op dat u dat nu ook doet'', aldus Moors. Zijn uitspraken volgde op een korte toespraak van Wilders nadat hij zich op zijn zwijgrecht beriep.

Zijn ook niet heeeeeel handig als rechter om te zeggen
Oud 04-10-2010, 10:33
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb maar een heel klein stukje gezien, maar het was één grote poppenkast. en dan heb ik het niet over het spelletje van moszk/wilders.

één van de rechters zei dat hij aan de ogen van wilders dacht te kunnen zien, dat hij tóch wel wilde praten...
Oud 04-10-2010, 10:33
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
bedoel je geen groenteboer? Om die gigantisch grote fruitmand voor mij te fixen!
die weet ik daar wel te vinden
maar meubeltjes kijken was mij plan vandaag in amsterdam
Oud 04-10-2010, 10:34
Verwijderd
Citaat:
ik heb maar een heel klein stukje gezien, maar het was één grote poppenkast. en dan heb ik het niet over het spelletje van moszk/wilders.

één van de rechters zei dat hij aan de ogen van wilders dacht te kunnen zien, dat hij tóch wel wilde praten...
hahahah

"Ik zie het in je ogen"
"Wat zie je in mijn ogen"
"Dat je wilde spreken, kijk dat doe je nu!!"
Oud 04-10-2010, 10:35
Verwijderd
Citaat:

Werkelijk Dan zit je als rechter bij een proces waar IEDEREEN naar kijkt en dan ga je zulke dingen zeggen
Oud 04-10-2010, 10:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nope.
Die van Disney? Want die heb ik namelijk op dvd.
Oud 04-10-2010, 10:36
Verwijderd
Citaat:
die weet ik daar wel te vinden
maar meubeltjes kijken was mij plan vandaag in amsterdam
hehe zoiets dacht ik al Maar blijf maar lekker in amsterdam, zo leuk en sprankelend ben ik niet op het moment.
Oud 04-10-2010, 10:38
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Werkelijk Dan zit je als rechter bij een proces waar IEDEREEN naar kijkt en dan ga je zulke dingen zeggen
juh, en toen schudde wilders alleen zijn hoofd en werd het een één-tweetje tussen 2 rechters:

-volgens mij schudt hij zijn hoofd.. een beetje
-dat betekent 'nee'...

pffff

*citaten kunnen afwijken van de werkelijkheid, het gaat om het idee*
Oud 04-10-2010, 10:40
Verwijderd
Citaat:
juh, en toen schudde wilders alleen zijn hoofd en werd het een één-tweetje tussen 2 rechters:

-volgens mij schudt hij zijn hoofd.. een beetje
-dat betekent 'nee'...

pffff

*citaten kunnen afwijken van de werkelijkheid, het gaat om het idee*
Ik zal het eens even gaan terugkijken vanmiddag. Wel een beetje jammer dat de achterban van wilders nu nog harder kan gaan roepen "zie je wel! die rechterlijke macht lijkt helemaal nergens op!"
Oud 04-10-2010, 10:46
Verwijderd
Hij had dus niet op wilders, waarom zeg je dat dan niet meteen. Rechters moeten ook aangeven of het famillie is als ze een zaak toegewezen krijgen. Niet echt een slimme zet.
Oud 04-10-2010, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het eens even gaan terugkijken vanmiddag. Wel een beetje jammer dat de achterban van wilders nu nog harder kan gaan roepen "zie je wel! die rechterlijke macht lijkt helemaal nergens op!"
Dat is voor hun ook niet handig om te zeggen hoor, hoe kan onze mooie rechterlijke macht dan nog strenger optreden tegen de vuile marokaantjes hier in NL. Wat ze zo graag willen.
Oud 04-10-2010, 10:48
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat is voor hun ook niet handig om te zeggen hoor, hoe kan onze mooie rechterlijke macht dan nog strenger optreden tegen de vuile marokaantjes hier in NL. Wat ze zo graag willen.
Verwijderd
Citaat:
Hij had dus niet op wilders, waarom zeg je dat dan niet meteen. Rechters moeten ook aangeven of het famillie is als ze een zaak toegewezen krijgen. Niet echt een slimme zet.
ik snap je niet sorry.
Verwijderd
Citaat:
Wilders heeft het al meerdere keren over 'het falen van de rechterlijke macht' gehad hoor.
Oud 04-10-2010, 10:49
Verwijderd
Ik praat brabbeltaal.
Verwijderd
Wat een geklungel van die rechters.
Verwijderd
Citaat:
ik snap je niet sorry.
Als hij partijdig is (voor of tegen wilders) had hij dat beter kunnen aangeven. In een zin zo gezegd.
Oud 04-10-2010, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Als hij partijdig is (voor of tegen wilders) had hij dat beter kunnen aangeven. In een zin zo gezegd.
Ik denk niet dat ie meer of minder partijdig is dan welke andere rechter in Nederland ook, maar dit uitspraken had ie inderdaad voor zich moeten houden.
Oud 04-10-2010, 10:51
Verwijderd
Ik denk dat je weinig rechters vindt die geen mening hebben over meneer Wilders, eerlijk gezegd. Ze zouden er alleen wel voor moeten zorgen dat die mening geen rol speelt in het uiteindelijke oordeel. (@wheezle)
Oud 04-10-2010, 10:52
Verwijderd
Ja maar dat hij moeten nagaan of hij het voor zichzelf kan houden of dat die partijdigheid zo sterk is dat hij de zaak gewoon niet kan doen.
Oud 04-10-2010, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat hij moeten nagaan of hij het voor zichzelf kan houden of dat die partijdigheid zo sterk is dat hij de zaak gewoon niet kan doen.
Ik denk/hoop dat ie daar van te voren heel goed over heeft nagedacht.

Maar goed, neemt niet weg dat dit een hoop geklungel is en het vertraagt de boel alleen maar weer duisent.
Oud 04-10-2010, 10:54
Verwijderd
Die moszkowicz is echt een heerser
Oud 04-10-2010, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Die van Disney? Want die heb ik namelijk op dvd.
Dan is ie misschien opnieuw uitgekomen. Hij is namelijk (nog) niet te koop.
Oud 04-10-2010, 10:55
Martiño
Martiño is offline
Oh wacht, misschien is het de blu-ray! *lampje* En het kan goed dat ze dan ook gelijk een nieuwe dvd-versie releasen.
Verwijderd
Op naar Culemborg. Allesbehalve zin.
Verwijderd
Citaat:
Die moszkowicz is echt een heerser
Dat valt wel mee toch? (nou ja hij heeft het natuurlijk leuk gedaan allemaal, daar niet van) maar ik neem aan dat elke advocaat om wraking zou verzoeken na zulke uitspraken.
Verwijderd
Citaat:
Wilders heeft het al meerdere keren over 'het falen van de rechterlijke macht' gehad hoor.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad m'n twijfels heb bij deze rechtbank. Ik vond het sowieso al opmerkelijk dat deze rechtbank mocht oordelen over haar eigen bevoegdheid.
Oud 04-10-2010, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik inderdaad m'n twijfels heb bij deze rechtbank. Ik vond het sowieso al opmerkelijk dat deze rechtbank mocht oordelen over haar eigen bevoegdheid.
Rechtbanken oordelen altijd zelf over haar bevoegdheid.
Oud 04-10-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Rechtbanken oordelen altijd zelf over haar bevoegdheid.
Dat is toch een hele rare zaak, ik kijk ook niet m;n eigen tentamens na.
Oud 04-10-2010, 10:58
Verwijderd
Paranoide & Egon Ludwig Ecnelis naamzoek

Spoiler
Oud 04-10-2010, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch een hele rare zaak.
Waarom? Rechters hebben behalve 4 jaar rechtenstudie ook nog 5 jaar RAIO gedaan, dan wel 6-10 jaar juridische ervaring. In de wet staat duidelijk wie wanneer bevoegd is, je mag toch verwachten dat ze als rechter de wet wel kunnen toepassen?
Oud 04-10-2010, 11:00
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Wow wat een vet beest!
Oud 04-10-2010, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Rechters hebben behalve 4 jaar rechtenstudie ook nog 5 jaar RAIO gedaan, dan wel 6-10 jaar juridische ervaring. In de wet staat duidelijk wie wanneer bevoegd is, je mag toch verwachten dat ze als rechter de wet wel kunnen toepassen?
Nouja ik vond het betoog van brammetje in februari wel correct. Je kan er over van mening verschillen, maar als het over jezelf gaat dan ga je toch altijd meer voor jezelf. Die schijn van onpartijdigheid kan je dan toch nooit van je afwerpen.
Oud 04-10-2010, 11:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Spoiler
wanneer gaat ie de pan in?
Oud 04-10-2010, 11:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nouja ik vond het betoog van brammetje in februari wel correct. Je kan er over van mening verschillen, maar als het over jezelf gaat dan ga je toch altijd meer voor jezelf. Die schijn van onpartijdigheid kan je dan toch nooit van je afwerpen.
Al het mensenwerk wordt in meer of mindere mate beïnvloed though. Volledige objectiviteit bestaat niet.

Neemt niet weg dat ik het op zich met je eens ben.
Oud 04-10-2010, 11:11
Verwijderd
Gelukkig. De laptop start gewoon op, maar gaat nu over op op willekeurige momenten uitvallen. Handig, wanneer je iets aan het typen bent.
Oud 04-10-2010, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Rechterlijke competentie is geen wrakingsgrond. Je kunt in hoger beroep & cassatie als je van mening bent dat de rechter niet had mogen oordelen, omdat ie niet bevoegd was. Zo is er toch een back up.

Edit: Brammetje heeft dus ook niet op die grond gewraakt.
Oud 04-10-2010, 11:15
Uice
Uice is offline
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenla...adviseur.dhtml

De nieuwe adviseur van Geert.
Oud 04-10-2010, 11:20
Verwijderd
Ouwe CP'er geloof ik?

Edit: Oh die is het niet. Maar er loopt er ook een van de CP tussen.
Oud 04-10-2010, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Rechterlijke competentie is geen wrakingsgrond. Je kunt in hoger beroep & cassatie als je van mening bent dat de rechter niet had mogen oordelen, omdat ie niet bevoegd was. Zo is er toch een back up.

Edit: Brammetje heeft dus ook niet op die grond gewraakt.
Nee, ik heb het nu over het proces van februari dit jaar.
Bram vond toen de rechtbank onbevoegd (1 vanwege geen verbintenis met amsterdam, 2 omdat het om een parlementslid ging en het dus naar de HR moest). Daar kan je het mee eens of oneens zijn. Maar het gaat erom dat het erg raar is dat een rechtbank zelf gaat beoordelen of je bevoegd of onbevoegd bent. Je kan dan niet volhouden dat je onpartijdig bent, je beslist over je eigen werk.
Oud 04-10-2010, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Hij is van mening dat Europa in de zeventiende eeuw in moreel verval is geraakt ten tijde van de Verlichting.
Tehee.
Oud 04-10-2010, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik heb het nu over het proces van februari dit jaar.
Bram vond toen de rechtbank onbevoegd (1 vanwege geen verbintenis met amsterdam, 2 omdat het om een parlementslid ging en het dus naar de HR moest). Daar kan je het mee eens of oneens zijn. Maar het gaat erom dat het erg raar is dat een rechtbank zelf gaat beoordelen of je bevoegd of onbevoegd bent. Je kan dan niet volhouden dat je onpartijdig bent, je beslist over je eigen werk.
Sorry ik let niet op. Ik vind het wel een interessant vraagstuk. Ik denk alleen niet dat het met partijdigheid te maken heeft, partijdigheid heeft er imo mee te maken of je objectief over een zaak kunt oordelen, niet wie een uitspraak doet, deze rechtbank of die, een uitspraak komt er toch.

Daarnaast is de rechterlijke macht al sinds jaar en dag onafhankelijk van elke andere macht (wetgevende en uitvoerende macht) als je anderen laat oordelen over de bevoegdheidsvraag geef je dat op. Of je geeft het aan iemand anders binnen de rechterlijke macht, wat alleen maar meer papierwerk oplevert, waarschijnlijk meer kosten, en mensen oordelen dan waarschijnlijk hetzelfde, want ze zijn hetzelfde opgeleid.

Verder zal elke rechter (als ie een beetje nadenkt) proberen elke schijn van partijdigheid tegen te gaan, een partijdige rechter is nou niet bepaald positief voor het beeld dat mensen over de rechterlijke macht hebben.
Oud 04-10-2010, 11:43
Verwijderd
We hebben twee hete stagaires, fijn.
Oud 04-10-2010, 11:44
Lorelei
Lorelei is offline
Hallooooo
Oud 04-10-2010, 11:44
Verwijderd
Noem is een duur BH merk op pasionata na. Heb ooit een hele mooie gezien waar ik nu naar op zoek ben.
Oud 04-10-2010, 11:45
TopDrop
TopDrop is offline
ik weet een titel
Topic gesloten

Regels voor berichten