Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2010, 16:22
Verwijderd
Citaat:
ken ik ook! en zo zijn er nog duizend hele nare (en veel erger) waar ik telkens op getagged word!
Ja, die ene van dat verhongerde kindje met die gier ernaast is erg bekend, en erg schokkend. Die kom ik ook best vaak tegen.
Advertentie
Verwijderd
Ik herinner me een hele nare met een uitgemergeld kind en ernaast een gier die wachtte tot het kind dood was om hem op te kunnen eten
Verwijderd
Citaat:
Ja, die ene van dat verhongerde kindje met die gier ernaast is erg bekend, en erg schokkend. Die kom ik ook best vaak tegen.
Ohja, die dus.
Oud 25-10-2010, 16:23
Verwijderd
De fotograaf daarvan heeft later zelfmoord gepleegd. Ook omdat hij totaal blut was, maar ook omdat hij het niet meer aankon, door alles wat hij in dat gebied had gezien.
Oud 25-10-2010, 16:26
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
daar won die fotograaf een prijs mee! heel bekend idd!
hij pleegde een tijdje later zelfmoord (de fotograaf dus, niet het kind, dat was al halfdood)
Verwijderd
*googelt foto's*
staat ook bij dat het kind onderweg was naar het VN hulpkamp, maar dat de fotograaf meteen weg ging na het nemen van de foto, dus dat hij niet weet of het kind het gehaald heeft. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je daar staat met een sterk 'weg! weg! ik wil hier weg!' gevoel, maar niet dat dat gevoel sterker is dan het idee dat je het kind gewoon even kunt optillen en naar het kamp brengen. Waarschijnlijk zou dat niet veel zin hebben, maar dan heb je in elk geval íets gedaan.
Verwijderd
Dit is ook zo triest.

Deze man komt terug uit Irak, hij is geraakt door een vuurbom.

Oud 25-10-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
*googelt foto's*
staat ook bij dat het kind onderweg was naar het VN hulpkamp, maar dat de fotograaf meteen weg ging na het nemen van de foto, dus dat hij niet weet of het kind het gehaald heeft. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je daar staat met een sterk 'weg! weg! ik wil hier weg!' gevoel, maar niet dat dat gevoel sterker is dan het idee dat je het kind gewoon even kunt optillen en naar het kamp brengen. Waarschijnlijk zou dat niet veel zin hebben, maar dan heb je in elk geval íets gedaan.
Ja, dat zou ik waarschijnlijk doen als dat kind bij me op de stoep lag oid. Maar ik kan echt niet oordelen wat hij had moeten doen/wat we van hem mogen verwachten in zoiets. In zijn situatie, in dat land... wie weet wat wijzelf zouden doen.
Oud 25-10-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Wie-is-wie-op-hyves

Leuk dat twee mensen zeggen dat ze deadlock zijn. Sowieso leuk om te lezen.
Mijn hyves is deadlock.hyves.nl dus ik denk dat ik win
Oud 25-10-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zou ik waarschijnlijk doen als dat kind bij me op de stoep lag oid. Maar ik kan echt niet oordelen wat hij had moeten doen/wat we van hem mogen verwachten in zoiets. In zijn situatie, in dat land... wie weet wat wijzelf zouden doen.
Het kind was al praktisch dood, en had het dus sowieso niet meer gered.

Laatst gewijzigd op 25-10-2010 om 16:34.
Oud 25-10-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mjah. Als een kind op het punt staat te sterven aan ondervoeding, kan het waarschijnlijk toch geen eten verteren op dat moment en ik denk niet dat zo'n kamp veel infusen en sondes heeft. Maar als het kind vooral ook uitgedroogd is kan schoon drinkwater wel genoeg verschil maken om eten weer mogelijk te maken.
Oud 25-10-2010, 16:31
Verwijderd
Ik vind deze ook wel gaaf:

Oud 25-10-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn hyves is deadlock.hyves.nl dus ik denk dat ik win
Dat denk ik ook.

Citaat:
Het kind was al praktisch dood, en had het dus sowieso meer gered.
Oh. Ach hemel
Oud 25-10-2010, 16:32
Verwijderd
De kinderen en vrouw van JF Kennedy.

hartverscheurend vind ik dat saluerende ventje.

Oud 25-10-2010, 16:36
Verwijderd

Dit is ook ziek, zo zonder bescherming.

Oud 25-10-2010, 16:37
Verwijderd

Aangespoelde mammoetboom op Washington Beach.
Oud 25-10-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Aangespoelde mammoetboom op Washington Beach.
Wajoooooooo
Oud 25-10-2010, 16:39
Verwijderd
Die man was fotograaf, geen arts. Wat weet hij nou van de absolute ondergrens bij ondervoeding en wanneer het nog zin heeft om iets te doen? Hij had 'm gewoon mee moeten nemen. Dan had hij het tenminste geprobeerd. Het enige wat hij nu heeft voortgebracht is dat het internet hamburgers en Nintendo Wii's in de handen van dat kind Photoshopt. Nu was dat sowieso wel gebeurd, maar dan was het tenminste een foto van een kind dat hij had geprobeerd te redden, niet een kind dat hij daar achterliet om te sterven.

Ik zou me ook wel van een brug gooien als ik daar was voor m'n werk en er gaandeweg achter kwam dat mijn morele vermogen faalt als een vijfjarige met 't syndroom van Down in een potje schaak tegen Kazet.
Oud 25-10-2010, 16:39
Verwijderd
Nou, dat was het wel zo'n beetje, ik heb verder alleen schokkende.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Einde.
Oud 25-10-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Die man was fotograaf, geen arts. Wat weet hij nou van de absolute ondergrens bij ondervoeding en wanneer het nog zin heeft om iets te doen? Hij had 'm gewoon mee moeten nemen. Dan had hij het tenminste geprobeerd. Het enige wat hij nu heeft voortgebracht is dat het internet hamburgers en Nintendo Wii's in de handen van dat kind Photoshopt. Nu was dat sowieso wel gebeurd, maar dan was het tenminste een foto van een kind dat hij had geprobeerd te redden, niet een kind dat hij daar achterliet om te sterven.

Ik zou me ook wel van een brug gooien als ik daar was voor m'n werk en er gaandeweg achter kwam dat mijn morele vermogen faalt als een vijfjarige met 't syndroom van Down in een potje schaak tegen Kazet.
Ja, daar heb je ook wel weer een punt. Maar ik kan me voorstellen, en ergens schaam ik me dat ik me het voor kan stellen, dat dat kindje... het menselijke voorbij was. Dat de fotograaf het niet meer aan durfde te raken. Zoals concentratiekampsoldaten zeiden: "Het waren geen mensen meer." Ik denk dat dat kindje voor die fotograaf ook geen mens meer was. En dat klinkt heel gemeen en onaardig en stom en het was dan vast ook fout om het te laten liggen, maar ik kan het me wel voorstellen.

Citaat:
Nou, dat was het wel zo'n beetje, ik heb verder alleen schokkende.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Einde.
*applaudiseert*
Oud 25-10-2010, 16:45
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Als je nog zo'n dergelijke plaatjes tegenkomt, dan post je ze maar Ik blijf fan! De wereld is echt zo fantastischmegainteressantwaanzinnigmysterieus en zo'n dingen fascineren me wel eigenlijk
Oud 25-10-2010, 16:46
Verwijderd
Dat hulpkamp kan ook echt niet ver weg zijn geweest, anders wist de fotograaf natuurlijk niet dat het kindje onderweg daarnaartoe was.
Oud 25-10-2010, 16:48
Verwijderd
Iets heel anders: op de verpakking van de ravioli staat dat je het op een lage temperatuur moet koken.

Uhm
Oud 25-10-2010, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Iets heel anders: op de verpakking van de ravioli staat dat je het op een lage temperatuur moet koken.

Uhm
Oud 25-10-2010, 16:49
Verwijderd
Ff naar de mount everest op mijn pasta te koken, brb

Of zou 69 graden nog niet koud genoeg zijn?
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
kunnen jullie deze openen?

http://www.facebook.com/InvitationAR...3.243293807818
Verwijderd
Misschien moet je ze koken op -100!
Tink*
Tink* is offline
De schaamnamenlijst is bekend!

1 Con Domen
2 Piet Saman
3 Justin Case
4 Klaartje Komen
5 Metje Hol
6 Douwe Schat
7 Truusje Spetter-Kwak
8 Jos Thie
9 Dick Sack
10 Donald Duk
11 Connie Moeleker
12 Mensje van Steen
13 Mevrouw Post van Gisteren
14 WC Pot
15 Ben Naaktgeboren
16 Coby Potappel-Stroop
17 Alco Liest
18 Dies Groot
19 I.C. Notting
20 Bas Sillen
21 Peter Celie
22 Kenny Boeijen
23 Willie Wortel
24 Patty Koot
25 Connie Vroegop
26 Geurtje Tabak
27 Tukkie Tuk
28 Hans Schoen
29 Anti Kip
30 Philip Heynen

Oud 25-10-2010, 16:50
Verwijderd
Nu wil ik ineens nog aardrijkskunde hebben.
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ff naar de mount everest op mijn pasta te koken, brb

Of zou 69 graden nog niet koud genoeg zijn?

misschien bedoelen ze onder het kookpunt? zijn ze al voorgekookt ofzo?
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je ze koken op -100!
jamaar dat kan niet
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Nu wil ik ineens nog aardrijkskunde hebben.
Stefenootje kan ze niet openen en jij wel?
Oud 25-10-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje kan ze niet openen en jij wel?
Maar ik heb ook wel facebook!
Verwijderd
Citaat:

misschien bedoelen ze onder het kookpunt? zijn ze al voorgekookt ofzo?
Het is ravioli uit de koeling, dus wel sneller gaar dan gedroogde. Maar ik denk dat ze bedoelen dat je het op laag vuur moet koken.
Verwijderd
Geen foto, maar wel een filmpje van een van de hoogste/grootste golven waar ooit op gesurfd is.

Op een gegeven moment denk je: oh nee, hij verdrinkt!!11 Maar hij haalt het gewoon.
Oud 25-10-2010, 16:52
Verwijderd
Ik vind Dick Sack het leukst
En Justin Case, Jos Thie en Peter Celie zijn ook wel grappig.
Oud 25-10-2010, 16:52
Verwijderd
Justin Case
Oud 25-10-2010, 16:53
Jasmijn.
Jasmijn. is offline

voor steffie dan maar! Vergeet hyves, doe aan facebook!
Oud 25-10-2010, 16:53
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Geen foto, maar wel een filmpje van een van de hoogste/grootste golven waar ooit op gesurfd is.

[filmpje]

Op een gegeven moment denk je: oh nee, hij verdrinkt!!11 Maar hij haalt het gewoon.
woooaaah
Oud 25-10-2010, 16:54
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

voor steffie dan maar! Vergeet hyves, doe aan facebook!
Ik vind tornado's geweldig
Ik wilde vroeger ook altijd 'Twister' kijken
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Justin Case
hahahaha
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar heb je ook wel weer een punt. Maar ik kan me voorstellen, en ergens schaam ik me dat ik me het voor kan stellen, dat dat kindje... het menselijke voorbij was. Dat de fotograaf het niet meer aan durfde te raken. Zoals concentratiekampsoldaten zeiden: "Het waren geen mensen meer." Ik denk dat dat kindje voor die fotograaf ook geen mens meer was. En dat klinkt heel gemeen en onaardig en stom en het was dan vast ook fout om het te laten liggen, maar ik kan het me wel voorstellen.
Dat iets begrijpelijk is maakt het nog niet meteen ethisch juist, he. Je kunt alles van meerdere kanten bekijken, dus alles is in principe begrijpelijk, daar hoef je je ook niet voor te schamen. Maar dat verandert niets aan dat deze man (als wat jij beschrijft inderdaad zijn afweging was) het argument 'dit kind gaat gegarandeerd dood als ik hem niet help' het heeft laten verliezen van het argument 'iieeeewww'.
Oud 25-10-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]

Woah
Oud 25-10-2010, 16:56
Verwijderd
Die namen
Oud 25-10-2010, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Dat iets begrijpelijk is maakt het nog niet meteen ethisch juist, he. Je kunt alles van meerdere kanten bekijken, dus alles is in principe begrijpelijk, daar hoef je je ook niet voor te schamen. Maar dat verandert niets aan dat deze man (als wat jij beschrijft inderdaad zijn afweging was) het argument 'dit kind gaat gegarandeerd dood als ik hem niet help' het heeft laten verliezen van het argument 'iieeeewww'.
Misschien was hij wel toen ook al ernstig depressief. En daardoor te pessimistisch/lusteloos om überhaupt iets te doen. Maar het schijnt dat hij eerst tijden heeft zitten wachten tot de gier op de mooiste plek zat, en dat getuigt dan wel weer van een toewijding die ernstig depressieve mensen doorgaans niet kunnen opbrengen.

Eten is klaar
Oud 25-10-2010, 16:58
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik vind tornado's geweldig
Ik wilde vroeger ook altijd 'Twister' kijken

het zijn GEWELDige natuurfenomenen, inderdaad
Oud 25-10-2010, 16:59
Carn
Carn is offline
Hey Sarah! ik heb iets op mn teen laten flikkeren afgelopen zaterdag en nu is ie blauw/bloeduitstorting/dik. Ik kan er wel op lopen en hij doet verder niet echt (veel) pijn, ik gok dat ik m dan n beetje gekneusd heb?
Oud 25-10-2010, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Misschien was hij wel toen ook al ernstig depressief. En daardoor te pessimistisch/lusteloos om überhaupt iets te doen. Maar het schijnt dat hij eerst tijden heeft zitten wachten tot de gier op de mooiste plek zat, en dat getuigt dan wel weer van een toewijding die ernstig depressieve mensen doorgaans niet kunnen opbrengen.

Eten is klaar
Ik las ook ergens dat hij wachtte tot de gier zijn vleugels spreidde, omdat dat mooi was voor het plaatje.

Ik hoop echt dat dat niet waar is.
Oud 25-10-2010, 17:00
Verwijderd
Maar dan nog, als je dan je leuke kiekje binnenhebt, waarom dat kind daar dan achterlaten ;x
Oud 25-10-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Maar dan nog, als je dan je leuke kiekje binnenhebt, waarom dat kind daar dan achterlaten ;x
Het kind was al praktisch dood.

En trouwens, als je het kind al een beetje op had kunnen lappen dan was het daarna waarschijnlijk toch weer in dezelfde situatie gekomen. Geen eten, waarschijnlijk geen ouders, ik weet niet. Tenzij je meeneemt ergens naartoe, maar ik snap hem wel, dat hij dat allemaal niet heeft gedaan. Hoe erg het ook is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten