Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2011, 17:13
Verwijderd
Gevonden Dankjewel!
Advertentie
Oud 26-01-2011, 19:31
Dott
Dott is offline
Nou ja, ik ben benieuwd...
Oud 26-01-2011, 19:59
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Goed. Allereerst even alle juiste stemlijstjes, want veel zijn niet meer up to date.

Hangronde 1:
Spoiler

Hangronde 2:

Spoiler

Hangronde 3:
Spoiler
Citaat:
Oké, foutje Wilde het stemlijstje aanpassen, niet quoten. Maar eigenlijk is het wel handig om op deze pagina ook een lijstje te hebben.

Stemlijstje 4

Spoiler
Er zijn 2 dingen die direct opvallen aan deze lijstjes. Dat is de losse stem van Repelsteel, die echt erg raar is. En hangronde 1. Onder Dott moet sowieso een wolf staan. Ik zou dan toch inzetten op twinkebel. Daarnaast zijn de verrader opties: VeGs, Sherlock, Furby Feeder, DaT, Bright Blue, Sabir, Repelsteel, LP of SweetSmile.

Van mezelf weet ik dat ik niet de verrader ben en van VeGs zou ik erg verbaasd zijn als zij de verrader is. Als Sabir de verrader is, dan is hij zo inactief dat de wolven niets aan hem hebben.. dat zou kunnen, maar het lijkt me (ook kijkend naar de rest van zn spel) niet waarschijnlijk. (hoewel hij wel vaak op de laatste plaats in een rijtje staat.. het zou wel een gave actie zijn als-ie zolang daarmee weg kwam en toch de verrader bleek te zijn ) Nou ja.. dan houden we Sherlock, DaT, BB, Repelsteel, LP of SweetSmile over. En dan valt opeens de losse stem van Repelsteel wel weer op. Toch maar even in de gaten houden..

(@ VeGs: Als jij dit allemaal ookal hebt gepost: sorry, dat heb ik dan nog niet gelezen. )

Ik stel voor Twinkebel er in de komende hangronde uit te gooien. Volgens mij kunnen we vrij zeker zijn dat we dan de eerste wolf te pakken hebben...
Oud 26-01-2011, 20:10
Daboman
Daboman is offline
@Furby: hoe kan jij zo zeker zijn over twinkebel? Die is onmogelijk te peilen. Ik weet gewoon niet of hij goed of slecht is, maar jij blijkbaar wel?
Oud 26-01-2011, 20:11
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
@Furby: hoe kan jij zo zeker zijn over twinkebel? Die is onmogelijk te peilen. Ik weet gewoon niet of hij goed of slecht is, maar jij blijkbaar wel?
Het stemlijstje en de uitslag van hangronde 1 in achtnemend, zie ik geen andere optie (behalve dat VeGs wolf zou zijn en dat lijkt me onwaarschijnlijker). Of zie jij wel een andere mogelijkheid?
Oud 26-01-2011, 20:12
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Dott
6. Röps (dorpeling)
20. VeGs
22. Mr.Mark (leerling)
23. Geel (dorpeling)
25. Twinkebel
26. Queasy (dorpeling)

Dit is het lijstje onder Dott. Van iedereen behalve twinkebel en vegs weten we de rol al.
Oud 26-01-2011, 20:14
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dott
6. Röps (dorpeling)
20. VeGs
22. Mr.Mark (leerling)
23. Geel (dorpeling)
25. Twinkebel
26. Queasy (dorpeling)

Dit is het lijstje onder Dott. Van iedereen behalve twinkebel en vegs weten we de rol al.
Oh op die manier. Dat is inderdaad wel overtuigend.
Oud 26-01-2011, 20:16
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Dott
6. Röps (dorpeling)
20. VeGs
22. Mr.Mark (leerling)
23. Geel (dorpeling)
25. Twinkebel
26. Queasy (dorpeling)

Ik ben het met je eens dat ik VeGs zeer overtuigend goed vind spelen. Ik ga met je mee op Twinky.
Oud 26-01-2011, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dott
6. Röps (dorpeling)
20. VeGs
22. Mr.Mark (leerling)
23. Geel (dorpeling)
25. Twinkebel
26. Queasy (dorpeling)

Als je het zo op een rijtje zet, is het inderdaad wel duidelijk en overtuigend.
Oud 26-01-2011, 20:35
Verwijderd
En ik ben benieuwd wie de wolven hebben opgegeten.
Oud 26-01-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Dott
6. Röps (dorpeling)
20. VeGs
22. Mr.Mark (leerling)
23. Geel (dorpeling)
25. Twinkebel
26. Queasy (dorpeling)

Hm, zit wat in. Al heb ik wel het idee dat VeGs, voor een speler van haar kaliber, nog maar weinig goeie verdenkingen heeft gehad Ik zie haar nog niet meteen als onschuldig. Maar goed, ik zie van die twee voorlopig dan ook liever twinkebel gaan dan VeGs. Denk ik.
Oud 26-01-2011, 20:41
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Furby Feeder
Er zijn 2 dingen die direct opvallen aan deze lijstjes. Dat is de losse stem van Repelsteel, die echt erg raar is. En hangronde 1. Onder Dott moet sowieso een wolf staan. Ik zou dan toch inzetten op twinkebel. Daarnaast zijn de verrader opties: VeGs, Sherlock, Furby Feeder, DaT, Bright Blue, Sabir, Repelsteel, LP of SweetSmile.

Van mezelf weet ik dat ik niet de verrader ben en van VeGs zou ik erg verbaasd zijn als zij de verrader is. Als Sabir de verrader is, dan is hij zo inactief dat de wolven niets aan hem hebben.. dat zou kunnen, maar het lijkt me (ook kijkend naar de rest van zn spel) niet waarschijnlijk. (hoewel hij wel vaak op de laatste plaats in een rijtje staat.. het zou wel een gave actie zijn als-ie zolang daarmee weg kwam en toch de verrader bleek te zijn ) Nou ja.. dan houden we Sherlock, DaT, BB, Repelsteel, LP of SweetSmile over. En dan valt opeens de losse stem van Repelsteel wel weer op. Toch maar even in de gaten houden..
Ik snap wat je bedoelt, maar je theorie is nog niet volledig. Als Twinkebel wolf is, klopt het lijstje nog steeds niet, want Dott had 6 stemmen, en Michelangelo 4. Is Twinkebel wolf, dan was het 5 tegen 4 en had Dott er toch uit moeten gaan.
En hoewel ik het echt niet hard kan maken, denk ik toch dat Geel op Michelangelo gestemd heeft. Het is echt een gevoel, vanwege zijn uitspraken, maar je hoeft het er uiteraard niet mee eens te zijn.

Wat opties op een rijtje.

Theorie 1: Geel heeft Dott gestemd en Twinkebel is wolf: 5 (Dott) tegen 4 (Michelangelo)
- Optie 1: Er staat nog een wolf onder Dott, namelijk VeGs.
Nee, skip ik. Niet waar.
- Opte 2: iemand heeft op Michelangelo gestemd. Wie?
Je zou verwachten dat een dorpeling dat bekend zou maken. Dus de verrader zou kunnen. Maar: waarom? Twinkebel is een wolf, dus het was logischer dat de verrader Twinkebel zou coveren, én niet hem in gevaar brengen door een gelijkspel te maken.
Vind ik ook niet heel geloofwaardig.

Theorie 2: Geel heeft Michelangelo gestemd, en Twinkebel is wolf: 5 (Michelangelo) tegen 4 (Dott)
- Optie 1: er staat ook een wolf onder Michelangelo.
Mogelijk. Waarschijnlijk? Geen idee.
- Optie 2: De verrader (of iemand anders) heeft Dott gestemd
Mogelijk. Dan probeerde de verrader juist Twinkebel te coveren.

In het geval van theorie 2, optie 2, zou ik dan weer niet weten wie wolf is. Ik vind Dott niet verdacht, omdat ze er bijna uitvloog die eerste ronde. En Daboman vertrouw ik ook; ik vind hem geloofwaardig overkomen.
Etmakas, Mutant; zijn me nog niet negatief opgevallen.

Vervelend dat Twinkebel zo lastig te peilen is. Het is inderdaad wel een optie.
Zo even kijken waar hij verder in de lijstjes staat.
Oud 26-01-2011, 20:43
Spelleider
Spelleider is offline
Hoofdstuk 9: bicurious
‘Het is ook altijd wat met jullie he’ zei VeGs hoofdschuddend terwijl ze nog een stukje Queasy in de plastic zak deed die ze vasthield. ‘Wij had er niets mee te maken’ verdedigde Sweetsmile zich. ‘Ze heeft zichzelf opgeblazen, dat kan iedereen hier getuigen.’ ‘Jaja het is goed met jullie’ zei VeGs terwijl ze walgend een stuk vlees wat waarschijnlijk Queasy’s linkeroor was geweest in de zak deed. Ze zag in haar ooghoek dat één van de ambulancebroeders bukte om Absinthes implantaat op te pakken. ‘Hee afblijven jij’ beval ze. ‘Dat is bewijsmateriaal! Ik wil dat die tiet onderzocht wordt op vingerafdrukken!’ Absinthe keek op vanaf de brancard waar ze net op gehesen was. ‘Dat is geen bewijsmateriaal, dat is mijn tiet en ik wil dat ie er weer aan genaaid wordt, want dit is geen gezicht!’ ‘Dat is jouw tiet niet’ zei VeGs onvermurwbaar. ‘Die tiet is nu eigendom van de Nederlandse staat.’ VeGs wees naar het half afgebouwde piratenschip. ‘Hebben jullie daar eigenlijk een bouwvergunning voor aangevraagd?’ ‘Arrr’ bromde Dott. Ze klonk een beetje aangeschoten: terwijl de politie en de ambulance onderweg waren, had ze stiekem het vat rum aangebroken dat ze in haar schip had staan. ‘Hier hoef ik geen bouwvergunning voor te hebben landrot, dit is een schip, geen huis!’ ‘Landrot, landrot!’ kraste haar papegaai. ‘Ow pardon’ zei VeGs sarcastisch. ‘Ik wist niet dat dit een droogdok was. Luister eens jij mislukte Jack Sparrow, ik wil dat dat schip hier overmorgen verdwenen is anders flikker ik jou en al die andere circusfreaks hier de bak in en daarna smijt ik de sleutel weg!!! Heb je dat goed begrepen?!’ VeGs draaide zich om en liep weg. Dott maakte een obsceen gebaar achter haar rug en mompelde: ‘Dat is kapitein Jack Sparrow voor jou’

Later die middag
Furby Feeder zat met haar hondenpak op de bank toen Etmakas binnen kwam. ‘Is dat niet ontzettend warm?’ vroeg deze. ‘Nogal ja’ antwoordde Furby Feeder. ‘Ik zweet peentjes onder dit masker.’ ‘Waarom loop je eigenlijk altijd met dat pak rond?’ vroeg Etmakas. ‘Mascotte ben je altijd en overal’ zei Furby Feeder. ‘En bovendien’ zei ze iets zachter. ‘Als dat gezweet is extreem goed voor de lijn. Onder dit pak zit het lichaam van een supermodel’ ‘Ohja?’ zei Etmakas nu iets geïnteresseerder. Etmakas was een beetje biseksueel en ze begon ineens erg nieuwsgierig te worden hoe Furby Feeder er dan wel niet uit zag onder dat pak. ‘Jazeker’ zei Furby Feeder. ‘Ik moet me alleen wel drie keer per dag douchen anders ga ik enorm stinken.’ Ze keek op haar horloge. ‘Het is trouwens tijd voor mijn middagdouche. Spreek je later.’ Furby Feeder stond op en liep naar boven.
Etmakas keek haar na terwijl er allerlei fantasieën door haar hoofd rondspookten. ‘Misschien zag ze er wel uit als Scarlett Johansson?’ bedacht ze zich. ‘Of Natalie Portman? Of misschien wel als Kirsten Dunst?’ Etmakas begon al te soppen bij de gedachte en kreeg ineens de behoefte om haar vibrator tevoorschijn te halen. Snel liep ze de trap op naar haar slaapkamer. Halverwege de gang bleef ze echter staan en keek naar de dichte deur van de kamer van Furby Feeder. Er was het geluid van stromend water te horen. Ze stond onder de douche. Naakt! Etmakas kreeg weke knieën bij de gedachte. Toen kon ze de verleiding niet weerstaan. Zo stilletjes als ze kon maakte ze de deur van Furby Feeders kamer open. Op haar bed lag het hondenpak. Ze stond dus inderdaad naakt onder de douche! Ze sloop verder naar de badkamerdeur, die half openstond. Door de stoom was er niet zoveel te zien, maar ze zag duidelijk het silhouet van Furby Feeder: ze was inderdaad zo slank als een den. Bovendien had ze mooie ronde borsten en een lekker kontje. Etmakas begon te watertanden en haar hand verdween langzaam onder haar rokje. Op dat moment stapte Furby Feeder onder de douche vandaan. Etmakas was zo druk bezig met masturberen dat ze niet op tijd weg kon komen. Toen zette ze grote ogen op. Furby Feeder had inderdaad het lichaam van een fotomodel, ze had echter ook een grote harige penis! Ze was een of ander manwijf! Etmakas probeerde kokhalzend weg te komen. Ze struikelde echter over haar slipje dat nog steeds op haar knieën hing. Ze viel achterover en sloeg met haar hoofd tegen de bedrand aan. Er klonk een krakend geluid: Etmakas had haar schedel gebroken.

1) Kapitein Dott
2) Mr. Mark (leerling-evilziener)
3) Etmakas (dorpeling)
4) Rode Panda (dorpeling)
5) Little Phoebe
6) Twinkebel
7) Batave (tovenaar)
8) Michelangelo (evilziener)
9) SweetSmile
10) Queasy (dorpeling)
11) Sherlock
12) Dingaantouwtje
13) BrightBlue
14) Geel (dorpeling)
15) Furby Feeder
16) Absinthe
17) Repelsteel
18) Mutant
19) Sabir96
20) Röps (dorpeling)
21) Daboman
22) VeGs

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten
Roze is gestorven uit liefdesverdriet
Groen is neergeschoten door de jager

En met de dood van Etmakas is er weer een dorpeling minder. Kunnen de dorpelingen eindelijk een wolf te grazen nemen? Dat merken we morgen om 20.30...
Oud 26-01-2011, 20:48
Daboman
Daboman is offline
@Vegs: maar het klopt bijv wel weer met het rijtje van hangronde 2. Want Mutant en Dott vind ik nu ook niet bepaald verdacht over komen. Zowel Dott als ik zijn moeilijk passend te maken met hangronde 1. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de wolfjes gewoon opgescheept zitten met een faalverrader
Oud 26-01-2011, 20:48
Verwijderd
Etmakas, zij is me eigenlijk niet echt erg opgevallen. Ik heb het idee dat de wolven ons gewoon zo weinig mogelijk informatie willen geven.
Oud 26-01-2011, 20:55
Verwijderd

En dan blijf ik zeggen: waarom vreten ze die niet op wat het minst informatie geven! Twinkebel wordt het iig voor mij, na de heldere uitleg van Furby Feeder. En Sabir laat ik ook niet uit mijn verdenkingen weg.
Oud 26-01-2011, 20:56
VeGs
VeGs is offline
Etmakas? Had ik eigenlijk niet verwacht. Kan interessant zijn.

Zo ook maar even zijn posts doorlopen.

Theorie 2: Geel heeft Michelangelo gestemd, en Twinkebel is wolf: 5 (Michelangelo) tegen 4 (Dott)
- Optie 1: er staat ook een wolf onder Michelangelo.
Mogelijk. Waarschijnlijk? Geen idee.
- Optie 2: De verrader (of iemand anders) heeft Dott gestemd
Mogelijk. Dan probeerde de verrader juist Twinkebel te coveren.

Aan mezelf toevoegend: ik vind optie 2 hier het meest voor de hand liggend.

Edit:

Citaat:
Daboman
@Vegs: maar het klopt bijv wel weer met het rijtje van hangronde 2. Want Mutant en Dott vind ik nu ook niet bepaald verdacht over komen. Zowel Dott als ik zijn moeilijk passend te maken met hangronde 1. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de wolfjes gewoon opgescheept zitten met een faalverrader
Is dat zo? Ik dacht juist van niet.

Ik ga zo even alle lijstjes op een rijtje zetten.

Laatst gewijzigd op 26-01-2011 om 21:09.
Oud 26-01-2011, 20:59
Verwijderd
Sabir verdenk ik persoonlijk niet. Gewoon de zoveelste n00b die niet zo goed begrijpt dat een dorpeling óók gewoon een belangrijke functie is.
Oud 26-01-2011, 21:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Aparte keuze. Had ik niet verwacht, volgens mij heeft ze niet concreet namen genoemd ofzo.
Oud 26-01-2011, 21:03
Dingaantouwtje
Oké, dit komt voor mij nogal onverwacht. Ik dacht dat Etmakas wolf was, en was steeds een beetje aan het zoeken waarom ik dat dacht. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Verwarrend en jammer.
Oud 26-01-2011, 21:04
Daboman
Daboman is offline
Dit zend in mijn ogen een beetje een "we vinden het wel best" of een "we zitten met problemen maar denken er niets meer aan te kunnen doen" signaal uit vanuit de wolven.
Oud 26-01-2011, 21:04
Verwijderd
Mja, en toch heeft ze ook niet bepaald haar mond gehouden ofzo. Ze was best een actieve speler. En toch onopvallend. Grr.. Ga wel toch nog even haar posts een beetje nalezen, later.
Oud 26-01-2011, 21:06
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb de laatste paar dagen niet veel tijd gehad, sorry. Maar nu ik zie dat het zo erg de verkeerde kant op gaat. Maak ik wel tijd

Mijn grootste verdenking is nog steeds Repelsteel door die losse stem. Het zou me ook niet verbazen dat hij Verrader is en VeGs wolf.

Eerst maar even alles teruglezen.
Oud 26-01-2011, 21:08
VeGs
VeGs is offline
Hangronde 1

Spoiler

Hangronde 2

Spoiler

Hangronde 3

Spoiler

Hangronde 4

Spoiler

Ik zag pas halverwege dat Furby hem ook al geupdate had.

Maar het klopt juist niet met ronde 2 als Twinkebel wolf is. Want het was gelijkspel, terwijl Geel gezegd heeft dat hij niet gestemd heeft.
Dan moeten er of twee wolven onder Mr.Mark staan, of de verrader (of geliefden) hebben iets gedaan.

Edit: eigenlijk zou dat best kunnen, natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 26-01-2011 om 21:18.
Oud 26-01-2011, 21:21
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Maar lekker dan. Slim gespeeld om mij weer extra verdacht te maken. En nee, als wolf zijnde had ik Rops niet opgegeten, exact om alle reacties dat ik dan dus wel wolf zou zijn.
Reverse Reverse?

Daarnaast zijn we al redelijk ver in het spel zonder een echt stille speler er uit te gooien. Meestal zijn 1 of 2 stille spelers toch wel badguys. Dan komt toch weer repelsteel in beeld want waarom zou je jezelf niet verdedigen als je bijna opgehangen wordt? Zoals de vorige hangronde.

Mijn stem gaat hoogstwaarschijnlijk wederom naar Repelsteel.
Oud 26-01-2011, 21:31
VeGs
VeGs is offline
Laatste paar (inhoudelijke) posts van Etmakas, vanaf hangronde 3:

Citaat:
Ik heb bij Röps altijd een beetje een zienergevoel, ook als ik hem buiten dit spel om zie posten, maar dat komt door zijn avatar

Ik vind Vegs' theorie (die ze hier en hier uitlegt, klinken als iets dat best zou kunnen. Het enige wat ik me afvraag - waarom zou Geel dat dan niet gezegd hebben op het moment dat het bijna zeker was dat hij eruit zou gaan? Niet aan gedacht? Of bang dat hij er toch niet uit zou gaan omdat de wolven hem zouden helpen (?) en dat dat hem dan toch nog de kop zou kosten?
Dan: dat gepraat over Phoebe. Ik heb teruggezocht naar posts waarin ze zich misschien aan de wolven bekend zou willen maken als verrader. Misschien niet helemaal de beste methode om een verrader te pakken, maar men moet ergens beginnen. Ik vond dit, waarin ze Daboman een wolf noemt, maar dat zie ik eigenlijk niet als een verdachte actie. Ik verdenk Daboman niet en het paste in het panda-like geklooi dat ze aan het doen waren. Verder heb ik niks raars gezien. En in de rest van het spel eigenlijk ook niet - ik vind niet dat ze raar speelt. Het enige is dat er opvallend vaak mensen doodgaan met wie zij een aanvaring had. Michelangelo was boos op haar omdat ze hem MichaelAngelo noemde, Rode Panda houdt ervan om haar te klieren, ze stond er niet goed voor in Bataves lijstje... Geel sterft, en dat lijkt haar in te dekken: zij geloofde immers steeds dat hij goed was. Maar om nou te zeggen dat ik haar echt als wolf of verrader zie... hm.

Goed, mijn gedachten over iedereen. Eerst: Dott. Ik verdenk haar niet, maar met de optie die Vegs zei (dat Geel over zijn stem loog) is het wel mogelijk dat ze slecht is. Behalve dat ze op het begin wel erg nadrukkelijk duidelijk maakte dat ze onschuldig is, heb ik geen aantekeningen bij haar. Bij Twinkebel ook niet, maar hij is zo stil! Hij staat in hangronde 1 ook in het verkeerde rijtje. Verder geen aantekeningen, maar hoe kan dat ook, bij iemand die zo stil is? SweetSmile vind ik niet verdacht, maar wederom: stilllll. Al is dit haar eerste spel en zo, en ik kan me voorstellen dat je een beetje een postvloed over je heenkrijgt. Sherlock gaat hard tegen Geel in. Geel bleek goed te zijn, maar dat zegt imo niks over Sherlock, want hij deed aardig vreemd. Ik vond dat Sherlock inhoudelijk sterk was in die discussie. Dingaantouwtje is vrij stil en heeft heel weinig inhoudelijke posts, en dat vind ik opvallend. Normaal gaat hij veel harder overal op in. In hangronde 1 stemt hij, heel veilig, op Vegs. Ik vind hem verdacht, maar hij is niet mijn hoofdverdachte, al was het maar omdat hij op mijn hoofdverdachte stemt. Maar op haar kom ik het laatst. Bright Blue is in mijn ogen ook wat stiller dan anders. Ze heeft niet heel weinig posts, maar post heel weinig theorieën. In hangronde 1 stemt ze heel veilig op Batave, in hangronde 2 gaat ze - ook vrij veilig - mee op Queasy en in hangronde 3 staat ze, net als in hangronde 1, weer heel veilig en alleen onder iemand. Sabir, namelijk. Ik vind dat verdacht. Al heeft ze wel een punt dat Sabir ontzéttend irritant is met zijn stilligheid. Dat is dan ook het enige wat ik over hem te zeggen heb: hij moet eens wat gaan posten of doen, want fijn stil is niet leuk. En nu we het toch over stille spelers hebben: Repelsteel doet ook niet echt actief mee (of is dat alleen een beeld dat ik in mijn hoofd heb?) Hij valt iig niet op. Bij Absinthe, Daboman en Furby Feeder heb ik geen aantekeningen. Mutant vind ik wel verdacht, maar ik kan er niet precies de vinger op leggen wat het dan precies is. Ze werd natuurlijk al in een heel vroeg stadium aangevallen. Verder valt ze me niet echt op. Vegs vind ik niet verdacht. Ik vind dat ze een heel heldere kijk op het spel heeft en heel zinnige dingen post. Ik begrijp ook niet waarom ze verdacht is. Als laatste: Queasy. Volgens mij heb ik al wel genoeg uitgelegd waarom ik haar verdacht vind. Als ze daar nog vragen over heeft, moet ze die maar stellen, maar ze zit me zo ontzettend niet lekker. Mijn stem gaat dan ook (weer) naar haar. Ik geef hem nu door.
Citaat:
(Reactie op de vraag: hoe verklaar je Rode Panda dan?)
Misschien hadden de wolven dat idee toen nog niet. Uit de stemlijstjes van de eerste ronde viel vrij veel informatie te halen; ik denk dat ze ons zo min mogelijk aanknopingspunten wilden geven en dan is Rode Panda een logische keuze. Daar hebben we niks uit kunnen halen, geloof ik. Misschien dat ze daarna hebben besloten de actieve posters om het leven te happen.
Citaat:
Wil je nou zeggen dat de ziener dus iemand is die jou verdenkt? Subtiel en dit vind ik weer een beetje een stampvoet-post. Raar. Ik verdacht je niet zo erg, maar nu, hm, hm, mja.

Ik weet trouwens niet zo goed wat ik moet denken. Ik heb de neiging om op Repelsteel te stemmen de volgende ronde, maar wacht nu maar af wat de wolven gaan doen.
Mwa, dat ze misschien Repelsteel gaat stemmen, en verder noemt ze Mutant, DaT en BB in meer of mindere verdacht. Valt ook weinig uit te halen.
Oud 26-01-2011, 21:40
Daboman
Daboman is offline
Overigens, om nog eens terug te komen op de twinkebel is wolf theorie, is het niet heel erg waarschijnlijk dat michelangelo als evilziener uit zelfbehoud op Dott heeft gestemd?
Oud 26-01-2011, 21:51
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Overigens, om nog eens terug te komen op de twinkebel is wolf theorie, is het niet heel erg waarschijnlijk dat michelangelo als evilziener uit zelfbehoud op Dott heeft gestemd?
Ja, goeie. Dan kan Twinkebel wolf zijn, en klopt het alsnog. (En dan heeft Geel dus Michelangelo gestemd).
Oud 26-01-2011, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Reverse Reverse?

Daarnaast zijn we al redelijk ver in het spel zonder een echt stille speler er uit te gooien. Meestal zijn 1 of 2 stille spelers toch wel badguys. Dan komt toch weer repelsteel in beeld want waarom zou je jezelf niet verdedigen als je bijna opgehangen wordt? Zoals de vorige hangronde.

Mijn stem gaat hoogstwaarschijnlijk wederom naar Repelsteel.
het is een écht een slecht idee om nóg een dorpeling/goodguy op te hangen de volgende ronde
ik ben niet zo'n switcher, en als ik stem, dan blijf ik daar vaak bij. soms komt het dan voor dat je eenzaam in een lijstje staat, en daarbij moet je de eerste stemronde niet te serieus nemen, omdat er dan nog geen goede verdenkingen zijn..

blijft de tweede over: ík had zelf nog geen verdenkingen, en ging met Geel z'n 'theorie' mee (waar hij later op terugkwam, en iemand anders stemde)
ik zou graag op Stille Sabir stemmen, maar zoals ik al zei, we moeten niet het risico nemen nog een dorpeling op te hangen.
LP vind ik verdacht in de stemlijstjes staan. daarom ook een verdenking op haar
ik kijk tot morgenavond nog wel even de theorie uit de boom ..
Oud 27-01-2011, 06:36
twinkebel
twinkebel is offline
Jullie vergeten voor de lol even dat de verrader ook in het rijtje had kunnen staan he..
Ik ga deze avond voor LP, lijkt me een betere keuze die gedraagt zich het hele spel al verdacht, mijn stem heb je LP.
Veel mensen wilden LP ophangen, ik stel voor om LP op te hangen, laat mij bewijzen dat ik onschuldig ben..
Oud 27-01-2011, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Veel mensen wilden LP ophangen, ik stel voor om LP op te hangen, laat mij bewijzen dat ik onschuldig ben..
Dat zal LP precies andersom willen Waarom haar niet laten bewijzen dat ze onschuldig is en jou ophangen?
Oud 27-01-2011, 07:40
Lorelei
Lorelei is offline
Vegs, ik snap je posts geloof ik niet goed. Denk je nou dat twink wolf is of niet? We weten inmiddels vrij zeker dat er 4 echte stemmen onder dott stonden. En nog 2 extra in het lijstje. Nml twink en jij. En 4 stemmen onder michelangelo waarvan we niet weten of ze echt of nep zijn. Wel weten we dat er toen nog geen geliefden waren en dat hij eruit ging. Zelfs als geel op mich. gestemd heeft, moet er dus een valse stem in het rijtje van dott zitten.

Wat betreft de verrader zijn er 4 opties imo:
1) ze hebben een flutverrader
2) dott is wolf en de verrader wilde niet dat ze eruit ging
3) de verrader zag twinks stem te laat (of moest al iemand anders coveren
4) jij (vegs) bent de verrader en kon daarom moeilijk twink coveren

Ik ben er nog niet uit welke van deze opties het is, maar het blijft zeker dat vegs en/of twink fout zitten, en ik zet in op twink.

Edit: kut verkeerde account. Dit is dus furby feeder voor de duidelijkheid
Oud 27-01-2011, 07:41
Verwijderd
èèèèèè ûûûûûûûûû kutwolven! Maar wel een goed verhaal. Succes dorpelingetjes, hak ze in de pan!
Oud 27-01-2011, 12:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jullie vergeten voor de lol even dat de verrader ook in het rijtje had kunnen staan he..
Ik ga deze avond voor LP, lijkt me een betere keuze die gedraagt zich het hele spel al verdacht, mijn stem heb je LP.
Citaat:
Dat zal LP precies andersom willen Waarom haar niet laten bewijzen dat ze onschuldig is en jou ophangen?
Dit ja

En hoezo, ik gedraag me verdacht? Geef me eens een nog niet door Dabo genoemd voorbeeld.
Want van jou kunnen we niet zeggen dat je verdacht doet, met dat stille gedrag van je.
Oud 27-01-2011, 12:11
Dott
Dott is offline
Zoals het er voor mij nu uitziet stem ik op LP..
Zij is gewoon wolf in mijn ogen.
Oud 27-01-2011, 12:19
Verwijderd
Zoals ik gisteren al een beetje aangaf stem ik op twinkebel.
Oud 27-01-2011, 12:20
Dingaantouwtje
Precies wat Absinthe zegt.
Oud 27-01-2011, 13:15
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Wij stemmen dus ook op twinkebel.
Oud 27-01-2011, 13:23
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dit ja

En hoezo, ik gedraag me verdacht? Geef me eens een nog niet door Dabo genoemd voorbeeld.
Want van jou kunnen we niet zeggen dat je verdacht doet, met dat stille gedrag van je.
Zij kan het best met mij eens zijn om dezelfde redenen. En verder was ik deze ronde eigenlijk niet eens meer van plan om op jou te stemmen, omdat de argumenten die in de richting van twinkebel wijzen sterker zijn.
Oud 27-01-2011, 15:36
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Furby Feeder / Lorelei
Vegs, ik snap je posts geloof ik niet goed. Denk je nou dat twink wolf is of niet? We weten inmiddels vrij zeker dat er 4 echte stemmen onder dott stonden. En nog 2 extra in het lijstje. Nml twink en jij. En 4 stemmen onder michelangelo waarvan we niet weten of ze echt of nep zijn. Wel weten we dat er toen nog geen geliefden waren en dat hij eruit ging. Zelfs als geel op mich. gestemd heeft, moet er dus een valse stem in het rijtje van dott zitten.

Wat betreft de verrader zijn er 4 opties imo:
1) ze hebben een flutverrader
2) dott is wolf en de verrader wilde niet dat ze eruit ging
3) de verrader zag twinks stem te laat (of moest al iemand anders coveren
4) jij (vegs) bent de verrader en kon daarom moeilijk twink coveren

Ik ben er nog niet uit welke van deze opties het is, maar het blijft zeker dat vegs en/of twink fout zitten, en ik zet in op twink.
Ik denk wel dat hij wolf is en ik stem op hem. Dabo heeft me gister overtuigd.

Mijn grootste valkuil bij dit spel is, is dat ik te veel bezig ben met hoe het gebeurt kan zijn, en hoe de lijstjes kunnen kloppen. (Niet altijd handig, met verraders, geliefden en liegende dorpelingen.)
Ik ben vrij analytisch daarin; en ik dacht met Geel de oplossing gevonden te hebben. Toen jij met jouw theorie kwam dat Twinkebel wolf was, moest ik dat er weer in gaan passen.
Toen gister Dabo met de opmerking kwam dat Michelangelo waarschijnlijk uit lijfsbehoud op Dott heeft gestemd, klopte het weer. Ik vind dat heel waarschijnlijk. Het was al niets voor hem om op zo'n kritiek punt een beetje voetbal te gaan kijken.

Ik had stom genoeg eerder wel het gevoel dat Twinkebel (en/of Rops) niet klopte, omdat zij maar steeds niet verdacht werden en geen stemmen kregen. (itt Geel, Queasy, Mr Mark en ik) Dat is best een goeie wolf/verrader-tactiek: continu de aandacht naar de rest verschuiven en niet naar de wolf. Maar toen bleek Rops onschuldig, en kwam ik op het idee van Geels stem.
Maar ik bedenk me nu ook dat Rops wel aangaf tegen mij Twinkebel niet uit het oog te verliezen. Dus miss is hij gewoon gegeten omdat hij later op Twinkebel zou kunnen gaan.

Maar met de combi van mijn theorie over Geel, en Dabo's suggestie over Michelangelo, vind jouw idee over Twinkebel heel waarschijnlijk.

Maar wat denk jij als Twinkebel wolf blijkt? Verdenk jij dan bepaalde spelers onder Dott van wolfzijn? Ik eigenlijk niet. Dott en Dabo sowieso niet. Dabo is echt zijn manier van spelen. Volgens mij is hij altijd in het begin op de achtergrond aanwezig, en wordt hij halverwege het spel feller op de mensen die hij verdenkt.
Dott lijkt me sterk gezien hangronde 1. Zou een wolf zo stom zijn om bij zijn medewolf te gaan staan op dat moment? Misschien omdat hij zou weten dat Dott haar stem toch niet telde, om zichzelf in te dekken, maar dan nog vind ik het link.
En Mutant... Gevoelsmatig niet. Kan er niet de vinger op leggen, maar het zal wel komen omdat ik haar natuurlijk vond reageren naar Geel toe met zijn verdenkingen.

Laatst gewijzigd op 27-01-2011 om 15:46. Reden: Aantal zinnen verduidelijkt.
Oud 27-01-2011, 16:00
VeGs
VeGs is offline
Nieuwe post met het stemlijste.
Vanaf half 7 ben ik weg naar vrienden (Wie is de mol! Yay! ), dus dan zal iemand anders het over moeten nemen.

Wat de volgorde betreft: die is wat moeilijk in te vullen omdat een aantal spelers gister redelijk zeker aan gaf op wie ze stemden, en dat vandaag definitief bevestigden. Ik heb de volgorde van tijd aangehouden, en niet de definitieve bevestiging, dus daarom staan bijv. Furby Feeder en DaT al vroeg in de lijstjes. En sommige spelers zijn wat onduidelijk met hun waarschijnlijke stemmen, dus staan die er ook niet in.
Een * geeft wederom een waarschijnlijke, maar nog niet bevestigde stem aan.

Stemlijstje hangronde 5

Twinkebel
1. Furby Feeder
2. DaT
3. Mutant
7. Absinthe
8. VeGs
9. Daboman
10. BrightBlue
12. Little Phoebe

Repelsteel
4. Sherlock*

LP
5. Twinkebel
6. Dott
11. Repelsteel

Niet gestemd (4/14): Sweetsmile, Sabir96

Laatst gewijzigd op 27-01-2011 om 17:29.
Oud 27-01-2011, 16:05
Daboman
Daboman is offline
Zet voor mij maar een definitieve stem onder Twinkebel neer.

Ik vind het inderdaad ook wel een strategie van twinkebel om mensen preventief op te eten. Echt iets voor hem. Het klopt allemaal zo goed.

En mocht hij dorpeling zijn, dan hebben we niet eens echt iets te verliezen, want hij denkt toch niet mee.
Oud 27-01-2011, 16:58
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik stem op twinkebel, omdat ik eerder denk dat hij wolf is dan dat LP wolf is. Trouwens, er is hier eerder gezegd dat als de 1 wolf is de ander geen wolf meer is, maar ik ben het hier niet mee eens. Tuurlijk is het een kleinere kans, maar ik denk dat we in dit spel nooit iemand kunnen vrijstellen van het wolf-zijnde. Dat wou ik even kwijt. Geef nu mijn stem door, want ik ga nu naar dansen.
Oud 27-01-2011, 17:05
Verwijderd
ik stem op Little phoebe
Oud 27-01-2011, 17:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik twijfel tussen Repelsteel en twinkebel, maar omdat twinkebel na de stilte ineens mij gaat lopen beschuldigen omdat hij onder vuur ligt, stem ik op twinkebel. Geef hem nu door.
Oud 27-01-2011, 17:51
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
het is een écht een slecht idee om nóg een dorpeling/goodguy op te hangen de volgende ronde
Ik heb al ontzettend vaak gezegd wat ik van 'argumenten' als deze vind.

Citaat:
ik ben niet zo'n switcher, en als ik stem, dan blijf ik daar vaak bij. soms komt het dan voor dat je eenzaam in een lijstje staat, en daarbij moet je de eerste stemronde niet te serieus nemen, omdat er dan nog geen goede verdenkingen zijn..
Waarom zou je niet eens switchen als het je EN heel verdacht maakt EN je stem eigenlijk nutteloos was?
Oud 27-01-2011, 18:09
twinkebel
twinkebel is offline
Juist, ik ben dus dood.. mag ik opmerken dat iedereen wel heel makkelijk schaapt..
Oud 27-01-2011, 18:21
Sherlock
Sherlock is offline
Hoe ironisch dat ik nu de gene ben die alleen onder iemand staat terwijl vorige ronde de helft nog gewoon meeging?

En daarnaast wil ik twinkebel ook wel gelijk geven dat iedereen wel heeeel makkelijk op hem switcht
Oud 27-01-2011, 18:23
Sherlock
Sherlock is offline
Niet dat ik hem wel verdedigen maar Repelsteel is gewoon een stuk verdachter imo.
Oud 27-01-2011, 18:24
Verwijderd
Geliefden?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten