Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2011, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Ze staan ook niet IN de advertentie, alleen als je een advertentie Liked, kunnen vrienden zien dat je het liked. Ze gaan (althans op dit moment) nog niet je naam in de advertenties zelf gebruiken.

Verder ben ik wel met je eens dat FB moet kappen met het automatisch enablen. Al ben ik minder huiverig over het misbruik ervan.
Nee, je liked een pagina, wat voorheen gewoon een eenmalig iets was waarbij je aan je vrienden liet weten dat er iets leuks was. Maar nu kan jouw naam dus gebruikt worden bij advertenties van de overkoepelende site. Voorbeeldje: als je iets bestelt bij Thuisbezorgd kun je (kennelijk) ergens in het proces liken dat je eten aan het bestellen bent, wat tegen je vrienden zegt 'hai, ik heb net een pizza besteld, dat wordt lekker'. Wat je níet bewust doet is vervolgens regelmatig tegen al je vrienden zeggen 'hai, ik vind dit een goed bedrijf, bestel daar je pizza's'. Niet gerelateerd aan die ene keer dat je het zelf wilde delen, en ook niet gerelateerd aan die ene pizza waar je toen zo'n zin in had. Het is totaal iets anders.

Ik noem Thuisbezorgd omdat ik daar regelmatig o.a. Sarahs naam zie staan, trouwens.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat die Like-knopjes bijhouden wie ernaar kijkt, ook mensen die er niet op klikken en zelfs mensen die geen Facebook-account hebben (die krijgen een uniek volgnummer dat gekoppeld wordt aan een account als ze er in de toekomst één aanmaken). Dat gebeurt uiteraard niet zomaar vanzelf, het is er bewust in gecodeerd, dus het zou me verbazen als ze die informatie niet al doorverkopen aan bedrijven.

Het zijn kwalijke ontwikkelingen, allemaal.
Advertentie
Oud 13-08-2011, 17:21
Verwijderd
In b4 'privacy op het internet bestaat niet', trouwens. Dat betekent immers niet dat je daar automatisch aan moet (willen) meewerken. In het echte leven bestaat privacy ook niet, maar als een bedrijf besluit om een counter in je toiletpot op te hangen om te tellen hoe vaak je naar de wc gaat dan zouden we ook protesteren. Dit vind ik net zoiets.
Oud 13-08-2011, 17:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Facebook wordt gerund door mensen. Mensen zijn nogal geneigd tot het doen van slechte dingen, zeker als ze ervoor betaald worden.
Bovendien weet Facebook meer dan je erop zet, zeker als het gecombineerd wordt met wat Google over je weet. Wat wat voor site of overheid dan ook over je weet. Als er dingen veranderen in de wereld - misschien hoeven er niet eens dingen voor te veranderen in de wereld - kan de AIVD, CIA, FSB of wat voor geheime dienst dan ook zó achterhalen met wie jij omgaat, wat jouw politieke denkbeelden en motieven zijn, wat je verdient, waar je woont, al dat soort dingen. Misschien doen ze dat niet. Maar het kan. Wie weet hoe dit land/de wereld er over twintig jaar uitziet en wie er dan belang bij heeft om alles te weten?

Oud 13-08-2011, 17:26
Thomas.
Thomas. is offline
Ik ga een nickchange doen
Oud 13-08-2011, 17:26
Verwijderd
Het zou geloofwaardiger zijn als het eerste plaatje geen stockfoto was van een raciaal diverse groep jonge professionals bestaande uit zowel mannen als vrouwen, specifiek geconstrueerd om mensen ongeacht de waarheid een positief gevoel te geven over het bedrijf waarmee de foto geassocieerd wordt.
Oud 13-08-2011, 17:30
Martiño
Martiño is offline
Ach verdorie, weer een wijnglas kapot gegaan bij de afwas

Maar goed! Zodadelijk weer naar Boulevard! Yay!

Absinthe en Carn, spotten wij elkaar nog vanavond?
Oud 13-08-2011, 17:32
Verwijderd
Dat zou zomaar eens kunnen! Maar wij gaan dus hoogstwaarschijnlijk naar een voorstelling van half 10 tot een uurtje of 11, en daar moeten we met de pendelbus heen enzo.
Oud 13-08-2011, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ach verdorie, weer een wijnglas kapot gegaan bij de afwas
Gelukkig heb je een nieuwe hele mooie van maar 1 euro
Oud 13-08-2011, 17:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het zou geloofwaardiger zijn als het eerste plaatje geen stockfoto was van een raciaal diverse groep jonge professionals bestaande uit zowel mannen als vrouwen, specifiek geconstrueerd om mensen ongeacht de waarheid een positief gevoel te geven over het bedrijf waarmee de foto geassocieerd wordt.
Ja, ik had geen zin om een beter zakenmensenplaatje te zoeken
Oud 13-08-2011, 17:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat zou zomaar eens kunnen! Maar wij gaan dus hoogstwaarschijnlijk naar een voorstelling van half 10 tot een uurtje of 11, en daar moeten we met de pendelbus heen enzo.
Oke! Wij gaan naar Contouren en dat is van 20.30-21.30 volgensmij, maar we blijven denk ik wel even hangen. Sowieso heb ik om 1900 een tafeltje bij Menu Perdu.
Citaat:
Gelukkig heb je een nieuwe hele mooie van maar 1 euro
Haha meh, hij is wel leuk hoor, maar hij past niet zo in mijn interieur.
Oud 13-08-2011, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Oke! Wij gaan naar Contouren en dat is van 20.30-21.30 volgensmij, maar we blijven denk ik wel even hangen. Sowieso heb ik om 1900 een tafeltje bij Menu Perdu.

Haha meh, hij is wel leuk hoor, maar hij past niet zo in mijn interieur.
Dat gaan wij niet meer redden ben ik bang

Snap ik
Oud 13-08-2011, 17:41
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Ik ga een nickchange doen
Nvm
Oud 13-08-2011, 18:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo mensen!
Oud 13-08-2011, 18:11
Verwijderd
ik kijk naar een docu over een fotograaf die opeens in een tijd blind aan het worden is
Oud 13-08-2011, 18:14
Verwijderd
Blind worden lijkt me één van de ergste dingen. Ik zou liever mijn benen kwijtraken dan mijn zicht.
Oud 13-08-2011, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Blind worden lijkt me één van de ergste dingen. Ik zou liever mijn benen kwijtraken dan mijn zicht.
Doof worden lijkt me trouwens orders of magnitude worse.
Oud 13-08-2011, 18:20
Verwijderd
ik ben liever doof want zoveel communiceer ik nu ook weer niet met mensen en dove mensen kunnen nog tekenen.
Verwijderd
nu moeten jullie ook kiezen!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Pikachu, ik kies jou!
Oud 13-08-2011, 18:22
Verwijderd
Doof worden lijkt me in vergelijking helemaal niet zo erg. Ja, jammer van de muziek en communiceren gaat wat lastiger, maar och. Als ik blind werd zou ik zo'n beetje euthanasieklaar zijn, denk ik.
Oud 13-08-2011, 18:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach, als ik blind zou zijn zou ik in ieder geval eens goed leren blindschaken.
Oud 13-08-2011, 18:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Als dove kun je je nog behelpen met gebarentaal en andere visuele cues. Blind lijkt me erger omdat ik dan beperkt wordt in mijn bewegingsvrijheid en niet weet wat er om mij heen gebeurt.
Oud 13-08-2011, 18:36
Verwijderd
doe maar doof

bloh, ik was even op rtlgemist aan het schuimen op zoek naar iets leuks (mijn kind is te dik S02 ofzo), maar blijkbaar is tegenweurdig bijna alles tegen betaling. DAN NIET HE.
Oud 13-08-2011, 18:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zou liever blind zijn, want ik kan me best redden met m'n ogen dicht, maar ik word nu al gek als het ergens helemaal stil is. Geluid is te belangrijk voor me om nooit meer te kunnen horen.
Oud 13-08-2011, 18:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Rtlgemist is afgezakt naar een hebberige, troosteloze flutsite. Eerst een brakke Flashplayer ipv WMP, toen commercials tussendoor en toen geleidelijk aan steeds vaker betalen voor die zooi.

Krijg je zeker ook nog advertenties en reclame als je betaalt :')
Oud 13-08-2011, 18:49
Thomas.
Thomas. is offline
Rtl begint op SBS te lijken -.-
Oud 13-08-2011, 18:51
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Rtlgemist is afgezakt naar een hebberige, troosteloze flutsite. Eerst een brakke Flashplayer ipv WMP, toen commercials tussendoor en toen geleidelijk aan steeds vaker betalen voor die zooi.

Krijg je zeker ook nog advertenties en reclame als je betaalt :')
Qft.
Oud 13-08-2011, 18:55
Thomas.
Thomas. is offline
Ik keek eerst naar zo'n talentenshow op SBS6, toen het beeld stopgezet werd en ik 3 halfnaakte mannetjes op een touwbrug voorbij zag rennen.
Oud 13-08-2011, 18:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
En dat vond je wel geil, of wil je wat anders insinueren..?
Oud 13-08-2011, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Als dove kun je je nog behelpen met gebarentaal en andere visuele cues. Blind lijkt me erger omdat ik dan beperkt wordt in mijn bewegingsvrijheid en niet weet wat er om mij heen gebeurt.
Idd, als je blind bent kun je echt amper nog iets zelf. Ja, in je eigen huis red je je uiteindelijk vast wel (hoewel ik niet weet hoe je blind moet koken? en wassen? en meer stomme simpele dingen), maar boodschappen doen etc lijkt me echt vreselijk. Als je doof bent kun je nog super veel zelf doen, en er zijn super veel hulpmiddelen waar je wat aan hebt (bv om te kunnen telefoneren, of van die tril-dingen voor als de bel gaat enzo).
Oud 13-08-2011, 19:03
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
En dat vond je wel geil, of wil je wat anders insinueren..?
nee
Dat SBS programma's onderbreekt om reclame te laten zien ( groeten uit de rimboe)
Oud 13-08-2011, 19:06
Verwijderd
het eerste plaatje op google image als je zoekt op "sliep uit"
Oud 13-08-2011, 19:07
Edelweiss
Edelweiss is offline
Stomme klote reclame, pas duurde het gewoon 7 kolere lange minuten!!
Oud 13-08-2011, 19:07
Verwijderd
o wait, sliep uit is natuurlijk ook de vt van slaapt uit ;x
Oud 13-08-2011, 19:08
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Beetje raar
Oud 13-08-2011, 19:14
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Oud 13-08-2011, 19:15
Thomas.
Thomas. is offline
Wth doet mart Smeets in die pot
Oud 13-08-2011, 19:19
Thomas.
Thomas. is offline
M'n pc loopt vast bij het liedje coming home. Ik weet niet of iemand de eerste anderhalve seconde hebben gehoord wanneer die vastliep...
Oud 13-08-2011, 19:24
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Vage bende, ik kan dus niet waar Youtube.com, dan gaat Safari meteen maf doen en alle openstande websites sluiten maar als ik een link pak zoals http://www.youtube.com/watch?v=eXqPYte8tvc dan is er geen probleem.

Maf gebeuren!
Oud 13-08-2011, 19:27
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Vage bende, ik kan dus niet waar Youtube.com, dan gaat Safari meteen maf doen en alle openstande websites sluiten maar als ik een link pak zoals http://www.youtube.com/watch?v=eXqPYte8tvc dan is er geen probleem.

Maf gebeuren!
Die ken ik

Volg de podcast Best Of YouTube bij iTunes, daar staat die en andere leuke filmpjes bij
Oud 13-08-2011, 19:38
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Die ken ik

Volg de podcast Best Of YouTube bij iTunes, daar staat die en andere leuke filmpjes bij
Nee.
Oud 13-08-2011, 19:41
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Angelique
hai

Ik
bonjour!

Angelique
bonjour hoe is het

Ik
Goed goed
met Angie-Q?

Angelique
joahhh t geet waaa
jou dan <--- wat?
Oud 13-08-2011, 19:41
Verwijderd
Zo, gekookt en gegeten.

Wat zal ik vanavond eens gaan doen .
Oud 13-08-2011, 19:44
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Zo, gekookt en gegeten.

Wat zal ik vanavond eens gaan doen .
Je kamer zwart verven.

Dan overweeg ik om jou de plek van LP in te laten nemen.
Oud 13-08-2011, 19:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gewoon geen Safari gebruiken.
Oud 13-08-2011, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Je kamer zwart verven.

Dan overweeg ik om jou de plek van LP in te laten nemen.
Right.

Mijn kamer is zo klein, dan lijkt het helemaal raar . En bovendien moet ik dan verf kopen .

Zwart kan wel mooi zijn in kamers though.
Oud 13-08-2011, 19:53
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Right.

Mijn kamer is zo klein, dan lijkt het helemaal raar . En bovendien moet ik dan verf kopen .

Zwart kan wel mooi zijn in kamers though.
Hmpf oke.

Dan ga je 1 van je hobbys uitoefenen.
Oud 13-08-2011, 19:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
geef mij maar gewoon een witte kamer, dan heb je tenminste wat meer licht en ruimtegevoel.
Oud 13-08-2011, 19:54
Verwijderd
Dan kun je je uitleven in mijn kamer . Mijn kamer is vrijwel helemaal wit .
Oud 13-08-2011, 19:55
Verwijderd
Hee dr is hier vast wel iemand die weet hoe die ene webcomic ook alweer heet over zo'n geile tovenaarsleerling.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten