Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2011, 23:02
Geel
Geel is offline
Ik zeg:

Lees je nog soms stiekem mee op s.com?
Katarina zegt:
ja! nu bijvoorbeeld. Interessante discussie
Maar sommige topics niet. Ik vermijd het supermarkttopic angstvallig. En nu wil ik eigenlijk posten dat ik meeten heel eng vind en daarom ook wel weer leuk

Laatst gewijzigd op 20-10-2011 om 00:00.
Advertentie
Verwijderd
ohja, mijn eerste keer treinen, toen was ik toch al wel 18 of zo :;d;D:;
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Volgens mij was ik 9 of 10 toen ik alleen met de bus naar Ahoy ging voor Jeugdland, ofzo.
Oud 29-08-2011, 23:03
Verwijderd
Ik ging op mijn 6e voor het eerst alleen met de trein naar Delft vanaf Zwolle. Inclusief busreis van Heerde naar Zwolle en tramreis van Delft naar de Brasserskade. Ik pwn in het OV
Verwijderd
Nou ja, helemaal alleen treinen, toen was ik 16 of 17.
Maar daarvoor ook al wel met m'n nichtje of met een vriendin ofzo.
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg:

Lees je nog soms stiekem mee op s.com?
Katarina zegt:
ja! nu bijvoorbeeld. Interessante discussie
Maar sommige topics niet. Ik vermijd het supermarkttopic angstvallig. En nu wil ik eigenlijk posten dat ik meeten heel eng vind en daarom ook wel weer leuk
Waarom is ze weg eigenlijk?

Laatst gewijzigd op 20-10-2011 om 00:01.
Oud 29-08-2011, 23:04
Tink*
Tink* is offline
Ik ging nooit met de trein onder de 16, omdat er geen reden toe was. Anders had ik vast wel gemogen, want zodra ik vroeg of ik naar een meeting mocht, mocht het gewoon. Ik had zelfs al mensen bereid die nog wel met mijn ouders wilden bellen om ze te overtuigen als het nodig was (dat het goede mensen waren en geen kinderlokkers), maar ik mocht gewoon gaan, wel nadat ze wilden weten wat een forum was natuurlijk.

Oh wacht, ik lul, daarvoor ging ik wel met vrienden op zomertour.
Martiño
Martiño is offline
Toen ik 14 was treinde ik al in mn eentje van Roermond naar Harderwijk!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Op m'n 16e liep ik in m'n uppie op Lowlands.
Goed taims.
Thomas.
Thomas. is offline
Ik heb nog nooit alleen met de trein ergens heen gemoeten. Ik zou het best wel mogen
Em.
Em. is offline
Ik móest op mijn 16e alleen met de trein naar Utrecht, want er kon niemand mee. En ik geloof niet dat mijn ouders het een probleem vonden, maar zelf ben ik eigenlijk veel te neurotisch. En ik ging op mijn 14e met de bus naar school, als dat ook telt. En op mijn 15e was ik twee weken alleen thuis.

Maar waarschijnlijk vond ik dat zelf allemaal het engst.
Oud 29-08-2011, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ging ook op m'n 13de volgens mij voor het eerst alleen met de trein . Ook een echte wereldreis van Leeuwarden naar Groningen .
Toen ik op mijn 15e met de trein ging was dat nog best een spannende belevenis uiteindelijk, maar dat lag niet aan de trein. Ik ging als vertegenwoordiger van onze milieuclub naar een nationale bijeenkomst van jongerenmilieuclubs, in Utrecht was dat, en ik had een kaart om uit te zoeken hoe ik op dat adres moest komen. En toen stond ik daar en was er helemaal NIEMAND en ik had ook geen mobiele telefoon ofzo. Uiteindelijk bleek dat het op het allerlaatste moment verplaatst was en dat ze dat hadden ge-emaild naar de leraar die verantwoordelijk was voor de milieuclub, maar die had zijn e-mail die dag niet gelezen.

Eerder ging ik wel vaak met mijn zus met de trein, vanaf dat zij 14 en ik 13 was, onder het 2-weten-meer-dan-1 principe.
Verwijderd
Haha . Ik ben bij treinen nog steeds bang dat ik in de verkeerde trein zit .
Geel
Geel is offline
Citaat:
Waarom is ze weg eigenlijk?
Omdat ze vandaag om half zeven naar Kopenhagen en daarvan naar Moskou vliegt! En daar (daar = ergens in Rusland) als het goed is een jaar lang blijft.
Verwijderd
Citaat:
Toen ik op mijn 15e met de trein ging was dat nog best een spannende belevenis uiteindelijk, maar dat lag niet aan de trein. Ik ging als vertegenwoordiger van onze milieuclub naar een nationale bijeenkomst van jongerenmilieuclubs, in Utrecht was dat, en ik had een kaart om uit te zoeken hoe ik op dat adres moest komen. En toen stond ik daar en was er helemaal NIEMAND en ik had ook geen mobiele telefoon ofzo. Uiteindelijk bleek dat het op het allerlaatste moment verplaatst was en dat ze dat hadden ge-emaild naar de leraar die verantwoordelijk was voor de milieuclub, maar die had zijn e-mail die dag niet gelezen.
Oh Wat zielig!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ai Dat is echt naar. Nouja, was je wel even in utrecht geweest
Oud 29-08-2011, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze vandaag om half zeven naar Kopenhagen en daarvan naar Moskou vliegt! En daar (daar = ergens in Rusland) als het goed is een jaar lang blijft.
Oh, is dat nu al ? Ik dacht dat dat nog wat langer zou duren! Maar goed, veel plezier stiekeme meelezer .
Oud 29-08-2011, 23:07
Thomas.
Thomas. is offline
Op m'n 16de zou ik zeker wel kunnen. Ik ben pas net 14, dus ik zie wel hoe ik dan ben.

Het kan best dat ik de trein moet pakken naar m'n maatschappelijke stage
Oud 29-08-2011, 23:08
Martiño
Martiño is offline
Treinen is an sich wel een prettige manier van reizen. Lekker relaxed zitten, slapen, boekje lezen, niksdoen. Alleen jammer dat er onvoorspelbare vertragingen zijn, het soms enorm druk is en de dienstregeling niet altijd even handig (en niet 24-uurs )
Verwijderd
Citaat:
Ja, ok, maar dan hoeft ze het hier toch niet meteen helemaal in de steek te laten!
Verwijderd
Ik vind het in de trein leuk om naar andere mensen te kijken
Oud 29-08-2011, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Ik móest op mijn 16e alleen met de trein naar Utrecht, want er kon niemand mee. En ik geloof niet dat mijn ouders het een probleem vonden, maar zelf ben ik eigenlijk veel te neurotisch. En ik ging op mijn 14e met de bus naar school, als dat ook telt. En op mijn 15e was ik twee weken alleen thuis.

Maar waarschijnlijk vond ik dat zelf allemaal het engst.
De bus telt niet echt toch ik ging op mijn 8e altijd met de bus naar knutselclub. Gewoon stadsbus dan wel, geen grote reizen.
Thomas.
Thomas. is offline
De lijn van Schiphol-Roosendaal is heel goed, die pak ik altijd als ik naar den Bosch ga
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ok, maar dan hoeft ze het hier toch niet meteen helemaal in de steek te laten!
S.com mag niet van kameraad Putin
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja, dat vond ik ook! En ik heb het haar gevraagd, maar ik heb er ook geen duidelijk antwoord op gekregen
Verwijderd
Citaat:
Treinen is an sich wel een prettige manier van reizen. Lekker relaxed zitten, slapen, boekje lezen, niksdoen. Alleen jammer dat er onvoorspelbare vertragingen zijn, het soms enorm druk is en de dienstregeling niet altijd even handig (en niet 24-uurs )
qft.
Oud 29-08-2011, 23:10
Verwijderd
Ze wil ons niet meer
Verwijderd
Citaat:
S.com mag niet van kameraad Putin
Stalin.com?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het in de trein leuk om naar andere mensen te kijken
Mensen die je aanstaren zijn irritant
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Achgossie, arme Sarah, ik zou wrs in paniek raken in zo'n geval. "WTF, WAAR IS IEDEREEN?!"

Dat had ik btw toen we met school naar Rome gingen. In de brief stond dat we om half 3 's nachts zouden verzamelen op school. Dus ik was wakker gebleven en m'n vader bracht me naar school, maar er was echt niemand. Dus ik was helemaal gestresst en dacht dat ik mss verkeerd had gekeken en dat het half 3 's middags was en dat iedereen al weg was zonder mij....
Maar ik was blijven wachten en uiteindelijk kwamen er wel mensen. Het bleek dat er die dag op school was verteld dat de tijd was gewijzigd, maar aangezien ik spijbelde bij het leven, had ik daar natuurlijk niks van meegekregen. DERP!
Verwijderd
Citaat:
Mensen die je aanstaren zijn irritant
Em.
Em. is offline
Citaat:
De bus telt niet echt toch ik ging op mijn 8e met de bus naar knutselclub. De bus vind ik wat anders.
Ik vind bus ook niet zo eng als trein. Je komt er niet zo ver mee, dus kun je er ook nooit héél ver mee verdwaald zitten. Dus waarschijnlijk telt het inderdaad niet echt mee.
Oud 29-08-2011, 23:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
qft.
ik vergat voor het gemak maar even de dure kaartjes hoewel autorijden ook niet goedkoop is...

en ik heb trouwens sinds een paar weken het gemak van de OV-fiets ontdekt! Superhandig
Verwijderd
Eigenlijk is het ook gek om para te doen over treinen, volgens mij is dat veiliger dan fietsen.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik wist niet dat ze zo lang weg zou blijven.
Verwijderd
ik moet altijd plassen zodra ik in een bus zit ;o en ik voel me een beetje opgesloten in een bus. Treinen zijn wel dikke prima.
Oud 29-08-2011, 23:12
Verwijderd
een jaar! wat is het toch ook een dapper mens
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Haha . Ik ben bij treinen nog steeds bang dat ik in de verkeerde trein zit .
Ik ook. Ik zat een keer in de trein van Groningen naar Assen, voor de miljoenste keer. Ik zat niet echt op te letten en toen ik naar buiten keek herkende ik echt níks. Toen was ik bang dat ik in de verkeerde trein was gestapt - helemaal in de stress - maar dat kan helemaal niet, want op die perrons gaat alleen maar de trein richting Assen.
Thomas.
Thomas. is offline
Treinen vind ik de fijnste manier van binnenlands reizen!
Oud 29-08-2011, 23:13
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
ik moet altijd plassen zodra ik in een bus zit ;o en ik voel me een beetje opgesloten in een bus. Treinen zijn wel dikke prima.
Oh dat heb ik ook, vooral als ik weet dat ik er lang in moet zitten en niet naar de wc kan.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Eigenlijk is het ook gek om para te doen over treinen, volgens mij is dat veiliger dan fietsen.
Oh dat zeker ik heb geen statistieken bij de hand maar ik durf gerust te beweren dat er per jaar zowel absoluut als relatief gezien behoorlijk minder reizigers omkomen of gewond raken in de trein dan op de fiets

Hoewel er dan toch wel veel mensen zijn die op de fiets naar het station gaan
Verwijderd
Citaat:
Achgossie, arme Sarah, ik zou wrs in paniek raken in zo'n geval. "WTF, WAAR IS IEDEREEN?!"

Dat had ik btw toen we met school naar Rome gingen. In de brief stond dat we om half 3 's nachts zouden verzamelen op school. Dus ik was wakker gebleven en m'n vader bracht me naar school, maar er was echt niemand. Dus ik was helemaal gestresst en dacht dat ik mss verkeerd had gekeken en dat het half 3 's middags was en dat iedereen al weg was zonder mij....
Maar ik was blijven wachten en uiteindelijk kwamen er wel mensen. Het bleek dat er die dag op school was verteld dat de tijd was gewijzigd, maar aangezien ik spijbelde bij het leven, had ik daar natuurlijk niks van meegekregen. DERP!
Ja dat deed ik ook wel

Zoiets lijkt me idd ook wel schrikken, dan sta je daar midden in de nacht!
Oud 29-08-2011, 23:14
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vind het enge gedeelte aan treinen dat je als je één station te laat uitstapt, al ineens een heel stuk verder weg kunt zijn. Dat soort dingen. Dat je Heel Ver Weg bent en dat als je dan ineens iets mist, het heel ver van huis is. Dat heb ik bij fietsen niet. Maar qua veiligheid... mjah, dan kan dat best wel eens kloppen dat een trein veiliger is.
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Oh dat heb ik ook, vooral als ik weet dat ik er lang in moet zitten en niet naar de wc kan.
In de trein gaan dan bordjes branden als je erop zit
Martiño
Martiño is offline
Als je een station voorbij rijdt dan ben je een beetje dom en onoplettend, maar dan neem je gewoon de volgende trein op dat station terug naar je eigenlijke bestemming.
Oud 29-08-2011, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Oh dat zeker ik heb geen statistieken bij de hand maar ik durf gerust te beweren dat er per jaar zowel absoluut als relatief gezien behoorlijk minder reizigers omkomen of gewond raken in de trein dan op de fiets
Ja sowieso wat betreft verkeersveiligheid, maar ik denk ook wel op ouderlijk-paranoïde-gedrag gebied als je aan kinderontvoerders of dergelijke dingen gaat denken.
Verwijderd
Citaat:
Ik ook. Ik zat een keer in de trein van Groningen naar Assen, voor de miljoenste keer. Ik zat niet echt op te letten en toen ik naar buiten keek herkende ik echt níks. Toen was ik bang dat ik in de verkeerde trein was gestapt - helemaal in de stress - maar dat kan helemaal niet, want op die perrons gaat alleen maar de trein richting Assen.
Oh, dat heb ik zo vaak. Stom genoeg is het zo dat als ik van thuis (=Leeuwarden) naar huis (=Leiden) ga, dat ik dan op Utrecht overstap. Ik heb daar 20 minuten voor, en als ik dan naar het perron voor de trein naar Leiden ga, staat die trein er altijd al. Ik vind het heel stom om 20 minuten van te voren al in die trein te gaan zitten want ik ben altijd bang dat het stiekem een niet instappen trein was , die dus dan ineens wegrijd en gewoon ergens gaat staan ofzo.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind het enge gedeelte aan treinen dat je als je één station te laat uitstapt, al ineens een heel stuk verder weg kunt zijn. Dat soort dingen. Dat je Heel Ver Weg bent en dat als je dan ineens iets mist, het heel ver van huis is. Dat heb ik bij fietsen niet. Maar qua veiligheid... mjah, dan kan dat best wel eens kloppen dat een trein veiliger is.
als je iets mist of bent vergeten dan is het gewoon pech en moet je gewoon door met de middelen die je hebt! Tenzij het je portemonnee of huissleutels zijn, dat is wel vervelend
Oud 29-08-2011, 23:16
Thomas.
Thomas. is offline
True that
Oud 29-08-2011, 23:16
Verwijderd
wat doen jullie eigenlijk als ze niet het station omroepen? Gaan jullie dan ook heel krampachtig om je heen kijken totdat je een bord op het perron ziet staan? Ik voel me altijd een klein beetje een idioot dan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten