Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Huh, wat stom. Ik wou vanmiddag babykleertjes gaan maken, dus ik heb een knippie. Nu staan in die knippie de 1-ster-babykleertjes op patronenblad A, en de 2-ster-kleertjes op blad B. Dat zou niet zo erg zijn, ware het niet dat B de achterkant van A is
![]() Er zijn ook een blad c/d met kleren voor grotere kinderen en een blad e/f met kleren voor nog grotere kinderen. Maar daar heb ik niets aan, want die ken ik niet en daar is mijn stof ook niet geschikt voor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar ik vind het ook niets om dan nu maar te moeten wachten tot ik tijd heb om op zoek te gaan naar waar je in vredesnaam overtrekpapier koopt dat groot genoeg is voor patronen. Of ik moet dat dunne papier gebruiken waar de stof in verpakt zat, maar dat is niet dun genoeg om erdoorheen te kunnen kijken zonder lichtbak, en ik heb geen lichtbak.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, met die lamp lukt het wel, maar ik ga dat eigenlijk gewoon niet doen. Ik koop toch geen tijdschrift met patronenblad als ik vervolgens alsnog zelf het patroon moet gaan zitten tekenen? Dan moet ik het eerst op papier tekenen en dan nog eens weer op de stof
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar in het filmpje kun je ook duidelijk zien dat ze dan misschien wel lacht, maar dat het niet van harte gaat. Vooral dat moment waarop die gast aan haar rokje zit en zo. Het is zo duidelijk van haar gezicht af te lezen. En ik spreek uit ervaring dat het meer nut heeft om het weg te lachen dan om eerlijk te zijn, daarna voor zeikwijf uitgemaakt te worden en achteraf aan jezelf te gaan twijfelen of je het echt een groter probleem maakt dan het is (en dat is natuurlijk niet zo). ![]() Maar goed, uiteindelijk maakt het niet uit of zij er een "trauma" aan over heeft gehouden, of ze het echt strontvervelend vond of gewoon een beetje irritant; mensen hebben hun poten thuis te houden. ![]() Edit: Oeps, ik had niet door dat er al weer pagina's tussen zaten. ![]() |
![]() |
|
Maar er staan vaak op elk blad ook nog verschillende kledingstukken over elkaar heen. Het is gewoon de bedoeling om het met patroonpapier over te trekken (kan je bij elke stoffen- en fourniturenzaak gewoon kopen). Niet zo gek hoor
![]() Ennu, kinderkleding? Heb ik iets gemist? ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En mijn zus is zwanger. Daarnaast vind ik kleren naaien op zich leuk, maar de kleding voor volwassenen in naaitijdschriften niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geef helemaal niets op, ik ben gewoon niet van plan om tijd te verspillen aan het overtrekken van iets dat op dun papier staat, op ander dun papier
![]() Ja misschien leuk voor de mensen die per se elk kledingstuk uit het tijdschrift willen maken, want die hebben toch al tijd te veel, maar verder kun je er als tijdschriftmaker toch gewoon rekening mee houden wat je op welk patroonblad zet? En ik kan het niet kopieren, zo groot is mijn scanner niet. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Het is voor jou nu niet superpraktisch inderdaad, maar misschien omdat als je de achterkant leeg laat je weer meer papier verbruikt en als je er een ander patroon op de achterkant zet, mensen die allebei de patronen willen gebruiken weer gaan klagen ze dit maar de beste optie vonden. Nu kan je de pagina uitscheuren en heb je beide delen van je patroon op één vel bij elkaar, en dat is dan wel weer handig. Ik geloof dat er van je verwacht wordt dat je het overtrekt. Ik weet niet hoe je het anders wilde op gaan lossen, als je vastbesloten bent het ding te gaan maken?
|
Verwijderd
|
Dat zou wel het mooiste zijn, nu zit er een nutteloos tijdschrift van 80 pagina's om de patroonvellen heen, dat kan dan wel weg
![]() Maar mensen die per se elk kledingstuk uit het blad willen maken, hebben toch tijd te veel en kunnen dus ook wel overtrekken. Met de mensen die dat niet willen, kunnen ze toch gewoon rekening houden door kleren in dezelfde maat, niet op hetzelfde blad te drukken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat laatste zou helemaal raar zijn idd. Maar ze had ook ervoor kunnen kiezen om géén interview te geven aan het EK-journaal (dan had geen haan er naar gekraaid) en ze had ook aangifte kunnen doen. Als ze het echt erg had gevonden, had ze allebei gedaan. Maar ja, op grond van wat? Want in het filmpje gebeurt er NIKS dat als intimidatie kan worden aangemerkt. Een arm om je schouder en iemand die haar probeert op te tillen. Ongewenst misschien, maar geen intimidatie. Ook is er geen seksuele behoefte, het is gewoon gek doen voor een camera. Er is geen dreigende situatie. Als er geen camera was geweest, was de vrouw netjes genegeerd. Misschien wat bouwvakkers-opmerkingen hooguit. Maar het draait hier om het ludiek verstoren van een nieuwsitem, niet om het (seksueel) intimideren van een onschuldige vrouw. Was het onbeleefd, lomp en niet netjes? Ja, misschien wel. Dat jullie blij zijn dat jullie die reporter niet waren kan ik ook inkomen. Maar er gebeurt niets strafbaars. De vergelijking met een fiets jatten gaat dus verschrikkelijk scheef.
Laatst gewijzigd op 17-06-2012 om 16:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hoeft voor mij de achterkant ook niet leeg te laten, dat zeg ik steeds. Je kunt op de achterkant patronen zetten voor kleding in maat 164 ofzo. Die hoef ik toch niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En met jou? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Welk filmpje? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En op een of andere reden zingt ineens iedereen hetzelfde liedje voor me. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|